Apple bantar alfabetet

Permalänk
Medlem

Kan man ha en mus med en knapp - kan man väl ha ett tangentbord med 2 M...

Visa signatur

Har varit på detta forum på tok för länge...

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som inte skulle märka det? Förutsätter att det bara är locken på tangenterna som är utbytta och att tangentbordet fortfarande ger rätt scancodes.

Visa signatur

Opteron 146 2000 MHz @ 2400 MHz, ASRock 939Dual, 4*512 MiB Corsair Value PC3200 @ 200 MHz, Leadtek GeForce 6800LE @ 395/725 MHz 16,1/6, 1*Samsung F1 1TB, 2*Samsung P120 250 GB, M-Audio Audiophile 2496

Permalänk
Inaktiv

Jag säger bar Apple...de ska inte göra datorer.

Permalänk

Hm, konstigt, försöker följa källan, kommer till Hardmac som säger att engadget är källan men de har inte skrivit om någonting sånt vad jag kan hitta...

Sökning på google visar inte heller några tillförlitliga källor.

Kan bara anta att det är fejkat. Dvs "photoshoppat" som folk brukar envisas med att säga. : )

Visa signatur

Avatarkreds till: http://imgur.com/HOxIL
Alakai säger: Ryssen skrattar. Norrland hembränner på uppdrag av regeringen. Sälar dör i blyförgiftning, fulla och glada. Förvirringen är total. Kungen är nöjd.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rosensparven
Jag har fått em mac med det där pronlemet, jag har dock imte haft mågra nesvär med det, det har gått nara nra.

U made my day...

Permalänk
Medlem

Hände förut också

Visa signatur

"Linux användare, släng er i väggen, fast ni har ju tillräckliga problem med MacOSX som är ett kommersiellt fungerande nix system till skillnad från Linux." - Meme, 2005-07-22 22:10
Självutnämnd expert inom mobil kommunikation.
Solaris Vs Linux, An indepth view. | Halflife.nu

Permalänk

Snälla Microsoft, ha med detta i eran reklamkampanj!

Visa signatur

|| Gigabyte GA-MA790X-UD3P || AMD Phenom II X4 955 @ 3,8 GHz || 2*2 GB Kingston HyperX PC8500 || Asus Radeon HD 5850|| Zalman ZM600-HP600W || Windows 7 64-bit ||

Permalänk
Medlem

Lyckat Apple! Vad kommer näst? TVå enter-tangenter?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rosensparven
Jag har fått em mac med det där pronlemet, jag har dock imte haft mågra nesvär med det, det har gått nara nra.

Klockrent! You made my eftermiddag

Citat:

Ursprungligen inskrivet av minibite3
Snälla Microsoft, ha med detta i eran reklamkampanj!

Det skulle ju lätt vara bättre än deras tidigare reklamfilmer iallafall..

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jonas/Viper
Är det bara jag som inte skulle märka det? Förutsätter att det bara är locken på tangenterna som är utbytta och att tangentbordet fortfarande ger rätt scancodes.

Jag tror nog att du också skulle märka det. Om inte annat när du först köper den och tittar på den, även om du inte ser på tangentbordet när du skriver.

Permalänk
Hedersmedlem

Blir kul och se om M$ tar med detta i sin nästa reklam..

Visa signatur

Samlingstråd om SSD/HDD | PC:amd ryzen 9 5900x, 64gb, nvme SSDs | Silverstone ft03 svart | Seasonic x460FL Server:Intel, 8GB, 20+TB,Ubuntu | Kamera:Canon 5d mk4 oj vad gammal länk MySpace

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av minibite3
Snälla Microsoft, ha med detta i eran reklamkampanj!

Efter RROD vågar nog inte MS bråka med någon annan för fabrikationsfel.

Som vanligt är Applehatet stort här. Att några kineser råkat klämma fast fel knappar är ju inte direkt särskilt allvarligt, speciellt inte i jämföreselse med t.ex Dells tangentbord som var feldesignade.

Permalänk
Medlem

känner värmen stiga. ta det lugnt sprucetwig!

Visa signatur

1: 3600x-16GB-1070ti
2: 1600x-16GB-580x
3: fx8350-16GB-1050ti

Permalänk
Medlem

hehe, nått huvud kommer rulla

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk

[QUOTE]Ursprungligen inskrivet av Tazavoo
[B] Lyckat Apple! Vad kommer näst? TVå enter-tangenter?

