Färska bilder på Geforce GTX 280

Permalänk
Medlem

Jag tycker det är absurt att låta en gamer burk med mega Nätagg och mega grafikkort stå över natten och tanka skit över piratebay.

Min poäng var helt enkelt om man ofta upgraderar sin spel dator till snabbare grafik och cpu så har man väl gamla delar över som lätt kan byggas om till en tank station som man även kan surfa på.

Dessutom har alla LCD skärmar minst 2 inputs som man lätt kan switcha emellan 2 olika datorer, så man behöver inte förflytta sig i rummet.

I mitt fall byggde jag en mini-itx dator som jag klämde in under skrivbordet så den varken syns eller hörs. Den kör jag igång dygnet runt med ett picoPSU på 120W (2 glödlampors effekt) Morsan brukar annars alltid gå och stänga av mina datorer när jag inte är hemma (sjukt irriterande) men nu har hon ingen aning om att jag har en server rullands under skrivbordet dygnet om. Ganska fräckt tycker jag.

Nu har jag även en laptop hemma som jag egentligen bara har till surfande men det är faktiskt väldigt befriande ibland. Kunna sitta var man vill och hur man vill. Alla som äger en bra laptop förstår mig.

snacka om OT: MEn skyll på Mazda, han började!*pekar med pekfinger* inlägg #2

Visa signatur

Intel 9700 i7@4.7GHz | LG55G920V | Silverstone Raven RV02 | Thermaltake MAX | Asus TUF 3080 OC | g-string 32GB RAM 1833mhz | Hyper 880W Gold | Intel 9700 Pro mNVME 1TB |
Intel 2700K@4.7GHz | VIEWSONIC 4K PROJ | SILVERSTONE HTPC | Zalman 9900CCMAX | MSI GTX970 4096Mb SLi | Kingston 16Gb DDR3 1866Mhz | Windows 8 64 Bit | Hyper 880W Gold | LG BH10LS30 | Asus P8P67 Maximus IV Extreme| Samsung 840 Pro 256GB SSD | Acer

Permalänk
Moderator
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dealerovski
Jag tycker det är absurt att låta en gamer burk med mega Nätagg och mega grafikkort stå över natten och tanka skit över piratebay.

Min poäng var helt enkelt om man ofta upgraderar sin spel dator till snabbare grafik och cpu så har man väl gamla delar över som lätt kan byggas om till en tank station som man även kan surfa på.

Dessutom har alla LCD skärmar minst 2 inputs som man lätt kan switcha emellan 2 olika datorer, så man behöver inte förflytta sig i rummet.

I mitt fall byggde jag en mini-itx dator som jag klämde in under skrivbordet så den varken syns eller hörs. Den kör jag igång dygnet runt med ett picoPSU på 120W (2 glödlampors effekt) Morsan brukar annars alltid gå och stänga av mina datorer när jag inte är hemma (sjukt irriterande) men nu har hon ingen aning om att jag har en server rullands under skrivbordet dygnet om. Ganska fräckt tycker jag.

Nu har jag även en laptop hemma som jag egentligen bara har till surfande men det är faktiskt väldigt befriande ibland. Kunna sitta var man vill och hur man vill. Alla som äger en bra laptop förstår mig.

snacka om OT: MEn skyll på Mazda, han började!*pekar med pekfinger* inlägg #2

Intressant så du byggde om "gamla delar" till en mini-ITX-burk. Då är min fråga, hade din gamerburk ett mini-ITX innan? Låter inte så gamer, eller har du kapat och lött om ett ATX till ITX? Förstår inte riktigt.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dinoman
Intressant så du byggde om "gamla delar" till en mini-ITX-burk. Då är min fråga, hade din gamerburk ett mini-ITX innan? Låter inte så gamer, eller har du kapat och lött om ett ATX till ITX? Förstår inte riktigt.

