IP-adresser snart slut i Kina

Permalänk

Gäller bara för 50 Mbits/s. Finns inget liknande på andra abonnemang utöver gamla UPC-kunder. Hade dock inte en aning om att man fick mer IP-adresser med 50 Mbit (Som dock bara finns i vissa orter i vårat avlånga land).

EDIT: Glömde citera echo's förra inlägg, då det är det som jag kommenterar, sorry.

Visa signatur

-: Crestron :-

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av krillepille2
Gäller bara för 50 Mbits/s. Finns inget liknande på andra abonnemang utöver gamla UPC-kunder. Hade dock inte en aning om att man fick mer IP-adresser med 50 Mbit (Som dock bara finns i vissa orter i vårat avlånga land).

EDIT: Glömde citera echo's förra inlägg, då det är det som jag kommenterar, sorry.

Ok, men gamla UPC kunder har alltså 4 IPs?
Var bra att veta.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av echo
Ok, men gamla UPC kunder har alltså 4 IPs?
Var bra att veta.

Japp, precis.

Visa signatur

-: Crestron :-

Permalänk
Medlem

kommer bli sjukt jobbigt att joina ett spel på IP i framtiden

Visa signatur

MacBook Pro 15" i5 520M 8GB GT330M 750GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Scanian
Jag hade för mig att Cisco och Microsoft fortfarande sitter och trycker på Klass A nät?

Microsoft och Cisco har aldrig haft klass A-nät över huvud taget så du minns nog fel.

/Adrian

Visa signatur

Medlem i signaturgruppen Appleanvändare för ett fritt SweClockers.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av joeghurt
kommer bli sjukt jobbigt att joina ett spel på IP i framtiden

Hela poängen med DNS är att slipper hålla reda på IP-nummer. Om man nu inte vill använda DNS så kan man fortfarande använda copy&paste.

Visa signatur

Assembly är ett högnivåspråk.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gramner
http://sv.wikipedia.org/wiki/Biljard_(tal)

Läste du inte ens vad det står där? Det står att biljard _INTE_ är ett svenskt räkneord.

Visa signatur

Move.L #BEEF, $4 -- Värkar är något kvinnor har innan de föder barn, visst verkar det konstigt?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gryzor
Läste du inte ens vad det står där? Det står att biljard _INTE_ är ett svenskt räkneord.

Var? Det står att det inte vanligtvis används...
edit: http://sv.wikipedia.org/wiki/Mycket_stora_tal#Lista_.C3.B6ver...
Problemet med wikipedia... Här står det att det ofta inte räknas som räkneord och länkar till artikeln som säger att det inte ofta inte används... what ever.

Visa signatur

Mina friends kallar mig Challeman, but ni can kalla mig Robocop...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gryzor
Läste du inte ens vad det står där? Det står att biljard _INTE_ är ett svenskt räkneord.

Nu får du väl ta och ge dig, klart att det är ett prefix för 15 potensen men det används sällan i det svenska språket men det är helt okej att använda det om man vill. Tycker du att ordet biljard absolut inte får användas som ett prefix så får du gärna ge förslag för ett annat passande.

Orka hänga upp sig på att ett namn för ett SI-prefix har samma namn som spelet biljard. De flesta här har intelligense nog att kunna klura ut att det var inte var spelet han mena utan det handla om prefixet för 10^15.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gramner
IPv6 är redan extremt överdimensionerat för att man aldrig ska behöva uppgradera det. Sprider du ut alla IPv6-adresser jämnt över jordens landyta så får du över 2.000.000.000.000.000.000 adresser per kvadratmillimeter.

En variabel adresslängd skulle bara innebära svårare implementation av hårdvara.

de där gav mig nån sorts svindel ^_^

Visa signatur

Bomba.nu

i7 950 @ 4ghz | Asus P6X58D-E | Corsair 6GB 1600MHz XMS3 | Asus GTX 770 OC | 50 TB SSD

Permalänk
Medlem

För att vara med i biljard-diskussionen:

Fråga Lund om matematik - http://www.maths.lth.se/query/answers/q97-4-3.html

Citat:

10 december 1997 12.35.49
1) Man säger en miljard (1 och 9 nollor) men är biljard ett räkneord?
2) Centiljon är det största tal man namn- gett.Men vad finns mellan? Finns det en överskådlig lista?
Wilhelm Pössl

Svar:
Biljard är inget räkneord. Se Eric's Treasure Trove of Mathematics: Large Number. Det som där kallas det brittiska systemet används hos oss, med vissa skillnader i stavning.
Kjell Elfström

Det K. Elfström refererar till är: http://mathworld.wolfram.com/LargeNumber.html

Där framgår det tydligt att biljard inte finns som räkneord. Anledningen till att det används är för att det kommer som en naturlig följd från miljon->miljard till biljon->biljard.

Till annat bevisas litar jag på universitetsadjunkt Kjell och använder inte biljard som räkneord, utan låter det fortsätta vara blott ett spel.

Visa signatur

We shall never cease from exploration And the end of all our exploring Will be to arrive where we started And know the place for the first time.
- T. S. Eliot

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wooe
Kör du XP så kan du lägga till IPV6 i dina nätverkegenskaper, inget svårt, inte heller Vista eller Windows-exklusivt.

Om man har SP1 eller senare vad gäller WinXP, vad jag har förstått av Wikipedia.

Finns tydligen även en experimentversion i WinNT 4 och Win2000 SP1.

Visa signatur

Räkna ut hur kraftigt nätaggregat du behöver på OuterVision Power Supply Calculator. 500W räcker för de allra flesta vanliga system. Seasonic är bäst. ;) – Elektrostatisk urladdning är ett verkligt problem.
"People who are serious about software should make their own hardware" – Alan Kay
Bojkotta maffian

Permalänk
Medlem

Biljard

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Prodhe
För att vara med i biljard-diskussionen:

Fråga Lund om matematik - http://www.maths.lth.se/query/answers/q97-4-3.html

Det K. Elfström refererar till är: http://mathworld.wolfram.com/LargeNumber.html

Där framgår det tydligt att biljard inte finns som räkneord. Anledningen till att det används är för att det kommer som en naturlig följd från miljon->miljard till biljon->biljard.

Till annat bevisas litar jag på universitetsadjunkt Kjell och använder inte biljard som räkneord, utan låter det fortsätta vara blott ett spel.

Kjell Elfström blir säkert glad. Eller kanske ledsen över den förvirring han skapar med sin slarviga formulering.

Om du läser Wikipedia igen så lär du dig att miljard, biljard, triljard, et cetera, är internationella ord myntade av fransmannen Peletier. Litar du inte på Wikipedia (den nuvarande artikeln alltså, som är under hård debatt) kan du ju själv googla på Peletier.

Huruvida du själv väljer att använda ordet eller inte, är förstås, precis som du skriver, din egen sak att bestämma.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sergeant44
Var väl bara en tidsfråga innan nåt sånt här skulle hända kina, undrar när telefon-numren tar slut för dom

Nån som vet hur lpnga telefon numer har dom i kina?? Måste vara jobbigt att komma ihåg sitt nummer

EDIT:
Eller person nummer... måste ha typ 10 sista bokstäver

Visa signatur

AMD Athlon xp 2100+ | Asus A7M266 | 512 DDR | GeForce3 | 40 GB Hdd | DVD Plextor 16X