DFI Lanparty X58 på väg

Permalänk
Melding Plague

DFI Lanparty X58 på väg

Den entusiastinriktade tillverkaren DFI hakar på tåget med ett Intel X58-baserat moderkort. Modellen heter Lanparty UT och är utrustat med det mesta en överklockare kan önska sig.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Avstängd

Fint initiativ med värmeledningen och externa ljudkortet.

Visa signatur

Knowledge is not achieved until shared.

Permalänk
Medlem

Låter lite för dyrt för min smak.

Liten stavningsmiss "kykningen"

Visa signatur

Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x

C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch

Permalänk
Medlem

Skulle ju tippa på att det externa ljudkortet blir ett X-Fi Xtreme Audio (eller vad den billigaste varianten heter). d.v.s. inget att hurra för...

Permalänk
Medlem

DFI är smask!

Visa signatur

Asus Prime Z390-A - Intel I7 9700KF - Corsair Vengeance 2x8GB 3200Mhz CL16 - MSI GeForce RTX 2080 SUPER 8GB Ventus XS OC - Creative Sound Blaster Z (skäms) - Corsair AX 1200i Digital 1200W 80+ Platinum - Fractal Design R6 - Sennheiser GSP 600 - Acer Predator XB271HUA

Permalänk
Proffsmoddare

Betalar hellre 3k för detta än för ett MSI iaf.

Visa signatur

"Computer games don't affect kids, I mean if PacMan affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching pills and listening to repetitive music." - Kristian Wilson, Nintendo 1989

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av XaaR
Skulle ju tippa på att det externa ljudkortet blir ett X-Fi Xtreme Audio (eller vad den billigaste varianten heter). d.v.s. inget att hurra för...

Förmodligen ett hurra eftersom det säkerligen är bättre än de flesta interna ljudkorten på marknaden

Visa signatur

Asus Prime Z390-A - Intel I7 9700KF - Corsair Vengeance 2x8GB 3200Mhz CL16 - MSI GeForce RTX 2080 SUPER 8GB Ventus XS OC - Creative Sound Blaster Z (skäms) - Corsair AX 1200i Digital 1200W 80+ Platinum - Fractal Design R6 - Sennheiser GSP 600 - Acer Predator XB271HUA

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tommy_h
Förmodligen ett hurra eftersom det säkerligen är bättre än de flesta interna ljudkorten på marknaden

Kanske inte för det priset...

Permalänk

DFI Lanparty var ett mycket bra kort till AMD en gång i tiden.
Men väntar på att nån form av biligt core7 moderkort kommer.

typ GIGABYTE core7 ds3

Finns många som inte behöver 3st PCI ex osv. Just det gör att priset blir högt som bara den.
Kanske dags med moderkort utan EIDE och floppy kontakter.
Gör en floppy som stödjer USB (kanske finns redan vad vet jag)

Som sagt det måste komma biliga core7 moderkort och det behövs ganska snabbt om fler ska köpa core7 strax efter den kommer.

Visa signatur

[ASUS Formula Gene] [i53770K] [G-Skill trident 2400mhz 2x4gb] [Radeon HD5870 1GB] [Corsair 550D] [Corsair 650w] [Corsair H100] [Windows 8 x64] [Totalt 3TB HD] [Boxee box] [New iPad] [Xbox 360 Slim JTAG]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DAoG
Kanske inte för det priset...

Vaddå inte för det priset? Du får ett entusiast moderkort för samma pris som alla andra "proffs" moderkort fast du får med ett mycket bättre ljudkort(OM DET NU ÄR ETT X-FI)

Visa signatur

Asus Prime Z390-A - Intel I7 9700KF - Corsair Vengeance 2x8GB 3200Mhz CL16 - MSI GeForce RTX 2080 SUPER 8GB Ventus XS OC - Creative Sound Blaster Z (skäms) - Corsair AX 1200i Digital 1200W 80+ Platinum - Fractal Design R6 - Sennheiser GSP 600 - Acer Predator XB271HUA