Han skriver inte att han byggt en ITX dator av gamla delar. Han tycker att man kan använda sina gamla delar till en tankburk. Sedan en bit ner berättar han om sin ITX-burk.

Permalänk
Moderator
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -Boris-
Han skriver inte att han byggt en ITX dator av gamla delar. Han tycker att man kan använda sina gamla delar till en tankburk. Sedan en bit ner berättar han om sin ITX-burk.

Tack för hjälpen. Jag har uppenbara läs- och förståelsesvårigheter. Ursäkta om inte min djupa ironi framgick i inlägget.

Först skriver han att man kan använda gamla delar till en tankburk och sen ger han ett exempel, vilket ur mitt synsätt torde innebära att det ska backa upp ditt tidigare påstånde, på en mini-ITX burk som han använder som tankburk.

Pedagogiken är minst sagt bristande.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem
Citat:

Pedagogiken är minst sagt bristande.

Ja, om man talar till lågstadie elever kanske.

Jag gav bara ett exempel hur man kan göra, MEN I MITT FALL GJORDE JAG ANNORLUNDA.

Ett mini-itx system kostade inte så mkt 500kr för itx kortet med integrerad grafik och cpu. 600 för en itx låda. Sen kan du använda dina gamla delar till resten.

Visa signatur

Intel 9700 i7@4.7GHz | LG55G920V | Silverstone Raven RV02 | Thermaltake MAX | Asus TUF 3080 OC | g-string 32GB RAM 1833mhz | Hyper 880W Gold | Intel 9700 Pro mNVME 1TB |
Intel 2700K@4.7GHz | VIEWSONIC 4K PROJ | SILVERSTONE HTPC | Zalman 9900CCMAX | MSI GTX970 4096Mb SLi | Kingston 16Gb DDR3 1866Mhz | Windows 8 64 Bit | Hyper 880W Gold | LG BH10LS30 | Asus P8P67 Maximus IV Extreme| Samsung 840 Pro 256GB SSD | Acer

Permalänk
Moderator
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dealerovski
Ja, om man talar till lågstadie elever kanske.

Inte då, är man slängd i käften så får man ju också vara tydlig i sin argumentation, vilket du inte var.

[QUOTE]
Jag gav bara ett exempel hur man kan göra, MEN I MITT FALL GJORDE JAG ANNORLUNDA.
[/QUOTE]

Vilket jag i första läget var helt på det klara med, men jag ville trycka på din bristande argumentation.

[QUOTE]
Ett mini-itx system kostade inte så mkt 500kr för itx kortet med integrerad grafik och cpu. 600 för en itx låda. Sen kan du använda dina gamla delar till resten.
[/QUOTE]

Hur är detta relevant?

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem

Jag förstod din "Ironi" i första svaret, men när du retar min pedagogik & argumentation går jag till försvar.

Meningen var inte att skriva en uppsatts i svenska här på sweclockers eller slänga med käften och vara spydig om du trodde det.

Klart det är högst relevant att skriva att ett itx-system inte innebär en helt ny konfiguration, det går bra att använda äldre atx nätagg och HDDs. Med det blir min argumentation i första inlägget ännu tydligare.

Till sist, Visst var mitt inlägg inte helt tokigt med tanke på att jag var uppe kl 3 på morgonen och skrev det?

Visa signatur

Intel 9700 i7@4.7GHz | LG55G920V | Silverstone Raven RV02 | Thermaltake MAX | Asus TUF 3080 OC | g-string 32GB RAM 1833mhz | Hyper 880W Gold | Intel 9700 Pro mNVME 1TB |
Intel 2700K@4.7GHz | VIEWSONIC 4K PROJ | SILVERSTONE HTPC | Zalman 9900CCMAX | MSI GTX970 4096Mb SLi | Kingston 16Gb DDR3 1866Mhz | Windows 8 64 Bit | Hyper 880W Gold | LG BH10LS30 | Asus P8P67 Maximus IV Extreme| Samsung 840 Pro 256GB SSD | Acer

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dinoman
Vilket jag i första läget var helt på det klara med, men jag ville trycka på din bristande argumentation.

