Dansk internetleverantör tvingas blockera The Pirate Bay

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pa1983
men för dom mer inbitna piraterna så är TPB bara ett skämt. Privet trackers är det som gäller om na värkligen vill ha tag i kvalitativa reliser och inte vätna i evigheter.

Helt rätt. TPB har fan ingenting tycker ja, det är alla privata trackers man får tag i det man vill ha snabbt, och med bra kvalité.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

Tja, danskar, ni missar inget. TPB värdelöst.

Visa signatur

3700+ San Diego@2.7 | BFG 8800 512MB GTS OC| Corsair 2x1024 | Asus A8N-Sli SE | P180 | Antec Neo HE 500W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bockis
1 av 123423435215 torrentsidor borta i danmark, hur ska dom klara sig nu?

Piratebay är världens största tracker. Vet inte om du har missat det?

Du är på onoff. Du ska köpa en Iphone (Bygg upp scenariot att du tycker att det är VÄRLDENS bästa telefon). Du kommer till butiken och dom säger: Nej, tyvärr vi får inte sälja den. Den enda telefon du kan få tag i här, och i resten av sverige, är en sproilans Nokia 3180! Utan färgskärm, meny eller knappsats. Du kan endast svara på den!

Piratebay ÄR den största trackern.

Visst, 18000 peers och 180 seeds är inte ovanligt. Men bara för att det går SAKTA att ladda ner från den siten innebär inte att den är sämst.

"Allting tar sin tid", "Den som väntar på någonting gott". Dessa citat hörde man ofta när man var mindre. Men om ni inte förknippar dessa med ödmjukhet och förväntan (läs: när man var mindre när ingenting gick fel) så är ni konstiga.

Visa signatur

Maincomputer 4x128gb SSD i raid0 = snabb. I7 4770k@4.4GHZ med en stor jädra fläkt (kommer inte ihåg namnet på rak arm. Asuis Z87-Delkuxe, 2x R9280X.. Madcatz (Tangentbord Cyborg Strike 7), Rat 9 och så hörlurarna såklart, Freq5. [/Madcatz] :P.. Massa annat som jag inte orkar skriva här :)

Permalänk
Avstängd

kanske dom är största men inte dom bästa;) men detta är väldigt dåligt:/ tur att jag sitter på ett väldigt litet internetbolag som är för nedladdning. "även man inte håller på med sånt(A)"

Visa signatur

[antec nine hundred] [corsair 650w][asus p5q-e][q6600 oc 3ghz vcore 1.3] [4gb corsair dominator 8500 2x2gb] [powercolor 4870x2]

Permalänk
Medlem

Är flera år sedan jag va inne på TPB, och varför skall man in dit?
För de flesta är TPB en sista utväg om det man söker absolut inte finns någon annan stans.

TPB är den värsta virus smittan för datorer. Man använder det på egen risk, och jag känner inte för att utsätta min PC för hot bara för att TPB kanske har det man söker. Vänta någon dag så dyker det upp på seriösa trackers också.

Det förvånar mig hur aktivt folk använder TPB, om det är pga okunskap eller pga lathet.

Visa signatur

Sometimes autocorrect makes me say things I don't Nintendo.

Permalänk
Medlem

Jag fattar inte varför TPB skall bannas....Testa med Google med söknamnet på det du vill ha och avsluta med torrent.

Visa signatur

Min:ABIT NF7-S V2.0,Barton 2500+AQXEA XPMW@2,35Ghz,2x521Mb Adata Cas 2-3-3-6,Lt 6800LE 1,3v 16x1,6@440-930,SLK900A,Mustek A806 5:1 Dolby Digital Amp. Frugans:ESC K7-SEM,Duron1600,512Mb DDR. Antons:Aopen AK73(A)-V,512Mb Sdr,Xp1600+Parlomino AGOIA GREEN@1875Mhz@1.9v,Volcano7+Moddad@92mm,Gf 4200Ti@305-610 Zalman HP-80.

