Catalyst 8.10 ger kontroll över fläkten

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sneth
Det står om du skrollar upp lite!

Den fläkten låter ju mindre än vad 4870's fläkt gör x) Polarn har ett från MSI, referenskylning... Nej, ska ta o testa det där med profilerna igen på morsans dator med ett x850 från ATI o ser om det fungerar. Samma sak med polarens 4850 och mitt 4870 sen nån gång (2 veckor tills jag är tillbaka i Kiruna där min dator står, speldator) tills dess så tror jag på dig!

Visa signatur

Med vänlig hälsning/Met vriendlijk groet
Bondue

Permalänk
Medlem

Är jag den enda som har ett 2900xt längre?:P
Har tidigare haft enorma problem med att få CCC att funka. Men med den senaste Drivisen så funkade det... Men som tidigare sagt så har jag ett "för gammalt" grafik kort för att fläktkontrollen ska funka. Och det är så jävla irriterade för att mitt GPU går i högvarv varje gång jag spelar, den låtar skitmycket.
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHHHH!!!

Visa signatur

Antec Nine Hundred:||: Intel Core 2 Duo E6750:||: Crucial Ballistix 2 GB @ 800 Mhz:||: Sapphire Radeon 2900XT 512 MB:||: Corsair 520 W:||: Seagate 500 GB HDD:||: HP w2207

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Momme
Är jag den enda som har ett 2900xt längre?:P
Har tidigare haft enorma problem med att få CCC att funka. Men med den senaste Drivisen så funkade det... Men som tidigare sagt så har jag ett "för gammalt" grafik kort för att fläktkontrollen ska funka. Och det är så jävla irriterade för att mitt GPU går i högvarv varje gång jag spelar, den låtar skitmycket.
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHHHH!!!

Har du testat att konfigurera fläkten manuellt i profil-filen? Jag beskrev hur på typ sida 2 eller 3.

Visa signatur

Med vänlig hälsning/Met vriendlijk groet
Bondue

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cruzad3r
Har du testat att konfigurera fläkten manuellt i profil-filen? Jag beskrev hur på typ sida 2 eller 3.

Men hur menar du att man ska "redigera" den. Det står på en internetsida där jag inte kan radera och ersätta...

Hur gör jag?

Visa signatur

Antec Nine Hundred:||: Intel Core 2 Duo E6750:||: Crucial Ballistix 2 GB @ 800 Mhz:||: Sapphire Radeon 2900XT 512 MB:||: Corsair 520 W:||: Seagate 500 GB HDD:||: HP w2207

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Momme
Men hur menar du att man ska "redigera" den. Det står på en internetsida där jag inte kan radera och ersätta...

Hur gör jag?

högerklicka, öppna med notepad eller textredigeraren

Visa signatur

Med vänlig hälsning/Met vriendlijk groet
Bondue

Permalänk

Lite bättre att använda Ati tray tools eller Atitool på dom kort som stödjer det tex HD2900XT så man kan göra en kurva.

Visa signatur

[X570 Aorus Elite][5800X3d][32gb ram][RTX3080][500gb 970 Evo plus M.2+ 2Tb 980pro M.2 ][Corsair AX850][Obsidian 800D][LG 27GL83A ][W10]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cruzad3r
högerklicka, öppna med notepad eller textredigeraren

Är det "fanspeedRPMtarget", eller "fanspeedpercenttarget".

Man skriver väl bara 30, inte "%"

Visa signatur

Antec Nine Hundred:||: Intel Core 2 Duo E6750:||: Crucial Ballistix 2 GB @ 800 Mhz:||: Sapphire Radeon 2900XT 512 MB:||: Corsair 520 W:||: Seagate 500 GB HDD:||: HP w2207

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Momme
Är det "fanspeedRPMtarget", eller "fanspeedpercenttarget".

Man skriver väl bara 30, inte "%"

percentage och du skriver enbart siffror

Visa signatur

Med vänlig hälsning/Met vriendlijk groet
Bondue

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cruzad3r
percentage och du skriver enbart siffror

Nu har jag stött på ett problem. Det verkar inte funka att byta procent när man redan gjort det en gång...

Såhär står det hos mig, "<Feature name="FanSpeedPercentTarget_35">
<Property name="Want" value="35" />"
Sen ändrade jag till 0 igen och då blev det ingen skillnad.

Problemsolve :P?

Edit: Förlåt, det är jag som är dum! Det är bara att trycka på Default ---> Apply

Sorry

Visa signatur

Antec Nine Hundred:||: Intel Core 2 Duo E6750:||: Crucial Ballistix 2 GB @ 800 Mhz:||: Sapphire Radeon 2900XT 512 MB:||: Corsair 520 W:||: Seagate 500 GB HDD:||: HP w2207

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cruzad3r
Den fläkten låter ju mindre än vad 4870's fläkt gör x) Polarn har ett från MSI, referenskylning... Nej, ska ta o testa det där med profilerna igen på morsans dator med ett x850 från ATI o ser om det fungerar. Samma sak med polarens 4850 och mitt 4870 sen nån gång (2 veckor tills jag är tillbaka i Kiruna där min dator står, speldator) tills dess så tror jag på dig!

Testa läs mitt ursprungliga inlägg igen... Jag skrev att jag har sapphires NYA hd4850, vilken har en fläkt som kyler mycket bättre än den gamla men som dock låter mycket mer. Antagligen snurrar den mycket snabbare än standardfläkten. Det är DÄRFÖR som jag måste ha ner den till 1% för att få lite tyst på den, och precis som jag skrev blir den inte ett dugg varmare om jag bara ser på surfar o sånt.

Permalänk
Medlem

EDIT: Löste sig genom avinstallation och nyinstallation

Jag märkte nyss att jag inte längre kan bestämma GPU-frekvensen i ATI overdrive sen jag uppdaterade till ccc 8.10, den är nu låst till 790MHz.

Visa signatur

AMD Phenom II X4 965BE @3,9GHz &1,47V | Club 3D Radeon HD 4870 512MB | 8192MB Mushkin XP2-6400 | Corsair CMPSU-750HX | MSI DKA790GX Platinum | Seagate Barracuda 7200.10 320GB | Seagate FreeAgent 500GB | NOCTUA NH-U12P | G15v2 + G7 ("carbon fibre-look") | Cooler Master Cavalier 3 Black | Logitech X-230 | Samsung SyncMaster 204B
HTPC:AMD X2 4850e | Corsair TWIN2X 6400C4 | GeForce 7900GT | Asus M2N-E | iMon Inside |

Permalänk
Medlem

jahapp, så har man försökt att installera 8.10, men efter reboot så får jag felmeddelande

"No boot device available, strike F1 tp retry boot or F2 for setup utility"

Hårdstänger då datorn och sen startar windows (XP x32) normalt, men drivrutinen är fortfarande 8.541.0.0 för grafikkortet när jag kollar under device manager.. vad göra?