Biostars första X58-baserade moderkort

Permalänk
Melding Plague

Biostars första X58-baserade moderkort

Moderkort till Intels kommande Core i7 ramlar in på löpande band. Denna gång är det en modell från Biostar som fotograferats.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Ordinärt X58 kort, stor fläns på sydbryggan dock?

Visa signatur

Core i5 2500K@4Ghz, 8 Gb Kingston Hyper X 1600 DDR3, MSI Z68-GD55, OCZ Vertex 4, Asus GTX670 DC2, Corsair VX 450.
Kyld av Hyper 212 Plus Evo: Corsair SP120 Quiet PWM, 3 Nexus Real Silent 120 mm @ 7V.

Permalänk
Inaktiv

Känns dyrt för vad man får?

Permalänk
Medlem

min smärtgräns för moderkort ligger på ca 2000kr, allt över det känns lite overkill.
Jag lägger hellre den där extra tusen lappen på nått annat då och får mer prestanda på det sättet.

Visa signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb DDR5 6000MHz CL36 | GeForce RTX 4080 | Custom Loop Cooling]
Det heter DATOR, inte DATA!

Permalänk

Lite dyrt men jag dregglar faktist efter nytt system.-- jobbigt med att allting kostar typ 3lax vadera

Mk = 3k
CPU = 3k
Gpu = 3k
Ram = 3k

Tot 12K

Om man har resterande liksom.. dyrt ^^ hehe D805an börjar kännas jäkligt slö

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

3K för ett moderkort? Vad är mervärdet jämfört med ett för 1K om man bortser ifrån överklockningsmöjligheterna som ju ska vara nåt i hästväg isf för det priset.

Antar att det kostar att ligga på topp som det sägs ;).

Senaste moderkort jag köpt kostade 700:- resp 900:- så 1600:- för två och det är lite mer än hälften för detta ifrån Biostar.

Nä kalla mig snål men jag vill ha pengar till andra datorgrejer med än bara ett moderkort :p.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av olirc
3K för ett moderkort? Vad är mervärdet jämfört med ett för 1K om man bortser ifrån överklockningsmöjligheterna som ju ska vara nåt i hästväg isf för det priset.

Antar att det kostar att ligga på topp som det sägs ;).

Senaste moderkort jag köpt kostade 700:- resp 900:- så 1600:- för två och det är lite mer än hälften för detta ifrån Biostar.

Nä kalla mig snål men jag vill ha pengar till andra datorgrejer med än bara ett moderkort :p.

Tja i detta fallet är ju "mervärdet" att det faktiskt kommer att finnas x58 moderkort för 3000kr till skillnad från för 1000kr.
Och hur kan du bortse från överklockningmöjligheterna? Det är ju därför man köper ett sånt här moderkort.

Jag tycker dock att det verkar som att Swec överdriver priserna lite både på processorerna och moderkorten, enligt vad jag själv har hittat och uppskattat priser (bl a med hjälp av kanadensiska priser). T.ex så tvivlar jag på att Core i7 920 kommer kosta över 3000kr (vanligtvis självklart kommer det finnas butiker som tar överpriser)

Om man läser artikeln så låter det som att de moderkortet ska vara billigare än de andra men sedan säger de att den (troligtvis) kommer hamna lite under 3000kr själv uppskattar jag nog att de "billiga" kommer vara närmare 2000kr än 3000kr och upp mot 3000kr kommer troligtvis de riktiga highend grejerna börja.

Visa signatur

Dator 1 | Intel Core i7-4770K @ 4,6Ghz | Corsair H100i | Asus Z87-A | Crucial DDR3 BallistiX Sport 2x8GB 1600Mhz CL9 | KFA2 GTX 980TI HOF | Corsair TX650W | Intel 335 240GB | LG 24" + Philips 27" + Philips 27" | Fractal Design R3 |
Dator 2 | Intel Xeon W3520 | TRUE Spirit 120M | Asus Rampage II Extreme | Patriot Viper II Sector7 3x2GB 1600Mhz CL8 | PNY 8800 Ultra | Intel 330 120GB |