Komplett genomför sparpaket

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Camridge
Sista gången man beställde hos komplett då

bye bye, nämen man vet aldrig hur det blir eller går som och jag hoppas allas kriser "som säkerligen är lite överdriven och sedan kan beskyllas för att skära ner på personal"

Undrar hur mycket flytten av allt kommer att kosta från lagerhuset här i sverige till norge jag, lär inte bli billigt dock.

Jag kan inte låta bli att väldigt nyfiken på hur Kompletts beslut om att effektivisera sin logistik kan tolkas som att företaget är i en de facto kris?

Du är medveten om skillnaden mellan effektivisering genom synergieffekter och att sparka folk pga lönsamhetsbekymmer va?

Det är faktiskt inte så dyrt som du tror att flytta lager. Du borde vara glad att lagret flyttas då det finns en chans att vissa av hyllvärmarna kan komma ut som fynd.

Visa signatur

Tystast datorpark vinner...

Permalänk
Medlem

alla mina senaste inköp har skett via som många andra www.inet.se, klockren butik, bra priser grymt snabba leveranstider, vet inte hur kontaktvägen är har aldrig behövt kontakta dom, allt har bara gått sjukt bra....

rekommenderas starkt

Visa signatur

http://www.tomasnilsen.se
[Stationär] 4790K ,16Gb Corsair XMS3, Samsung 850 500GB, R4, ASUS 1080 STRIX, Samsung S27A850T, EVGA G2 |[Bärbar] HP Spectre 13 [Kamera] Fuji XT-1, XT-10, [objektiv] 35 1,4, 18-55 2,8-4, 55-200, 27 1,8 [Blixtar] Nissin 622, Dörr 160x3 Mobil Nexus 5, Lumia 920, OPO 3T, iPhone5s

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av paltkoma
alla mina senaste inköp har skett via som många andra www.inet.se, klockren butik, bra priser grymt snabba leveranstider, vet inte hur kontaktvägen är har aldrig behövt kontakta dom, allt har bara gått sjukt bra....

rekommenderas starkt

Kan verkligen rekommendera www.inet.se
Kontakt ang. garanti ärenden har funkat klockrent,dom tom. skickar fraktsedel med posten.

Visa signatur

Milk is life

Permalänk
Medlem

Komplett

Bra av Komplett att mota Olle i grind, för det
betyder att vi förhoppningsvis får samma suveräna
service o låga priser även i fortsättningen av ett
Kanonbra företag som tar hand om de kunder som
dom har, that´s it, GO Komplett.se

Visa signatur

Antec Sonata 3,Gigabyte MA790X-DS4, 4Gb Ballistix pc8500, AMD64 x 2 6400+(2x3200mhz), Powercolor 3870 512Mb. Samsung Syncmaster 2232BW

Permalänk
Hedersmedlem

I lågkonjunkturer är det alltid några företag som går omkull men nästan alla måste dra åt svångremmen så det här oroar inte det minsta.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem

När jag några månader efter anställning fick besked om att jag inte längre skulle jobba för komplett hade jag fortfarande inte fått mitt anställningsbevis. Blåögd och dum som man var trodde man givetvis på alla goda bortförklaringar som dök upp. Hade då bilden att komplett, som det stora och väletablerade företag de är, inte är ute efter att lura personer oavsett om det gäller kunder eller anställda. Givetvis har jag fortfarande inte fått en krona i ersättning för den tid jag spenderat hos dem.

Kan bara hoppas att komplett generellt behandlar sina anställda på ett annorlunda sätt. Dessa personer som nu varslas bör i alla fall blivit begåvade med anställningsbevis!

Kan ses som lite gnälligt och som att mina relationer med komplett inte är något som hör hemma här men efter åtskilliga mail- och telefonkontakter orkar jag tyvärr inte hävda mig längre. Kan då lika gärna dela med mig av min erfarenhet som lärt mig att gör aldrig en timme utan att du har papper på den.

Permalänk

Olika butiker är bäst för olika saker vid olika tillfällen, så har det alltid varit och kommer säkert att förbi...

Älskade skribofont tills jag insåg att det var värt 2-3% i dyrare pris för att slippa de timslånga köerna genom att gå till mycom i pubhuset. Mycom var min favorit tills de flyttade till Sveavägen, jag tror att de bytte ägare och personal för allt vart snabbt sämre.

Bland webbutikerna har jag köpt från pixmania, DB, komplett och nu på senare tid, inet och komponentcenter(PCcity). Jag är ledsen över att det går dåligt för DB, för jag har alltid föredragit deras utseende/funktion på webben. För mig som är lite äldre (37) så framstår alla dagens butiker som rena under av snabbhet och service jmf. postorderföretagen på 80-talet... 7-8 veckors leveranstid var det normala!

Jag förstår inte varför folk gnäller efter Sebastians inlägg, för komplettkunder blir det ingen skillnad... eller försvinner även utlämningsfunktionen i Rosersberg? Ersätts av annat ställe?

Permalänk
Medlem

när komplett gick ihop med eller köpte Inwarehouse så har båda butikerna sjunkigt i botten i mina ögon. handlade bara från dom ställena innan.. men nu är det bara skit.... tacka vet jag Inet.se

P.S DBs sida är ful som stryk..

