Gteks webbutik lever vidare

Permalänk
Medlem

Härligt om det verkligen blir ett bra vattenkylningsutbud. Otroligt fattigt på det området nuförtiden, betydligt mindre än förr och det har aldrig varigt bra :\

I dagsläget är det inte direkt svårt att slå sig in på vattenkylningsmarknaden i Sverige när det inte finns någon konkurrens alls, nog för att efterfrågan kanske inte är så jättestor men men.

Permalänk
Medlem

VATTENKYLNING!!!!! YES

Få en blandning av utbudet av dom här hade varit UNDERBART:

http://www.chilledpc.co.uk/

http://www.aquatuning.de/

http://www.over-clock.co.uk/

http://www.vcore.dk/

Permalänk
Medlem

"Vi kommer bland annat storsatsa på vattenkylning..."

Detta gjorde min dag! Jag ska drömma om Gtek hela natten!

Permalänk
Medlem

JAAAA!! Riktig vattenkylning åt svenska folket!

Visa signatur

Intel i7 860 @ 3,8 GHz | Asus P7P55D | Corsair XMS3 (4x2 GB) 8-8-8-24 @ 1600MHz | Seagate 7200.8/11/12 - 2 TB | MSI Hydrogen GTX 480 | Corsair HX 750W | Creative Soundblaster X-fi ExtremeMusic | Silverstone LC 17 (HTPC)
Vattenkylning: Biloljekyl: 52x35x5,5 cm | Grunfos cirkulationspump för hus | EK Supreme HF Nickel för CPU | Galleri: http://sweclockers.com/album/?id=2053 Uppdaterat: 10-11-23

Permalänk
Medlem

Äntligen!!!
Aldrig mer beställa vatten från utlandet mer !

Visa signatur

ASUS ROG,E6550-3.22ghz,Corsair Twinx 6gb,Gainward 8800GT /756 / 960 / 1836 , Kylning: Freezer Extreme och Accelero S1
Creative Soundblaster X-Fi Extreme Music

Permalänk

Hoppas de kommer o ha hela Koolance sortiment ..
Pratade med anställda i juli augusti o då var ngt på G..
Kul att få en bra leverantör till på svenska marknaden..

O som många här skriver .. äntligen satsas det på mer vattenkyl produkter.

Detta var en suverän nyhet då ja alltid gillat Gtek o blir det nu bättre så ..Äntligen!!!

Permalänk

Hahaha! Alla verkligen välkommnar vattenkylning med storstorm Mycket roligt att höra, inget snack om saken.

Men som flera redan sagt.. de var på tiden att de hände nåt. De har ju snackats länge och väl om de här med utbud i Sverige och med dagens situation så är de ju minst sagt förbluffande värdelöst.

Nu vill ja se: Alphacool, Swiftech, EK's, Thermochill, XSPC, HW-labs, D-tek, Enzotech och inget lågprisskräp från Zalman, dom kan gott och hålla sig till kompletta kit.

Visa signatur

Wasserkühlung::5900X::ASSrock X570 TB3::2x8 Ballistix 3000@3800::6800Nitro+

Vilken leksak>> CH341-biosprogrammerare

Permalänk

Hej på er, nu har jag även fått nytt namn här på Sweclockers

Uppskattar att vi fått bra med respons och konstruktiva förslag.

Tänkte skriva lite kort hur vi ligger till med främst vattenkylningen.
Från start (mitten av nov) så kommer vi ha en del inne på lager och därefter kommer sortimentet växa i takt med hur
försäjningen går och såklart vad ekonomin tillåter.

Från start kommer bl.a. detta finnas:
Pumpar: bl.a: Aquastream XT ultra, innovatek Eheim PCPS 1104, eheim 1048 mm
Block från Aqua ( cuplex XT DI, cuplex pro, graFX...),innovatek Cool-Matic 9800 GX2, Watercool HK GPU-X² 4870 X2 LT, mm
Radiatorer:Watercool MO-RA 2 Pro, Aqua evo och xt mm
gott och blandat: Aqua aquaduct 360 XT mark II och 240, Watercool HDD SILENTstar HD-Quad Rev2.0
+ ev övriga leveranser om vi hinner få in dem till start.
Swiftech, EK och en del från Alphacool hoppas vi kunna få till snarast.
Koolance är helt klart intressant.

Skicka gärna PM till mig med önskemål och vilka produkter du vill se hos Indomo, så kommer vi att försöka anpassa sortimentet därefter.
Vi skulle gärna vilja köra full-sortiment från 5-10 tillverkare men det är svårt, åtminstone från start

well, det blev kanske inte en massa nyheter, men nu fick jag iaf testat att skriva något i forumet med min "nya" profil.

