Ny hotfix till Radeon

Permalänk
Medlem

Ubuntu

Åter igen blir man besviken på AMD/ATI. Deras drivrutiner är allt för dåliga till Linux-system.
Nvidia ligger väldigt långt före med detta. Aldrig haft problem med deras drivrutiner på Linux-system.
Trist att det är så.

Visa signatur

AMD Phenom II X6 1100T @ 4,1 Ghz: Asus Sabertooth 990FX R2.0: 32Gb ram@1800 Mhz: MSI Radeon RX 6750 XT MECH 2X OC: Samsung 970 EVO plus 500 Gb: Windows 11

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av oscarstegland
Varför står det inget om att STALKER Clear Sky är DX10.1?

Det är inte DX10.1 förrän du har installerat patch 1.5.06 som kom ut igår om jag inte minns fel. Dock har jag steam verren så jag måste vänta x antal dagar.

Visa signatur

ASUS Crosshair III Formula, Phenom II 955 3,2GHz, Sapphire 4870 X2, 4 GB Corsair Dominator DDR3 1600MHz, Corsair TX750, LG W2600HP 26" 1920x1200

Permalänk
Medlem

Äsch, fortfarande "hack" i dx10 i far cry 2.

Visa signatur

FROJDMACHINE [list][*]Sharkoon Rebel9 Economy Edition • Corsair HX520 • 3x Nexus 120mm • TR Ultima-90i • Accelero S1
[*]Gigabyte P-35 DS3 • E6750 • 4GB Corsair XMS2 • Asus HD4850
[/list]

Permalänk

Nu har jag inte läst vad andra har skrivit och vet inte om detta redan tagits upp men ATi här har gjort samma sak som Nvidia gjorde med Crysis- fix. De har trappat ned på grafiken vad gäller texturer vilket resulterar till att det flyter bättre och det gäller inte bara i Dead Space, Far cry 2 utan i fler spel:
http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=8...

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem

AlbinNdoja?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av AlbinNdoja
Nu har jag inte läst vad andra har skrivit och vet inte om detta redan tagits upp men ATi här har gjort samma sak som Nvidia gjorde med Crysis- fix. De har trappat ned på grafiken vad gäller texturer vilket resulterar till att det flyter bättre och det gäller inte bara i Dead Space, Far cry 2 utan i fler spel:
http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=8...

Finns folk som säger emot detta, ( vet dock ej själv vad jag ska tro...)

CoLD-IcE:

Citat:

Ursprungligen inskrivet av CoLD-IcE Hmmm, jag har hotfixen installerad och jag testade nyss Dead Space men mina texturer der helt normala ut!

SmOOthy:

Citat:

Ursprungligen inskrivet av SmOOthy Installerade också hotfixen nu i kväll o Dead Space ser ut som förut.

Visa signatur

__________________
| ASUS Z99 | 4790K | 8GB DDR3 | Noctua DH-14 | Chieftec Dragon Miditower (15 år gammalt!) | Samsung 250 GB SSD Evo | MSI GTX 980 Gaming | Zalman ZM1000-HP |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av walp
Finns folk som säger emot detta, ( vet dock ej själv vad jag ska tro...)

CoLD-IcE:

SmOOthy:

Då verkar det vara olika för olika användare helt enkelt eftersom det finns diverse bildbevis. Se länk jag länkade ovan.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Vintervilan
Men om det ibland går flera månader mellan varje WHQL-cert så borde väl det om nåt uppmärksammas? Tycker det missas ibland, medan AMD får en nyhet så fort minsta nys om drivrutiner kommer upp. Så upplever jag det iaf. Jag är inget fanboy heller, jag köper det som är mest prisvärt för stunden, så det är inte det det handlar om

Kan tillägga: Sök efter catalyst, sen söker ni efter Forceware, rätt stor skillnad i nyhet.

Var ett förbannat tjat om det. För det första som delvis nämts så heter dom inte Forceware längre, och har dessutom hetat fler namn tidigare. Namn som Detonator m.fl. Sen uppdaterar och släpper inte nVidia drivrutiner lika ofta som ATI gör. Det är en stor skillnad.

Sweclockers skriver varenda gång när det är liknande uppdateringar till nVidia som till ATI. Det förvånar ju inte heller att det du skriver kommer dig som har nVidia kort.

Albin: Det är en "bugg" som någon och några speciella gröna gubbar som sa när en annan hittade samma fenomen först med nVidia's drivers.

Visa signatur

[ AMD 7800X3D // EK-Block @ custom loop, 2x420mm ][ MSI B650 Tomahawk ][ 32GB G.Skill Z5 Neo @ DDR6000 CL28 1T ][ AMD 7900XTX @ custom loop ][ Corsair 750D // Corsair RM1000X ][ 2TB Samsung 990PRO M.2 SSD ][ Win10 PRO x64 ][ LG 34GN850 ]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 2good4you
Var ett förbannat tjat om det. För det första som delvis nämts så heter dom inte Forceware längre, och har dessutom hetat fler namn tidigare. Namn som Detonator m.fl. Sen uppdaterar och släpper inte nVidia drivrutiner lika ofta som ATI gör. Det är en stor skillnad.

Sweclockers skriver varenda gång när det är liknande uppdateringar till nVidia som till ATI. Det förvånar ju inte heller att det du skriver kommer dig som har nVidia kort.

