SweClockers foldinglag anordnar tävling

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lazzar
När jag foldar på min q6600 + 2 st 4850 (2 st GPU och 2 st CPU clienter) blir det enorm hetta och rumstemperaturen stiger till 27 C (nej min rum är inte liten!). Jag ingen lust att förstöra min datorns livslängd på det viset... och elräkningen givetvis.

Däremot skulle man få lite betalt för varje jobb man gör...då kanske jag slår till. Framtidsmarknad för en ny tjänst?

wtf, verkar vara något allvarligt fel med din dator

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ElyziuM
Och det besvarar min fråga hur?
Så du menar att ingen vet vart folding prestandan går?

Tack för ett riktigt svar.
Har funderat på om dett gett nånting så inte alla sitter och pumpar upp sin elräkningar för nått som inte gett nå resultat åt medicinen so far.
Dock så slår jag av datorn när jag inte använder den, står den på är det för jag laddar ner grejor men så fort det är klart så stängs den av.

Varje gång det är en nyhet om folding så frågar sig alltid nån nyttan med det!
fast varje gång nån skramlar pengar till nåt så ifrågar sätter jag det vitsen med det! ursäkta för ett dåligt svar!

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frithioff
Av de 24 timmar som finns på ett dygn kanske en normal användare utnyttjar datorn max 3 timmar per dag.
Stänger man då av datorn där emellan så kostar det helt plötsligt bara 1 kr per dygn.
1kr * 365 dagar = 365kr per år.
8kr * 365 dagar = 2920kr per år.

Så stänger man av datorn istället så sparar man:
2920 - 365 = 2555kr per år.

Men oftast så mäter inte elleverantören av elmätaren ens, en månad när allt var ikopplat och dator på 24/7 hamnade elräkningen på 520:-, Månaden efter var jag bortrest och allt var urdraget, ingen förbrukning alls. Men likförbannat hamnade elräkningen på 496:- . jag ringde runt och frågade och med darrig röst fick jag svaret att de inte läser elmätarna utan räknar ut hur mycket el man kanske drar...

Så är det hos nästan alla elbolag, de mäter av dem en gång om året och kanske kollar om det är en avvikelse och inte berättar det för kunden... vem vet. Själv så ringer jag nu och kräver en avläsning den sista varje månad. Och hemma hos mamma så hade de inte läst av elmätaren på 11 år, innan elstolpen gick sönder och de är tvungna att kolla. Men så hade den varit trasig i ca 10 år så fick hon en faktura på cirka 30K med avbetalning på 8K i månaden ett tag.

Skit i elkostnaden, spelar ingen roll hur man gör, likförbannat blir man lurad på pengar endå!

Permalänk
Medlem

Enligt ny svensk lagstiftning måste alla elnätsägare från och med den 1 juli 2009 ha möjlighet att läsa av sina kunders elanvändning minst en gång i månaden. Så det borde ju lösa de gamla problemen som str8forthakill skrev om. Själv kan jag på mitt elbolags hemsida logga in och se min elförbrukning i form av ett stapeldiagram. Det kan vara rätt intressant att se och det är tydligt hur stor skillnad det är om man varit bortrest eller varit mycket hemma och lagat mat. Då det är kopplat till själva lägenheten, så kan jag även se flera år bakåt i tiden och se vad gamla hyresgäster förbrukade...

Visa signatur

| Intel Core i7 4930K | Asus P9x79 Pro | Corsair XMS3 Vegeance 16 GB | GT 640 | Samsung 840 Pro 256 GB + Corsair SSD Force Series 120GB | Be-Quiet L8 CM 530W | 2 x Benq BL2710PT |

Permalänk
Avstängd

Ni vet väl att dom gamla elmätaren kan man luta så snurrar skivan långsammare?

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk
Avstängd

var kolar jag hur många poäng ja har sammlat till laget och hur mycket laget har sammanlagt??

Permalänk
Medlem

Hur använder man grafikkortet? jag använder cpun just nu..

jays_swe anmäler sig.

Visa signatur

CPU 1700@4GHZ | MB MSI x370 Gaming Pro Carbon | GPU AMD Vega 64 | RAM G.skill FlareX DDR4 @3466MHZ 16GB PSU Corsair AX1200i | SSD Samsung 960 EVO 512GB | | Monitor Acer Predator XZ321QU| Mouse Razer deathadder | Keyboard Corsair Gaming K70 RGB | Headset Sennheiser game one.

Permalänk

Tack för hjälpen, nu sitter jag på SMP + GPU klient och tuffar, hoppas det hjälåer swecs lag nu bara

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sykes90
var kolar jag hur många poäng ja har sammlat till laget och hur mycket laget har sammanlagt??

Populäraste stället att kolla på är här -> folding.extremeoverclocking.com

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jays_swe
Hur använder man grafikkortet? jag använder cpun just nu..

jays_swe anmäler sig.

Så här -> http://folding.stanford.edu/English/WinGPUGuide.

Anmäl dig hellre i den officiella tråden, kan inte garantera att du kommer med annars (beror på om osgorth läser denna tråd eller ej).

Permalänk
Medlem

får väl börja folda igen då..

Permalänk

Hur orkar folk? Tycker det har gått lite till överdrift med foldandet.

Visa signatur

|| Gigabyte GA-MA790X-UD3P || AMD Phenom II X4 955 @ 3,8 GHz || 2*2 GB Kingston HyperX PC8500 || Asus Radeon HD 5850|| Zalman ZM600-HP600W || Windows 7 64-bit ||

Permalänk

Jag hoppas folk har något extra i rockärmen för det behövs några fler som kryper över 10000 ppd-sträcket. Det börjar närma sig nyår nu. Jag kommer upp över när jag låter datorn vara på på natten också. Blir lite jobbigare att somna bara.

Visa signatur

Phanteks P600S Grå - Ryzen 9 3900X - Phanteks PH-TC14PE Black - ASUS ROG Strix X570-F Gaming - G.Skill Trident Z Neo 32GB (2x16GB) 3600MHz CL16 - HD7970 - Seasonic Focus+ 650W Platinum

Permalänk
Medlem

"...så om vår vision går i uppfyllelse kommer TVÅ Nvidiakort att lottas ut till två medlemmar vi tycker förtjänar det."

Lottas till dem som förtjänar...? Oförenligt...? Eller Lottning med censur?

Kul initiativ, icke desto mindre.