Nästa version av Windows i bilder

Permalänk
Medlem

håller med, trodde det skulle vara helt nytt, men är typ exakt som vista, fan byter te linux, microsoft är så jävla gay

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Stormload
Hoppas dom lägger till veckonummer i kalendern. Det har jag saknat sen alltid. Men det kanske är för mycket begärt, måste vara svårt att programmera...

Instämmer till 100%

Annars låter det som ett bra os synd att artikeln koncentrerar sig på obetydligheter som paint med mera.

Permalänk
Medlem

Gillar det med mediaplayer, lite jobbigt när hela media library ploppar upp.
Jag saknar möjligheten att kunna byta/göra egna teman utan massa program eller patchade dll filer.
Gärna en hel theme manager där man enkelt kan göra egna teman!
Skulle även gärna se att det drar mindre en typ 1gb ram som vista tycker om att göra.
Men så roligt lär det väl inte bli:P

Permalänk
Medlem
Citat:

Gränsnitten i medföljande program som Paint och Wordpad har istället uppdaterats för att likna Office 2007.

Gah!!! Varför???
Jag har aldrig varit med om någon så brutal interface-försämring som i Office 2007. Man hittar verkligen ingenting. "Personalized menus" var visserligen en horribel idé, men det gick åtminstone stänga av. Förstår verkligen inte vad som är problemet med menyer?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BlackBird
Finner det ganska humoristiskt att folk gnäller på gränssnittet ;). Här finns folk som kan löda om kretsar på moderkort, såga sönder chassien och bygga trälådor och kalla dom HTCP's. Men byta skin i Windows, det klarar folk inte

Finns ju gamla Windows 95-stilen att välja i Vista med om man vill. Och flertalet minimalistiska skins till Vista finns på tex Deviantart (jo de finns där bland flera hundra Aero-kopior).

Skins och skrivbordsbakgrunder förändrar inte gränssnittet nämnvärt. Men den största skillnaden mellan en spak och en knapp kanske är vilken färg de är i?

/Adrian

Visa signatur

Medlem i signaturgruppen Appleanvändare för ett fritt SweClockers.

Permalänk
Medlem
Citat:

Microsoft has decided that Windows 7 won't include built-in programs for e-mail, photo editing, and movie making, as was done with Windows Vista.

Source: http://news.cnet.com/8301-13860_3-10048142-56.html

/Saint25

Permalänk
Medlem

Men hallå Microsoft?

Jag vill ha Service Pack 6 för Windows NT 4.0! Det är ju mycket bättre än Vista! Vista är jättedåligt ju!

Mvh Johan

(Viss ironi kan förkomma i ovanstående inlägg.)

Visa signatur

AMD Phenom II X4 955 3,2 GHz, Gigabyte GA-MA790FXT-UD5P, Sapphire Radeon HD7750 Ultimate 1 GB, Corsair Vengeance/Kingston HyperX Blu 16 GB, Crucial MX250 250 GB, Crucial m4 128 GB, 2 x Seagate 7200.14 1 TB, Lian Li PC-8FIB, Be Quiet Pure Power 10 CM 600W, Windows 10 64-bit

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lbs129
Jag vill ha Service Pack 6 för Windows NT 4.0! Det är ju mycket bättre än Vista! Vista är jättedåligt ju!

då är din dag gjord:
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=e396...

NT4 var ett trevligt operativsystem på sin tid.

Visa signatur

| Errare humanum est |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lbs129
Men hallå Microsoft?

Jag vill ha Service Pack 6 för Windows NT 4.0! Det är ju mycket bättre än Vista! Vista är jättedåligt ju!

Mvh Johan

(Viss ironi kan förkomma i ovanstående inlägg.)

Funkar 6a lika bra?

http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=e396...

Permalänk

Mmmm. Nu finns det mer att drömma om!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KimTjik
För att vara lite petig: kom då också ihåg att Windows - i jämförelse med andra nu använda operativsystem för skrivbordet - i sig är minst kompatibelt med utbudet av hårdvara. Windows som operativsystem stöder endast viss basal hårdvara som får användaren igång. Resten är upp till hårdvarutillverkarna att tillhandahålla. En gång i tiden hade faktiskt Microsofts operativsystem stöd för fler CPU-arkitekturer, men av idag är det endast x86 som gäller. För att inte vara petig kan man väl säga att det här är Microsofts arbetsmodell.

Tja syftar du på windows nt ? jo jag vet ms historia och det är lite synd att de inte har gått ut ur träsket av x86 .. men tja vi skulle ju inte vara här idag pgr av microsoft.. tänk på de du

--
Ursprungligen inskrivet av lbs129
Men hallå Microsoft?

Jag vill ha Service Pack 6 för Windows NT 4.0! Det är ju mycket bättre än Vista! Vista är jättedåligt ju!