Vilket var fullkomligt meningslöst. Det framgår solklart vad han menar. På ett sånt här forum ska man inte behöva förvänta sig att förklara alla detaljer och omständigheter i barnspråk för att den stora massan ska förstå.

Permalänk
Medlem

Tror ni 9800GX2 kommer bli billigare när detta kort släpps ?

Visa signatur

Intel 9700 i7@4.7GHz | LG55G920V | Silverstone Raven RV02 | Thermaltake MAX | Asus TUF 3080 OC | g-string 32GB RAM 1833mhz | Hyper 880W Gold | Intel 9700 Pro mNVME 1TB |
Intel 2700K@4.7GHz | VIEWSONIC 4K PROJ | SILVERSTONE HTPC | Zalman 9900CCMAX | MSI GTX970 4096Mb SLi | Kingston 16Gb DDR3 1866Mhz | Windows 8 64 Bit | Hyper 880W Gold | LG BH10LS30 | Asus P8P67 Maximus IV Extreme| Samsung 840 Pro 256GB SSD | Acer

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dealerovski
Tror ni 9800GX2 kommer bli billigare när detta kort släpps ?

Tror nästan 9800GX2 kommer gå ur produktion då det mer eller mindre var en temporär lösning för att få tillbaka prestandakronan. Det beror lite på hur GTX 280 blir.

Permalänk
Moderator
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dealerovski
Till sist, Visst var mitt inlägg inte helt tokigt med tanke på att jag var uppe kl 3 på morgonen och skrev det?

Nåväl, låt gå för den här gången.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av -Boris-
Vilket var fullkomligt meningslöst. Det framgår solklart vad han menar. På ett sånt här forum ska man inte behöva förvänta sig att förklara alla detaljer och omständigheter i barnspråk för att den stora massan ska förstå.

Ja det är ju _din_ syn på saken som inte delas av alla andra för att du har den åsikten. Eller hur? Om du är sugen på att få styra och ställa kan du ju alltid be om att få adminrättigheter.

Jag förväntar mig tydlighet och genomgående relevans om jag ska köpa någon annans argumentation som jag själv initialt inte tycker är välgrundad. Allting handlade om att det togs för givet att "man har väl fler burkar än en", t.ex. då att man har en gaming-burk och surf-burk, tank-burk etc. Vilket då ifrågasattes från andra än mig att man tvunget ska ha en massa burkar drällandes.

Han tyckte att det inte skulle vara så svårt att fixa en extra tank-burk för man får ju alltid en hårdvara över när man uppgraderar sin befintliga dator, men ur min synvinkel så är det oftast moderkort, CPU, minnen och grafikkort som man får över. Vidare gav han exemplet att han hade en tank-burk och då tyckte jag i mitt stilla sinne att han rimligtvis borde ha gjort detta eftersom han rekommenderar andra.

Sen vad du hade i den diskussionen att göra är för mig obekant men jag antar att du hade någon slags koppling.

Nå ja, alldeles för mycket off topic.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dinoman
Ja det är ju _din_ syn på saken som inte delas av alla andra för att du har den åsikten. Eller hur? Om du är sugen på att få styra och ställa kan du ju alltid be om att få adminrättigheter.

Så du kritiserar honom med ironi där du gör dig dum. Jag förklarar med ironi som behandlar dig därefter. Och då styr jag och ställer?

Du får alltså kritisera men gör jag det så styr jag och ställer eller hur?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dinoman
Jag förväntar mig tydlighet och genomgående relevans om jag ska köpa någon annans argumentation som jag själv initialt inte tycker är välgrundad.

