AMD sänker priserna för Athlon och Phenom

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ajp_anton
En kompis hade en Packard Bell med P3 333MHz.

Kanske han uppgraderat med en P3-500, och så stödde moderkortet bara 66MHz fsb.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Medlem

P3 kom med 450MHz som första processor ja och själv hade jag en som kördes i 500MHz och då hade jag lyckats låsa PCI clock men noob som man var då så var det ren tur men glad var jag för en P3 500MHz var snordyr på den tiden.

OT: Jag lär inte byta en på ett tag men visst AMD skulle vara kul att prova för nu har det blivit Intel 3 ggr på raken så den sviten vill man bryta ;).

Permalänk
Medlem

Kanonbra nyheter - AMD skapar ju nu alltså en ännu bättre position för billiga och energisnåla HTPC-maskiner samt allmänt enkla byggen.

Om det inte vore så att man praktiskt taget lever på studiebidraget i all lathet så skulle man ju tveklöst skaffat en maskin och göra en liten enkel spel- och multimediadator.

Permalänk
Medlem

underbart

min gissning är att de båda Phenom II som kommer först, 2.8GHz respektive 3.0GHz kommer kosta 1800-2000 respektive 2300-2500

Visa signatur

Sometimes autocorrect makes me say things I don't Nintendo.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jioop
min gissning är att de båda Phenom II som kommer först, 2.8GHz respektive 3.0GHz kommer kosta 1800-2000 respektive 2300-2500

Lägg på en tusenlapp...
http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=8...

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av alibababert
kanske var en bärbar dator, med underklockad prolle pga värmen?

ot: najs, ska nog kanske byta prolle när deneb kommer, men min 6400+ duger fortfarande till det mesta

Nja, i bärbara varianter kanske det fanns lägre frekvenser. Det är möjligt.
Men underklockningsfunktioner fanns inte på den tiden.

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr.Borka
Kanonbra nyheter - AMD skapar ju nu alltså en ännu bättre position för billiga och energisnåla HTPC-maskiner samt allmänt enkla byggen.

Om det inte vore så att man praktiskt taget lever på studiebidraget i all lathet så skulle man ju tveklöst skaffat en maskin och göra en liten enkel spel- och multimediadator.

Undrar dock vilka vinst marginaler AMD ligger på med sina processorer i dagsläget : /

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

Blev ett am2+ mobo med en 9850BE tills Deneb släpps och kanske även hinna sjunka i pris ^^

Gogogo AMD!

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt