Intel Core i7 – priser och lanseringsdatum

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Raskolnikov.EO
Vem vill betala mycket? Människan är en skapelse som aldrig blir nöjd, förr eller senare söker han efter en ersättare, uppgradering eller priser nära produktionskostnaden. Vi kommer kommer att konsumera tills vi konsumerar oss själva.

Skulle datorer kosta lika mycket nu som de gjorde då skulle man vara skitnöjd med de priser som lagts fram nu. Handlar bara om olika situationer, även hur ekonomiskt rustad man är.

Priser är en sak man förr eller senare aldrig blir nöjd med helt enkelt.

Man blir framförallt inte nöjd när ett företag tar ut höga priser för att få ännu mer enorma vinster.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -Boris-
för att få ännu mer enorma vinster.

Kommunistfasoner, det är inte fult att tjäna pengar. Om man inte vill betala vad de bästa produkterna kostar kan man alltid (ofta i alla fall) köpa sämre alternativ.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elgot
Kommunistfasoner, det är inte fult att tjäna pengar. Om man inte vill betala vad de bästa produkterna kostar kan man alltid (ofta i alla fall) köpa sämre alternativ.

Självklart. Jag har inte sagt något annat. Det enda jag säger är att bara för att datorer var snordyra för 20 år sedan så tänker jag inte lägga ut 6000:- enbart för moderkort och processor. Det finns de i tråden som tycker att det på något vis känns okej att betala mycket pengar bara för att det var dyrt förr.

Man kan tycka att prestandan berättigar priset om man vill. Men att priset för 20 år sedan berättigar priset idag är ju bara nonsens. Det har inget med saken att göra.

Permalänk
Medlem

Frågan är ju hur det kommer fungera med CS.

Visa signatur

Pommes

Permalänk
Medlem

Stämmer ej!

Lanserings datum är satt till WW47-48
Inget annat..