Du vill styra en hel del här ser jag.
Men när jag försvarar att folk inte ska behöva följa sådana bestämmelser bestämmer jag då?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dinoman
Allting handlade om att det togs för givet att "man har väl fler burkar än en", t.ex. då att man har en gaming-burk och surf-burk, tank-burk etc. Vilket då ifrågasattes från andra än mig att man tvunget ska ha en massa burkar drällandes.

Han tog inte det för givet att folk hade flera burkar hemma, det var därför han föreslog det.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dinoman

Han tyckte att det inte skulle vara så svårt att fixa en extra tank-burk för man får ju alltid en hårdvara över när man uppgraderar sin befintliga dator, men ur min synvinkel så är det oftast moderkort, CPU, minnen och grafikkort som man får över. Vidare gav han exemplet att han hade en tank-burk och då tyckte jag i mitt stilla sinne att han rimligtvis borde ha gjort detta eftersom han rekommenderar andra.

Det var ett tips för de som inte ville lägga mycket pengar, och ett bra tips, bara underklocka gamla grejer så har man tyst och svalt som man kan stoppa under soffan eller sängen. Smidigt och bra. Och sedan tipsade han vidare för den som ville gå steget längre och lägga en slant, inget fel i det heller.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dinoman
Sen vad du hade i den diskussionen att göra är för mig obekant men jag antar att du hade någon slags koppling.

Jag har precis samma rätt att kritisera din meningslösa kritik, och försvara hans försök till lite välvilliga tips, som du har rätt att kritisera honom på ovidkommande punkter när han faktiskt försöker tillföra något.

Och jag försöker inte bestämma någonting. Men jag försvarar hans inlägg när du med satir gör ovidkommande påpekanden om tydlighet. Även fast varenda jäkel förstår vad som menas.

Permalänk
Medlem

haha det börjar spåra ur här nu:P är det bara jag som är intresserad i grafikkort:O

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av matti023
haha det börjar spåra ur här nu:P är det bara jag som är intresserad i grafikkort:O

Men du vet, den ena har rätt och den andra vill inte ge sig. Oavsett om diskussionen i sig är irrelevant för tråden så kommer det att fortsätta här och i andra trådar också.

Men jag håller med, lite mer grafikkorts-snack och mindre E-penis/spänna musklerna -argumentation

Jag vill ha en stor argumentation angående vilket kort som kommer äga istället sen när vi har fått ut tester på kort från båda tillverkare Jag undrar hur många test som kommer bli ogiltigförklarade av respektive part denna gång "TWIMTBP-loggan är ju med, då gillar vi inte det tested då det inte bli rättvist, buhu" "Dom körde ju med gamla drivare" "Dom körde ju med "AA och AF på höga upplösningar som är meningslöst" "Spelet är ju optimerat för det där kortet" "Spelet är ju kasst" "Kortet är för dyrt" "Kylaren är för ful" ja ni vet. Alla möjliga argument, allt för att "försvara" sitt potentiella kort eller så kallad sida. Fanboys är roliga. Argument på argument men med totalt meningslösa "fakta" (ickefakta).

Kul värre kommer det att bli, humor är det varje gång

Jag kommer att köpa det kort som blir mest prisvärt som vanligt, bara det ligger i det högre prestandasegmentet. Vilken sucker man är alltså, köpa köpa Aldrig blir man nöjd

Offt

Jag älskar sommaren!
Grilla
Sola
Slappa

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Medlem

haha ja det är väl så:) ska bli riktigt kul att se vad två godingar har för prestanda kan knappt vänta teknikbög som man är:P.. borde det inte komma flera siffror på det snart? någon som har koll?

Permalänk
Medlem

Gainward har en GTX 280 på gång med 2xDVI, Displayport, HDMI och S/PDIF. Dock så tar den ena DVI upp en del av kylar-utblåset. Får se om de har en effektivare kylning också kanske.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Buio
Gainward har en GTX 280 på gång med 2xDVI, Displayport, HDMI och S/PDIF. Dock så tar den ena DVI upp en del av kylar-utblåset. Får se om de har en effektivare kylning också kanske.

