Intel satsar på mobila internetenheter

Permalänk
Melding Plague

Intel satsar på mobila internetenheter

På mässan Intel Developer Forum i Taipei visar Intel upp vad deras hårdvara för mobila internetenheter går för. Nästa år planeras bland annat smartphones med "Intel Inside".

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Inaktiv

Ding, ding, ding, bananaphone.

Seriöst, platt tegelsten nya flugan eller?

Permalänk
Medlem

"Nästa år planeras bland annat smartphones med "Intel Inside". Helt rätt satsning från Intels sida. Har alltid drömt om en mobiltelefon med en AMD-processor i
Tiden får väl utvisa om AMD hakar på trenden.

Permalänk
Avstängd

Finns det reset knapp på dessa?

Klart en fickvärmare

Åh vad dåliga skämt, ignorera dessa.

Men klart trevligt om AMD hakar på detta med, "Grafics by ATI/AMD"... syftar på mobiltelefoner

Visa signatur

Mata inte trollen, forumet är fullt med sådan skit pack.

Permalänk
Avstängd

Nu när ekonomin går dåligt, så kan billiga små mobila datorer och enheter kanske säljas bättre.

Permalänk
Medlem

Kanske kan det komma mini-ITX-kort med sådan där på?

Permalänk

ehh...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av p.nissen
Finns det reset knapp på dessa?

Klart en fickvärmare

Åh vad dåliga skämt, ignorera dessa.

Men klart trevligt om AMD hakar på detta med, "Grafics by ATI/AMD"... syftar på mobiltelefoner

läste först att du skrev "flickvärmare"

Visa signatur

Antec Performance P182 | Intel Core i7 920 | Gigabyte GeForce GTX 660Ti | Gigabyte GA-EX58-DS4 | Corsair XMS3 1333 MHz 6 GB | Samsung SpinPoint F3 | Corsair 650TX | Windows 7 x86-64 | QPAD MK-50

Permalänk
Avstängd

Re: ehh...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av marcusnns
läste först att du skrev "flickvärmare"

Just vad jag råkade skriva först men såg det innan jag tryckte "skapa inlägg", kanske varit bättre att jag inte hade sett det

Visa signatur

Mata inte trollen, forumet är fullt med sådan skit pack.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ronnylov
Kanske kan det komma mini-ITX-kort med sådan där på?

Högst antagligen då den skall ersätta dagens Atom-upplägg.

Visa signatur

That's just my opinion, I could be wrong...
> C2Q Q6700 > 8GB PC6400 > Gigabyte 965P-DQ6 > HD4870X2 & HD4650
> Lian Li PC-201B > Corsair HX620 > 10.46TB > HP LP3065 & 2x HP LP2065

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

Om ni läste nyheten om detta för några veckor sedan så kommer dessa vara Intel Atom @ 32nm så tror knappast att den kommer suga ström. Frågan är bara om dom inte är lika dumblåsta som med dagens Intel plattformar om man ser på chipsetet

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

Känns mindre intressant då det hela fortfarande begränsas av våra otroligt segfattade operatörer. Att de fortfarande är inne på att internet i mobil form fortfarande "måste" vara antingen snordyrt eller extremt begränsat är nästan sorgligt.

Att det går frammåt på området är ju dock extremt intressant, även om det inte är det inom en snar framtid här i krokarna.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.