Corsair satsar på billiga nätaggregat

Permalänk
Medlem

Trevligt med fler kvalitetsagg i de lägre prisklasserna! Jag är dock nöjd med mitt Antec EarthWatts 430W (made by SeaSonic)...

Mvh Johan

Visa signatur

AMD Phenom II X4 955 3,2 GHz, Gigabyte GA-MA790FXT-UD5P, Sapphire Radeon HD7750 Ultimate 1 GB, Corsair Vengeance/Kingston HyperX Blu 16 GB, Crucial MX250 250 GB, Crucial m4 128 GB, 2 x Seagate 7200.14 1 TB, Lian Li PC-8FIB, Be Quiet Pure Power 10 CM 600W, Windows 10 64-bit

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mazda
Borde klargöras i den här tråden att Corsair inte GÖR några nätaggregat. Så vitt jag vet är alla deras nätaggregat tillverkade av Seasonic. Men jag håller med alla kommentarer hittills om att SEASONIC gör bra nätaggregat

Nja, ungefär hälften av deras modeller tillverkas av Seasonic och resten av CWT. Dock har Corsair sett till att alla aggregat håller samma höga komponentkvalitet.

Visa signatur

~Pelle~

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lacrits
De "gamla" varianter som fortfarande säljs säljer fortfarande riktigt bra.. och de har hurrats över i de flesta recensioner jag läst på nätet. Så jag tror du är lite fel på det med din bedömning..

syftade snarare på tex detta nätagg...
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=305409
eller
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=312717
editerar min första post så det framgår bättre ^^

Visa signatur

Samlingstråd om SSD/HDD | PC:amd ryzen 9 5900x, 64gb, nvme SSDs | Silverstone ft03 svart | Seasonic x460FL Server:Intel, 8GB, 20+TB,Ubuntu | Kamera:Canon 5d mk4 oj vad gammal länk MySpace

Permalänk
Avstängd

hx,vx,tx och den här nya:D alla är prisvärda !

Visa signatur

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag

Permalänk
Medlem

Kan väl passa på att tipsa om denn när vi pratar bra, billiga psu:er
http://www.dustinhome.se/pd_5010071965.aspx
Rekommenderas varmt, speciellt för det priset.

Visa signatur

Fractal Design Define R3 | HP ZR24w & Hyundai L90D+ | Corsair HX520W | Asus P8P67 Pro | i5 2500k @ 4,0 | Samsung 850 Evo 500GiB | GTX960 | 16 GB

Permalänk
Medlem

Tycker det låter bra. Agg i de övre klasserna med bra kvalité är det ju ingen brist på, men ordentliga agg på den svagare delen av skalan är det färre om. Det här blir trevligt när man ska bygga burkar som inte är så maffiga men som man ändå vill ha bra delar i.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk

Införskaffar 1KW-varianten inom kort för framtida bruk.. får väl nästan att man blir nöjd

Visa signatur

Wasserkühlung::5900X::ASSrock X570 TB3::2x8 Ballistix 3000@3800::6800Nitro+

Vilken leksak>> CH341-biosprogrammerare

Permalänk
Medlem

Vem tillverkar serien, nån som vet?

Visa signatur

Core i5 2500K@4Ghz, 8 Gb Kingston Hyper X 1600 DDR3, MSI Z68-GD55, OCZ Vertex 4, Asus GTX670 DC2, Corsair VX 450.
Kyld av Hyper 212 Plus Evo: Corsair SP120 Quiet PWM, 3 Nexus Real Silent 120 mm @ 7V.

Permalänk
Medlem

jag skulle vilja ha ett nätaggregat på runt 250-300 watt med 80stämpeln. jag har inget behov alls av mer. fast det börjar bli svårt att hitta såna nätaggregat numera. dock så är 450 kronor så dyrt så det är väl sak samma egentligen

Visa signatur

Rgeek L65, hdplex 200w, 4650G, Asrock a520 ITX, Crucial 32gb 3600 cl16, Black ridge.