Permalänk

Shit, det är ju sånt här som skapar folkmord. "Äh, vadå, det är ju bara världens största tracker"

Visa signatur

Legalise Internet (and stimpacks)

Permalänk
Hedersmedlem

Diskutera ämnet men låt bli att tala om att ni laddar ner olagligt.

*tråd rensad*

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av exhale
Dåligt att blockera sidor sådär, men jag tycker inte massa random p12 utan någon kunskap alls ska kunna ladda ner warez.

Bara riktigt 1337'a killar med haxx0r skillz ska kunna göra det... Eller?

Visa signatur

O11D Evo | Aorus Z790 Elite AX | 13600K | Kingston 5200 CL40 32GB DDR5 | Galahad 360 | 7900 XTX Nitro+ | Kingston Fury Renegade 1TB & 2TB NVMe | 2 x 860 EVO 1TB @ RAID0 | Ironwolf 8TB | Asus PB278QR & VG27WQ1B

HP Microserver Gen8 1610 | Samsung 840 120GB | 2x WD RED 1TB RAID 1 | 1x WD RED 2TB | 1x WD Green 1TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av linxz
Jag fattar inte varför TPB skall bannas....Testa med Google med söknamnet på det du vill ha och avsluta med torrent.

Skall vi följa mönstret så är TPB att banna för att den "berättar" var "filerna" du vill åt är någonstans, google för att de gör samma sak och definitivt du för att du berättar för oss hur man hittar sådana som berättar var filerna finns! O.o

Jo jag uttryckte mig som jag gjorde i ett försök att vara lustig Jag håller med till fullo.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jioop
Är flera år sedan jag va inne på TPB, och varför skall man in dit?
För de flesta är TPB en sista utväg om det man söker absolut inte finns någon annan stans.

TPB är den värsta virus smittan för datorer. Man använder det på egen risk, och jag känner inte för att utsätta min PC för hot bara för att TPB kanske har det man söker. Vänta någon dag så dyker det upp på seriösa trackers också.

Det förvånar mig hur aktivt folk använder TPB, om det är pga okunskap eller pga lathet.

Nej, så är det inte för "de flesta".
De flesta använder piratebay regelbundet för dom inte orkar hålla koll på ratio eller har tillgång till privattrackers.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ihmrat
Skall vi följa mönstret så är TPB att banna för att den "berättar" var "filerna" du vill åt är någonstans, google för att de gör samma sak och definitivt du för att du berättar för oss hur man hittar sådana som berättar var filerna finns! O.o

Jo jag uttryckte mig som jag gjorde i ett försök att vara lustig Jag håller med till fullo.

Jag menar att innan Internet fanns i Sverige, så körde man med modem och kopplade upp sig mot en BBS. På den gamla goda tiden.
Men antar att det kommer ett speciellt krypterat program som alla kör med så fildelningen fortsätter? I annat fall får man sätta lås på kylskåpet.

Visa signatur

Min:ABIT NF7-S V2.0,Barton 2500+AQXEA XPMW@2,35Ghz,2x521Mb Adata Cas 2-3-3-6,Lt 6800LE 1,3v 16x1,6@440-930,SLK900A,Mustek A806 5:1 Dolby Digital Amp. Frugans:ESC K7-SEM,Duron1600,512Mb DDR. Antons:Aopen AK73(A)-V,512Mb Sdr,Xp1600+Parlomino AGOIA GREEN@1875Mhz@1.9v,Volcano7+Moddad@92mm,Gf 4200Ti@305-610 Zalman HP-80.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 2takt
Kan man inte bara spegla thepiratebay med en annan adress typ thepiratebay2, thepiratebay3, thepiratebay4 etc.
Skulle tro att internetleverantören kräver ett domstolsbeslut för varje ny sida.

Som Aftonbladet gjorde på 1830-talet?

Permalänk
Medlem

Jag skulle då inte gråta om TPB försvann helt. Det är till viss del på grund av "tjänster" som dessa som manat fram många av dom nya lagar som kommit eller ska komma.

