Qpad och Beyerdynamic lanserar lyxigt gamingheadset

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av leksak
Vadå gamingheadset?
Antingen är det ett headset eller så är det inte ett headset.

Gamingheadset är ju bara larvigt.

För att ett headset ska klassas som ett gamingheadset är det nog ett par funktioner som ska fyllas, precis som en spelmus skiljer sig från vanliga kontorsmöss.

Visa signatur

"Jo men det var exakt det jag menade med att den enda moddningen detta galleriet innehåller är Sanningsmodifikation och photoshoppande :)"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pantheus
KOSS SB49 eller SB45 cirka 200kr, går de sönder--->köper nytt
Man kan köpa 15 par för 3000kr.
Helt perfekt ljud för FPS spel, jag hör alla innan de hör mig och basen är djup och härlig.

Jag blev grymt besviken på min Koss sb49. Basen var inte alls så djup som folk säger och kablarna är sköra. Min mic sluta funka efter en vecka (fick klippa sladden och löda om med grövre och mer hållbart dito, skulle ändå gå sönder igen om jag fick nytt.). och micen sitter lite halvslappt och muffen tar inte bort andningsljud som den bör göra. Men för 2-300kr kanske man inte kan begära mer. Den satt ändå rätt bra på huvet.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andreas D
Självklart. Vi har ett par testare som jobbar med ljud professionellt.

Kanske skulle vara bra om även någon som inte gjorde det testade dem, bara för att se vad standardanvändaren märker för skilland (även om headsetet inte riktar sig till dem).

Edit: För övrigt har jag ett par SteelSeries Steelsound 5H V2 för ungefär 90 €. Ljudet är väl okej, men jag gillar inte alls hur de sitter på mig. Micen har jag inte testat så mycket, men det är knappast exceptionellt bra.

Det där 3000-kronors headsetet är lockande, skulle jag bara haft råd så vet man aldrig.. förutsatt att det passar bra förstås.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Danjeel
Jag blev grymt besviken på min Koss sb49. Basen var inte alls så djup som folk säger och kablarna är sköra. Min mic sluta funka efter en vecka (fick klippa sladden och löda om med grövre och mer hållbart dito, skulle ändå gå sönder igen om jag fick nytt.). och micen sitter lite halvslappt och muffen tar inte bort andningsljud som den bör göra. Men för 2-300kr kanske man inte kan begära mer. Den satt ändå rätt bra på huvet.

Jag kör med X-FI med extra bass påslaget, får du ingen bass då måste det vara något fel
Explosioner i BF2 exempelvis är enormt, t.ex med bombflyg/artillery med mera.

Visa signatur

q9550@3,4Ghz, GTX275, 4GB DDR2 Corsair XMS2//HTPC AmdX2 4600+ passivt kyld med scythe ninja mini, Antec NSK 2480

Fractal design arc midi r2// core i7 4770k@ 4,4ghz :)
// corsair h100i // corsair hx 850m// asus maximus VI hero//
Corsair vengeance pro 2400mhz// intel ssd 335 180gb// gigabyte gtx 780 OC@1200mhz Core//win 8.1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av invztr
Någon som surfar omkring med samma nick nuförtiden åtminstonde. Men minns dig mest som en klanhoppare som aldrig riktigt fick plats någonstans. Samma var det väl med xP - där blev du väl kickad för att de fanns bättre spelare. Kan fortfarande minnas att ni var väldigt dåliga förlorare. Hur gammal är du idag, 24? Bor i mölnlycke än?

Gillar inte moderatörer som surfar runt och redigerar mina inlägg när jag pratar om hårdvara. Så den som gjorde det kan gärna återställa mitt förra inlägg.

Nej det är sant, jag spelade ju bara med samma uppställning i ett par år... Din insikt i cs-scenen verkar inte vara särskilt djup och att du försöker outa mig som någon sorts loser förstärker det intrycket. Har du inget att kommentera om nyheten i fråga eller mitt inlägg så bör du låta bli att skriva något.