Permalänk
Medlem

Var ska ljudkortet sitta om man använder alla tre PCI ex 16X portar? Normalt brukar det finnas en PCI ex 1X bakom den första PCI ex 16X porten för t.ex ljudkort men icke.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Postaldude
DFI Lanparty var ett mycket bra kort till AMD en gång i tiden.
Men väntar på att nån form av biligt core7 moderkort kommer.

typ GIGABYTE core7 ds3

Du menar väl Gigabyte X58 DS3

Permalänk
Medlem

DFI vet hur man gör bra grejer iaf. Ser väldigt fint ut.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 3600 | 4x8GiB 18-20-16-36-52-2T DDR4-3400 | MSI B450-A Pro Max AGESA 1.2.0.7 | Sapphire RX 480 Nitro+ OC 8GiB | Crucial MX500 500GB | PNY CS900 2TB | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung PM961 512GB | Scythe Kamariki 4 450W

Permalänk

DFI makes it again men ajaj vad dyrt de blev.. men UT + DDR3 samt Core i7 säger ju de mesta om priset så. Dollarn är ju verkligen låg nu också (NOT)

Fast dom får ta och skärpa sig lite för de finns X antal förbannade användare som sitter på x48 T2R med icke fungerande cpu-klock kombinerat med 4870x2 eller också Crossfire =/ Av nån rolig anledning håller dock T3RS (DDR3-modellen) måtet uppe .

För egen del har ja problem med mina 2x3870's som vägrar Crossfire vid en ynka klock på 3500mhz.. de råkar dock även gå rykten om att just x48 inte tycker om 670-kretsen från sapphire, lagom kul.

Citat:
DFI lovar istället att skicka med en extern variant. Exakt vad detta ljudkort har för specifikationer är dock ännu inte känt.

Ehhh.. De är väl klart att dom kombinerar ljudkortet i lådan! De känns också solklart att dom skickar med samma/liknande modell som vi hittils fått erfara från P35,x38,x48. I vilket fall en riktigt riktigt smart lösning att lägga ljudet externt från moderkortet.

Visa signatur

Wasserkühlung::5900X::ASSrock X570 TB3::2x8 Ballistix 3000@3800::6800Nitro+

Vilken leksak>> CH341-biosprogrammerare

Permalänk
Medlem

DFI är bra skit.

Permalänk
Avstängd

Trevligt med åtta SATA och två gigabit-nätverk.

Jag blir så sjukt trött på namn som LanParty, CybahSnipah, Republic of Gamers, etc.

Permalänk

Jag kör på lanparty sen amd 3700+ tiden, hoppades på att det skulle dyka upp ett nytt smaskigt lagom till min nästa uppgradering. Sweet.

Visa signatur

Asus P8Z68 Deluxe/Gen Sock 1155 -- Inte Core I7 2700K@4.5Ghz -- EVGA GeForce GTX 970 SSC GAMING ACX 2.0+ -- Corsair 16GB DDR3 Vengeance 1.5V Low Blue -- SSD OCZ Agility 3 120GB -- Microsoft Windows 7 -- Foldar med cirka 180k PPD (körs ej 24/7)

Permalänk
Medlem

Ser bra ut!!
Undra om jag ska våga mig på ett till DFI då T2R varianten strulat en hel del för mig!!??

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av vega
Ser bra ut!!
Undra om jag ska våga mig på ett till DFI då T2R varianten strulat en hel del för mig!!??

Men T2R är ju inget kort som är känt för att vara bra.. så det kan ju knappast bli sämre.

Visa signatur

Knowledge is not achieved until shared.