Gainward är kända för att bygga ordentliga kort med bra kylning. Dom är även kända för att ta ordentliga pengar för sitt jobb. Men bra grejjer blir det, inget snack!

Kanske blir som med 8800GT korten att dom släpper 2 olika versioner, en "standard" release och en Extreme med hdmi/S pdif ...

OBS
Gainward 8800GT OC 1GB versionen hade ingen hdmi kontakt

Visa signatur

Intel 9700 i7@4.7GHz | LG55G920V | Silverstone Raven RV02 | Thermaltake MAX | Asus TUF 3080 OC | g-string 32GB RAM 1833mhz | Hyper 880W Gold | Intel 9700 Pro mNVME 1TB |
Intel 2700K@4.7GHz | VIEWSONIC 4K PROJ | SILVERSTONE HTPC | Zalman 9900CCMAX | MSI GTX970 4096Mb SLi | Kingston 16Gb DDR3 1866Mhz | Windows 8 64 Bit | Hyper 880W Gold | LG BH10LS30 | Asus P8P67 Maximus IV Extreme| Samsung 840 Pro 256GB SSD | Acer

Permalänk

Vem f'n vill ha en videokasset i sin dator

Visa signatur

Vill du ha svar eller min uppmärksamhet så rekommenderar jag att du citerar ;D

Permalänk
Medlem

Nehalem som Anandtech testat drar 10% mer och är 20-50% snabbare än tidigare generation. Med andra ord går Intel liknande väg som NVidia och ökar effektförbrukningen en del för att maxa prestanda. Så NVidia är inte ensamma om detta.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Buio
Nehalem som Anandtech testat drar 10% mer och är 20-50% snabbare än tidigare generation. Med andra ord går Intel liknande väg som NVidia och ökar effektförbrukningen en del för att maxa prestanda. Så NVidia är inte ensamma om detta.

Det gör alla nästan varje gång de går upp i prestanda. Fast om alla siffror stämmer så går nVidia upp mer än 50% i värmeutveckling men bara 11-44% i prestanda. Samtidigt som de får ett skitstort chip som är svårt att tillverka och få upp i frekvens. Är det värt då?
Nehalem har ju inga av dessa problem.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -Boris-
Finns inget kort som dragit så mycket ström i praktiken förrut, med andra ord inte alls bra nyhet. Kortet ligger på samma praktiksa förbrukning i förhållande till sin teoretiska förbrukning som alla andra kort. Vilket är mycket dåligt med så hög teoretisk förbrukning.

När jag tittar på Anandtech's test av HD 4870 så slår det mig att ATI drar väldigt mycket effekt i praktiska tester jämfört med deras teoretiska siffror.

http://www.anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=3341&p=22

Utan belastning så är GTX 260 och 280 lika bra som HD 4850, och mycket bättre än HD 4870 som har oväntat hög idle enligt mig.

Under tung belastning så är GTX 280 som väntat högt uppe, men HD 4870 är inte mycket bättre än 9800 GX2 och sämre än GTX 260. Detta trots att HD 4870 har lägre TDP än GTX 260.

Prestandamässigt så imponerar ATI-korten, speciellt om man tittar på pris.

Permalänk

Jag funderar på att byta ut mina 4870 X2 (för dom bli så himla varma) och köra två såna här GTX260 istället.
Vad tycker ni?
Ska jag skapa en tråd om det och sen ta bort den?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av streetracing
Jag funderar på att byta ut mina 4870 X2 (för dom bli så himla varma) och köra två såna här GTX260 istället.
Vad tycker ni?
Ska jag skapa en tråd om det och sen ta bort den?

Behöver inte ta bort någon tråd. Fråga bara.

Fast jag tycker det är pengar i sjön med att sälja och byta ut. För då måste du byta moderkort och sånt också. OM dina HD4870 X2 blir för varma så sälj det ena.För ett HD4870 X2 är snabbare än 2 GTX 260. Och antagligen tystare och mindre strömkrävande.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -Boris-
Behöver inte ta bort någon tråd. Fråga bara.

