AMD Fusion trimmar Windows

Permalänk
Medlem

Låter intressant nog så man testar

haha illa, fungerar inte på vista 64 bit xD

Permalänk
Medlem

Fan va gött alltså.
Alltid trevligt med gratis boost för en vanlig svensson som inte kan något om processer/tjänster, sedan överklockning.
Det lär nog komma ut till vista x64 också, då de inte är så mycket som behöver ändras.
Frågan e ifall det behövs för xp?

Visa signatur

Cooler Master Cosmos S | Corsair HX 750W | Asus P7P55D Evo | Core i5 750 @ 3.89ghz | Noctua U12P SE | Asus 7970 DCII | 8GB G.skill 2133Mhz

Permalänk
Medlem

Förstår inte varför folk klagar. Om det här programmer skrapar fram 5% extra prestanda åt dig är väl bra. Många bäckar små...

5% här, 5% där, helt plötsligt har du 15-20%, då kanske det är värt det?

Tycker det är bra att de försöker göra så att folk kan utnyttja sina datorer till det yttersta. Finns ju redan program som överklockar automatiskt och där kan du vinna några procent också. Förstår inte varför folk bara måste klaga hela tiden. "Fan va ovärt, bara 5%, måste ju minst vara 20% annars är det inte värt det!", förstår inte sånna argument.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tempel
Visar det sig att dom får testsiter att använda programmet när dom testat amdplattformen så kan alla se om dom så sitter på en mac.

Har man inte AMD så får man väl trycka på sin tillverkare att fixa fram ett liknande prg.

Mac suger.
Jag vill att mina program fungerar på all hårdvara och alla system, så att jag är fri att byta när jag vill istället för att vara låst till en specifik plattform.

Permalänk
Medlem

nice, jag som tänkte testa amd/ati på min nästa burk, helt kanon då jag inte är jättehajj på alla processer :), 5% kan vara mycke ändå ibland! detta e ju skitnice.

Visa signatur

Dator: MSI Z77A-G45, i7 3770k, Crosair 24GB, MSI 970 4G, Samsung 840 250GB, Crucial MX500 1TB, WD Green 2TB, Phanteks Evolv ATX, Be-Quiet P7 550W skärm: Asus PB238Q, Acer p193w kringutrustning: Corsair k70 RGB, Logitech 603, SMSL SA 300 + Magic S-4 EX

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av leksak
Fult att dem har låst det till sina styrkretsar.

Stänga av processer är vanligt funktioner i Windows, och oberoende av styrkretsar.

Dumt, ingen kommer att köpa AMD bara för att de har det här programmet. Hade de däremot låtit alla använda programmet, så kanske några Intel användare hade fått upp ögonen för AMD.

Hur kan det vara fult att skapa ett mervärde för sina egna kunder?

Det är väl snarare en positiv sak att arbeta med alla medel som står till buds för att skapa ett mervärde för de som har AMD-grejer.
Lite så som det här med företagsekonomi och kundvärde fungerar.

Visa signatur

Tystast datorpark vinner...

Permalänk
Medlem

Hur vet man att fps-boosten inte beror på överklockningen bara?
Vista har ju rätt bra minneshantering, tror inte skit i bakgrunden påverkar något mätbart.

Permalänk
Medlem

ska fan prova, verkar coolt men rätt onödigt :S

Visa signatur

Antec P182,AMD 64 X2 4600+ @2,73 ghz, Noctua NH-U12F, 2GB DDR2 667@804 Mhz 4-4-4-4-12-2T, ATI HD4870 512 MB ,Gigabyte S4. Samsung Spinpoint 400GB , Samsung Spinpoint 1TB.

Permalänk
Medlem

varför gör AMD ett program som ÖVERKLOCKAR deras processorer? det är ju onödigt i spelprestanda då man tjänar 0% prestanda. . . om man ska tro på "gosh"

hmm.

ON: låter som en bra sak, men dock så tror jag inte att det hjälper så mycket genom att stänga av processerna, så mycket prestanda får du nog inte ut utav det.

sen kom jag och tänka på en annan sak,, tänk om man skulle råka sitta på ett moderkort som inte vill överklocka alls och allt man får utav programmet är bluescreens =/ ajja det löser dom säkert med en fix som "låser" oklockningsbara moderkort från att klockas och det enda som programmet gör isf (om man skulle ha den oturen) är att stänga av processerna.

ajja spekulationer såhär på natten är inte kul läser imorgon vad jag skrivit, ush nu måste jag sova. Gonatt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maDa
suck.. AMD är verkligen desperata, även Microsoft med deras försök att sälja en produkt som aldrig varit lyckad.

