Noctua ger ut gratis fästen för Core i7

Permalänk
Medlem

Som jag skrev i ett annat forum.

Men är det inte ganska troligt att man låter sin gamla kylare sitta kvar i den gamla datorn?

Chansen att man uppgraderar en befintlig dator till Core i7 känns iallafall för mig ganska avlägset då man är tvungen att köpa väldigt många nya komponenter för att det skall fungera.

Jag hade nog byggt en helt ny dator, krängt av det gamla systemet eller använd den som server/andra dator.

Så visst det är en vacker gest men antagligen helt meningslös för väldigt många ägare av en Noctua processor fläkt.

Permalänk
Medlem

Birks man kan ju montera orginal Kylaren på gammla datorn när man byffer nytt & återanvända Noctua:n i nya burken

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Birks
Som jag skrev i ett annat forum.

Men är det inte ganska troligt att man låter sin gamla kylare sitta kvar i den gamla datorn?

Chansen att man uppgraderar en befintlig dator till Core i7 känns iallafall för mig ganska avlägset då man är tvungen att köpa väldigt många nya komponenter för att det skall fungera.

Jag hade nog byggt en helt ny dator, krängt av det gamla systemet eller använd den som server/andra dator.

Så visst det är en vacker gest men antagligen helt meningslös för väldigt många ägare av en Noctua processor fläkt.

Hårddiskar, DVD, chassi, grafikkort och nätagg är ju nånting som håller väldigt länge. Inte grafikkort kanske, men jag mena om man redan har ett bra grafikkort.

Visa signatur

|| Gigabyte GA-MA790X-UD3P || AMD Phenom II X4 955 @ 3,8 GHz || 2*2 GB Kingston HyperX PC8500 || Asus Radeon HD 5850|| Zalman ZM600-HP600W || Windows 7 64-bit ||

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av femkantig
scythe's svar när jag frågade ifall min ninja (inte rev b, den innan) passade am2: konkurrentens adapter ser ut att passa.

Det skulle jag kalla ett riktigt bra svar. Att de erkänner sin egen brist och ger tips om en i alla fall tänkbar lösning för kunderna även om de inte måste. De hade ju bara behövt säga "nej" egentligen.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Birks
Som jag skrev i ett annat forum.

Men är det inte ganska troligt att man låter sin gamla kylare sitta kvar i den gamla datorn?

Chansen att man uppgraderar en befintlig dator till Core i7 känns iallafall för mig ganska avlägset då man är tvungen att köpa väldigt många nya komponenter för att det skall fungera.

Jag hade nog byggt en helt ny dator, krängt av det gamla systemet eller använd den som server/andra dator.

Så visst det är en vacker gest men antagligen helt meningslös för väldigt många ägare av en Noctua processor fläkt.

Inte så meningslöst. Det här betyder ju att man kan köpa nuvarande kylning och ändå veta att det finns fästen som fungerar. Nu borde ju nya kylningar komma med fästen, men redan befintliga ute i butikerna försvinner ju inte för det.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Birks

Så visst det är en vacker gest men antagligen helt meningslös för väldigt många ägare av en Noctua processor fläkt.

Ja, och? Så länge någon drar nytta av det är det en goodwill-vinst, om det nu inte är någon som tycker det är dåligt med gratis grejer.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Neco
Ja, och? Så länge någon drar nytta av det är det en goodwill-vinst, om det nu inte är någon som tycker det är dåligt med gratis grejer.