Albin: Det är en "bugg" som någon och några speciella gröna gubbar som sa när en annan hittade samma fenomen först med nVidia's drivers.

På vilket sätt är det ett "förbannat tjat om det"? Jag har inte nämt ett skit om det sen någon här rättade mig, och jag har redan bett om ursäkt om det, så lägg ner.

Och vad tusan har det med saken att göra att jag för tillfället äger ett Nvidia? Jag hade Ati innan, jag köper det som är bäst för stunden och kommer göra det. Fanboys håller jag mig utanför att bli, förstår inte grejen med att heja på en tillverkare när en annan är bättre. hade jag köpt kort idag hade det definitvt blivit ett AMD. Riktigt skitsnack att kalla mig fanboy bara för att jag har en åsikt, som jag redan erkänt vara fel. Också jäkligt lustigt att du håller fanboy-grejen emot mig när du själv sitter på en AMD-avatar.

För att återgå till topic, vilket jag ber om ursäkt för att jag gått ur, så är det alltid trevligt när tillverkare släpper uppdateringar.

Visa signatur

Asus P8Z68 Deluxe/Gen Sock 1155 -- Inte Core I7 2700K@4.5Ghz -- EVGA GeForce GTX 970 SSC GAMING ACX 2.0+ -- Corsair 16GB DDR3 Vengeance 1.5V Low Blue -- SSD OCZ Agility 3 120GB -- Microsoft Windows 7 -- Foldar med cirka 180k PPD (körs ej 24/7)

Permalänk

Nu igen?
Ser det här med alla "hotfix" som om dom vore desperata av sej, dags att göra rätt från början kanske

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Päronsaft
Nu igen?
Ser det här med alla "hotfix" som om dom vore desperata av sej, dags att göra rätt från början kanske

Ja... hellre 2 drivrutiner per år än en per månad där de lyssnar på användarna och ger ut hotfixar.

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Permalänk
Medlem

Helt underbart att man får en boost i far cry2, men vad spelar det för roll när
jag efter hotfixen inte kan klocka mitt grafikkort då rivatuner "inte känner igen drivrutinerna" länge.
I slut ändan så fick jag absolut ingen boost utan rent av tvärtom.

får la vänta på nästa version av rivatuner helt enkelt. Damn those hotfixes!

EDIT: Är för lat för att ta bort hotfixen igen:D

Visa signatur

| AMD Athlon (tm) 64 X2 dual core processor 6000+ @ 3.1Ghz (Orginal) | 4 Gb DDR2 RAM @ 4-4-4-12 Crucial | Corsair Powersupply 450W, 120mm fläkt | Gigabyte GA-MA770-DS3 | Shappire Radeon 4850, 512mb|

Permalänk
Avstängd

det där med texturerna vet jag inte om jag tror på. Det är ALLDELES för tydligt, ingen skulle ungå att se det där, ändå är det bara någon som klagar på det.

Visa signatur

"Jo men det var exakt det jag menade med att den enda moddningen detta galleriet innehåller är Sanningsmodifikation och photoshoppande :)"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AlbinNdoja
Nu har jag inte läst vad andra har skrivit och vet inte om detta redan tagits upp men ATi här har gjort samma sak som Nvidia gjorde med Crysis- fix. De har trappat ned på grafiken vad gäller texturer vilket resulterar till att det flyter bättre och det gäller inte bara i Dead Space, Far cry 2 utan i fler spel:
http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=8...

Det där är folk som har haft problem med hotfixen och ingen del av själva hotfixen. Som du säkert märker så är inställningen till den här hotfixen väldigt positiv, och jag kan säga att jag har inte märkt någon grafikskillnad i vare sig FC2 eller Clear Sky.

Visa signatur

Macbook Pro 15" Retina 2013 | Spelriggen: Asus Rampage Formula | Sapphire HD7970 | 4GB ram | Intel Q6600 @ 3.2 ghz | Samsung 840 Pro 256gb + 3.3TB HDD | Antec P182B | Zalman ZM-850HP | BenQ FP241W | Logitech G500+Qpad MK-85 Pro|
Ljud: Peachtree Grand Pre, Emotiva XPA-2, Triangle Magellan Duetto, Beyerdynamic DT990

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av oscarstegland
Det där är folk som har haft problem med hotfixen och ingen del av själva hotfixen. Som du säkert märker så är inställningen till den här hotfixen väldigt positiv, och jag kan säga att jag har inte märkt någon grafikskillnad i vare sig FC2 eller Clear Sky.

Samma här, ingen textur-skillnad för mig heller. Varken i Dead Space eller Far Cry 2.

Enda skillnaden jag märkt är en skön boost i Stalker CS, och det klagar jag inte på.

Permalänk

Någon som har liknande problem?

Fortfarande helt hopplöst dåligt flyt i Far Cry 2.
Utan AA på med allt på max så får man en V-Sync känsla.
Dvs, man rör musen men det är någon typ av latency och siktet rör sig efter.

Sätter man igång AA så blir det helt ospelbart... detta med ett 4870X2.

Permalänk
Medlem

I Far Cry 2 kommer en oerhört irriterande svart fyrkant upp och blinkar lite då och då när jag använder de här drivrutinerna, märkte heller ingen skillnad i 1920x1200.

jonathan82: du har inte smooth mouse på?

Visa signatur

Det man inte vet, det lider man inte av.