SweClockers foldinglag på plats 40

Permalänk
Avstängd

Ni som gnäller på miljön! kasta inte sten i glashus! den som är fri från synd kastar första stenen! ni kan omöjligt vara miljövänliga! endast dessa inföddingar i amazon djunglen lever miljö vänligt!

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk

Kan man folda med ett 8800GT?

Datorn prioriterar väl inte foldningen? Om man foldar när man surfar men sedan börjar belasta processorn mera, t.ex. börjar spela, då kommer väl inte spelet bli segare utan foldningen pausas?

Visa signatur

Dator: MSI B550 Tomahawk || AMD 5600X || Noctua NH-U12S || MSI RTX 2070 Armor 8GB || Kingston HyperX 32GB @ 3600MHz CL16 || PNY CS3030 1TB + SSD 500GB + HDD 4000GB || Phanteks Enthoo Pro || Corsair AX 760W

Permalänk
Medlem

Varför inte försöka värva över diverse andra ställen som också kör folding?

Många verkar ha en liten foldinggrupp, fz.se nordichardware.se, etc. Dessa ligger väl runt plats 2000 och skulle göra ett bättre bidrag i världsdominansen om de gick med i sweclockers.

Men det kanske blir för mycket politik i sånt.

7

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ihmrat
Jag borde inte ge mig in i det här heller, men jag har inte så mycket bättre för mig i min sömnlöshet.

Huruvida det är dåligt för miljön eller inte beror väl ändå på hur man ser det. Sliter vattenkraftverken mindre på miljön om jag stänger av datorn varje natt? Blir Barsebäck mijövänligare? Släpper min dator ut miljövådliga gaser medan jag sover?
Jag kanske är väl krass och pragmatisk men jag förstår helt enkelt inte hur det är miljöovänligt av mig att låta burken stå på och fold:a? Man skulle kunna härja på om kärnkraftens vara eller icke vara, men jag vill mena att slutförvaringen är det enda miljöfarliga i det sammanhanget - en ev. lösning på det problemet vore att tvinga fram högre krav.
Mer kärnkraft vore också en bra idé om man är nojjig över elpriserna

Om någon som vet skulle kunna svara på mina frågor så skulle det vara upskattat. (Märk väl att min harang om kärnkraft inte var en fråga )

Som det är idag så använder vi inte endast el från Sverige (som är ren ur ett CO2 perspektiv). Vi har en elmarknad, vilket innebär att vi ibland kan tjacka el från kolkraftverk i t.ex. Tyskland. Ökar efterfrågan så ökar priserna och även risken att "smutsig" el importeras.

Så ur detta perspektiv kommer Folding öka miljöbelastningen, det är inget snack om den saken.

Sedan kan man ju spekulera lite och fundera på vad som händer om man botar några av de svåra sjukdomar man jagar tack vare Folding. Antagligen kommer samhället att tjäna på detta, vilken kanske i förlängningen då leder till att större medel kan satsas på miljön.

Personligen anser jag att miljöfrågan vägs upp av de positiva möjligheterna i Folding.

Oh... och grattis till 40e platsen

Visa signatur

"Trying is the first step to failure." - Homer Simpson

Permalänk
Medlem

gamefreak: ja till båda dina frågor.

no7: jo, jag tror du svarade på din egen fråga där.. Politik vill vi inte hålla på med.

Visa signatur

Fractal Define 7, Aorus X570 Xtreme, Ryzen 5950X, Fractal Celsius+ S36, 64GB TridentZ Neo CL14/3600 RAM, MSI RTX 3090 Suprim X, 5TB NVMe SSD + 12TB SATA SSD + 64TB Seagate IronWolf Pro HD, Fractal Ion+ 860W Platinum, LG 32GP850 + LG 42C2 OLED

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gamefreak
Kan man folda med ett 8800GT?

Datorn prioriterar väl inte foldningen? Om man foldar när man surfar men sedan börjar belasta processorn mera, t.ex. börjar spela, då kommer väl inte spelet bli segare utan foldningen pausas?

Jag måste stänga av både core och klient när jag ska spela, annars börjar det hacka sig då bl.a. RAMet tar slut och inget kan smärtfritt dumpas till swapen. Men det gäller bara spel där jag verkligen måste utnyttja allt min dator har också.

Har man dock 1 GB och mer i RAM, samt åtminstone en kärna ledig så märker man inget. Sällan ens lägre fps, om man är ute efter sånt.

Men dina frågor, tidigare besvarade men ändå; ja och ja. Minsta kraft över används dock av F@H, så frågan är om den egentligen pausar utan bara går riktigt långsamt.
Spel och övriga program, däribland explorer, har normalt prioritet 8, medan F@H har prioritet 4 (jämför lsass.exe och services.exe som har prioritet 9 och winlogon.exe som har prioritet 13).

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem

Utmärkt svar Alakai, tackar. Som tillägg: nej, FAH pausar inte om du kör igång ett spel eller dylikt, men som du riktigt påpekar har den lägre prioritet än i stort sett allt du kör, så om spelet/programmet vill ha kraft så får de det.

Visa signatur

Fractal Define 7, Aorus X570 Xtreme, Ryzen 5950X, Fractal Celsius+ S36, 64GB TridentZ Neo CL14/3600 RAM, MSI RTX 3090 Suprim X, 5TB NVMe SSD + 12TB SATA SSD + 64TB Seagate IronWolf Pro HD, Fractal Ion+ 860W Platinum, LG 32GP850 + LG 42C2 OLED

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gamefreak
Kan man folda med ett 8800GT?

Datorn prioriterar väl inte foldningen? Om man foldar när man surfar men sedan börjar belasta processorn mera, t.ex. börjar spela, då kommer väl inte spelet bli segare utan foldningen pausas?

Det fungerar helt utmärkt med det kortet..Du får mycket kraft genom 8800gt...folding programmet är inställt på att köra 100% , så det kan ta lite på krafterna..men jag har ställt den på 60% och får nästan samma resultat, men då kan jag spela det mesta och inte bli drabbad så hårt när det foldar..

Permalänk
Medlem

Jag får inte skriva i "Övrigt" i forumet då jag räknas som ny medlem fortfarande så jag lånar den här tråden istället.

Varför finns inte SweClockers även på World Community Grid? Har man tagit beslut om att bara satsa på Folding@home?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av judge
endast dessa inföddingar i amazon djunglen lever miljö vänligt!

Snickesnack, dom blåser omkring en massa giftpilar

Visa signatur

Jag har rest landet runt och talat med de allra kunnigaste och kompetenta personerna. Och jag kan försäkra er att datorn är en modefluga som inte kommer att hålla året ut.
"Redaktören för affärslitteratur på Prentice Hall 1957"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Viceroy
Jag får inte skriva i "Övrigt" i forumet då jag räknas som ny medlem fortfarande så jag lånar den här tråden istället.

Varför finns inte SweClockers även på World Community Grid? Har man tagit beslut om att bara satsa på Folding@home?

För att F@H är större än WCG?