Permalänk

Vart finns programmet @bios?

Hejsan, hörde att det skulle finnas ett program som heter @bios från Asus som gör att man kan uppdatera biosen från windows, vet någon vart man kan hitta det? Har sökt på asus sida som bara den men blir småtossig här.

Mvh Rickard

Visa signatur

SUCk . detta va bara upplysnings vis ett tips till dig från mig . du behöver inte svara för jag har som blokerat dig, så ditt medelande tillbaks kommer ej att läsas.

Permalänk
Hedersmedlem

Finns inte den på din cd, du fick med ditt moderkort?

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

eller på gigabytes hemsida under uppdateringar till ditt moderkort. kolla under fliken utilities

Alternativt:
http://europe.giga-byte.com/FileList/Utility/motherboard_util...

/zonar

Visa signatur

C2D E6300 @ 3.2HGz 1.2V | Thermalright 120 Extr. | Gainward 8800 GT Golden Sample |Samsung 2x500Gb | Corsair VX 550V | Antec P182 [img]http://valid.x86-secret.com/cache/banner/421648.png[/img]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zonar
eller på gigabytes hemsida under uppdateringar till ditt moderkort. kolla under fliken utilities

Alternativt:
http://europe.giga-byte.com/FileList/Utility/motherboard_util...

/zonar

Fungerar gigabytes på Asus då?

Visa signatur

SUCk . detta va bara upplysnings vis ett tips till dig från mig . du behöver inte svara för jag har som blokerat dig, så ditt medelande tillbaks kommer ej att läsas.

Permalänk
Hedersmedlem

Dra hem Everest Ultimate Edition så ser du vad du har för krejjer

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk

Re: Vart finns programmet @bios?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av LtdRichard
Hejsan, hörde att det skulle finnas ett program som heter @bios från Asus som gör att man kan uppdatera biosen från windows, vet någon vart man kan hitta det? Har sökt på asus sida som bara den men blir småtossig här.

Mvh Rickard

@bios är väl en Gigabyte-applikation (jag fick med @bios med mitt Gigabyte-kort i alla fall).

Visa signatur

~Pelle~

Permalänk
Medlem

@bios är för Gigabyte ja, asus har ett eget program.

Permalänk

Jag vart felinformerad om programmet, men avhjälptes av första svaret. Tyvm sire!

Visa signatur

SUCk . detta va bara upplysnings vis ett tips till dig från mig . du behöver inte svara för jag har som blokerat dig, så ditt medelande tillbaks kommer ej att läsas.

Permalänk

Programmet för ASUS heter AsusUpdate

Visa signatur

ASUS P8Z68-V | Intel i7 2600K @4,5GHz | Corsair VENGEANCE 1600MHz 2x4GB | GTX570 DC2 | Systemdisk: WD Black 500GB 6.0Gbit + OCZ Agility 3 60GB med SRT | Dell U2711 H-IPS 2560x1440 | Corsair 550w| Antec P280 | ASUS Essence STX -> H/K 970 + Dynavoice M-65 & Denon AH-D1100 | Övrig hårddiskplats: 2xWD 1TB + WD 640Gb & 1TB Hitachi | Driving Force GT & Xbox 360 controller

Permalänk
Medlem

Eller ASUS WinFlash

Visa signatur

Hata postsorteringen i Ånge.

Permalänk
Medlem

Men använd inte AsusUpdate, då många många har fått förstört bios av detta program.
Om du har ett någorlunda nytt moderkort från Asus finns ett utmärkt uppdateringsprogram inbakat i Bios som fungerar betydligt bättre.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk

Gjorde det och det fungerade fint

Visa signatur

SUCk . detta va bara upplysnings vis ett tips till dig från mig . du behöver inte svara för jag har som blokerat dig, så ditt medelande tillbaks kommer ej att läsas.