Iphone 2.2 firmware ute nu

Permalänk
Melding Plague

Iphone 2.2 firmware ute nu

En efterlängtad uppdatering till Apples smartphone finns redo att ladda ned via Itunes.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Funkar ens MMS i den här "moderna" telefonen än?
Sen är väl kameran bara på 2Mpixel?

Tycker absolut inte att den är värd pengarna när den är så begränsad i basfunktioner.

Bara som en sån sak att "Telefoni: Färre tappade samtal och bättre ljudkvalitet."
ska behöva komma i en firmware-uppdatering är ju fy och skam.
En riktig telefon hade aldrig accepterats tappa samtal hit och dit

Visa signatur

// paran0id

Permalänk
Medlem

Nån som kan komma på vad Google Street View tillför till en telefon med GPS? "Jaha, såhär ser det ut på gatan där vi just nu står."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xhit
Nån som kan komma på vad Google Street View tillför till en telefon med GPS? "Jaha, såhär ser det ut på gatan där vi just nu står."

Du kan ju titta på andra ställen än där du är...
kan va bra om man ska hitta en plats att se hur där ser ut

Permalänk
Medlem

nej mms funkr inte och man kan inte få den den i tegelstansfort mat heller eller med gsm i stälelt för 3g

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av byat
Du kan ju titta på andra ställen än där du är...
kan va bra om man ska hitta en plats att se hur där ser ut

haha ja:) men tror han menade snarare hurvida det verkligen krävs GPS för det;)

Visa signatur

Burk Nr.1 : Asus P8Z68 V-Pro | i7 2600k @ 4,4 | EVGA GTX780 Classified | Corsair Vengeance 8GB DDR3 1600Mhz | Corsair Obsidian 650D | Corsair TX650M | Corsair H100

Burk Nr.2 : MSI P35 Neo2 | Core 2 Duo E6850 @ 3,2Ghz | Powercolor Radeon HD5850 1GB | Corsiar Twin2X 6400 2x2GB | Corsair 550W

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xhit
Nån som kan komma på vad Google Street View tillför till en telefon med GPS? "Jaha, såhär ser det ut på gatan där vi just nu står."

Haha, exakt! Helt rätt! Där sa du allt!

Det är ironiskt! Tekniken blir allt smartare och folk blir allt dummare! Men folk tänker väl, "varför behöva vara smart när min dator eller tv eller telefon kan vara det åt mig".

Varför ska man ens behöva GPS för att orientera sig till att börja med?! Kör man bil och vill komma rätt så är det ju skyltat längs vägarna, det är bara att följa skyltarna! På stadsgatorna är det lika så! Jag kan inte komma på var i världen vägarna och gatorna inte är skyltade, förutom mitt ute i ingenstans kanske i Sahara öknen. Helt jävla patetiskt!

Våra ungar kommer väl inte ens ha orientering i Idrott och hälsa i skolorna om något år. Eller så kommer de att springa runt med värsta high-tech utrustningen istället för mer bara karta, kompass, papper och penna.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av miFFhoe
haha ja:) men tror han menade snarare hurvida det verkligen krävs GPS för det;)

Precis!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nyhet
En efterlängtad uppdatering till Apples smartphone finns redo att ladda ned via Itunes.

Firmware?... vad i helvete?! Det var min första reaktion när jag läste den här nyheten. Jag har haft olika Nokia telefoner med Symbian operativsystemet och har aldrig behövt gräva mig ner i telefonens firmware för att rätta till några fel. Man gör uppdateringar direkt i operativsystemet.

Att iPhone kräver att man pillar i telefonens firmware kan jag inte förstå. Antingen beror det på att telefonen har allvarliga djuprotade defekter i sin programvara som sträcker sig ända ner till firmware nivå redan från fabrik, eller så är operativsystemet dåligt att uppdateringar inte kan installeras direkt i systemet utan att hela telefonen måste programmeras om. För det är precis vad som sker när man installerar firmware enligt min uppfattning - produktens mest grundläggande programvara som utgör självaste kärnan installeras om. Det är en kritisk procedur som kan permanent förlama hela produkten om det genomförs på fel sätt eller med fel firmware. Att det ska krävas såna tilltag för att få en fungerande telefon kan jag heller inte förstå.

