Spotify - Gratis musik lagligt

Permalänk
Medlem

Spotify - Gratis musik lagligt

Spotify är ett program som streamar gratis musik lagligt. Programmet har en miljö som är lik iTunes (fast svart) och man kan göra spellistor osv. som i vilket annat musik program. I stort sett alla låtar finns (kanske inte från det lokala dansbandet "the Sven's" men nästan alla) och man kan komma åt dom gratis.

För att finansera låtarna så kommer det upp en reklamannons i programmet var 15:de minut (ungefär). Man kan också köpa en full utgåva om man vill slippa reklam.

För reklam utgåvan krävs en inbjudan eller att man ställer sig i kö.
Köpversionen går att ladda hem direkt efter köp.

Spotify:s hemsida http://www.spotify.com/en/
Wikipedia: http://sv.wikipedia.org/wiki/Spotify

Visa signatur

In the end what separates a man from a slave?
Money? Power? No... A man chooses, a slave obeys.
ASUS Z170M-PLUS || Intel Core i7 6700k @ 4,7GHz || 64GB 2133MHz Corsair RAM || MSI NVIDIA RTX 2070 Gaming Z 8GB || Bifenix Prodigy M || 2x CZ TR150 480GB RAID 0 || BeQuiet DarkRock Pro

Permalänk
Medlem

klockrent

Visa signatur

Gammal

Permalänk
Medlem

Hittar ingen info om vilken kvalite, format etc det är frågan om, eller om det är DRM fritt på det man köper, samt ingen info vilken kvalite på stremat.
efterssom jag inte har nån invite, avstår jag köpa grisen i säcken.

Minsta krav är ju MP3 256-320 + DRM fritt om man ska köpa, fast helst flac
Fast skrev i mailadressen så får vi se så småningom om det är bra

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Permalänk
Medlem

Spotifies interface är inspirerat av songbird, inte itunes.

Jag har använt spotify ett par månader och måste säga att jag är helnöjd med vad man får för den lilla pengen. Kvalitén på låtarna är helt ok (det sägs att det är 160kbps ogg som streamas). Snabbheten är exemplarisk, det känns som att låtarna ligger lokalt på datorn. Utbudet är väl ibland begränsat, men det beror helt vad man lyssnar på. Snackar vi mainstream-musik så finns det mesta, gillar man band som inte går hem hos de stora massorna (aka artister som ligger på mindre skivbolag) så kan man inte räkna med att alltid hitta det man söker.

Betalar man 99:- en gång så övergår kontot till ett gratiskonto efter 1 månad, vilket innebär att man får stå ut med en liten reklamsnutt i högtalarna efter typ var sjätte låt.

Känns väldigt bra att det finns ett bra och lagligt alternativ att lyssna på musik genom datorn.

Permalänk
Medlem

Ja, streaming löser givetvis alla så kallade "problem" som musik & filmbranchen har.

Eller så ......................................................................................................................................................................................................................................

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N

Permalänk
Medlem

http://www.chilirec.com
Tycker denna är bättre då det även är lagligt att ladda ner all musik som man "spelar in".

Man spelar in (på en nätdisk) alla låtar som streamas från nätradios som tex NeRadio och nrj osv.

Jag har stelat in 919417 låtar vid skrivandes stund var av jag får ladda ner alla gratis och helt lagligt om jag vill (detta då risken finns att mp3filen är i samma bitrate som radion spelar ut samt att någon idiot kan få för sig att sjunga med som tex någon dj på NeRadio)

Edit: självklart inte lagligt att dela ut musiken man laddar ner. Filerna har digitala fingeravtryck med din info i sig så dom går att spåra till din ip osv ifall det skulle vara så)

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RainesX
var av jag får ladda ner alla gratis och helt lagligt om jag vill

jag skulle knappast tro att det är lagligt, så länge de inte har en överenskommelse med varje upphovsrättsman där ute och det har de knappast.

Visa signatur

| Errare humanum est |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av heande
jag skulle knappast tro att det är lagligt, så länge de inte har en överenskommelse med varje upphovsrättsman där ute och det har de knappast.

Som sagt du kan få med reklam osv i filen när du laddar ner ibland... plus att kvaliten kan ifrån vissa stationer diskuteras men oftast är det i alla fall över 128kbits.

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av norna
Spotifies interface är inspirerat av songbird, inte itunes.

Jag har använt spotify ett par månader och måste säga att jag är helnöjd med vad man får för den lilla pengen. Kvalitén på låtarna är helt ok (det sägs att det är 160kbps ogg som streamas). Snabbheten är exemplarisk, det känns som att låtarna ligger lokalt på datorn. Utbudet är väl ibland begränsat, men det beror helt vad man lyssnar på. Snackar vi mainstream-musik så finns det mesta, gillar man band som inte går hem hos de stora massorna (aka artister som ligger på mindre skivbolag) så kan man inte räkna med att alltid hitta det man söker.

Betalar man 99:- en gång så övergår kontot till ett gratiskonto efter 1 månad, vilket innebär att man får stå ut med en liten reklamsnutt i högtalarna efter typ var sjätte låt.

Känns väldigt bra att det finns ett bra och lagligt alternativ att lyssna på musik genom datorn.

Ganska bra sammanfattning. Dom borde lägga in så att man kan köpa låtarna för typ iTunes pris så att de som man lyssnar på ofta kan man ha med sig på mp3:n också. BTW så tog jag itunes då det är det fler som känner till.

Visa signatur

In the end what separates a man from a slave?
Money? Power? No... A man chooses, a slave obeys.
ASUS Z170M-PLUS || Intel Core i7 6700k @ 4,7GHz || 64GB 2133MHz Corsair RAM || MSI NVIDIA RTX 2070 Gaming Z 8GB || Bifenix Prodigy M || 2x CZ TR150 480GB RAID 0 || BeQuiet DarkRock Pro

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd rensad*
Diskuttera programmet i sig i den här tråden.

Invites här: http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=8...
Även om jag knappt tror någon med invites läser tråden och skickar...

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Medlem

Kommer ihåg förra hösten när skaparna demade en tidig version för oss D-studenter på KTH. Det imponerade på mig redan då! Kommer nog bli stort!

Visa signatur

Stek mer! - Flingor - Schampo
Överklockning är är lika överskattat som din dator är överklockad.