Du var inte riktigt det smartaste barnet i klassen på lågstadiet va?

Visa signatur

AMD Athlonx2 5200+ 2,81 ghz | 3GB Corsair | Asus EAH 4850 512mb | Thermaright Extreme

Permalänk
Medlem

Det går att spara en hel del minne genom att stänga av tjänster och processer

http://www.blackviper.com/

Visa signatur

AM2 6.0 2900XT 3G RAM

Permalänk
Medlem

men vafan! dem stängde ju av ALLA processer... tänkte prova det medans jag skulle spela cs, ne men då åker STEAM ner...

Visa signatur

Antec P182,AMD 64 X2 4600+ @2,73 ghz, Noctua NH-U12F, 2GB DDR2 667@804 Mhz 4-4-4-4-12-2T, ATI HD4870 512 MB ,Gigabyte S4. Samsung Spinpoint 400GB , Samsung Spinpoint 1TB.

Permalänk
Medlem

Viktigaste funktionen med programmet är väl ändå att man slipper oönskade virus-scanningar och annat skit som kan dra igång i bakgrunden när man minst önskar det.

Permalänk
Medlem

Hehe, funkar på min burk med. Trots mitt gammla Asus A8R-MVP med ATI CrossFire Xpress 1600 chip och ULi M1575 sydbrygga.

Visa signatur

Min:ABIT NF7-S V2.0,Barton 2500+AQXEA XPMW@2,35Ghz,2x521Mb Adata Cas 2-3-3-6,Lt 6800LE 1,3v 16x1,6@440-930,SLK900A,Mustek A806 5:1 Dolby Digital Amp. Frugans:ESC K7-SEM,Duron1600,512Mb DDR. Antons:Aopen AK73(A)-V,512Mb Sdr,Xp1600+Parlomino AGOIA GREEN@1875Mhz@1.9v,Volcano7+Moddad@92mm,Gf 4200Ti@305-610 Zalman HP-80.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sergeant44
Så du menar att AMD's processorer aldrig varit lyckade?
Vore bra om du förklarade vad som inte AMD inte har lyckats med istället för att komma med meningslös kritik.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jontalinen
Du var inte riktigt det smartaste barnet i klassen på lågstadiet va?

"Aldrig" har jag inte sagt, men jag tycker de agerar lite desperat i dagsläget.

Det jag menar är att istället för att koncentrera sig på tillverka processorer och försöka ta mark ifrån Intel så släpper man sånt här "Performance"-trams som bara stänger processer i Windows och dylikt, bara för skapa hype.

Permalänk
Medlem

AMD FTW! Jag ser inte det här som ett desperat försök att få folk att köpa AMD.
Utan jag ser det som om dom verkligen gör allt för att ge dig det där lilla extra kanske för folk som verkligen skulle behöva en boost på 2-5 procent. Om Intel hade gjort samma sak för er med Intel chipset så hade ni inte klagat? Då hade ni hafft samma argument som dom flesta har i denna tråden som sitter med AMD chip! So what om det inte är 20% boost? Det är 2-5 och det är la bättre än inget?

Visa signatur

|i5 2500k @ 4.6 Ghz|GeForce 560Ti|Corsair 16GB 1600Mhz VENGEANCE||Creative SB X-Fi EXTREME GAMER| SteelSeries 7H|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maDa
Det jag menar är att istället för att koncentrera sig på tillverka processorer och försöka ta mark ifrån Intel så släpper man sånt här "Performance"-trams som bara stänger processer i Windows och dylikt, bara för skapa hype.

Varför skulle de inte fokusera på att tillverka processorer? Det är bara trams det du säger.

Dom kanske har ett litet team på upp till 10 personer som fixade ihop det där programmet. Bortslösade pengar? Knappast - utan tvärtom. Små pengar investerade och 2-5% prestandaökning är bra i min mening.

Det är väl bra att AMD sitter och gör något vettigt (och inte rullar tummar) tills de kan lansera nästa generation processorer?

