Microsoft kämpar mot Google

Permalänk
Melding Plague

Microsoft kämpar mot Google

Efter att köpet av sökföretaget Yahoo runnit ut i sanden tar Microsoft till alla knep för att öka användandet av den egna söktjänsten Live. Nu lanseras ett poängsystem för amerikanska användare.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Dom kan ju ordna så att den faktiskt är användbar, deras sökfunktion alltså. Den suger ju minst sagt getpung.

Permalänk
Medlem

Bara ordet live irriterar mig, tänker på reklam och problem av någon konstig anledning.

Visa signatur

ninoscript :: Intel i9 9900k @ 5 ghz | Kingston HyperX 3200 mhz 32 gb | Gigabyte 2080Ti RTX Windforce OC | EVGA SuperNOVA G3 1000w | Samsung EVO 970 250 GB nvme m.2 | Samsung EVO plus 1 TB nvme m.2 | Asus z390-f Gaming | Fractal Design r6 blackout windowed | Creative Soundblaster AE-5 gaming | Philips Fidelio x2 + boom mic | Qpad CT large | Corsair Ironclaw RGB | Corsair strafe RGB

Permalänk
Hedersmedlem

Lansera detta i Sverige då!

Lätt värt att bara göra lite random sökningar per dag, och sedan få t.ex. ett datorspel

Har faktiskt testat live.com en hel del och på vissa sökningar är den bra, men oftast får man bättre resultat med Google.

EDIT:
LOL 4950 tickets för ett vettigt spel.. >__<

Permalänk
Medlem

uuugh man måste ha internet explorer? glöm det aldrig i livet :S

Visa signatur

[Asrock Z77 Extreme4] [Intel Core i5 3570k @ stock] [Powercolor Radeon 6850 @ Stock]
[8GB Corsair Ballistix @ 1866MHZ] [OCZ Agility 3 60GB] [1TB + 320GB HDD 7200RPM]
[In-Win Dragon Rider Chassi] [Fractal Design PSU 500W]

Permalänk
Medlem

Det säger väl en hel del om Microsofts söktjänst.

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz/Ring@4.5Ghz | 32Gb DDR4@3600Mhz | Geforce RTX 4070 :: >

Permalänk
Medlem

De har inte funderat på att göra tjänsten konkurrenskraftig genom funktionalitet och användarvänlighet istället för att slänga in gratisprodukter för motvillig användning?

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D CO + 2133 MHz FCLK GPU: Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM: Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 (Hynix) BZ subtimings
MB: ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI SSD: Kingston KC3000 2TB PSU: Corsair RM850x

Permalänk
Medlem

Umm, om man kan få 25 "tickets" per dag så tar det 220 dagar minst att få en handkontoll till x-box och då ska man göra 25 sökningar varenda dag i 220 dagar...

Permalänk
Medlem

i längden lönar det sig att använda google ändå, microsoft har inget att sätta emot google med sin uråldriga sökteknik och extremt fula design. Google är helt enkelt oslagbart.

Permalänk
Medlem

Glöm det ms. De gånger jag använt tjänsten och jämfört med google har det lämnat mig skrattandes åt vad ni kan på sökfronten.

Permalänk
Medlem

men att dom inte kan ge sig någon gång, ms borde hålla sig till operativsystem och inget annat

Visa signatur

|| Main: Asus Z170 Pro Gaming | Intel Core i7 6700K | Corsair 4x8GB DDR4 | GeForce GTX 1070 | Linux ||

|| HTPC: MSI Z87I | Intel Core i3 4130T | Corsair 2x4GB DD3 | Intel HD graphics 4400 | Linux ||

|| NAS: Qnap TS-431P ||

Permalänk
Medlem

Patetiskt försök av MS. De måste försöka mycket hårdare än så för att klå google...

Visa signatur

AMD Ryzen 5 3600 | 4x8GiB 18-20-16-36-52-2T DDR4-3400 | MSI B450-A Pro Max AGESA 1.2.0.7 | Sapphire RX 480 Nitro+ OC 8GiB | Crucial MX500 500GB | PNY CS900 2TB | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung PM961 512GB | Scythe Kamariki 4 450W

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Keso
Umm, om man kan få 25 "tickets" per dag så tar det 220 dagar minst att få en handkontoll till x-box och då ska man göra 25 sökningar varenda dag i 220 dagar...

Jaja, men alla kommer ju satsa på att få T-SHIRTEN!! Den är guld värd.

Man borde kanske programmera ett program som sökte ett par gånger om dagen automatiskt i bakgrunden... Bara för att..

Permalänk
Medlem

Detta är bara helt värdelöst och desperat! Om inte deras sökmotor visar bättre träffar än Google vilket jag tycker är det viktigaste egenskapen med en sökmotor så kommer man ju använda Google istället.