Jag kommer nog aldrig köpa en iPhone, inte pga. just detta eller alla dess brister, utan främst för att den är svindyr och inte ger så mycket tillbaka, den är inte prisvärd helt enkelt.

Visa signatur

"Good teaching is one-fourth preparation and three-fourths pure theatre."—Gail Godwin
Sweclockers BB kod
0101001101000111

Permalänk
Avstängd

Jag måste ge en eloge till Apple och deras marknadföring. Att kunna sälja sån skräplur utan dom mest grundläggande funktioner (mms, klipp o klistra, dålig ljudkvalite på samtal osv, kameran från tidig 90-tal) och ta så hutlös betalt för det är en bedrift...Sen säger det en hel del om dagens konsumenter....

Visa signatur

Der Steppenwolf

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Redzo
Jag måste ge en eloge till Apple och deras marknadföring. Att kunna sälja sån skräplur utan dom mest grundläggande funktioner (mms, klipp o klistra, dålig ljudkvalite på samtal osv, kameran från tidig 90-tal) och ta så hutlös betalt för det är en bedrift...Sen säger det en hel del om dagens konsumenter....

Kunde inte ha sagt det bättre själv! Jag försökte...

Visa signatur

"Good teaching is one-fourth preparation and three-fourths pure theatre."—Gail Godwin
Sweclockers BB kod
0101001101000111

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Redzo
Jag måste ge en eloge till Apple och deras marknadföring. Att kunna sälja sån skräplur utan dom mest grundläggande funktioner (mms, klipp o klistra, dålig ljudkvalite på samtal osv, kameran från tidig 90-tal) och ta så hutlös betalt för det är en bedrift...Sen säger det en hel del om dagens konsumenter....

Då börjar vi igen...Som steve jobs sa "Internet in your pocket"

iPhone har så mycket som dagens telefoner inte har.
*Multitouch, helt underbart till bilder och surfning
*Google street view är helt underbart på iphone 3G
*User Interface är fortfarande helt överlägset, trots att den lanserades för 2 år sen
* Fantastiska möjligheter => App Store gör iphone till så mycket ord inte kan beskriva,
* Tillgängligheten till det mesta, podcasts, köpa musik från itunes direkt on the go...ingen telefon erbjuder det på ett så simpelt sätt som iphone
*Webbläsaren är fullständigt överlägsen = snabbast, väldigt utvecklad, multitouch gör den oslagbar.
*Mail applikationen är...ja väldigt enkel
*En telefon som vänder sig till alla användare och kan användas av alla
*Priset är beroende på plats, men Telia är äckligt dyra
*Snygg
* ja mycket mer

Ja håller med om att den har lite brister, men iPhone är den telefonen som jag anser som mest komplett, den har fullständigt skakat om hela mobilindustrin

Visa signatur

Dator: AMD64 3600+ 65nm - Geforce 6800NU - 4x1024 Corsair 5400 - 1.5TB Hårddisk - Biostar TA690G m-atx - Antec Sonata ::
Sony Playstation 3 :: Sony KDL-40D3000 -

Permalänk

Seriöst, världen är full av fjantar som kommenterar saker dom inte gillar. Låt folk ha luren om dom vill, håll er skit för er själva. Vill ni inte ha en så fine.

Självklart har den brister, som alla andra lurar. En sak har den dock som andra lurar saknar, otroligt mycket mer funktioner som verkligen fungerar tillfredställande. Och ja, jag har också varit skeptisk ganska länge, främst pga taskig 3g men det är löst.

Ni som gnäller på iphone, vad har ni för lurar själva?

