Permalänk
Melding Plague

Asus på Dreamhack

Komponentjätten Asus slog på stora trumman och smällde upp en av mässans största montrar. I ett myller av datorer erbjöds besökarna bland annat överklockning i världsklass.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

windows 7 på en Eee?

betyder ju bara bra då:) inte så systemkrävande

Visa signatur

Sker på egen risk!

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JameCa
windows 7 på en Eee?

betyder ju bara bra då:) inte så systemkrävande

Frågan är väl inte om det går att köra Windows 7 eller inte, utan hur bra det funkar?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av widL
Frågan är väl inte om det går att köra Windows 7 eller inte, utan hur bra det funkar?

Det funkar bra. Kör med det på min EEE 1000H. Det enda tråkiga är att jag inte lyckats hitta drivrutiner till snabbknapparna (tex. stänga av/på bluetooth/wlan, ändra klockfrekvens, mfl).

Att det flyter på bättre och är mindre resurskrävande än vista har konstaterats: http://blog.laptopmag.com/eee-pc-1000h-runs-windows-7-well

Visa signatur

Surface Pro 2, Gateway P-7805, Acer EEE PC

Permalänk
Medlem

Kanske blir uppgradering från XP trots allt då!

Visa signatur

3900XT - Dark Rock 4 PRO, 48GB 3600mhz, KFA2 RTX3080ti - Phanteks Evolve - RM850x
LG OLED C9 - Samsung Odyssey G9 - Rival 650 wireless - Xtrfy K4
Bärbart: Macbook Pro 15 - i7 2018 & Huawei Matebook 3K - i5 2020 - EGPU: TUF 3070 RTX
Ljud: focusrite 2i2 - KRK rokit RPG5 - sE 2200a
Klav: Akai MPK249, MPD226 & MPK mini

Permalänk

Såg när de testade höga inställningar. fick blåskärm hela tiden så de sänkte och blev blåskärm. sen gick de tillbaka tillägsta inställningar då fick de typ igång det igen

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Världsrekort i överklockning, är inte det som ett lotteri om de tävlar mot varandra? Eftersom det beror på helt vilken kvalitet på CPU:n de får från fabrik, eller?

Visa signatur

q9550@3,4Ghz, GTX275, 4GB DDR2 Corsair XMS2//HTPC AmdX2 4600+ passivt kyld med scythe ninja mini, Antec NSK 2480

Fractal design arc midi r2// core i7 4770k@ 4,4ghz :)
// corsair h100i // corsair hx 850m// asus maximus VI hero//
Corsair vengeance pro 2400mhz// intel ssd 335 180gb// gigabyte gtx 780 OC@1200mhz Core//win 8.1

Permalänk

Nej, det handlar mycket om att tweak systemet optimalt. De kommer få mer poäng än dig även om de har 500mhz lägre klock på cpun än du har.

Visa signatur

"If you are really extreme, you never let informed facts or the scientific method hold you back from your journey to the wrong answer." (jayhall0315)
Celeron 352 @ 7822.8mhz 50k Vantage 40k 3Dmark06

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pantheus
Världsrekort i överklockning, är inte det som ett lotteri om de tävlar mot varandra? Eftersom det beror på helt vilken kvalitet på CPU:n de får från fabrik, eller?

Givetvis är ett bra exemplar av CPUn väldigt viktigt vid en världsrekordförsök, man ska ha lite tur med det såklart. Men samtidigt så är det så i många olika världsrekord. Ska man åka jorden runt med luftballong så fort som möjligt så gäller det att man har tur med vädret.

Permalänk
Medlem

Asus har ju säkert testat prylarna lite i förväg för att se så det finns lite potential i dem.

Visa signatur

Rigg: ASUS ROG Strix B660-I Gaming WIFI | i5 12400F | Corsair Vengence DDR5, 32 GB | nVidia Geforce GTX 1060 3GB | Samsung 980 PRO, 1 TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wixia
Asus har ju säkert testat prylarna lite i förväg för att se så det finns lite potential i dem.

Allt annat skulle ha varigt ganska idiotiskt, huvudorsaken till att de är där är ju för att göra PR för sina produkter.

Visa signatur

Vem vaktar vakterna?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hokk
Det funkar bra. Kör med det på min EEE 1000H. Det enda tråkiga är att jag inte lyckats hitta drivrutiner till snabbknapparna (tex. stänga av/på bluetooth/wlan, ändra klockfrekvens, mfl).

Att det flyter på bättre och är mindre resurskrävande än vista har konstaterats: http://blog.laptopmag.com/eee-pc-1000h-runs-windows-7-well

Är inte överdrivet uppdaterad men Windows 7 har väl inte släppts än? Får man fråga hur du kan ha det på din EEE?

Ursäktar mig i förväg.

Visa signatur

Vill du ha svar eller min uppmärksamhet så rekommenderar jag att du citerar ;D

Permalänk

alla os/program släpps som alpha / beta till begränsat antal testare (för öppna beta-tester vill säga).