Permalänk
Quizmaster Karlstad 2022

jag gillar DFI:s bios. visst man har gått vilse i det många gånger, men ja gillar det:D

Permalänk
Medlem

Jag har också alltid gillat DFI samt deras bios men de senaste korten har inte imponerat på mig iaf. T3R varianten är ju en katastrof enligt mig men tydligen ska T3RS fungera bra som sagt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tommy_h
Vaddå inte för det priset? Du får ett entusiast moderkort för samma pris som alla andra "proffs" moderkort fast du får med ett mycket bättre ljudkort(OM DET NU ÄR ETT X-FI)

Asså det är väl mest bara för att locka o sätta ett lite högre pris. De kanske teoretiskt sätt köper en ljudkortet för 50 och med att ha detta ljudkort så lyckas de höja priset med några hundra lappar bara för att man har just detta ljudkort.
Det står ju inte direkt vad man får med för ljudkort, kan ju vara rena skiten.

Permalänk
Medlem

Gillar med DFi, har haft ett Lanparty-kort som jag var mycket nöjd med, så man blir ju lite sugen.

Visa signatur

- R5 5600X | 32GB RAM | GTX 1080 | ASUS ROG STRIX B550-I | NZXT H1 -

Permalänk
Medlem

Hoppas de inte stödjer Creative igenom att skicka med ett X-Fi. Sämre drivrutiner får man leta efter, sen har de ju i stort sett inte något stöd för GNU/Linux helller.

Smaskigt väre annars, synd att man uppgraderade när 8800GTX kom ut... Nu har man ju inga pengar kvar :/ Aja, får väl börja arbeta... :'(

Permalänk
Medlem

"DFI X58 Lanparty UT beräknas kosta mer än 300 dollar, vilken förmodligen är en bit över 3 000 kronor i svenska butiker. Modellen lanseras i slutet av november."

Det var länge sen dollarpriset*10=svenska priset gällde, dollarpriset*8 är mycket närmare sanningen.

Så jag skulle tro att även denna uppskattning är en del överdriven (som de andra priserna för core i7 grejer)

(Notera att det sista här bara är min egen uppfattning och egna uppskattningar av priserna, inte alls säkert att jag har rätt. Dock så har dollarpriset*8=svenska priset visat sig stämma bra tidigare.)

Visa signatur

Dator 1 | Intel Core i7-4770K @ 4,6Ghz | Corsair H100i | Asus Z87-A | Crucial DDR3 BallistiX Sport 2x8GB 1600Mhz CL9 | KFA2 GTX 980TI HOF | Corsair TX650W | Intel 335 240GB | LG 24" + Philips 27" + Philips 27" | Fractal Design R3 |
Dator 2 | Intel Xeon W3520 | TRUE Spirit 120M | Asus Rampage II Extreme | Patriot Viper II Sector7 3x2GB 1600Mhz CL8 | PNY 8800 Ultra | Intel 330 120GB |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av thompson
"DFI X58 Lanparty UT beräknas kosta mer än 300 dollar, vilken förmodligen är en bit över 3 000 kronor i svenska butiker. Modellen lanseras i slutet av november."

Det var länge sen dollarpriset*10=svenska priset gällde, dollarpriset*8 är mycket närmare sanningen.

Så jag skulle tro att även denna uppskattning är en del överdriven (som de andra priserna för core i7 grejer)

(Notera att det sista här bara är min egen uppfattning och egna uppskattningar av priserna, inte alls säkert att jag har rätt. Dock så har dollarpriset*8=svenska priset visat sig stämma bra tidigare.)

Ska man inte räkna med moms osv ?

Tror nog priserna stämmer rätt så bra. Är väll nästan alltid sånna priser vid launch !

Permalänk
Medlem

Nu börjar prisenra lika dem som var när jag köpte min Pentium II. Då kostade cpun 6k och moderkortet 3k.

Visa signatur

Asus GeForce2GTS@250/440MHz, AMD Thunderbird 1200@1240MHz. Samsung 900p 19" crt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pyttlock
Ska man inte räkna med moms osv ?

Tror nog priserna stämmer rätt så bra. Är väll nästan alltid sånna priser vid launch !

Det är därför han menar att man ska använda multipel 8 istället för 7,15 antar jag. Jänkarna har antagligen andra momsregler än vad vi har + att våra återförsäljare skall lägga på en marginal för att kunna överleva dem också.. Men att räkna om dollar-->svenska med multipel 10 är nämrare underhållning än något annat