Visa signatur

Gör mitt bästa för att bemöta alla med respekt och vänlighet. Ha det fint!

Permalänk
Medlem

Måmga här verkar inte fatta att man kan använda sitt "gamingheadset" även när man inte spelar..

Har ett par sennheizer hd580 till musik nu och ett sennheizerheadset för typ 5-600. ljudskillnaden är enorm och då tycker jag ljudet i mitt headset är bra för att vara ett headset..
Nu när jag skall uppdatera kan man ju bara hoppas på att detta Beyerdynamic headset levererar ljud som 2500-3000 kr härlurar gör.. då är de ju en given kandidat och jag kan hyva mitt nuvarande headset till lillebror..

Förresten, definitionen på "gaming-xxx" är att det har grotesk design och blått neonljus.. Faan ser ju ut som nån har satt på ett solarium i rummet när kidsen startar sina stationära gamingstationer med tillbehör..

EDIT: Pinsamt av invztr med personangrepp.. synnd att vi har så snälla moderatorer..

Visa signatur

Kan de inte bara funka...

Permalänk
Avstängd

Intressant produkt. Hoppas den är robust också, för den bör hålla. Gillar inte när ens headset börjar spricka.. speciellt inte när de kostar över 1k.

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av michael123
Intressant produkt. Hoppas den är robust också, för den bör hålla. Gillar inte när ens headset börjar spricka.. speciellt inte när de kostar över 1k.

Av vad jag sett och hört så gör Beyerdynamic riktiga kvalitetsprylar. Robustheten lär inte vara att klaga på. Sen så bör man nog vara hyfsat försiktig ändå om man pyntat nästan 3k för ett headset.

Men jag känner flera stycken som haft sina i många år och dragit dem på lan och vem vet vad utan problem.

Jag saknar dock det vita sammetsöverdraget som varit lite av Beyerdynamics signum. Även om det blir missfärgat efter ett tag så känns det ändå som en såndär pryl som "ska vara där".

Visa signatur

Gör mitt bästa för att bemöta alla med respekt och vänlighet. Ha det fint!

Permalänk

Bra ljud är allt!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SkunkFunk
Bra ljud är allt!

Det kan vara hur bra ljud som helst, men utan trevlig komfort så får det vara.

Visa signatur

"Jo men det var exakt det jag menade med att den enda moddningen detta galleriet innehåller är Sanningsmodifikation och photoshoppande :)"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mezzo_
Av vad jag sett och hört så gör Beyerdynamic riktiga kvalitetsprylar. Robustheten lär inte vara att klaga på. Sen så bör man nog vara hyfsat försiktig ändå om man pyntat nästan 3k för ett headset.

Men jag känner flera stycken som haft sina i många år och dragit dem på lan och vem vet vad utan problem.

Jag saknar dock det vita sammetsöverdraget som varit lite av Beyerdynamics signum. Även om det blir missfärgat efter ett tag så känns det ändå som en såndär pryl som "ska vara där".

x2

Har haft både DT880 och DT990 och komforten och hållbarheten är verkligen på topp. Har inte haft några bättre hörlurar på de områdena. Har du sönder en Beyerdynamic då är det du som är hopplös och inte hörluren.

Permalänk
Citat:

Angående USB-ljudkortet, det är en sak som är väldigt få till gagn. Ett hyfsat internt ljudkort såsom X-Fi lär ha bättre ljud på alla plan. Dock så får de riktigt seriösa spelarna åka omkring och spela på olika datorer med diverse olika integrerade ljudkortslösningar. Då är det en trygghet att ha med sig och spela med sitt USB-ljudkort då man får "samma" ljud var man än spelar. Det var ingen höjdare att åka på en tävling, van vid ett Audigy och sedan förpassad till ett SB 128 PCI kan jag säga...

Vad har du testat för USB-ljudkort?

X-FI må ha helt ok ljud med lite tweaks, men det finns USB-kort som piskar det också. Fråga vem som helst som använder ljudkortet till att skapa musik. Tolka mig rätt nu, xfi har bra ljud, men att säga att det slår alla usb-kort är bull.