Visa signatur
Permalänk
Medlem

..

solklart var skribofont den bästa dator butiken som fanns , synd bara att dom öppnade i GBG därför dom gick i KK vad jag hörde det vart för dyrt med 2 st butiker och sen vart det sämre för det

på skribofont så fick man alltid hjälp ,inget tjaffs alls vid reklamationer ,dom som stod i kassorna var bra på sitt jobb hade mycket kunskap och ärliga

där vart man t.o.m avrådd att köpa vissa saker som dom visste var dåliga eller för dyra m.m.

men nu förtiden handlar jag bara på webhallen typ
men dom har blivit dyrare på sistonde men ok för mig , aldrig når problem när man ska reklamera nått och det väger mest för mig hatar att butiker ska krångla m.m. när man ska reklamera nått eller inte tro på en m.m. m.m.
då man ångrar man köpt nån vara för 100 kr billigare
enda jag köpt på sistonde som inte var på webhallen var mitt chassi (Nxzt Whisper) som dom inte hade då ,men nu har dom fixat det ser jag

annars köper jag alla mina data/dator prylar på webhallen för jag bor i stockholm området så det är nära att åka till butiken och hämta sakerna slipper man frakten när man kan ta pendeln in till stan

Permalänk
Medlem

Om jag har förstått detta rätt, så flyttas lagret till Sandefjord, Norge? De e ju fint för oss som bor där!

Visa signatur

AMD Phenom II X6 1100T @ 4,1 Ghz: Asus Sabertooth 990FX R2.0: 32Gb ram@1800 Mhz: MSI Radeon RX 6750 XT MECH 2X OC: Samsung 970 EVO plus 500 Gb: Windows 11

Permalänk
Avstängd

När jag köpt vissa saker på komplett så har varan kommit från Norge, men tycker att leveransen gick snabbt för det

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk

Komplett är passé.

Det fanns en tid då Komplett höll en bra prisnivå och var utomordentligt snabba på att leverera. Dessutom kändes hela företaget seriöst. Den tiden är dock förbi.

Jag gjorde ett sista försök med Komplett i vintras när jag skulle bygga en ny dator. Insåg redan då att Inet och Webbhallen var billigare men då jag inte hade handlat av dom tidigare så höll jag dumt nog fast vid Komplett. Tänkte att servicen och kundvården skulle vara kanon. Det var den inte.

Fick min beställning uppskjuten runt 11-13 gånger (skämtar inte!) och väntade säkert i två-tre månader på att allt skulle skickas. Jag hade då den dåliga smaken att e-posta Komplett för att be om någon form av kompensation för strulet. Svaret var varken positivt eller i trevlig ton, vilket verkligen förvånade mig. Så jag höll ut ett par veckor till - men fortfarande inga datordelar.

Fick då se att Komplett sänkt priset 200:- på grafikkortet (bland annat) jämfört med vad det stod på min order. Jag hade alltså inte fått något grafikkort skickat till mig, de hade inte dragit några pengar från mitt Visa kort - men likväl skulle jag betala 200:- mer. Mejlade därför Komplett och ifrågasatte om de verkligen inte hade tänkt att korrigera priserna på min order till den nivån som numera gällde - hade ju fått vänta ett par - tre månader på att få den levererad.

Komplett lät då meddela att någon sänkning skulle det inte bli tal om. I så fall fick jag avbeställa grafikkortet och lägga om beställningen. Återigen slogs jag av den raljanta tonen i Kompletts svar.

Fick då nog och mejlade ett svar till Komplett att jag nyss gjort precis som de sa - avbeställt grafikkortet. Men att jag också avbeställt allt annat och lagt motsvarande order hos Inet. Fick så delarna från Inet två (!) dagar senare.

Så nu är det slut med Komplett för min del. Kör på Webbhallen och Inet istället. De är billigare, snabbare och framför allt - mer seriösa...

Permalänk
Medlem

Men så är det överallt , lägger du din order så får du ju ett pris . Händer sedan något så får man som komplett sa , lägga om ordern isf

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lansen
Men så är det överallt , lägger du din order så får du ju ett pris . Händer sedan något så får man som komplett sa , lägga om ordern isf

Fast det här håller ju inte rikigt. Om Komplett på sin hemsida säger att vara "x" kommer i lager inom en vecka så är det ju under de premisserna jag köper varan - att jag skall få den om en dryg vecka och inte om tre månader.

Hade jag velat haft varan 3 månader senare så hade jag så klart köpt den då. I synnerhet med tanke på hur snabbt värdet på en datorkomponent skrivs av.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cliff.Barnes
Fast det här håller ju inte rikigt. Om Komplett på sin hemsida säger att vara "x" kommer i lager inom en vecka så är det ju under de premisserna jag köper varan - att jag skall få den om en dryg vecka och inte om tre månader.

Hade jag velat haft varan 3 månader senare så hade jag så klart köpt den då. I synnerhet med tanke på hur snabbt värdet på en datorkomponent skrivs av.

Sen är det ju så att de leveranstiderna som Komplett anger, precis som alla andra, är vad de har fått i besked av sin distributör. Visst är det oturligt att det drabbade just dig, men sånt är livet. Det händer för alla leverantörer i alla branscher.

Jag kan dock hålla med om att priset borde justeras automatiskt på en inneliggande order på en ännu icke levererad vara.

Visa signatur

Intel Core i5 12600K | MSI Pro Z690-A DDR4 Wifi | MSI RTX 3080 Ventus 3X Plus | 4x8 GB G.SKILL Trident Z RGB 3200MHz | Samsung 970 EVO 500GB | Seasonic Focus+ Gold 750W | Corsair Obsidian 500D | LG 34GN850