Mvh Johan

(Viss ironi kan förkomma i ovanstående inlägg.)
--

Hmmm jaaa du.. du har ingen värsting dator du va? kanske lever kvar med din pentium pro

Nah ironi ... vista o xp är ju från nt från början så klagar du på vista så klagar du på nt

Nah men lägg ner de gamla os o gå vidare säger ja bara.. punkt

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av stw78
Tja syftar du på windows nt ? jo jag vet ms historia och det är lite synd att de inte har gått ut ur träsket av x86 .. men tja vi skulle ju inte vara här idag pgr av microsoft.. tänk på de du

Jo, jag syftade bl a på NT. Var hade vi varit idag utan Microsoft? En alltför hypotetisk fråga för att jag ens skulle våga gissa. Det jag brukar ta fram som positivt är följande:
- IBM hade annars troligtvis försökt låsa PC konceptet till sig och varit buffeln på marknaden (kanske är det bättre med två arga bufflar än en?)
- fortsättning på ovan: IBM har blivit mer innovativt i att sponsra alternativ till Microsoft produkter
- Det kanske hade blivit svårare att uppnå "en PC till alla"
- Unix hade troligen inte intresserat sig för PC ens om de saknat konkurrensen ifrån Microsoft
- kanske har Microsofts sämre sidor varit en positiv kraft bakom att Linux och BSD systemen utvecklats till den höga nivå de har idag

Å andra sidan kanske detta inte hade gjort varken till eller från:
- Mac OS hade kanske varit än bättre med större marknadsandel, vad vet jag?
- billiga x86 processorer fanns i vilket fall som helst på marknaden, något som Linus Torvalds senare fokuserade sig på
- ja vem vet, vi kanske inte hade varit så låsta kring patenterade format hit och dit, vi kanske t o m hade haft enhetliga öppna dokumentstandarder och därav framtidssäkra?

Om summan är positiv eller negativ kan nog ingen av oss bedöma eftersom vi inte är i stånd att göra om historien, eller simulera en alternativ värld att jämföra med. Visst tänker jag på det ibland, men jag är nog inte lika säker på svaret som du tycks vara.

(Vad gäller x86 vet jag inte riktigt vad du åsyftar med "lämna träsket". x86-64 är i grunden samma arkitektur men med instruktioner för 64bitar. Tänkte du på någon annan plattform?)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KimTjik
Jo, jag syftade bl a på NT. Var hade vi varit idag utan Microsoft? En alltför hypotetisk fråga för att jag ens skulle våga gissa. Det jag brukar ta fram som positivt är följande:
- IBM hade annars troligtvis försökt låsa PC konceptet till sig och varit buffeln på marknaden (kanske är det bättre med två arga bufflar än en?)
- fortsättning på ovan: IBM har blivit mer innovativt i att sponsra alternativ till Microsoft produkter
- Det kanske hade blivit svårare att uppnå "en PC till alla"
- Unix hade troligen inte intresserat sig för PC ens om de saknat konkurrensen ifrån Microsoft
- kanske har Microsofts sämre sidor varit en positiv kraft bakom att Linux och BSD systemen utvecklats till den höga nivå de har idag

Tror inte pcn hade blivit så populär inom privat bruk då.. speciellt inte inom spel branchen..

Citat:

Å andra sidan kanske detta inte hade gjort varken till eller från:
- Mac OS hade kanske varit än bättre med större marknadsandel, vad vet jag?
- billiga x86 processorer fanns i vilket fall som helst på marknaden, något som Linus Torvalds senare fokuserade sig på
- ja vem vet, vi kanske inte hade varit så låsta kring patenterade format hit och dit, vi kanske t o m hade haft enhetliga öppna dokumentstandarder och därav framtidssäkra?

jo eller så hade inte x86 platformen blivit stor o risc blivit större.. eller PPC ..

Citat:

Om summan är positiv eller negativ kan nog ingen av oss bedöma eftersom vi inte är i stånd att göra om historien, eller simulera en alternativ värld att jämföra med. Visst tänker jag på det ibland, men jag är nog inte lika säker på svaret som du tycks vara.

(Vad gäller x86 vet jag inte riktigt vad du åsyftar med "lämna träsket". x86-64 är i grunden samma arkitektur men med instruktioner för 64bitar. Tänkte du på någon annan plattform?)

Jadu Risc eller PPC processorn är ju helt klart bra kandidater..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hummus
Gah!!! Varför???
Jag har aldrig varit med om någon så brutal interface-försämring som i Office 2007. Man hittar verkligen ingenting. "Personalized menus" var visserligen en horribel idé, men det gick åtminstone stänga av. Förstår verkligen inte vad som är problemet med menyer?