Visa signatur

FT02B | Z68 Extreme7 | 2600K @ 4.6GHz + 212 Evo | HD7950 | 16GB 1866Mhz CL9 | SP-SS750M
Naos 7000, M65, 5K, MX518 | TK Blue + Rapid Black
Vaio Pro 13" (Mint) | Elitebook 2540p (Arch)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av daweeeBD
så 2-5% prestanda helt gratis är inte okej för dig,, hmm okej.. skumt resonemang

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Palme_570
Det känns väl endå värt det om man har en Amd när det inte är direkt krångligt att få boosten.

Jag pratade lite förhastat där. Visst är det värt det för kunderna men det känns väldigt onödigt att lägga krut på ett sådant här program om man tjänar som pass lite som 2-5% prestanda.

Visa signatur

Macbook Pro 15" Retina 2013 | Spelriggen: Asus Rampage Formula | Sapphire HD7970 | 4GB ram | Intel Q6600 @ 3.2 ghz | Samsung 840 Pro 256gb + 3.3TB HDD | Antec P182B | Zalman ZM-850HP | BenQ FP241W | Logitech G500+Qpad MK-85 Pro|
Ljud: Peachtree Grand Pre, Emotiva XPA-2, Triangle Magellan Duetto, Beyerdynamic DT990

Permalänk
Avstängd

Tror att det finns stor potential inom denna marknad. En helhetslösning som kan göra allt dvs, klocka upp och ner, stänga av och på onödiga program, fixa drivisar mm i ett enda program skulle nog locka fler än bara de okunniga. Om det dessutom finns brandvägg, antivirus och antispam så är succén ett faktum.

Permalänk
Medlem

Nice, nu ska det bara funka med alla 100.000 varianter av installationer som folk kör därute.

Sen så handlar det inte bara om minne, utan program som kör i bakgrunden kan mycket väl ta både processortid och I/O, så tanken är inte fel.

Visa signatur

|[●▪▪●]| #Lekburk#: Ryzen 3700X >-< GB-X570-AE >-< 32GB DDR4 >-< MSI RTX 3070 >-< 970 EVO 1TB SSD>--
--< Arctic Freezer 34 >-< FD Define R4 >-< Seasonic F.+ 650W >-< Acer XF270HUA >-< AOC Q2778VQE >--
#Servering#: Ryzen 1700@3,6GHz >-< Prime X470 Pro >-< 16GB DDR4 >-< GTX 1030 >-< 970 EVO 500GB SSD >--
--< Stockkylare >-< Antec P182 >-< Silver Power 600W >-< Samsung 245T |[●▪▪●]|

Permalänk

tycker det är väldigt smart, ett sådant program är trots allt inte så svårt att fixa, likanande har ju gjorts.

sedan så gör den ju skillnad 2-5% är visserligen inte något som man byter från intel till amd, men något som en amd inte byter processor alls, och samma hårdvara räckern nu lite till

Permalänk
Avstängd

On topic: "trimmar", alltså vart finner ni dessa skribenter? Optimerar tack.

Visa signatur

Knowledge is not achieved until shared.

Permalänk
Avstängd

NU vill jag se testresultat från dessa tweaks. Självklart utan överklockningen utan bara Windows"boosten.

Permalänk
Medlem

någon söm hört ryktas om eventuellt pris ännu?

kommer dettaa lagom till deneb nån tro?

Visa signatur

Sometimes autocorrect makes me say things I don't Nintendo.

Permalänk
Medlem

fungerar detta på en intel prolle?

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jioop
någon söm hört ryktas om eventuellt pris ännu?

kommer dettaa lagom till deneb nån tro?

Ska inte kosta något, vad jag vet iaf.

Permalänk

Tar några minuter att göra själv med hjälp av MS egna verktyg för ändamålet.

http://support.microsoft.com/kb/251192

Bara tanka hem sc.exe och droppa den i system32 mappen, sen är det fritt fram att skriva en enkel .bat eller .cmd fil.

Klistra in i notepad och spara som .cmd:

@echo off

sc stop DHCP
sc stop LanmanWorkstation
sc stop EventLog

EXIT

Gör en till för .cmd att starta skiten igen.
Givetvis finns det fler services ni kan stänga av, läs och lär.