Sedan den som gnäller på att firmware uppdateringar är konstiga för telefoner, varför skulle det vara konstigt? Förklara vad en firmware är för mig och förklara sedan igen varför det är konstig. Jag har gjort firmwareuppdateringar på flertalet nokia och ericssonlurar tidigare, fast det är visserligen några år sedan eftersom jag slutade använda dom pga regler i jobbet. Men visst, förmodligen så borde det stå OS uppdatering så att alla som misslyckas tänka själv förstår.

Kan vi inte lyfta nivån ifrån 13årings diskussioner och snacka om vettiga saker istället för att försöka kasta skit? Låt dom som vill ha lurarna ha dom, skit i att den har brister som du inte gillar. Andra tycker inte som er uppenbarligen eftersom den tagit rejält av marknaden och många som har luren är extremt nöjda (eller menar ni att dom inbillar sig för ni sitter högmodiga och vet "bättre" än dom som verkligen äger och använder luren?).

Att jag börjat gilla den är för att jag använt den mer och mer. Den är riktigt bra både som privat och affärslur.

Visa signatur

"You know what's fun to do? Rent an adult movie, take it home, record over it with The Wizard of Oz, then return it so the next guy that rents it is thinking. 'When is this Dorothy chick going to get naked?'"
- Mark Pitta

Permalänk
Avstängd

Jäklar vad känsliga ni Appletalibaner är ! Folk SKA komentera det bla därför funktionen finns i forumet. Och varför ska hålla våra åsikter för oss själva, sista gången jag tittade så hade vi fortfarande demokrati i den här landet. Jag utryckte mitt åsikt om Iphone och den är "det är ett skitlur visserrligen med en nice UI" men alla annat är grymt dåligt tycker jag. Ska vi straffa alla som inte tycker som ni eller ?
Och själv har jag C902. Gör allt jag begär från den och lite till. Nej den är inte lika "sminkad" som iphone men jag använder telefonen mest för att ringa och plåta med INTE som en modeaccesoar, men det är jag det. Var vänlig och respektera att det finns folk som inte har samma åsikter som dig.

Visa signatur

Der Steppenwolf

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Redzo
Jäklar vad känsliga ni Appletalibaner är ! Folk SKA komentera det bla därför funktionen finns i forumet. Och varför ska hålla våra åsikter för oss själva, sista gången jag tittade så hade vi fortfarande demokrati i den här landet. Jag utryckte mitt åsikt om Iphone och den är "det är ett skitlur visserrligen med en nice UI" men alla annat är grymt dåligt tycker jag. Ska vi straffa alla som inte tycker som ni eller ?
Och själv har jag C902. Gör allt jag begär från den och lite till. Nej den är inte lika "sminkad" som iphone men jag använder telefonen mest för att ringa och plåta med INTE som en modeaccesoar, men det är jag det. Var vänlig och respektera att det finns folk som inte har samma åsikter som dig.

Och din telefon är en ful skitlur. Det rimmar illa när du säger "respektera att det fins folk som inte har samma åsikter som dig" när du själv inte gör det...

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk

Iphonehatare verkar i allmänhet missförstått telefonen. Iphone är inte en telefon med internet. Det är en internetmaskin med möjlighet att ringa

Visa signatur

Asus P8Z68 Deluxe/Gen Sock 1155 -- Inte Core I7 2700K@4.5Ghz -- EVGA GeForce GTX 970 SSC GAMING ACX 2.0+ -- Corsair 16GB DDR3 Vengeance 1.5V Low Blue -- SSD OCZ Agility 3 120GB -- Microsoft Windows 7 -- Foldar med cirka 180k PPD (körs ej 24/7)

Permalänk
Medlem

Alltså en Ipod Touch med 3000+ tillagt för GPS och telefon funktioner (det sistnämda har alltid varit dess svaghet). Därför köper jag en mobil med kontantkort för 500kr istället för en Iphone.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fjafjan
Alltså en Ipod Touch med 3000+ tillagt för GPS och telefon funktioner (det sistnämda har alltid varit dess svaghet). Därför köper jag en mobil med kontantkort för 500kr istället för en Iphone.

