AMD synar framtidens grafikkort

Permalänk
Melding Plague

AMD synar framtidens grafikkort

Det är mycket som händer på grafikkortsmarknaden. AMD avslöjar vad företaget har för planer för 2009 och framåt.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Låter intressant, undrar när vi får information kommer om ATI:s nästa grafikkortsserie. Lär väl antagligen bli en väldans hype nu då det är så pass jämnt mellan Nvidia och ATi.

Permalänk
Avstängd

Jäklar vad dom utvecklar sina produkter nu :D, Media war!!

Nu e det nästan upp till vem som gör mest reklam för sig ju

Visa signatur

>AMD Phenom™ 1055T@3,8Ghz + NH-D14|Gigabyte GTX460 1GB@ 850/2200mhz|Gigabyte 870A|A-Data 4GB Ram|CM HaF 912+|Creative X-Fi Titanium+Z-5500|Kingston SSD| Och lite till.<

Permalänk
Medlem

Ett par (vettiga) drivrutiner till linux skulle inte sitta fel heller

Visa signatur

Efter att ni har läst det här har ni insett att det inte gav något.

Permalänk
Medlem

När ska det bli lung och ro? ( Vågar ju inte köpa nytt gaffe fören man vet vad som står runt hörnet! )

Visa signatur

Q9550@3,9 /4Gb-Dominator /2x Ati 3870@840 -2200 /Antec P190
20084 3DMarks.

Permalänk
Medlem

Snart får vi köpa nya produkter till varje uppdatering...Ser ut att bli en dyr framtid...När jag typ köper ett kort för dx11 kommer dx12....blä...

Permalänk
Medlem

40 nm GPU *yummie*

Permalänk
Hedersmedlem

OpenCL verkar intressant. Det verkar vara utvecklat av Apple men har nu öppnats upp och AMD har slängt sina gamla initiativ och öppnat armarna för OpenCL?

GPGPU är definitivt intressant, men kanske inte lika hett som för ett år sedan.

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM :: If Quake was done today ::
WS: Gigabyte Z690 UD DDR5 :: Core i5 12600K :: 32 GB RAM :: Geforce RTX 3060 Ti :: 10 GbE NIC :: AOC C32G1 32" :: Seagate FireCuda 530 1TB :: Deepcool Matrexx 55
NAS: SM X10-SLM-F :: Mellanox Connect2X SFP+ :: Intel XL710-QDA1 QSFP+

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AmiDonk
Snart får vi köpa nya produkter till varje uppdatering...Ser ut att bli en dyr framtid...När jag typ köper ett kort för dx11 kommer dx12....blä...

DX11 går att köra på DX10-kort förresten....

OpenCL verkar fint tycker jag. 40nm också. Och mer av GDDR5 är bra.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 3600 | 4x8GiB 18-20-16-36-52-2T DDR4-3400 | MSI B450-A Pro Max AGESA 1.2.0.7 | Sapphire RX 480 Nitro+ OC 8GiB | Crucial MX500 500GB | PNY CS900 2TB | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung PM961 512GB | Scythe Kamariki 4 450W

Permalänk

Super att ATI ser in i framtiden 40mm behövs nu när kanske nvidia börjar få göra mindre mm.
ATI måste få fram ett kort som ger dom ledningen igen när nästa generation av kort kommer.

Jag väljer ATI för bildkvalite. För det tycker jag att dom alltid har bäst.
Nvidia bryr sig inte om sånt bara korten funkar så är det bra.

Visa signatur

[ASUS Formula Gene] [i53770K] [G-Skill trident 2400mhz 2x4gb] [Radeon HD5870 1GB] [Corsair 550D] [Corsair 650w] [Corsair H100] [Windows 8 x64] [Totalt 3TB HD] [Boxee box] [New iPad] [Xbox 360 Slim JTAG]

Permalänk
Medlem

Vänta nu. Det står i artikeln att HD4870 är den enda med GDDR5 idag...

HD4870X2 då?

Visa signatur

Hiroshima 45, Tjernobyl 86, Windows 95.

Leeloo Dallas Multipass

Permalänk
Medlem

Hoppas de gör 256 bitars buss obligatorisk även för mainstreamkorten. De får gärna utveckla lite fler kort som inte kräver mer ström än moderkortet kan leverera, HD4670 var en hit så de borde fortsätta på samam spår.

Håller med om drivrutinerna, finns ingen anledning att linuxanvändare ska tvingas välja nvidiakort, gillar man inte eller har behov av annat os än windows så ska man inte straffas för det.