Permalänk
Medlem

Det här nätagget låter som ett kommande standardagg för den som inte har extrema behov. Har man bara ett gfx-kort a la 4850, då bör detta agg räcka med råge.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Typhonos
Vem tillverkar serien, nån som vet?

Enligt Silent PC Review och andra så är det högst sannolikt Seasonic.

Seasonic gör riktigt bra nätagg, tysta och effektiva, så att köpa Corsair innebär förmodligen i praktiken bara att man betalar mindre för samma prylar, men jag kan inte svära på det.

Jag har ett Corsair CMPSU-450VXEU 450W och är ordentligt nöjd, förutom att jag tycker kablarna är för långa för mindre chassin, det blir jobbigt att stuva undan dem. Den driver min Radeon 4870 med lätthet, det är bara om jag kör Furmark (efter omdöpning av exen för att komma förbi Catalysts blockering) som fläkten spinner upp så den faktiskt hörs, vilket är vid ~300W last på vägguttaget.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk

Stolt ägare av ett HX520. Jag håller med om att det behövs fler kvalitetsagg mellan 250w och 400w. Borde inte vara så svårt att få en 80+ eller ännu bättre 90+ stämpel på dem om tillverkarna anstränger sig.

Visa signatur

Phanteks P600S Grå - Ryzen 9 3900X - Phanteks PH-TC14PE Black - ASUS ROG Strix X570-F Gaming - G.Skill Trident Z Neo 32GB (2x16GB) 3600MHz CL16 - HD7970 - Seasonic Focus+ 650W Platinum

Permalänk
Medlem

Själv funderar jag på när de ska komma ett fett nät agg byggt för vatten kylning... 1 Kw

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ant3
Själv funderar jag på när de ska komma ett fett nät agg byggt för vatten kylning... 1 Kw

Okej språkpoliser är tråkiga. Men det där var sär skrivning.

Permalänk
Avstängd

Har ett Corsair HX 620W, har funkat kalas så långt. Har haft det i ca 1 år

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Medlem

Jag har Corsair RAM i datorn. De funkar bra.

Visa signatur

Fractal Design Define R3 | HP ZR24w & Hyundai L90D+ | Corsair HX520W | Asus P8P67 Pro | i5 2500k @ 4,0 | Samsung 850 Evo 500GiB | GTX960 | 16 GB

Permalänk
Corsair

Hi everyone. Apologies for posting in English, but my Swedish isn’t great (actually, non-existent) and I don’t think a Google translation would make much more sense!

I’m part of the Corsair team in Europe and I spotted this thread relating to the launch of the CX400W. I’m glad it generated some debate, but I also spotted that there seems to be a feeling amongst some of you that Corsair PSUs are essentially just the same as the OEM model on which they are based. This isn’t actually the case so I just wanted to chime in here to give you some extra information, which you’ll hopefully find useful.

It’s true that we do use selected engineering partners to build Corsair PSUs (Seasonic and CWT have both been mentioned here) but it’s not the case that a Corsair PSU is simply a ‘re-badged’ OEM model. When we decided to enter the PSU market we wanted to focus 100% on quality to try to be the premier PSU manufacturer and the first choice for enthusiasts.

This partly involves selecting good OEM designs, which is obviously important, but producing the highest-quality PSUs possible requires spending extra time (and money) evaluating these designs and upgrading them. We have a Power Engineer who extensively tests and analyses these designs in our lab in the US. We then modify the design to our own specification and upgrade many of the internal components, such as capacitors. This modified design is then built for us by our engineering partners, so the end result is not the same as the original design.

For example, the HX1000W is actually based on a 1200W design, which we modified to operate at higher tolerances at 1kW (one of the reasons why this PSU is triple-SLI certified, despite ‘only’ being rated at 1kW). This model includes many tweaks and upgraded components, including 100% solid-state capacitors on the secondary side.

Our qualification and testing standards are also very high; we qualify all the HX, TX and VX-series PSUs at 100% load in an oven at 50 degrees centigrade. This ensures that the PSU will operate reliably even in hot-running, high-end PCs, where PSUs rated at 40C or less may lose power due to de-rating.

Hopefully, this is of interest to you all, and sorry for barging in on your thread

BB

Visa signatur