Visa signatur

"You know what's fun to do? Rent an adult movie, take it home, record over it with The Wizard of Oz, then return it so the next guy that rents it is thinking. 'When is this Dorothy chick going to get naked?'"
- Mark Pitta

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sisjöbävern
Är inte överdrivet uppdaterad men Windows 7 har väl inte släppts än? Får man fråga hur du kan ha det på din EEE?

Ursäktar mig i förväg.

Det finns "alternativa" distributionskanaler, men det är inget som bör tas upp på Swec.

Visa signatur

Assembly är ett högnivåspråk.

Permalänk
Avstängd

hårdvaruporr.. lol

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sisjöbävern
Är inte överdrivet uppdaterad men Windows 7 har väl inte släppts än? Får man fråga hur du kan ha det på din EEE?

Ursäktar mig i förväg.

Jag vet inte hur han har fått tag i det men jag har kört det ända sedan PDC.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wixia
Asus har ju säkert testat prylarna lite i förväg för att se så det finns lite potential i dem.

Och du menar att det skulle göra resultatet mindre trovärdig/mindre värt?
Grejerna presterar det ju fortfarande, de kan ju inte direkt plocka fram trollstaven och vifta, eller hur?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pantheus
Världsrekort i överklockning, är inte det som ett lotteri om de tävlar mot varandra? Eftersom det beror på helt vilken kvalitet på CPU:n de får från fabrik, eller?

Visst är det så att kvalitén på hårdvara spelar roll.. Men om det bara var lotteri så är det konstigt att det är princip samma namn i toppen hela tiden.

Det går väl att jämföras med poker där man måste ha tur med korten och vara skicklig på att läsa av motståndare.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Evil_AnAnAs
Nej, det handlar mycket om att tweak systemet optimalt. De kommer få mer poäng än dig även om de har 500mhz lägre klock på cpun än du har.

Inte om jag har 500mhz då har de 0mhz

Visa signatur

q9550@3,4Ghz, GTX275, 4GB DDR2 Corsair XMS2//HTPC AmdX2 4600+ passivt kyld med scythe ninja mini, Antec NSK 2480

Fractal design arc midi r2// core i7 4770k@ 4,4ghz :)
// corsair h100i // corsair hx 850m// asus maximus VI hero//
Corsair vengeance pro 2400mhz// intel ssd 335 180gb// gigabyte gtx 780 OC@1200mhz Core//win 8.1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pantheus
Inte om jag har 500mhz då har de 0mhz

Någon blev just ägd!

Visa signatur

optimisten påstår att vi lever i den bästa av världar, medan pessimisten fruktar att det är sant

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sheep
Någon blev just ägd!

Nejdå det vara bara ett dåligt skämt. Ibland är trådarna för stela här på SweC.

Visa signatur

q9550@3,4Ghz, GTX275, 4GB DDR2 Corsair XMS2//HTPC AmdX2 4600+ passivt kyld med scythe ninja mini, Antec NSK 2480

Fractal design arc midi r2// core i7 4770k@ 4,4ghz :)
// corsair h100i // corsair hx 850m// asus maximus VI hero//
Corsair vengeance pro 2400mhz// intel ssd 335 180gb// gigabyte gtx 780 OC@1200mhz Core//win 8.1

Permalänk
Medlem

Jag skulle vilja veta hur många watt den där datorn drog under Rekordtestet =D

Min drar 400watt på fulload inkl vattenpump skärm och högtlare
e8500 gtx260.

Visa signatur

Asus Maximus X Hero z370| i7 8700k | RTX2080 TI | Corsair AX1200W | Corsair Vengeance 16Gb | EKWB Custom Loop PETG

Permalänk
Medlem

Tjena, jag undrar om någon vet var man kan få tag i det chassit som används på "hårdvaruporrdatorn" ? letar efter sådant chassi, andra tips om liknande skulle också uppskattas

Visa signatur

CHASSI [Enthoo Primo] NÄTDEL [Corsair AX1200i] MODERKORT [X79-UD5] PROCESSOR [3930K] KYLNING [Mobo+Cpu+Gpu:er under vatten 2x360] MINNE [4x4gb Corsair Vengeance LP @ 1600mhz] GRAFIKKORT [Hd7970+7990] SSD [Agility 3 120GB] HDD [WD Black 1TB]

Permalänk
Medlem

Kan inte vara så svårt att fixa själv. Plexiglas och lite verktyg. Det drar tydligen åt sig massa statisk elektricitet så man får passa sig.

annars så.

http://www.frozencpu.com/cat/l2/g1/c9/list/p1/Cases-Cases_-_A...

Visa signatur

Asus VI Hero ::: 4670K @4.4 8 gig Corsair Vengeance 2133 MHZ :::Asus GTX 780 ti

Permalänk
Medlem

Tack för hjälpen riktigt nice!

Visa signatur

CHASSI [Enthoo Primo] NÄTDEL [Corsair AX1200i] MODERKORT [X79-UD5] PROCESSOR [3930K] KYLNING [Mobo+Cpu+Gpu:er under vatten 2x360] MINNE [4x4gb Corsair Vengeance LP @ 1600mhz] GRAFIKKORT [Hd7970+7990] SSD [Agility 3 120GB] HDD [WD Black 1TB]