Dreamhack öppnar – SweClockers bloggare på plats

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Tydligen redan blivit världsrekord i 3dmark vantage för Kinc & Crotale

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr Xzibit
Sitter och väntar på att klockan ska slå 17....så drar höstens miniLAN igång med oss 30+are...
Ska bli hur skoj som helst!!!!!

Tyvärr har mitt gäng splittrats som jag hade för 5-6 år sedan, jag träffar aldrig dom längre

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Benkaboy
LAN i vvik ja, det var längesen man infann sig på något sådant! ) Hur är det nu för tiden med LAVA? Var det inte mer folk back in the days än nu? Händer ju bara att man passerar förbi utanför Bryggaren när evenemanget hålls och nu när man pluggar i lkpg blir det än mer sällan man hör något om det.

Tror Lava hade ett LAN för nån månad sedan. Jag själv har aldrig varit där

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Urme
Har varit på dreamhack en gång och det var just '99 Inget mer lan-party har det blivit sedan dess, och lär väl inte bli det heller. Redan då kände man sig för gammal. "Hack" i mitten på 90-talet var ändå bäst, man åkte dit för att fildela i princip eftersom modemen var så jävla långsamma

Ahh, minnen det. Parken har sällan varit så proppad med ungdomar som då.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av joshoa
Säger det igen och lägger till kvaliten kostar också. Annars skulle det inte hållit så länge.

Ja menar se på stor flopparna crysis och farcry 2 och all dynga som sprutar ur med ful störande fysik! Spelar 12 miljoner det om 4 år??? och betalar för det om dom skulle måsta ??? nä vem sku göra det för ett sådan skit spel som inge vill betala för men 12 miljoner betalar ju för WoW iaf det ör ju beviast.

Gratis MMO lever sällan länge tyvärr. Jag har letat en ersättare till wow men kvaliten har vart väldigt dålig

Sen ang hur man slåss så bör du nog hålla dig till ett lite enkleare spel kanske CS ja har ett förslag annars fast man måst tänka lite mera det är det Ökända Tjudö LAn spelet "EGIL" Codname Eagle de är enkelt med bra passar dig klicka och skjut fienden. Inga tänka på counterattacks och heals här inte

wow är uppenbarligen mycket populärt av någon anledning.
vi kan väll dela upp spelet i några kategorier som mång recensenter gör

grafik/fysik: suger
Spelbarhet: suger
spelvarighet: föraltid

enligt mig är inte ett spel bra bara för att det alldrig tar slut

striderna i wow inefattar inte någon inteligens eller skicklighet utan vem som har plågat sig genom mest timmar med vildsvinsdödande.
taktik finns det ett uns av, eller ja, en tank och en en som gör all skada och en som healar. visst, vi kan väll kalla det tankeverksamhet

Permalänk
Medlem

Jag har i många år funderat på att vara på ett DH. Men alltid tänkt nä pallar inte med alla som är omogna.. Jag vill ha ett DH med minst 18års gräns..SÅ man kan ha öl och lite sånt! För lana och dricka öl är så guld!

Traditoner är till för att bryttas!!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jaaa... ÖL ja.. Not.. Finns alltid folk som inte kan hantera alkohol. Då blire bråk samt massa annat skit :/

Visa signatur

Ryzen 1700 @3,8Ghz 1,342V | Corsair Vengeance LPX 2x8Gb (CMK16GX4M2B3000C15) | Asus Prime x370 Pro | KFA2 GTX 1080 Ti

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tony32
Jaaa... ÖL ja.. Not.. Finns alltid folk som inte kan hantera alkohol. Då blire bråk samt massa annat skit :/

ja du behöver itne komma ju..

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem

Vad skulle ett sådant Hack heta då?

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem

Med 18+ avdelning för de som vill hänga där skulle det kanske bli attraktivare för oss äldre. Men kan tänka mig att det skulle kunna ta några år innan det får någon större effekt på antalet "äldre". I dagsläget skulle jag personligen säkert kunna kika in om det var nära men knappast vara där en hel helg och lira.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sykes90
striderna i wow inefattar inte någon inteligens eller skicklighet utan vem som har plågat sig genom mest timmar med vildsvinsdödande.
taktik finns det ett uns av, eller ja, en tank och en en som gör all skada och en som healar. visst, vi kan väll kalla det tankeverksamhet

http://www.wowwiki.com/Kil%27jaeden_%28tactics%29

l2p.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av sykes90
Spelbarhet: suger

http://www.wowinsider.com/2008/10/28/world-of-warcraft-hits-1...

nub.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av sykes90
grafik/fysik: suger

http://www.worldofwarcraft.com/wrath/screenshots.xml

gtfo.

Visa signatur

Mac Pro
2x 2.66GHz Clovertown Xeon Dual Core | 2,5TB | 7GB 667MHz ECC FB-DIMM | ATI Radeon 4890 1GB OC | Logitech G19 + MX Revolution
Hell yes.

Permalänk

Hehe bra försök men det hjälpte inte wow är fotfarande VÄRLDENS sämsta och tråkigaste spel! Nu är dreamhack slut så 90% av alla som var där åker nu hem och spelar wowo hemifrån.

Jag är helt för ett dreamhack med 18+ om inte högre och ABSOLUT ingen wow.
Dom kan ju ha en egen event kanske.

World of worthless eller nått.

Visa signatur

[ASUS Formula Gene] [i53770K] [G-Skill trident 2400mhz 2x4gb] [Radeon HD5870 1GB] [Corsair 550D] [Corsair 650w] [Corsair H100] [Windows 8 x64] [Totalt 3TB HD] [Boxee box] [New iPad] [Xbox 360 Slim JTAG]

Permalänk
Medlem

Jo, hade varit fint med en egen del utan allt skrik och hög musik för folk som vill det. Där folk som vill koda, pilla med hårdvara, spela lite traditionella LAN-spel m.m. kan hänga. Sen vet jag inte om en åldergräns är bästa lösningen, kanske kolla folkbokföringen så man inte bor hos föräldrarna fortfarande ;P

Nej, men tror det finns en del under 18/20 som är intresserade av något sådant också. Var på DH senast vintern -05, och blir nog ej igen om det inte görs något.

Angående WoW snacket så kan jag hålla med om att det finns bättre saker att göra/spel på ett LAN. Sen att det är tråkigt i längden och ingen höjdargrafik kan jag också hålla med om. Men det är ju inget dåligt spel, ganska roligt att spela ett tag. Spelade under US-beta perioden. Men nu för tiden är det ju så jäkla stort, för stort. Går ju säga likadant om DH.

Visa signatur

Självklart!

Permalänk
Medlem

Över 18 räcker inte, över 23 skulle jag säga.

Men det räcker med en tyst sal där även onödiga ljusburkar (läs fjortisneon) är bannlysta.

Med nya lagar mot kopiering så tror jag för en revival av copypartyna som det en gång hette.

Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5600X, LPX 64GB 3600, GT730

Permalänk
Medlem

Vilken tur..

När jag fick se youtube klippet Zaver länkade är jag jävligt glad och oerhört tacksam över att jag fick uppleva C64 / Amiga scenen i början på 90-talet:

1) "The Gathering"
2) "Assembly"
3) "The Party"

Hög nostalgifaktor!

Visa signatur

Me, Myself and I...

Permalänk

ja då sitter man på DH i gbg å har precis fåt upp riggen...

Visa signatur

I7 9700k : Asus ROG Maximus Hero XI (wifi) : Corsair Dominator 32GB : EVGA RTX 2080TI Black Gaming : 500GB + 2TB Samsung 970evo : Corsair HX750i