Visa signatur

"You know what's fun to do? Rent an adult movie, take it home, record over it with The Wizard of Oz, then return it so the next guy that rents it is thinking. 'When is this Dorothy chick going to get naked?'"
- Mark Pitta

Permalänk
Medlem

5 Hz my ass... Vid 5 dB då eller?
Som vanligt en stark övertro till tillverkarnas specifikationer.

Visa signatur

Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x

C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch

Permalänk
Medlem

Har ett par Sennheiser PC350, skulle vara skoj att jämföra dom med dessa. De är nog de mest rättvisa lurarna att jämföra med då det är det hittils dyraste gamingheadsetet ute vad jag vet.

Klart 3 papp är värt det om dom är skitsköna och ger skitbra ljud. Gäller bara att fixa ett ljudkort som håller samma höga standard, annars är det slöseri med pengar. PC350 behöver mycket kräm för att ge den feta basen jag vill ha, och det klarar inte mitt "X-Fi uber1337 haxxor fatality edition"-skräpkort (som dessutom har pajjat nu). Kopplar jag in dom via stereon så låter det gudomligt.
Antingen skaffar man ett ljudkort som kan trycka på ordentligt, eller så får man ha en hörlursförstärkare. Inget av dom är billigt, men när vi snackar bra ljud så kostar det.

Permalänk
Proffsmoddare

Jag använder själv ett par Sennheiser PC350 dagligen och jag är jävligt nöjd med dom men efter att ha testat qpad lurarna på Dh nu så kan jag lova att så fort mina qpad anländer så kommer mina pc350 börja samla damm.

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mezzo_
Nej det är sant, jag spelade ju bara med samma uppställning i ett par år... Din insikt i cs-scenen verkar inte vara särskilt djup och att du försöker outa mig som någon sorts loser förstärker det intrycket. Har du inget att kommentera om nyheten i fråga eller mitt inlägg så bör du låta bli att skriva något.

Han har ju inte direkt fel i det han skriver men jag vet inte varför han skriver så.
Kanske för att att du bygger ditt inlägg på att du är/var en duktig CS-spelare när du i själva verket var en semi. Men jag är inte säker.

Permalänk

Verkar schyssta och för det priset så är dom väl inte tillverkade i kina hoppas jag..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Domifuling
Vad har du testat för USB-ljudkort?

X-FI må ha helt ok ljud med lite tweaks, men det finns USB-kort som piskar det också. Fråga vem som helst som använder ljudkortet till att skapa musik. Tolka mig rätt nu, xfi har bra ljud, men att säga att det slår alla usb-kort är bull.

Visst är det en grov generalisering men nu talar jag om de USB-ljudkort som följer med "gamingheadsets". Sen så är det inte särskilt svårt att hitta ljudkort som piskar X-Fi om man letar lite heller.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hamilton83
Han har ju inte direkt fel i det han skriver men jag vet inte varför han skriver så.
Kanske för att att du bygger ditt inlägg på att du är/var en duktig CS-spelare när du i själva verket var en semi. Men jag är inte säker.

Folks definition på semi är vagt baserad på deras egna förhållande till cs-scenen. Jag har aldrig sagt att jag varit bäst men jag har varit bra nog för att kunna ställa höga krav på hårdvaran jag använt. Sen att folk som själva aldrig varit i närheten av elitnivå inte har sett mig är på något sätt inte mitt problem. Jag vet var jag stod i förhållande till de bästa. Det vet även de som spelade med och mot mig och mitt lag under den perioden.

Visa signatur

Gör mitt bästa för att bemöta alla med respekt och vänlighet. Ha det fint!