Mvh
/Marcus

Visa signatur

fraktfritt från indomo.se vid beställning över 500kr, använd rabattkod "sweclockers_500"

Permalänk
Medlem

Är Indomo det nya för privatpersoner nudå? För Logotypen säger något helt annat om du frågar mig. Den borde rufsas till om det inte är försent.
Kommer lätt att göra besök hos Indomo i vilket fall men ändå. Lycka till!

Visa signatur

- PRAISE THE LOWERED -

Permalänk

Någonting som saknas i vattenkylningsväg i Sverige är slangen! Skall man ha hyffsad slang måste man i princip beställa ifrån USA eller Tyskland.

1/2" ifrån feser-one skulle nog sälja bra i sverige, sålänge det inte blir så löjligt dyrt som på vcore.dk.

Köper folk Koolance alltså? Det var oväntat

Permalänk
Medlem

På min tid... så var koolance inte mycket att hurra för. Visserligen ska de ha cred för att de i princip var först med att sälja vattenkylningsprylar i Sverige (vad jag vet), åtminstone färdiga paket. Men särskilt bra kan jag inte påstå att de var på något sätt (mer än att de var väldigt kompletta system - om det nu är det man är ute efter).

Är de vettiga nu?

Silikonslang och en del annat kan man köpa på t.ex. kuntze i alla fall.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av echo
På min tid... så var koolance inte mycket att hurra för. Visserligen ska de ha cred för att de i princip var först med att sälja vattenkylningsprylar i Sverige (vad jag vet), åtminstone färdiga paket. Men särskilt bra kan jag inte påstå att de var på något sätt (mer än att de var väldigt kompletta system - om det nu är det man är ute efter).

Är de vettiga nu?

Silikonslang och en del annat kan man köpa på t.ex. kuntze i alla fall.

OM man följer med i utvecklingen så ser man att koolance håller hög kvalitet om man jämför med många andra.. O under våren var de mycket pris värda då dollar'n var vettigt låg.

Har ett Koolance sys som kyler 2 st feta speldatorer ( 6500W kyl kapasitet)
OK de är inte bäst på allt men i kombination så har de i dag bra sortiment där man kan kyla det mesta i en dator..

O de har nog marknadens bästa minnes kylare. Den enda leverantören som har flera val för den som vill ha vätske kylda minnen.
Kyl bara ett eller alla minnen det finns möjlighet att bygga hur man vill. O 3 st olika storlekar på slangar o nipplar..
(Otroligt bra grafik kylare. kyler mitt GX2 9800 kort som normalt i tungt spel ligger runt 95 - 105 grader.. Kyler mina GPU'n till 36 - 38 grader när det jobbar tungt.. O mina 8800 512 GTS i sli ligger på ca 32 - 34 grader vid tunga spel.)
Helt suveränt bra.. O har inte hittat någon annan lev som klarar det..

De har också ständig uppgradering på kyl blocken osv.. typ bättre material o bättre flöde osv..
https://www.koolance.com/water-cooling/new_products.php

Tyvärr lägger återförsäljare i Europa på lite förmycket så det är oftast billigare o beställa från usa direkt.

PS. silikonslang var ett tag sedan de var bäst.. Tygon är väl att rekommendera plus den högklassiga lab slangen o Koolance kylvätska håller ca 3 år innan dags för byte ingen annan klarar det.. (vad ja sett)

(ja har byggt ett externt kyl sys av koolance delar o mitt returvatten efter kylning av 2 st feta spel datorer ligger omkring 22 - 26 grader . Så ja är väldigt nöjd med Koolance produkter.. O väntar på en svensk seriös återförsäljare.
O hoppas det här "Nya " kan bli det.. Tackar på förhand för er satsning..

Permalänk
Medlem

Ok, kanske inte var så illa då.

Var ju ett tag sen jag kollade seriöst på vattenkylningsdelar men då tyckte jag klart tygon var överskattat. Min silikonslang är väl 6 år i alla fall och visst avdunstar det lite så man bör ju ha en tank men krävs inte mycket till tank för att det ska dröjja bra länge mellan påfyllningarna, och byte gör jag lika ofta som jag byter huvud-dator (byter och byter, byter mobo+cpu i alla fall) vilket är ungefär (väldigt grovt) vartannat år.

Permalänk

Låter kanon det här, inte för att jag kommer köpa vattenkylning då det är onödigt för mig att ha till datorn så kommer det nog handlas bra mycket annat av er Brukade köpa fläktar, fläktkontroller, chassin mm från gtek.

Ser fram emot öppningen av sidan nu

/ Robin

Visa signatur

| i7 2600K @ 4.8Ghz | Thermalright HR-02 Macho | ASRock Z68 Extreme4 GEN 3 | Corsair F3 120GB SSD | Gigabyte HD6970 2GB | 8GB G.Skill 1600Mhz Ripjaws Gaming | OCZ Stealth X Stream 600w | Win 7 Ultimate | Fractal Design Define R3 | BenQ 22" LED HD
Att göra: Gejma hårdare!