Kan ju hålla med om att det var grymt Förvirrande att lära sig 2007, men som med allting annat så går det att lära sig!
Sen problemet jag ser med menyer är att du måste liksom klicka fram dem, i 2007 måste du iofs klicka fram "flikarna" men väl framme så är de där och man slipper in i menyn liksom. Visst, har du flera olika alternativ kan det ju vara svårt att visa på ett sätt som i office 2007.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Quadspider
Jag ser inga nackdelar med Vista det enda jag kan klaga på är att jag faktiskt inte behöver "effekterna" som följer med och att det är långsammare än XP.

Om du vill att din Vista ska se ut som Win 95 det är bara att ändra det utan några effekter whatsoever.

Har bantad Vista såpass mycket att vid reboot jag har 23 tjänster som körs och använder 350 Mb/RAM, och ja, jag har "teman " aktiverad.

Hade inte varit all spel som man är tvungen att köra på Win då hade jag kört på allt annat [utom OX].

Visa signatur

= The greatest trick the devil ever pulled was convincing the world he didn’t exist! =

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av x-rat3d
Om du vill att din Vista ska se ut som Win 95 det är bara att ändra det utan några effekter whatsoever.

men om du stänger av aero så stänger du även av grafikkortets hårdvaruacceleration av skrivbordet och förlorar därmed mer processorkraft...

Visa signatur

| Errare humanum est |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av heande
men om du stänger av aero så stänger du även av grafikkortets hårdvaruacceleration av skrivbordet och förlorar därmed mer processorkraft...

Aero Glass uses up some of your PC's horsepower, 24 hours a day. Changing your scheme from Aero to Basic (or simply turning off transparency) can give your computer a speed boost, because it no longer has to compute and draw fuzzy images of whatever is behind your window title bars.

Har samma FPS i spel. har inte märkt någon drops.

Visa signatur

= The greatest trick the devil ever pulled was convincing the world he didn’t exist! =

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av judge
Vilket gnäll! ni behöver inte köpa MS produkter om ni inte vill! för ni betalar väl för dem???

Undrar vad priserna kommer hamna på!

Hmm..finns det folk som faktiskt köper sina windows...? Nä...måste vara ett rykte haha...Nä men ärligt talat jag spenderar helst den dära extra tusenlappen på hårdvara eller porrtidningar eller...um..nä det räcker så

Visa signatur

i5 750@3,57 Ghz (21x170) 1,225V|4GB OCZ DDR3 6-6-6-18 1333 Mhz|GTX470 @ 800 Mhz|Asus P7P55-M|Cooler master silent Pro M series 700W |A-data S596 64 GB SSD JMicron 612 |2 TB Samsung F3 RAID0| X-fi Music| IN-WIN Dragon Slayer|CoolerMaster TX3|

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lazzar
Hmm..finns det folk som faktiskt köper sina windows...? Nä...måste vara ett rykte haha...Nä men ärligt talat jag spenderar helst den dära extra tusenlappen på hårdvara eller porrtidningar eller...um..nä det räcker så

Japp jag köpte mitt vista ultimate!

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk
Medlem

Gud vad jag hatar allt xp är det enda jag lever för snacket,

nya komponenter, nya oprativ.

ni som gillar xp så mycket, sitter ni med 5-7år gammal hårdvara också?

OT jag tycker detta ska bli intressant iallafall, gillar vista så jag hoppas bara det blir bättre.

oj vad skit jag kommer få för att jag skrev det här.

over and out /Jonss

Visa signatur

Dator1 : amd x2 5600+Scythe Ninja PLUS | Asus M2N-SLI nForce 560 | Corsair XMS2-5400 2x1024 | asus GeForce 8800GTX 768MB | 1x200gb + 1x250gb | Corsair HX 520w
Dator2 : amd 3700+Zalman Zalman CNPS7000-AlCu | Msi nforce4 | 2x1024 + 2x512 | riva tnt2 32mb pci grafikort | 1x80gb

Permalänk
Medlem

Vad skall man med nytt operativ till om det inte tillför någonting. Hellre ett stabilt utprovat operativ med hårdvara som gör att det flyter. Där är man med modern hårdvara och XP idag.

Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5600X, LPX 64GB 3600, GT730

Permalänk

Problemet med Vista, som jag ser det, är att det fortfarande är på utvecklingsstadiet. Däremot så går alla Operativsystem genom dessa stadier så det borde väl inte vara något att oroa sig över. Men tills dess att Vista flyter på lite bättre och inte kräver såpass mycket prestanda från hårdvaran som den faktiskt gör, så håller jag mig till XP. Även Linux är ett alternativ.

Släppet av Windows kommande operativsystem kanske också möjliggör vissa prissänkningar och dyl. förändringar på de existerande OS:en, förhoppningsvis.