Permalänk
Hedersmedlem

Kör själv mitt integrerade ljudkort med optisk spdiff till min Harman/Kardon avr330. till den kopplar jag budget högtalare eller mina Koss MV1 som ska vara deras "top of the line" lurar. kostade typ 1200.
Jag är då ingen expert men jämför Koss MV1 med Koss ur45 (300kr) så är det bara där sjuk skillnad!! tänk då som en del påstår att alla Koss lurar suger i jämförelse med tex beyerdynamics 880 med fler. ^^
Har för övrigt en Biltema mic för 30kr heheh inte ofta jag använder den.

Visa signatur

Samlingstråd om SSD/HDD | PC:amd ryzen 9 5900x, 64gb, nvme SSDs | Silverstone ft03 svart | Seasonic x460FL Server:Intel, 8GB, 20+TB,Ubuntu | Kamera:Canon 5d mk4 oj vad gammal länk MySpace

Permalänk
Medlem

Det enda integrerade ljudet som har haft bra så bra ljud att man inte behöver ett annat, är dom med dolbydigital med optisk ut. Som tex. NF-7S i annat fall stoppar jag i ett ljudkort. Tror dessa headset kommer att finnas i en del radio och tv studios, fast med andra kontakter och med en del andra ändringar.

Visa signatur

Min:ABIT NF7-S V2.0,Barton 2500+AQXEA XPMW@2,35Ghz,2x521Mb Adata Cas 2-3-3-6,Lt 6800LE 1,3v 16x1,6@440-930,SLK900A,Mustek A806 5:1 Dolby Digital Amp. Frugans:ESC K7-SEM,Duron1600,512Mb DDR. Antons:Aopen AK73(A)-V,512Mb Sdr,Xp1600+Parlomino AGOIA GREEN@1875Mhz@1.9v,Volcano7+Moddad@92mm,Gf 4200Ti@305-610 Zalman HP-80.

Permalänk
Medlem

Visserligen lite off-topic, men de som tjafsar med mezzo var förmodligen inte i närheten av hans förmåga. Att vara semi-elit i Sverige är inte på något sätt dåligt, det är att jämföra med att spela på absolut högsta nivån i många länder. Sverige presterar väldigt bra i gaming-scenen, år efter år. Så tillbaka till skuggan med er, era jantelagare. :]

Såja, tillbaka till on-topic. Jag tycker att detta headset verkar hur intressant som helst, priset är faktiskt inget problem när man får kvalité för pengarna. Nu är det svårt att avgöra hur pass bra det är utan att testa själv, så jag skulle nog gärna vilja ta mig till en butik och testa dessa personligen innan jag lägger någon order. En recension här på swec vore en perfekt början dock, inväntar detta test med spänning.

Visa signatur

ETT @ CPU: i7-10700K - RAM: 32GB - GPU: RTX 3080 - MON: 32" 1440p 144Hz
TVÅ @ CPU: i9-9900K - RAM: 64GB - GPU: GTX 1660 Ti - MON: 49" 1440p 120Hz
TRE @ CPU: i7-6700K - RAM: 16GB - GPU: GTX 1080 - MON: 27" 1080p 144Hz
FYRA @ CPU: i7-11700 - RAM: 128GB - GPU: RTX 3060 - MON 49" 1440p 120Hz
FEM @ CPU: i7-11800H - RAM: 16GB - GPU: RTX 3070 - MON 15,6" 1440p 165Hz

Permalänk
Medlem

Håller med dig, Murvel, en recension vore fint.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 3600 | 4x8GiB 18-20-16-36-52-2T DDR4-3400 | MSI B450-A Pro Max AGESA 1.2.0.7 | Sapphire RX 480 Nitro+ OC 8GiB | Crucial MX500 500GB | PNY CS900 2TB | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung PM961 512GB | Scythe Kamariki 4 450W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pantheus
Jag kör med X-FI med extra bass påslaget, får du ingen bass då måste det vara något fel
Explosioner i BF2 exempelvis är enormt, t.ex med bombflyg/artillery med mera.

