Miljövänliga nätaggregat från Cooler Master

Permalänk
Melding Plague

Miljövänliga nätaggregat från Cooler Master

Det välkända företaget Cooler Master presenterade idag några nya tillskott i den miljövänliga Real Power Pro-serien. Samtliga modeller är 80 Plus Brons-certifierade.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Bra att Cooler Master börjat tänka grönt

Permalänk
Medlem

Verkligen bra att det kommer fler svagare modulära nätagg. Förhoppningsvis håller priset och ljudnivån en rimlig nivå, då kan det bli konkurrens för Corsair och FSP.

Visa signatur

Core i5 2500K@4Ghz, 8 Gb Kingston Hyper X 1600 DDR3, MSI Z68-GD55, OCZ Vertex 4, Asus GTX670 DC2, Corsair VX 450.
Kyld av Hyper 212 Plus Evo: Corsair SP120 Quiet PWM, 3 Nexus Real Silent 120 mm @ 7V.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Typhonos
Verkligen bra att det kommer fler svagare modulära nätagg. Förhoppningsvis håller priset och ljudnivån en rimlig nivå, då kan det bli konkurrens för Corsair och FSP.

Kan inte annat än att hålla med dig

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Quadspider
Kan inte annat än att hålla med dig

Jag håller med.

Permalänk

Ser ganska bra ut. Hade dock gärna sett att de fortsatte med sina 80Plus-silvercertifierade nätagg (som de har 800W+). Annars håller jag med om att det behövs lite fler aktörer runt 3-400W där ett midendsystem hamnar.

Visa signatur

System:
2500K - EVGA 780 SC

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Typhonos
Verkligen bra att det kommer fler svagare modulära nätagg. Förhoppningsvis håller priset och ljudnivån en rimlig nivå, då kan det bli konkurrens för Corsair och FSP.

Riktigt roliga nyheter det här, men jag kan inte hitta något om att nätaggregaten skulle vara modulära. Var läser du det någonstans?

Men tummen upp dubbelt för Cooler Master, hoppas andra tillverkare följer deras fotspår.

Visa signatur

"Jag har övergett den moraliska ståndpunkten. Moral leder till abstraktion och orättfärdighet. Den ger upphov till fanatism och förblindelse. Den som är dygdig måste hugga av huvuden."
Albert Camus

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av laggarbacken
Riktigt roliga nyheter det här, men jag kan inte hitta något om att nätaggregaten skulle vara modulära. Var läser du det någonstans?

Men tummen upp dubbelt för Cooler Master, hoppas andra tillverkare följer deras fotspår.

Jag gick under intrycket att hela serien är modulär för de högre specificerade nätaggen är väl det?

*Edit* Titta där, jag hade missat att det inte var något M med i namnet, lite tråkigt men fortfarande bra med fler kvalitetsnätagg.
Modulära lågwattsagg är väl framtiden då.

Visa signatur

Core i5 2500K@4Ghz, 8 Gb Kingston Hyper X 1600 DDR3, MSI Z68-GD55, OCZ Vertex 4, Asus GTX670 DC2, Corsair VX 450.
Kyld av Hyper 212 Plus Evo: Corsair SP120 Quiet PWM, 3 Nexus Real Silent 120 mm @ 7V.

Permalänk
Medlem

Det går inflation i ordet miljövänlig när miljön är i fokus i media för tillfället.

Permalänk

Gott! Dock så kan man ju undra hur deras produktion ser ut? Bara för att ett nätagg märks som grönt så kanske de fortfarande slösar energi och resurser i fabriken mm

Visa signatur

I am Extrazz.