Sonys nya Vaio – nu med "Boot Failure"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonathan82
Skulle säkert kunna vara okunniga reklamare som inte fattar bättre!

Är det någon mer än jag som stör mig på TREO reklamen där en unge rycker ut SKÄRMsladden!?
Hallå, hur mycket huvudvärk behöver man få för att sätta tillbaka den igen?

Har nog aldrig stört mig så mycket på nån reklam som på den faktiskt Helt seriöst. :S

Visa signatur

12600K, GTX 980 Ti, 16GB DDR4@3200MHz

Permalänk
Medlem

Helt suverän bild!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av mezzo_
Tänk om man fick installera Windows själv och sedan välja vilka av alla tilläggsprogram man vill installera från den medföljande "Utilities"-skivan! Det kanske är det som marknadsförs något kryptiskt på denna bild.

Jag gillar hur du tänker! *Drömmer mig bort*
(det vore verkligen nått för oss lite mer intresserade)

Visa signatur

[Q6600@3.3][MSI P35 Diamond][6GB CorsairDominator@1100][260GTX OC 896MB][0.120+0.320+0.500+2x0.640+2x1+1x2 Nas TB][Corsair HX 750W][P182B][Dell 2209WA]

Permalänk

Fattar inte hur man kan lägga upp en sån här bild!

Den som tog bilden och la upp den utan att granska den måste ha gjort bort sig... Eller är detta omvänd psykologi?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jojej
Har nog aldrig stört mig så mycket på nån reklam som på den faktiskt Helt seriöst. :S

samma här...

Visa signatur

My name is legion, for we are many.

Permalänk
Medlem

Kanske är sagt men Sony skickar inte med några installationsskivor till Windows. Börjar systemet krångla "måste" man beställa media från Sony, 700pix kostade det sist jag kollade.

Visa signatur

Error 412: Precondition Failed - You need to use a real browser in order to view this signature!

Permalänk
Hjälpsam

Är det bara jag eller ser bilden tattigt photoshopad ut?

Texten har ganska markant mörkgrått runt sig mot den annars närmare svarta TFT panelen.

Vidare ser det inte helt riktigt ut runt kanterna mellan TFT panelen och den vita ramen, lite halvkass antialiasing samt att det inte verkar vara något djup mellan ramen och panelen.

Någon latjo photoshoppare kanske kan avslöja närmare...

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fluf
Är det bara jag eller ser bilden tattigt photoshopad ut?

Texten har ganska markant mörkgrått runt sig mot den annars närmare svarta TFT panelen.

Vidare ser det inte helt riktigt ut runt kanterna mellan TFT panelen och den vita ramen, lite halvkass antialiasing samt att det inte verkar vara något djup mellan ramen och panelen.

Någon latjo photoshoppare kanske kan avslöja närmare...

Haha, det stämmer tamefan, man ser ju att det är något lurt när man kollar längs själva skärmen och ramen, det är ju inte rakt och fint som ett sådant kort annars är. Uppe till vänster ser man ju klart och tydligt mellan ram och skärm att något inte stämmer. Inget djup där alls, där det borde synas som tydligast tycker jag.

Visa signatur

W10 - Fractal Design Define S - Asus ROG x570f
3700x @ 4.25GHz - 2x16GB Corsair Dominator @ 3733c16 - Asus VG279QM
Asus RTX 2070 Super Dual EVO - RM750x - G305 - G533 - DuckyOne2Mini

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Skillz
Haha, det stämmer tamefan, man ser ju att det är något lurt när man kollar längs själva skärmen och ramen, det är ju inte rakt och fint som ett sådant kort annars är. Uppe till vänster ser man ju klart och tydligt mellan ram och skärm att något inte stämmer. Inget djup där alls, där det borde synas som tydligast tycker jag.

Att den är hackig är för att någon har komprimerat original bilden!

Går ni och kollar på "original"bilden som finns länkad på:
http://www.sony-europe.com/pressrelease/id/1215514458945
så ser den mer tattigt photoshopad ut där texten stått! Kolla speciellt ute till vänster i kanten där texten har stått så ser ni att den är "utsmetad" jämfört med precis under där det är betydligt mer grynigt!
Det går även att se hur de duplicerat själva övergången mellan den gråa bakgrunden och det svarta blänket där uppe i hörnan!

Tittar man ute i det gråa ser man en stor mörkare fläck än vad den naturliga fade egenltigen skulle vara!

här är den redigerade "original"bilden:
http://www.sony-europe.com/res/attachment/file/28/12155144589...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av stofe
Att den är hackig är för att någon har komprimerat original bilden!

Går ni och kollar på "original"bilden som finns länkad på:
http://www.sony-europe.com/pressrelease/id/1215514458945
så ser den mer tattigt photoshopad ut där texten stått! Kolla speciellt ute till vänster i kanten där texten har stått så ser ni att den är "utsmetad" jämfört med precis under där det är betydligt mer grynigt!
Det går även att se hur de duplicerat själva övergången mellan den gråa bakgrunden och det svarta blänket där uppe i hörnan!

Tittar man ute i det gråa ser man en stor mörkare fläck än vad den naturliga fade egenltigen skulle vara!

här är den redigerade "original"bilden:
http://www.sony-europe.com/res/attachment/file/28/12155144589...

Ser tydligt att bilden på sonys hemsida är redigerad även när bilden är liten första sidan du länkat, kanske kan bero på att min skärm inte har optimalt färgläge och därför syns det lite tydligare - Men på den stora bilden är det ju nästan för tydligt, man undrar ju om de satte första bästa praktikant på det ;D

Visa signatur

"Den sötaste användaren på sweclockers.com är defenitivt "o3w1". Han blev medlem i December 2001 och har sedan dess skrivit mycket trevliga inlägg och gjort söta kommentarer." - 118100 Svarar på allt!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av o3w1
Ser tydligt att bilden på sonys hemsida är redigerad även när bilden är liten första sidan du länkat, kanske kan bero på att min skärm inte har optimalt färgläge och därför syns det lite tydligare - Men på den stora bilden är det ju nästan för tydligt, man undrar ju om de satte första bästa praktikant på det ;D

Jo precis
Jag är sugen på att slänga iväg ett mail och fråga om jag ska göra om det till dem! haha!