Vad jämför du med människa? Kjell & Co's billigaste headset för 69:90? Testa något dyrare så kommer du inte gilla dina lurar något mer, jag lovar dig

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 3080 12GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB | Seagate IronWolf 10TB HDD intern HDD
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto
: Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av linxz
Tror dessa headset kommer att finnas i en del radio och tv studios, fast med andra kontakter och med en del andra ändringar.

Möjligen att de skulle kunna fungera för intercom, men det behövs nog som sagt många ändringar och bättre alternativ finns ju redan. Dessutom har jag väldigt svårt att tro att proffsmarknaden skulle köpa något från Qpad. Bara för att bra headsets är nytt inom gamingvärlden betyder det inte att det är nytt i alla brancher. Dessutom skulle ingen studio värd nämnet köpa in lurar med USB-ljudkort

Permalänk
Medlem

Jag kör på Beyerdynamic DT990 (ej pro) och har Creative X-FI Fatality ljudkort, men tycker nog att upplevelsen på ljudet var bra mycket bättre i butiken där jag först testade lurarna.

Några här har antytt att ljudkortet inte riktigt levererar max ljudkvalité till dessa lurar, men vilket ljudkort ska man då köra på? Ska man kanske satsa på en hörlursförstärkare för att få en bättre ljudbild?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AnimeA
Jag kör på Beyerdynamic DT990 (ej pro) och har Creative X-FI Fatality ljudkort, men tycker nog att upplevelsen på ljudet var bra mycket bättre i butiken där jag först testade lurarna.

Några här har antytt att ljudkortet inte riktigt levererar max ljudkvalité till dessa lurar, men vilket ljudkort ska man då köra på? Ska man kanske satsa på en hörlursförstärkare för att få en bättre ljudbild?

Jag har lagt en beställning på en http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=92624 väntar med spänning på leverans!

Visa signatur

Gör mitt bästa för att bemöta alla med respekt och vänlighet. Ha det fint!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bakke123
Frågan är vilka kunder dom försöker nå? Vem betalar 3000 för ett headset, och argument som att "Nu behöver du inte köpa nytt headset varje år, vi erbjuder 5 års garanti" håller inte..

Seriösa gamers antagligen. Ja kirrar dom lätt, kanske innan Sweclockers testar dom, tvivlar inte en sekund på dessa lurar. Kvalitetsljud får man inte för en billig peng.

Visa signatur

Skärm: Acer Predator X34A • Moderkort: ASUS Maximus V Gene • CPU: Core i5 2500K @ 4GHz • RAM: Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 16GB • GPU: ASUS GeForce GTX 1080 • APU: ASUS ROG Xonar Phoebus • SSD: Intel X-25 M 80GB • HDD: WD Caviar Black 1TB, Hitachi Deskstar 1TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mezzo_
Jag har lagt en beställning på en http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=92624 väntar med spänning på leverans!

Just den modellen hade de på Ljudmakarna i testbåset de har där jag köpte mina lurar. I den förstärkaren upplevde jag att ljudbilden klart blev bättre.

Ska nog gå tillbaka till affären och kolla skillnader igen, kanske blir en sådan.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av P1nGviN
Ett USB-ljudkort ger bättre ljud än ett integrerat och till viss del sänker det belastningen på processorn (ger ingen märkbar skillnad, men i teorin är det så).

Jojo, jag är helt och hållet införstådd på fördelarna med ett separat ljudkort, har själv ett X-Fi XtremeMusic, men det jag inte förstår är varför det är så bra med just USB-ljudkort? Det känns inte direkt premium. Är det verkligen bättre ljud i ett USB-ljudkort än ett integrerat?

Permalänk
Geeks
SweClockers
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wishie
Jojo, jag är helt och hållet införstådd på fördelarna med ett separat ljudkort, har själv ett X-Fi XtremeMusic, men det jag inte förstår är varför det är så bra med just USB-ljudkort? Det känns inte direkt premium. Är det verkligen bättre ljud i ett USB-ljudkort än ett integrerat?

Teorin är väl att ett USB-ljudkort i separat låda är bättre isolerat från störningar än ett kretskort i en fullsmetad dator.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015