Drivrutiner ger ledtrådar om framtiden

Permalänk
Melding Plague

Drivrutiner ger ledtrådar om framtiden

Tidiga betaversioner av drivrutiner från AMD och Nvidia har dykt upp på nätet. Mjukvaran ger lådtrådar om företagens framtidsplaner.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

nice, får se vad big bang går för snart då!

Permalänk
Medlem

synd bara att det endast är 64bit Vista som har läkt :/..

annars är detta bäst!!
har försökt o få igång SLi o multi-screen men det har inte gått och nu kommer! LOOOV' THEM!

Visa signatur

-ASUS Crosshair III Formula 790FX ROG-<>-AMD Phenom II X4 945 3.0GHZ 8MB-<>-Corsair XMS3 1600Mhz 12GB PC3-12800 (2X2GB+2X4GB)-<>-XFX Radeon HD6870 1GB-<>-Sapphire Radeon HD6870 1GB-<>-Cooler Master HAFx-<>-Samsung Spinpoint F1 1TB-><-WD RE4-GP Enterprise 2TB->
"Jag har alltid rätt! förutom dom tillfällena då jag har fel" - Unknown

Permalänk
Medlem

Har Amd fått igång en lösning på multiscreen i crossfire?

Permalänk
Medlem

tror ni att det blir bättre stöd för quad sli?

Visa signatur

Stationär: Ryzen9 5900x | DDR4 3200MHz 2x16GB | Geforce GTX1080 | Asus x570-F | Samsung 980 pro 512GB | Samsung 70 pro 256GB | Corsair AX 1200W |
Server: Ryzen9 5950x | 128GB RAM |

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av McVit
tror ni att det blir bättre stöd för quad sli?

Jag menar inte att vara otrevlig eller näsvis, men vad ska man med fyra kort till egentligen? Är det inte bättre att skaffa ett eller max två ordentliga kort? Borde väl i längden bli billigare också?

...eller?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nyhet
En annan viktig nyhet är att ett tredje eller fjärde grafikkort kan tillägnas fysik via PhysX, samtidigt som resterande grafikdelar arbetar tillsammans i SLI.

Så om man bara har två grafikkort så kommer man INTE kunna dedikera det ena till fysik, utan man måste ha två i grafik-sli och sen ytterligare ett eller två för att kunna göra det? O_o

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FL3JM
Så om man bara har två grafikkort så kommer man INTE kunna dedikera det ena till fysik, utan man måste ha två i grafik-sli och sen ytterligare ett eller två för att kunna göra det? O_o

Finns det inte redan stöd för att man har endast 2 kort där det ena är grafik och det andra fysik?

Är dock inte helt 100 på det så någon som har större koll kan rätta mig ifall det är fel

Visa signatur

Efter att ni har läst det här har ni insett att det inte gav något.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kuufukuji
Finns det inte redan stöd för att man har endast 2 kort där det ena är grafik och det andra fysik?

Är dock inte helt 100 på det så någon som har större koll kan rätta mig ifall det är fel

jo det fungerar.

Visa signatur

Fractal design R4 : ASUS Sabertooth Z77 : I5 3570K @ 4,5 : INTEL 520 SSD :corsair 16GB : GTX 260 :Tagan 600W : Windows 7 X64 : Samsung 2443BW

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av segas
Jag menar inte att vara otrevlig eller näsvis, men vad ska man med fyra kort till egentligen? Är det inte bättre att skaffa ett eller max två ordentliga kort? Borde väl i längden bli billigare också?

...eller?

Mer är bättre. Eller kör du fortfarande p4 eller?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nickecs
Har Amd fått igång en lösning på multiscreen i crossfire?

Har funnits länge, finns även under linux.

Visa signatur

Knowledge is not achieved until shared.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Crowling
synd bara att det endast är 64bit Vista som har läkt :/..

annars är detta bäst!!
har försökt o få igång SLi o multi-screen men det har inte gått och nu kommer! LOOOV' THEM!

Båten så du sitter inne på swec på elläran vah
Visste att du skulle komentera xD

Visa signatur

3600X@4.2GHz, RTX 3070 Ti, 16GB DDR4@3.6GHz, NH-D15, Fractal Design Define Mini C

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av plexorg
Båten så du sitter inne på swec på elläran vah
Visste att du skulle komentera xD

haha sving våran ellära börjar 13:00 om inte jag har fel;)

Visa signatur

[antec nine hundred] [corsair 650w][asus p5q-e][q6600 oc 3ghz vcore 1.3] [4gb corsair dominator 8500 2x2gb] [powercolor 4870x2]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av svart_smurf
haha sving våran ellära börjar 13:00 om inte jag har fel;)

min börjar imorn klockan 8:40

Visa signatur

Fractal design R4 : ASUS Sabertooth Z77 : I5 3570K @ 4,5 : INTEL 520 SSD :corsair 16GB : GTX 260 :Tagan 600W : Windows 7 X64 : Samsung 2443BW

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Robin1992
Mer är bättre. Eller kör du fortfarande p4 eller?

Nej, men jag hittar ingenting som kräver mer än vad jag har; titta på min signatur så förstår du säkert.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blom_Avesta
min börjar imorn klockan 8:40

vem e du:O?

Visa signatur

[antec nine hundred] [corsair 650w][asus p5q-e][q6600 oc 3ghz vcore 1.3] [4gb corsair dominator 8500 2x2gb] [powercolor 4870x2]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Robin1992
Mer är bättre. Eller kör du fortfarande p4 eller?

Lite ute å cyklar eller? Mer e inte bättre. I vissa fall bättre, i vissa fall sämre. Läs på lite innan du kommer me en så dum kommentar. I de här fallet blire säkert mycke bättre me fler grafikkort då ett, två eller hur många man nu kan använda dedikeras till fysiken.

Visa signatur

Skärm: Acer Predator X34A • Moderkort: ASUS Maximus V Gene • CPU: Core i5 2500K @ 4GHz • RAM: Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 16GB • GPU: ASUS GeForce GTX 1080 • APU: ASUS ROG Xonar Phoebus • SSD: Intel X-25 M 80GB • HDD: WD Caviar Black 1TB, Hitachi Deskstar 1TB

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av svart_smurf
vem e du:O?

jag är en helt vanlig snubbe som går sista året på elprogrammet (installation).

Visa signatur

Fractal design R4 : ASUS Sabertooth Z77 : I5 3570K @ 4,5 : INTEL 520 SSD :corsair 16GB : GTX 260 :Tagan 600W : Windows 7 X64 : Samsung 2443BW