Skinande vita fläktar från Akasa

Permalänk
Melding Plague

Skinande vita fläktar från Akasa

Med orden “white is the new black” lanserar Akasa två nya fläktar med vita lysdioder.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Hedersmedlem

Fläktar som lyser vitt har ju funnits länge..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SWE|OggE
Fläktar som lyser vitt har ju funnits länge..

Japp hur länge som helst.

Permalänk
Medlem

Snyggt med ett stort vitt hakkors i produktbladet.

Edit: Innan jag får massa hundar på mig nu, så menar jag inte att jag tycker om hakkors på något vis >_>

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av krafs
Snyggt med ett stort vitt hakkors i produktbladet.

Edit: Innan jag får massa hundar på mig nu, så menar jag inte att jag tycker om hakkors på något vis >_>

Men sant ser ju ut som det

Visa signatur

l CPU: X3 440 @ 3.6GHZ l Grafikkort: XFX 5850 1GB l Ram-minne: Corsair XMS3 4gb 1600MHZ DDR3 l Ljudkort: Creative X-Fi Xtreme Gamer l Moderkort: Gigabyte 880GA-UD3H l Bildskärm: 21,5'' LG FLATRON IPS226 l Ljudsystem: Proson Event 6+ JVC SP-EI + Sherwood förstärkare l Mobil: LG Optimus 7 + Nokia Lumia 920 l Spelkonsoler: l PS1 l NES-WII U l

Permalänk
Medlem

hahaha håller med krafs

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Hakkorset (svastikan) betyder ju lycka och framgång, det behöver inte nödvändigtvis vara kopplat till nazismen.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zidern
Hakkorset (svastikan) betyder ju lycka och framgång, det behöver inte nödvändigtvis vara kopplat till nazismen.

Nej, men det är ju "relativt" lätt att göra den kopplingen... Tror nog att de flesta håller med mig där.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk

Ser väldigt mkt ut som de jag har i mitt 300, fast det klart, det står ju revoltek på mina.

Angående hakkorset så är det ett inverterat hakkors som betyder lycka och välgång (egentligen är det en symbol för solen och i jordbrukarsamhället vid indusfloden så kom solen att förknippas starkt med lycka och framgång.)

Visa signatur

Intel C2D E8500//Gigabyte GA?EP45-DS3//Sapphire RadeonHD 4870//WD Caviar Black 640GB//Antec 300//Corsair 550W//OCZ 2*2GB//Vista Premium 64-bit

Permalänk
Medlem

Så låt oss alla sy fast denna symbol av lycka på våra skinnjackor och dra ut på stan fulla med lycka och framgång. Sedan är det en annan femma hur framgångsrika vi kommer bli efter en runda runt våra underbara förorter.

...vänta...FRA någon? :/

Permalänk
Medlem

hahahahaha, de måste vara nazister som gör denna reklam. ett hakkors, det måste va så, för ni ska inte inbilla mig att det första ni tänker på är något religiöst etc. Sen "white is the new black" får även jag lite rasistiska vibbar ifrån :S. OBS Swatstikan är även lite vänd ställd på bilden och det var bara nazisterna som hade sin swatstika stående.

lite exempel tagna från wikipedia:

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/c/c0/Suzhou-Bud...

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/b/b0/ASEA_logo_...

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/2/2f/Flag_of_Ge...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DAoG
hahahahaha, de måste vara nazister som gör denna reklam. ett hakkors, det måste va det största för ni ska inte inbilla mig att det första ni tänker på är något religiöst etc. Sen "white is the new black" får även jag lite rasistiska vibbar ifrån :S

haha white is the new black, tänkte faktiskt inte på det

Akasa testar en annorlunda taktik denna gång, jag tar 2 tack! ;D

Permalänk

hahahahaha white is the new black och hakkors xD vackert,

btw buddha-korset går åt andra hållet, tänk dom som fläktar, dom snurrar ju åt olika håll isåfall. så nej det är olika kors. fast haha akasa är ju sköna =D

och hur ofta ser man ett hakkors och tänker på lycka och framgång

Permalänk
Medlem

Ja så nu ska man pryda sin dator med fläktar som har hakkors också? ^^. Undrar om detta var planerat eller oplanerat

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Raskolnikov.EO
Så låt oss alla sy fast denna symbol av lycka på våra skinnjackor och dra ut på stan fulla med lycka och framgång. Sedan är det en annan femma hur framgångsrika vi kommer bli efter en runda runt våra underbara förorter.