2.195,00 kr kostar 8 Gb, iPhonen kostar 4600 kr... Dvs 2400 kr skillnad.

Tycker jag är helt okej för att slippa bära med sig 2 saker i fickan.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som inte tycker att telefonfunktionerna i iPhonen är kassa? Jag har aldrig haft en lur med bättre ljud i (samtal) och den är snabb på att bläddra i telefonboken.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av theivan
Då börjar vi igen...Som steve jobs sa "Internet in your pocket"

iPhone har så mycket som dagens telefoner inte har.
*Multitouch, helt underbart till bilder och surfning
*Google street view är helt underbart på iphone 3G
*User Interface är fortfarande helt överlägset, trots att den lanserades för 2 år sen
* Fantastiska möjligheter => App Store gör iphone till så mycket ord inte kan beskriva,
* Tillgängligheten till det mesta, podcasts, köpa musik från itunes direkt on the go...ingen telefon erbjuder det på ett så simpelt sätt som iphone
*Webbläsaren är fullständigt överlägsen = snabbast, väldigt utvecklad, multitouch gör den oslagbar.
*Mail applikationen är...ja väldigt enkel
*En telefon som vänder sig till alla användare och kan användas av alla
*Priset är beroende på plats, men Telia är äckligt dyra
*Snygg
* ja mycket mer

Ja håller med om att den har lite brister, men iPhone är den telefonen som jag anser som mest komplett, den har fullständigt skakat om hela mobilindustrin

Nu är jag inte speciellt intresserad eller insatt men jag trodde streetview-bilarna bara hade betat av delar av de största städerna i USA än så länge? Tex finns en kompis gata och hus i los angeles med men ingenting i till exempel memphis senaste jag kollade så trodde inte det fanns för sverige. Men kanske inte är samma street view som på maps.google.

En annan sak jag måste passa på och fråga, eftersom jag i princip endast använder min telefon för att prata i, lyssna på radio eller mp3 och för att ta bilder så jag är extremt icke-up-to-date när det gäller andra grejor men funkar inte google maps och sånt i vanliga mobiler?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Redzo
Jäklar vad känsliga ni Appletalibaner är ! Folk SKA komentera det bla därför funktionen finns i forumet. Och varför ska hålla våra åsikter för oss själva, sista gången jag tittade så hade vi fortfarande demokrati i den här landet. Jag utryckte mitt åsikt om Iphone och den är "det är ett skitlur visserrligen med en nice UI" men alla annat är grymt dåligt tycker jag. Ska vi straffa alla som inte tycker som ni eller ?
Och själv har jag C902. Gör allt jag begär från den och lite till. Nej den är inte lika "sminkad" som iphone men jag använder telefonen mest för att ringa och plåta med INTE som en modeaccesoar, men det är jag det. Var vänlig och respektera att det finns folk som inte har samma åsikter som dig.

PC människor värkar inte kunna tro (erkänna) att apples geniala iphone är grymt snygg och funktionell utan smutskastar den helt istället, mycket skönare än Xperia

Permalänk
Medlem

Re: Iphone 2.2 firmware ute nu

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nyhet
Nu möjligt att stänga av automatisk korrigering av ord, bokstäver med mera.

På tiden, blir så less när man skriver sms och får hålla på att gå tillbaka o korrigera de fel-korrigerade orden...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Derox
2.195,00 kr kostar 8 Gb, iPhonen kostar 4600 kr... Dvs 2400 kr skillnad.

Tycker jag är helt okej för att slippa bära med sig 2 saker i fickan.

Om du läser Sweclockers egen artikel, kostar Iphone 8gb med "Imini" 7800.
Sedan vill jag personligen helst ha 32 gb musikspelare, vilket innebär att Iphone får räcka med 16, men kostar då minst 8.6k. Sedan ifall din fickplats är värd 4000+kr per sak är ju upp till dig.