Visa signatur

Skärm: Acer XB271 HU, Keyboard: Corsair k95
Moderkort: Asus Prime-A Z690, GPU: RTX 4080
CPU: Intel i7 13700k, Ram: 32Gb DDR5 6000Hz
Chassi: Lian Li Lancool 3, Högtalare: ALTEC LANSING 5.1 THX
Disk 1: WD 850x 1Tb, Disk 2: WD 850x 2Tb,PSU: Seasonic Prime 1000w

Permalänk
Medlem

Vem bryr sig om TPB är skit eller inte? Det enda viktiga här är att en site censureras, samma sak var nära att hända i Sverige, fast då skulle TPB in i "barnporrfiltret" som alla ISPs använder.

Källa: http://www.idg.se/2.1085/1.114401

Fin fint Slippery slope...

Börjar med TPB, sen lite andra siter, sen siter som är kritiska mot regeringen/staten, osv, så sitter vi i skiten och säger "hoppsan" och sen går alla tillbaka till att titta på Idol eller Bingolotto.

Permalänk
Medlem

Jag gillar TPB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Neco
Vem bryr sig om TPB är skit eller inte? Det enda viktiga här är att en site censureras, samma sak var nära att hända i Sverige, fast då skulle TPB in i "barnporrfiltret" som alla ISPs använder.

Källa: http://www.idg.se/2.1085/1.114401

Fin fint Slippery slope...

Börjar med TPB, sen lite andra siter, sen siter som är kritiska mot regeringen/staten, osv, så sitter vi i skiten och säger "hoppsan" och sen går alla tillbaka till att titta på Idol eller Bingolotto.

Ja och de borde ha hamnat i det då det finns barnporr på sidan.
Gottfried o co borde ha tagit lite ansvar för vissa saker.

Visa signatur

Inget är omöjligt, bara det att det omöjliga tar lite längre tid

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ford Prefect
Pröjsar du när du går in på dn.se eller aftonbladet.se? Tror du att dessa nättidningar finansieras av pappersutgåvan?

Nej, de är med största sannolikhet finansierade av den uppsjö av reklam som finns på sajterna.. Om de inte går med vinst med allt de så vette fasen va de sysslar med egentligen..

Permalänk
Medlem

Lösningen är ju enkel. Sluta fildela. Köp musik, spel mm. istället.

/gömmer sig under en brandsäker filt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JockeA
Lösningen är ju enkel. Sluta fildela. Köp musik, spel mm. istället.

/gömmer sig under en brandsäker filt.

Helt klart skall man köpa saker, men att censurera är aldrig bra. Vad är här näst? Censur av media som inte passar sittande regerings agenda?

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem

Är ju jättebra, danska ISPer tar bort TPB ur sina dnser, danskarna kör på som vanligt men använder fria dnser och kan fildela bäst 17 dom vill och har ändå uppfyllt EU-direktivet om att hindra fildelning och slipper IPRED-lag.

Grattis till danskarna som har politiker som tänker.

Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5600X, LPX 64GB 3600, GT730

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Derox
Vad är här näst? Censur av media som inte passar sittande regerings agenda?

Du menar högst betalande?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av allban
Ja och de borde ha hamnat i det då det finns barnporr på sidan.
Gottfried o co borde ha tagit lite ansvar för vissa saker.

"The state must declare the child to be the most precious treasure of the people. As long as the government is perceived as working for the benefit of the children, the people will happily endure almost any curtailment of liberty and almost any deprivation" - Gissa vem som skrivit detta...

Och sen har väl TPB tagit bort sånt så fort dom har kunnat? Dom hamnade aldrig i det där filtret anyway, för det ansågs vara en orimlig anledning, dom filtrerar väl sånt så bra dom kan.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tempel
Är ju jättebra, danska ISPer tar bort TPB ur sina dnser, danskarna kör på som vanligt men använder fria dnser och kan fildela bäst 17 dom vill och har ändå uppfyllt EU-direktivet om att hindra fildelning och slipper IPRED-lag.

Grattis till danskarna som har politiker som tänker.

De har redan en IPRED-lag. De har redan folk vars enda uppgift är att sitta och leta upp varenda dansk fildelare.
De har inte politiker som tänker. Inget land har politiker som tänker.

Visa signatur

Legalise Internet (and stimpacks)