Visa signatur

Core i5 2500K@4Ghz, 8 Gb Kingston Hyper X 1600 DDR3, MSI Z68-GD55, OCZ Vertex 4, Asus GTX670 DC2, Corsair VX 450.
Kyld av Hyper 212 Plus Evo: Corsair SP120 Quiet PWM, 3 Nexus Real Silent 120 mm @ 7V.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Leeloo
Vänta nu. Det står i artikeln att HD4870 är den enda med GDDR5 idag...

HD4870X2 då?

HD4870X2 är ju egentligen HD4870.

Jag tror man inte ska nämna DirectX11 i onödan, som AMD gjorde här, då vi aldrig sett ett enda program som använder sig av DirectX 10. Visst, det finns Windows Vista exklusiva grafikinställningar, men det är ju inte DirectX 10 för det.

Skulle inte DirectX 10 vara en "revolution"? Jaja, man kan sälja vad som helst hur som helst.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kuufukuji
Ett par (vettiga) drivrutiner till linux skulle inte sitta fel heller

När testade du sist egentligen?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Postaldude

Super att ATI ser in i framtiden 40mm behövs nu när kanske nvidia börjar få göra mindre mm.

Jag hoppas verkligen INTE att framtiden bringar 40mm transistorer

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr.Borka
HD4870X2 är ju egentligen HD4870.

Jag tror man inte ska nämna DirectX11 i onödan, som AMD gjorde här, då vi aldrig sett ett enda program som använder sig av DirectX 10. Visst, det finns Windows Vista exklusiva grafikinställningar, men det är ju inte DirectX 10 för det.

Skulle inte DirectX 10 vara en "revolution"? Jaja, man kan sälja vad som helst hur som helst.

Går snabbt nu mellan directx 10 o nån gång 11 (nästa år?)
så speltillverkare kommer snart vara efter på den fronten me
Inte många spel som stödjer dual core och inga? för quad core.
Tycker att dx11 kan komma 2011 så vi får tid o komma med fler dx10spel

Visa signatur

[ASUS Formula Gene] [i53770K] [G-Skill trident 2400mhz 2x4gb] [Radeon HD5870 1GB] [Corsair 550D] [Corsair 650w] [Corsair H100] [Windows 8 x64] [Totalt 3TB HD] [Boxee box] [New iPad] [Xbox 360 Slim JTAG]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Vegetal
Jag hoppas verkligen INTE att framtiden bringar 40mm transistorer

kek, stort grafikkort är stort. :3

Permalänk
Medlem

Ingen som reagerar på texten Digital walls?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Birks
Ingen som reagerar på texten Digital walls?

Jo jag. Undrar hur mycket det kommer stämma.

Permalänk
Medlem

vad menas med "digital walls"? står på samma rad som HD... Har det med ljud och bild att göra?

40nm är inte en dag för tidigt, väntar på ett vettigt passivt kylt grafikkort från ATI att ta över mitt passivt kylda HD3870.

Hoppas DX11 inte blir lika stor flopp som DX10...
Alltså, så att DX11 endast gäller för Windows 7 samt att det mest bara är för att Microsoft ska sälja sitt nya OS. Det kändes lite så med DX10 och Vista...
Har lite otäcka anor angående Windows 7 och DX11 :/

Visa signatur

Sometimes autocorrect makes me say things I don't Nintendo.

Permalänk
Medlem

Jag hade tänkt köpa nytt vid jul, bla. 2st 4850 och win vista. Borde jag vänta till de nya modellerna?

Visa signatur

Friskyttarna.eu - Ditt Ljus i MMO-mörkret
LotRO || SWTOR || Guild Wars 2 || World of Tanks || Elder Scrolls Online || World of Warcraft || Black Desert

Permalänk
Medlem

Mycket intressant detta. btw - digital wall? ---> http://www.youtube.com/watch?v=n3uGUmWpm5M

Visa signatur

1 >> Intel i5-2500K | GA-P67A-UD5-B | Asus GTX 570 | G.SKILL 16Gb | Windows 7 pro | p183 v3 | LG L226WU-PF
2 >> AMD 64 x2 6400+ | Asus Crosshair | 8800GT 512Mb | Mushkin 4Gb | Vista 64 <> XP 32 | p182 | LG L226WU-PF
2 >> Fujitsu Lifebook | Intel i5-2450M | 4Gb | 300GB HD | GT 525M | Windows 7 pro

Permalänk
Hedersmedlem

OT rensat, skärp er.

Visa signatur

Eighty percent of air pollution comes from plants and trees. - Ronald Reagan