...vänta...FRA någon? :/

heh... testa att gå ut i ett invandrarområde med en Sverigeflagga på jackan.
Så fort du stöter på ett gäng så kommer de fråga om du är en jävla rasse.
Det känns skönt och trevligt... eller inte.

Gillar normalt inte fläktar med ljus men allvarligt. En fläkt som bildar ett hakkors när man tar bild på den måste man ju nästan ha...

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mortifer666
heh... testa att gå ut i ett invandrarområde med en Sverigeflagga på jackan.
Så fort du stöter på ett gäng så kommer de fråga om du är en jävla rasse.
Det känns skönt och trevligt... eller inte.

Gillar normalt inte fläktar med ljus men allvarligt. En fläkt som bildar ett hakkors när man tar bild på den måste man ju nästan ha...

Sorgligt är det. Och civilkuraget samt rädslan att tycka om landet man bor i är de som får bli som mest lidande... Annan visa i kära Ryssland dock, men det är en annan diskussion. Sry för off topic.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mortifer666
Gillar normalt inte fläktar med ljus men allvarligt. En fläkt som bildar ett hakkors när man tar bild på den måste man ju nästan ha...

kan inte göra annat än hålla med xD

Permalänk
Medlem

Haha tror inte det var planerat faktiskt. Bara diodernas placering som får det att se ut som en svastika. Men lite kul ändå xD Fläkten ska ju sitta i lådan så det är nog ingen som tänker på att man har en naci fläkt; faktiskt svårt att inte koppla svastikan till något annat än nacismen

Visa signatur

Main Rig FD Define R4 |Intel C2Q Q9650@3.6GHz|Asus P5Q-E|OCZ Reaper 4GB@800MHz|WD6400AAKS|HD6850|Corsair HX650
HTPC HDPLEX H1.S |Intel Core i3 4330|ASRock Z87E-ITX|8GB|128GB mSATA
Work Dell Vostro 3360 |Intel Core i5-3317U|8GB|Samsung 840 Pro 256GB

Permalänk

nä men reklamgrejen är ändå så himla bra när det står "white is the new black" över xD hahahaha kan inte sluta garva

Permalänk
Medlem

Läste på nån bilsida att blått är det nya svarta så de är lite efter

Visa signatur

O11D Evo | Aorus Z790 Elite AX | 13600K | Kingston 5200 CL40 32GB DDR5 | Galahad 360 | 7900 XTX Nitro+ | Kingston Fury Renegade 1TB & 2TB NVMe | 2 x 860 EVO 1TB @ RAID0 | Ironwolf 8TB | Asus PB278QR & VG27WQ1B

HP Microserver Gen8 1610 | Samsung 840 120GB | 2x WD RED 1TB RAID 1 | 1x WD RED 2TB | 1x WD Green 1TB

Permalänk
Medlem

Hmm tröttnar folk alldrig på lysande fläktar mm ?

Visa signatur

Chassi: Adtronics 7890A (modifierat) || Moderkort: Asus m5a99x-evo || Cpu: Amd PhenomII 1100T || Ram: 32GB ddr3 1600mhz || Gfx: Hd5850 || Hdd: Vertex3 120gb Lagring: 1x3TB 3x2TB 2x1TB mm || Nätagg: Corsair AX850

Permalänk
Medlem

Haha, jag måste köpa en sån här nu, fan vad roliga skämt det kommer blir nu på lanen x)

Permalänk

hahhaha eller hur =P och hagis: det är alltid roligt med lysande fläktar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nilsie
btw buddha-korset går åt andra hållet, tänk dom som fläktar, dom snurrar ju åt olika håll isåfall. så nej det är olika kors. fast haha akasa är ju sköna =D

Nej buddhister använder Swastikor som är både åt vänster och åt höger.

