Fujitsu och Siemens går skilda vägar

Permalänk
Medlem

Hehe, min 46" FS TV funkar kanon - betydligt bättre än många dyrare Sonys och Sharps.

Compaq bra innan uppköp av HP? Ni måste skämta! Har alla förträngt RomPaqs, konstiga bios och drivrutiner? Har aldrig haft så mycket problem som med Compaq.

Och sedan håller jag med om att företagsmodeller är ljusår bättre. Kvalite, support och service är överlägset mainstreammodeller.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pontus_mRI
HP är väll sådär, FS och Acer är katastrof, Dell anser jag vara "okej."

Hehe, dell är klart sämre än HP..

När jag tog företags "hyrdator" tog jag en Dell men det skiten skickades tillbaka efter första veckan, bytte mot en HP och var nöjd.

Har faktiskt haft fler Dell än HP, och HPn är utbytt mot hemma bygge just nu.

MEN, HPs chassie är riktig skit om man kollar på ventilation, HDD sitter i ett hörn och blir varma.... Fast = Dell is hoter than HELL

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

jag jobbar i butik och vi säljer mängder utav FS datorer och jag kan bara säga en sak: de funkar skitbra!
allt från deras enkla modeller till business till gamingmodeller och det har funkat skitbra.

nu ska jag inte säga att vi aldrig haft fel på några datorer, men det brukar vara enkla fel, grafikkort kass, minne kass, diskar kass och dvd-brännare (som i sin tur kommer från stora tillverkare)

på business-sidan säljer vi mestadels HP, säljer aldrig pavillion - pavillion är skräp...
HP Compaq serien är nog en av de bättre datorerna vi säljer - riktigt pålitliga maskiner.
har sålt mkt acer tidigare men slutat med det pga att vi fick mkt problem med garantiärenden.. (kunde skicka iväg en dator med ett befintligt fel, de undersökte datorn och skickade tillbaka den utan åtgärd och sa att den fungerade som den skulle, varpå vi ställer upp den och felet finns kvar)
ofta gällde detta hårdvarurelaterade saker såsom minnet visar fel i minnestest, ingen bild på datorn - då skickar vi in den igen och då byter dem moderkort och sen funkar allt. men kunden som får vänta 4 veckor på sin dator pga att garantiverkstaden inte funkar blir lagom förbannad

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pontus_mRI
- Det som brukar vara problem är deras väldigt speciella BIOS-versioner och svårt att hitta drivrutiner.

Om jag får sätta ett finegr där så är det inte särskillt enkelt att hitta drivrutiner till Fujitsus datorer utan serienummer!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TofZ
jag jobbar i butik och vi säljer mängder utav FS datorer och jag kan bara säga en sak: de funkar skitbra!
allt från deras enkla modeller till business till gamingmodeller och det har funkat skitbra.

nu ska jag inte säga att vi aldrig haft fel på några datorer, men det brukar vara enkla fel, grafikkort kass, minne kass, diskar kass och dvd-brännare (som i sin tur kommer från stora tillverkare)

på business-sidan säljer vi mestadels HP, säljer aldrig pavillion - pavillion är skräp...
HP Compaq serien är nog en av de bättre datorerna vi säljer - riktigt pålitliga maskiner.
har sålt mkt acer tidigare men slutat med det pga att vi fick mkt problem med garantiärenden.. (kunde skicka iväg en dator med ett befintligt fel, de undersökte datorn och skickade tillbaka den utan åtgärd och sa att den fungerade som den skulle, varpå vi ställer upp den och felet finns kvar)
ofta gällde detta hårdvarurelaterade saker såsom minnet visar fel i minnestest, ingen bild på datorn - då skickar vi in den igen och då byter dem moderkort och sen funkar allt. men kunden som får vänta 4 veckor på sin dator pga att garantiverkstaden inte funkar blir lagom förbannad

Håller med att vissa FS datorer är väldigt bra, tantens gamla as till dator har aldrig problem..

AMD Duron 900 512MB integrerad ljud och grafik, fick lite värme problem men vad förväntar man sig när datorn stått på golvet i 6-7år och aldrig öppnad.. Gjorde rent och nu tickar det på som det vore nytt.

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk

Tråkigt att FS försvinner / splittras!
Sitter just nu på en fem år gammal amilo som varit med om det mesta (skoterturer i fjällen, mappning av bilar, felsökning av styrsystem m.m.) men ändå aldrig behövt in på service, till skillnad från min HP (volvo hem pc) som bara fungerat som stationär i princip, och ändå är inne för tredje gången på minder än två år. Sämre datorer har nog inte funnits... fråga vilken Volvo anställd som tagit bärbara från HP som hem pc!

Använder bärbara datorer dagligen då jag jobbar med felsökning av plc system och dom ända datorerna som är värda att nämna är siemens och dell.

Visa signatur

Ryzen 7 3800x | Asus TUF Gaming x570-plus | Gigabyte GeForce GTX 1660 Super Gaming OC | Corsair 3200Mhz 64GB RAM | Samsung 970 plus 2TB | Samsung 970 1TB | Cruical BX500 2TB | FD define C | Corsair RM750X | Philips 276E8VJSB

Samsung galaxy tab S7plus | Synology DS418 - 4x8TB | Synology DS212j 2x4TB

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mattias_s40
Tråkigt att FS försvinner / splittras!
Sitter just nu på en fem år gammal amilo som varit med om det mesta (skoterturer i fjällen, mappning av bilar, felsökning av styrsystem m.m.) men ändå aldrig behövt in på service, till skillnad från min HP (volvo hem pc) som bara fungerat som stationär i princip, och ändå är inne för tredje gången på minder än två år. Sämre datorer har nog inte funnits... fråga vilken Volvo anställd som tagit bärbara från HP som hem pc!

Använder bärbara datorer dagligen då jag jobbar med felsökning av plc system och dom ända datorerna som är värda att nämna är siemens och dell.

Formatera datorn och undvik all HP mjukvara, farsan hade problem men jag formatera den och körde in XP PRO samt lite extra minne, den tickar på utan problem.
Fast jag vet inte om det är samma laptop, den här hade AMD Sempron 3000+... som jag även bytte för någon dag sen till Turion 3200+ 64bit x2 (tror det var dual core)

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
Formatera datorn och undvik all HP mjukvara, farsan hade problem men jag formatera den och körde in XP PRO samt lite extra minne, den tickar på utan problem.
Fast jag vet inte om det är samma laptop, den här hade AMD Sempron 3000+... som jag även bytte för någon dag sen till Turion 3200+ 64bit x2 (tror det var dual core)

Tyvärr så är det inte mjukvaran som är problemet, vid tidigare tillfällen har det varit moderkortet... vi får se vad det är denna gång! :/
Problemet är känt hos HP och dom har till och med bytt ut en del datorer helt... så man kan ju alltid hoppas.

Visa signatur

Ryzen 7 3800x | Asus TUF Gaming x570-plus | Gigabyte GeForce GTX 1660 Super Gaming OC | Corsair 3200Mhz 64GB RAM | Samsung 970 plus 2TB | Samsung 970 1TB | Cruical BX500 2TB | FD define C | Corsair RM750X | Philips 276E8VJSB

Samsung galaxy tab S7plus | Synology DS418 - 4x8TB | Synology DS212j 2x4TB