När ett företag går ut och ger ut gratis goodwill prylar kan tyda på att de itne tror på produkten, och tänker "det är ändå bara ett fåtal"

Jag går den smartare vägen och bojkottar den överprisserade i7, väntar på deneb, har på så sätt råd med vettig grafik, och några spel på köpet.
Lever gott och har kul, medans i7-användare sitter med en svindyr rigg och inte har råd me nåt annat

Visa signatur

Sometimes autocorrect makes me say things I don't Nintendo.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jioop
När ett företag går ut och ger ut gratis goodwill prylar kan tyda på att de itne tror på produkten, och tänker "det är ändå bara ett fåtal"

Jag går den smartare vägen och bojkottar den överprisserade i7, väntar på deneb, har på så sätt råd med vettig grafik, och några spel på köpet.
Lever gott och har kul, medans i7-användare sitter med en svindyr rigg och inte har råd me nåt annat

haha, vissa jobbar

Visa signatur

Riktiga män luktar diesel

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jioop
När ett företag går ut och ger ut gratis goodwill prylar kan tyda på att de itne tror på produkten, och tänker "det är ändå bara ett fåtal"

Jag går den smartare vägen och bojkottar den överprisserade i7, väntar på deneb, har på så sätt råd med vettig grafik, och några spel på köpet.
Lever gott och har kul, medans i7-användare sitter med en svindyr rigg och inte har råd me nåt annat

Eller så är dom "snälla".
Dom skulle lika gärna kunna ta betalt för fästet.

Permalänk
Medlem

Smygreklam

Permalänk
Permalänk
Medlem

Motsatsen till Zalmans lösning när jag skulle uppgradera till 775. Jag köpte en adapter för 40-60kr, med mindre plast än i en PET-flaska och mindre utrymmeskrävande än en tändsticksask. Troligen åtskilliga 100% (tusentals %?) vinst för Zalman.

Visa signatur

MSI B650 Tomahawk Wifi, 7800X3D, Noctua D15, 64GB Kingston Fury Beast, Sapphire Pulse 7900XT, Corsair RM750X V2, Samsung 990 Pro 4TB + MP510 960GB + PNY CS3030 2TB, Define R6, Win 11.
Sig uppdaterad 2023-12-28. Inlägg där bilar jämförs med datorer beaktas inte.

Permalänk
Citat:

Jag går den smartare vägen och bojkottar den överprisserade i7, väntar på deneb, har på så sätt råd med vettig grafik, och några spel på köpet.
Lever gott och har kul, medans i7-användare sitter med en svindyr rigg och inte har råd me nåt annat

Skaffa dig ett jobb!!

Visa signatur

Intel Q9550 @ 2,83 GHz | Asus Maximus II Formula | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4GB | Noctua NH-C12P | XFX Geforce GTX280 XXX | 2 x 250GB WD Caviar Blue RAID + 1 TB Hitachi Deskstar | Thermaltake 850W | LianLi PC-A17A | W7 64-bit

Permalänk
Musikälskare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av VretaKloster
Skaffa dig ett jobb!!

Ja för det är ju lätt... ^^

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

hehe. bra av dem i allafall. skönt att see ett företag som faktiskt tänker på sina kunder! sånt här är riktigt roligt att höra i dagens värld!

Visa signatur

i5 3570K, Corsair H100, 16Gig Corsair Vengence, Gigabyte GTX 470, WD Caviar Black

Permalänk
Medlem

Bra gjort, antagligen delvis för marknasföringssyfte, men många företag väljer ju taktiken; "haha nu får alla köpa ny cpu-kylare" för att dra in mer cash.

Tummen upp Noctua!

Visa signatur

Om du svarar på mitt inlägg, citera, tack!

Permalänk
Medlem

Finns søkert en och annan som uppskattar en sån hør gest av Noctua att de, fær att visa uppskattning, kæper en Noctua fløkt..

Permalänk
Medlem

Jag minns någon som ringde Noctuas support och sade att ett fäste saknades eller var trasigt. Han fick nya fästen i brevlådan 2 dagar senare om jag minns rätt. Så det här kan nog vara någonting som förhoppningsvis går ganska snabbt också.

Mycket bra av Noctua!

Permalänk

Kul att man kom ihåg denna nyheten när man köpte en i5 760!:D

Visa signatur

"Don't believe everything you think. Believe you don't think everything. Repeat."