Visa signatur

Main Rig FD Define R4 |Intel C2Q Q9650@3.6GHz|Asus P5Q-E|OCZ Reaper 4GB@800MHz|WD6400AAKS|HD6850|Corsair HX650
HTPC HDPLEX H1.S |Intel Core i3 4330|ASRock Z87E-ITX|8GB|128GB mSATA
Work Dell Vostro 3360 |Intel Core i5-3317U|8GB|Samsung 840 Pro 256GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Arzei
De har inte funderat på att göra tjänsten konkurrenskraftig genom funktionalitet och användarvänlighet istället för att slänga in gratisprodukter för motvillig användning?

Det skulle ju kräva lite ansträngning och kunnande, till skillnad från det här.

Permalänk

Hm, är ju amerikansk medborgare men bor i Sverige, undrar om det kan skicka spelet hit sen ?

Visa signatur

e6600@3.2GHz@1.35v + P5B deluxe + corsair 2gb pc6400 + HD4350 m.m.

Permalänk
Medlem

Att knyta en söktjänst till endast en webbläsare (Internet Exploder) är imho ett mindre bra beslut om man vill nå så stor publik som möjligt. Jag måste missa nåt här.
Bara inte Google kopierar denna genialiska idé och låser google till chrome och alla andra webbläsare bannas.

Permalänk
Medlem

Öh var får ni ifrån att den bara funkar med IE? Jag prövade den precis på Firefox, o det funkade..

Permalänk
Medlem

Enligt artickeln krävs ett medborgarskap i amerika.. vilket land är amerika?

Visa signatur

The burk: FD Define Nano S, 1 FD 140 & 1 Corsair 120 i fronten, 1st FD 120 bak || FD Ion SFX-L 500W || AMD Ryzen 3 3300x m. Wraith || Asrock Fatal1ty B450 gaming-ITX/ac || PowerColor Red Devil 5600XT || Toshiba OCZ RC500 500GB NVMe M.2 || 2*8GB Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3200MHz || Asus VE247H LED TN || Ducky Shine II MX-red green LED || Steelseries Sensei mus

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rizla101
Öh var får ni ifrån att den bara funkar med IE? Jag prövade den precis på Firefox, o det funkade..

To earn value for your searches and join the SearchPerks! promotion you must have Internet Explorer 6.0 or higher to participate. Copy this URL and paste it into Internet Explorer:

http://www.getsearchperks.com

Permalänk
Medlem

Tänk att microsoft måste muta en för att man överhuvudtaget ska söka med deras söktjänst. Dessutom tvekar jag på att "Free music downloads" är "Free", jag luktar "DRM"...

Permalänk
Medlem

Google ftw.
Bara onödigt att göra så som MS gör nu..

Permalänk
Inaktiv

Svensson använder ju IE, vilket normalt betyder, LiveSearch. Onödigt är det nog inte att försöka etablera sig bättre på den fronten med tanke på mainstream, det är dock sorgligt då jag personligen anser att LiveSearch (och Yahoo, Altavista etc.) inte hittar något av värde på ett bättre sett än vad Google gör.

Google > allt annat.

Permalänk
Medlem

Skulle göra massa sökningar på nått random bara för att få poängen å sen återgå till google

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk
Medlem

Jag har ALDRIG hittat vad jag söker efter med live search. Vad är det som dom tänker på egentligen? Och varför just 525 "poäng" på five music downloads" hmm.......

Permalänk

Har testat det där nu o kan meddela att man får 500p när man registrerar sig, så de lägre premierna är inte så svåra att få iaf.

Visa signatur

e6600@3.2GHz@1.35v + P5B deluxe + corsair 2gb pc6400 + HD4350 m.m.

Permalänk
Medlem

lite roligt är att Google rätt stavar bättre än word...

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Keso
Umm, om man kan få 25 "tickets" per dag så tar det 220 dagar minst att få en handkontoll till x-box och då ska man göra 25 sökningar varenda dag i 220 dagar...

25 sökningar/dag är inte så mycket som det låter. Jag ligger enligt google på typ 50-100 om dagen, och då känns det ändå inte som att jag varken surfar eller söker hela tiden.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thomas
25 sökningar/dag är inte så mycket som det låter. Jag ligger enligt google på typ 50-100 om dagen, och då känns det ändå inte som att jag varken surfar eller söker hela tiden.

Haha, hur kollar man upp det?

Permalänk
Medlem

Synd att Microsoft inte lyckades köpa upp Yahoo. Google behöver konkurrenter på söktjänstmarknaden.

Mvh Johan

Visa signatur

AMD Phenom II X4 955 3,2 GHz, Gigabyte GA-MA790FXT-UD5P, Sapphire Radeon HD7750 Ultimate 1 GB, Corsair Vengeance/Kingston HyperX Blu 16 GB, Crucial MX250 250 GB, Crucial m4 128 GB, 2 x Seagate 7200.14 1 TB, Lian Li PC-8FIB, Be Quiet Pure Power 10 CM 600W, Windows 10 64-bit