Sist ja kollade fanns det redan 2st. XD

Visa signatur

ASUS P5K-E WIFI/AP::Intel Core2Duo E8400::4GB Kingston::ASUS EAH4850::Corsair HX520W::Antec P182b::1TB WD 16mb

Permalänk
Medlem

[QUOTE]Ursprungligen inskrivet av dr_freeman
[B]

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tazavoo
Lyckat Apple! Vad kommer näst? TVå enter-tangenter?

Sist ja kollade fanns det redan 2st. XD

Inte på laptops väl? ;D

Permalänk

Ingen som reagerar på att detta troligtvis är en fejknyhet? Källkritik ffs....

Visa signatur

Avatarkreds till: http://imgur.com/HOxIL
Alakai säger: Ryssen skrattar. Norrland hembränner på uppdrag av regeringen. Sälar dör i blyförgiftning, fulla och glada. Förvirringen är total. Kungen är nöjd.

Permalänk
Medlem

haha! några bra kommenterar endå! och ingen som direkt hetsar upp en debatt om ingenting. jag är relativt imponerad av tråden än så länge
vi får väll se om det är fejk eller vad det är. Lite kul är det iaf

Visa signatur

"Jag har funnit det"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ADDE-VT
Jag säger bar Apple...de ska inte göra datorer.

De gör dem väl inte heller, iaf inte de bärbara, de designar dem väl bara och låter någon annan göra dem?

Ofta fejk.

Sedan sitter "n" fel också.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av UndCon
Kan man ha en mus med en knapp - kan man väl ha ett tangentbord med 2 M...

Egentligen är det två knappar på musen, eftersom den är tryckkänslig. Trycker du på vänstra sidan är det som ett vänsterklick, och trycker du på högra sidan är det ett högerklick.

Permalänk
Medlem

Apple Crapple, ingen nyhet xD
Skulle vara kul att veta hur mupparna som designade tangentbordet tänkte när de gjorde såhär. Extra pinsamt eftersom Mac "is all about design".

Visa signatur

System 1: Antec 900 -- C2D 2.66 GHz -- Asus p5k Pro -- 8800 gts 512 -- WD 500 GB -- Corsair 750 w -- 2gb BallistiX 8500

System:2 Antec P182 -- C2D 3.00 GHz(45nm) -- Gigabyte EP45-DS3R -- Radeon 4850 -- Samsung Spinpoint 500 GB -- Antec 650 w -- 4GB Corsair 6400

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av UndCon
Kan man ha en mus med en knapp - kan man väl ha ett tangentbord med 2 M...

De nya har ingen knapp alls.

Kul att se alla flames för ett sånt här misstag. Jag hoppas ni inser att det är ett enstaka fel (speciellt med tanke på kommentarerna om att apple ska vara om design - tillverkningsfel händer för alla företag).

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Medlem

smyg reklam för marabo?

Visa signatur

| ASUS P8Z77-V DELUXE | Intel Core i7 2700K @ 4.7Ghz | 16GB Corsair Vengeance 1600Mhz @ 8-8-8-24 |
| ATi Radeon HD 6950@6970 (900|1350Mhz @ 1.14v) | Corsair Force GT 120GB | Corsair HX 650W |
| Nvidia's GT300 yields are less than 2% | Min ArmA2 YouTube Kanal |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bud_bundy
Just sådan här kontroller är otroligt lätt att göra med machine visionteknik, man har alltså en kamera ovanför som jämför bilderna. Visst varenda mac ligger inte exakt på samma sätt, men det är inget problem då det går att fixa med template matching.

Automatisk avsyning är inga problem att fixa, förmodligen overkill för något som detta dock. Automatisk avsyning brukar man inte ha på färdiga produkter.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av ADDE-VT
Jag säger bar Apple...de ska inte göra datorer.

Det gör dom inte heller. Inte andra OEMs som DELL heller, speciellt inte bärbara datorer, de tar de taiwanesiska företagen med kinesiska anläggningar hand om, Foxconn som tillverkar mycket åt dell och Apple har en 450k anställda i Kina. 270k anställda i bara Shenzhen, sen har de massor underleverantörer som alla andra, stora industrier vi pratar om, många med 1000kr i mån lön Det är faktiskt de Taiwanesiska ODM-bolagen som designar den mesta hårdvaran. Många datorer är inte mer än rebrandade saker från taiwanesiska ODMs där de inte ändrar ett skit förutom loggan på skalet. Det är inte som att alla Dells och HPs (stationära också) har moderkort designade av Dell/HP. Det är bara i undantagsfall sakerna är designade i väst. Nu är det mest taiwanesiska bolag som sysslar med detta, men (inhemska) kinesiska företag är fullt kapabla att göra det på eget hand, och har massor med ingenjörer, vi är det dock inte i någon större utsträckning.