Det finns många många många fler än Buddhister som använder Swastikor, majoriteten av dessa är vända åt samma håll som nazi-swastikan.

(Har du nånsin sett ett gammal finskt stridsflyg? Gigantisk blå swastika på sidan, ser lite lustigt ut )

Visa signatur

PC:

| i5 2500K @4.8GHz + Corsair H70 + 2x Scythe GT 1450rpm |
| ASUS P8P67 Pro B3 | 2x GTX580 3GB SLI @900/1800/2004 |
|2x 4GB Corsair Dominator GT @2133MHz | Corsair AX1200 |
| CM HAF 932 | Dell U2711 | 120GB Corsair Force 3 |

Permalänk
Medlem

Off topic

Det är inte bara inom buddismen som Swastikan används som en symbol för lycka och framgång. Den är faktist rätt vanlig i många asiatiska länder. Både den bakvända och den "vanliga".

Sen att någon som Adolf Hitler tog den och gjorde att den förknippas med något otrevligt, det är bara synd.

Lika synd att man blir förknippad som rasist bara för att man skulle ha en svensk flagga på kläderna. Sverige måste väll va ett av dom få länder som förknippar sitt lands flagga för rasism och något dåligt.

Visa signatur

Skärm: Acer XB271 HU, Keyboard: Corsair k95
Moderkort: Asus Prime-A Z690, GPU: RTX 4080
CPU: Intel i7 13700k, Ram: 32Gb DDR5 6000Hz
Chassi: Lian Li Lancool 3, Högtalare: ALTEC LANSING 5.1 THX
Disk 1: WD 850x 1Tb, Disk 2: WD 850x 2Tb,PSU: Seasonic Prime 1000w

Permalänk

aha trodde det var olika grejer.
http://www.heraldik.se/forum/forum/data/perolden/200731024251...

finska flygvapnets flagga. liten swastika uppe i vänstra hörnet. väldigt liten men ändå

Nautilus du är inte off topic bara så du vet, vi snackar seriöst om nazismen och svenska flaggor

men faktiskt jag håller med, har man sverigeflagga så blir man kallad rasist, tycker också det suger. Men det är ju också bra att vi inte är ett särskilt främlingsfientligt land...?

Permalänk
Medlem

Tjena!

Någon som vet vars man kan köpa fläkten någonstans??

Permalänk

hittar den inte på prisjakt =/ shit vad aktiv jag är i tråden

Permalänk
Medlem

Testade att söka efter dem när jag fick reda på nyheten men jag är väldigt skeptiskt till när de kommer till kalla Norden. Kan ta minst 2 månader innan de når Sverige från mina erfarenheter. Ganska svag efterfrågan på fläktar och därför ingen "världspremiär".

Permalänk
Medlem

du måste säkert ha betalat en avgift till tillverkaren i 6 månader innan du kan ansöka om den här akasan

Visa signatur

[Tiger MP. 2xAMD Athlon MP 1.4GHz , 2x512MB ddr, ?350w PSU, 80GB HDD, Geforce4 ti 4600]
[i7 950, ASUS p6t, xfx 650w, 30GB SSD a-data, 3x2GB corsair xms3, 8800GT, ][i7 920, 3x4GB Vengeance, gtx 260] [i5 3570k, MSI twin frozr PE GTX 570, Corsair 4x2GB xms3]
[3930k, GA-X79-UD3, EVGA GTX 780SC ACX, Corsair Force 3 120GB, XFX 850w, Corsair Air 540, Corsair h100i, Corsair 4x4GB Vengeance]