Nvidia sänker priserna

Permalänk
Medlem

Bra att priserna går ner och 55nm lär ju göra dem bättre. Hoppas bara de har bättre kvalite, mitt 8800GTS 512MB har problem med att det överhettas om jag inte manuellt drar upp fläkten en hel del när jag spelar vilket känns lite drygt speciellt då det låter en del då.

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Viceroy
Om det nu vore så enkelt att allt bara är positivt med en gemensam valuta, så visst. Nu är ju så inte fallet. Flera undersökningar runtom i Europa, bl.a. i Tyskland visar på att många vill tillbaka till sina gamla valutor. Allt blev dyrare när man gick över till Euro.

Och endast Saida kan säga att så inte vore fallet även om dom inte gått med på gemensam valuta.

Dock är det oerhört svårt att få vår planet att gå runt om vi inte lär oss samarbeta. Frågan är om småvalutor eller gemensam valuta är ett steg i rätt riktning när det gäller samarbete och styrka.

Dom flesta Svenskar verkar naiva och säger att det är jättebra om vi får rösträtt och kan hålla en demokrati snurrande, så vi kan rösta emot än större demokratier och samarbeten. Smart? You do the math.

Visa signatur

"You know what's fun to do? Rent an adult movie, take it home, record over it with The Wizard of Oz, then return it so the next guy that rents it is thinking. 'When is this Dorothy chick going to get naked?'"
- Mark Pitta

Permalänk

ehh...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Domifuling
Och endast Saida kan säga att så inte vore fallet även om dom inte gått med på gemensam valuta.

Fel, det är väl allmänt känt att Saida inte siar om pengar. Det sa hon ju när hon var med i Cafe Norrköping 1991...

Visa signatur

Antec Performance P182 | Intel Core i7 920 | Gigabyte GeForce GTX 660Ti | Gigabyte GA-EX58-DS4 | Corsair XMS3 1333 MHz 6 GB | Samsung SpinPoint F3 | Corsair 650TX | Windows 7 x86-64 | QPAD MK-50

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av olirc
Skicka räkning till mig för jag avr en av dom som röstade nej :p. Sen tjänar vår exportindustri på den svaga kronan då deras varor blir mycket billigare så det finns två sidor av myntet ;).

Tjänar? Det man gjort är att man talat om att ens arbetsinsats är mindre värd dvs en lönesänkning och det menar du är den bra sidan av myntet?

Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5600X, LPX 64GB 3600, GT730

Permalänk
Hedersmedlem

Re: ehh...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av marcusnns
Fel, det är väl allmänt känt att Saida inte siar om pengar. Det sa hon ju när hon var med i Cafe Norrköping 1991...

Hon är väl dessutom död sedan rätt många år?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av minibite3
Nvidia gjorde en tabbe att de inte tryckte iväg många G92'or när de kom. De var väldigt eftertraktade då...

Nu har de massa G92'or över istället.

Kan det bero på att de visste att G92 hade brister? Tänker på deras defekta grafikkort.

De hade inte kapacitet, de hade dålig yield. De har haft för vana en tid att ha små marginaler för fel. Det ger en snabbare produkt, men har problemet att det blir fler kasserade kärnor.
Hade de valt att köra G92 med större marginal hade den inte presterat som den gjorde. Då hade den fulla 128 shader modellen dröjt längre. Och de kanske hade fått börja med 96 shaders eller liknande istället för 112. Då hade den inte klått HD3870 föräns yielden mognat mer.

Permalänk

Intressant vad många verkar jobba som analytiker men även en hel del som jobbar på forskningsavdelningen på nVidia. Vi borde skatta oss lyckliga för att vi har så mycket kompetens på forumet.

Visa signatur

"You know what's fun to do? Rent an adult movie, take it home, record over it with The Wizard of Oz, then return it so the next guy that rents it is thinking. 'When is this Dorothy chick going to get naked?'"
- Mark Pitta

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Domifuling
Intressant vad många verkar jobba som analytiker men även en hel del som jobbar på forskningsavdelningen på nVidia. Vi borde skatta oss lyckliga för att vi har så mycket kompetens på forumet.

Det är allmänt känt att marginalerna i G92 och GT200 har varit pressade, och att de haft mycket dåliga yields inledningsvis.
Men om du vill kan vi bara låtsas att vi vet det absolut uppenbara. Solen är gul himlen är blå, mer får jag inte yttra mig om. Fast hur vet jag att det är så, och inte bara en illusion det med?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -Boris-
Det är allmänt känt att marginalerna i G92 och GT200 har varit pressade, och att de haft mycket dåliga yields inledningsvis.
Men om du vill kan vi bara låtsas att vi vet det absolut uppenbara. Solen är gul himlen är blå, mer får jag inte yttra mig om. Fast hur vet jag att det är så, och inte bara en illusion det med?

Du ser inte skillnaden mellan att påstå bestämd fakta på att försöka att åtminstånde framstå som man är ödmjuk inför det faktum att man inte vet? Eller, varför frågar jag, svaret finns några inlägg upp

Visa signatur

"You know what's fun to do? Rent an adult movie, take it home, record over it with The Wizard of Oz, then return it so the next guy that rents it is thinking. 'When is this Dorothy chick going to get naked?'"
- Mark Pitta

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Domifuling
Du ser inte skillnaden mellan att påstå bestämd fakta på att försöka att åtminstånde framstå som man är ödmjuk inför det faktum att man inte vet? Eller, varför frågar jag, svaret finns några inlägg upp

Självklart vet ingen exakt. Min poäng är att om man ska ifrågasätta alla oberoende källor som säger samma sak, så kan man nog börja ifrågasätta om Deneb är en myt, eller om i7 inte är en konspiration.
Jag undrar vad det är du vill vi ska ifrågasätta. Att nVidia haft Yieldproblem med G92 och GT200?

Permalänk

Jag tycker man skall ifrågasätta saker som pressenteras som fakta när dom flesta runt omkring inser att det är gissningar. nothing more, nothing less.

Visa signatur

"You know what's fun to do? Rent an adult movie, take it home, record over it with The Wizard of Oz, then return it so the next guy that rents it is thinking. 'When is this Dorothy chick going to get naked?'"
- Mark Pitta

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Domifuling
Jag tycker man skall ifrågasätta saker som pressenteras som fakta när dom flesta runt omkring inser att det är gissningar. nothing more, nothing less.

Du tycker alltså att vi inte ska lita på att nVidia hade dåliga yields på GT200 och G92? Ja eller nej.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dagas
Bra att priserna går ner och 55nm lär ju göra dem bättre. Hoppas bara de har bättre kvalite, mitt 8800GTS 512MB har problem med att det överhettas om jag inte manuellt drar upp fläkten en hel del när jag spelar vilket känns lite drygt speciellt då det låter en del då.

Du har fått ett måndagsex i sådana fall, händer även de bästa, bara att göra en RMA om kortet krånglar trots allt.

Visa signatur

The cookie goes *crumble*.