Fast jag tycker det är pengar i sjön med att sälja och byta ut. För då måste du byta moderkort och sånt också. OM dina HD4870 X2 blir för varma så sälj det ena.För ett HD4870 X2 är snabbare än 2 GTX 260. Och antagligen tystare och mindre strömkrävande.

Förlåt, jag trodde aldrig jag skulle bli tagen på allvar.
Det fanns en annan tråd om en lirare som bytt grafikkort på märkliga grunder men när det blev för jobbiga kommentarer så tog han/hon tydligen bort tråden.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av streetracing
Förlåt, jag trodde aldrig jag skulle bli tagen på allvar.
Det fanns en annan tråd om en lirare som bytt grafikkort på märkliga grunder men när det blev för jobbiga kommentarer så tog han/hon tydligen bort tråden.

Okej, inget jag känner till. Men gör så att du startar en tråd och ställ frågan där fler än jag kommer och svarar. För det är väl ganska bra grunder kan man tänka, du har ju ändå några hundra watt i en liten låda.

Lägg ett inlägg här med sen med länk till tråden så hittar jag dit med.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av streetracing
Förlåt, jag trodde aldrig jag skulle bli tagen på allvar.
Det fanns en annan tråd om en lirare som bytt grafikkort på märkliga grunder men när det blev för jobbiga kommentarer så tog han/hon tydligen bort tråden.

byt till bättre kylning istället. problemet löst!

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blade80
byt till bättre kylning istället. problemet löst!

Det var det han tänkte.

Det finns ingen tredjepartskylning till 4870x2 och även om det hade gjort det så vill man kanske inte ha 600W värmeutveckling rakt ut i chassit, och att ge upp garantin direkt är väl inte så smart heller.

Visa signatur

Main Core i9-9900k | NH-D15 | ROG STRIX Z390-F | 16GB DDR4 3200 MHz LPX | STRIX 2080 Ti GAMING OC | Samsung 970 EVO 1TB + Toshiba XG5 256GB | RM650X | R5 Blackout
HTPC/Barndator: Core i5-8400 | ASUS PRIME B360M-A | 16GB DDR4 2666 MHz | STRIX GTX 1070 OC | 2 x Toshiba XG5 256GB
Extradator: Core i7 870 | ASRock H55M-LE | 8GB 1600 MHz | Intel 320 120GB | HD6950 2GB | VX 550W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mfm
Det var det han tänkte.

Det finns ingen tredjepartskylning till 4870x2 och även om det hade gjort det så vill man kanske inte ha 600W värmeutveckling rakt ut i chassit, och att ge upp garantin direkt är väl inte så smart heller.

Det finns men då blir det vatten. Det lär ju också komma för luft också inom kort.
Om man inte kan greja bättre kylning och inte är nöjd med det man har så får man väl byta till ett bättre chassi som ger bättre genomströmning.

Om man har orginalkylarna på och kör på runt 40-50% på fläktarna så är det bara att köra tycker jag. Gör inte tillverkaren något som klarar av att transportera bort värmen så är det ju deras problem. Då får man ju nytt på garantin om det är aldeles för hett. Annars är det inte så mycket att göra om man inte vill byta kylare på korten.

En sån monsterrigg är ju värd en bra kylning så jag skulle ju satsa på vatten. Tyst och svalt på samma gång.

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av streetracing
Förlåt, jag trodde aldrig jag skulle bli tagen på allvar.
Det fanns en annan tråd om en lirare som bytt grafikkort på märkliga grunder men när det blev för jobbiga kommentarer så tog han/hon tydligen bort tråden.

Medlemmar kan inte ta bort trådar.

Jag rekommenderar att du skapar en egen tråd om din fråga om du inte fått svar nog hittills istället för att diskutera det i en gammal nyhetstråd.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||