Foldinglaget avancerar till plats 35

Permalänk
Medlem

googolplex - vill också kunna köra med CPU, men jag har ingen aning om vad man ska ha?

Visa signatur

Intel E8400 - Radeon 4870 512mb - Corsair XMS2 (2x2gb) Asus P5Q - Antec300

Permalänk

Jag hade visst installerat fel klient, nu kör jag GPU-klienten och det flyger i jämförelse. Kärnan på grafikkortet blir ~55*c varmt så lite till kan jag väl trycka? 700/10000 efter en kvart eller något.

Någon som vet vad jag gör för fel på CPU-klienten? 220/2000 nu.

Permalänk
Medlem

Det tar lång tid att folda en omgång.

Gpu: X/10000 tar la runt 16h för mig med mitt skräp, men jag ligger ju relativt bra i listan ändå trots mina 700PPD eller vad jag brukar ha. Fast rasade i listan förra månaden då det inte fungerade. Men kör ju 24/7 då.

Visa signatur

Intel i7 860 @ 3,8 GHz | Asus P7P55D | Corsair XMS3 (4x2 GB) 8-8-8-24 @ 1600MHz | Seagate 7200.8/11/12 - 2 TB | MSI Hydrogen GTX 480 | Corsair HX 750W | Creative Soundblaster X-fi ExtremeMusic | Silverstone LC 17 (HTPC)
Vattenkylning: Biloljekyl: 52x35x5,5 cm | Grunfos cirkulationspump för hus | EK Supreme HF Nickel för CPU | Galleri: http://sweclockers.com/album/?id=2053 Uppdaterat: 10-11-23

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Googolplex
Jag hade visst installerat fel klient, nu kör jag GPU-klienten och det flyger i jämförelse. Kärnan på grafikkortet blir ~55*c varmt så lite till kan jag väl trycka? 700/10000 efter en kvart eller något.

Någon som vet vad jag gör för fel på CPU-klienten? 220/2000 nu.

Vilken CPU-klient använder du?
Hade gärna velat ha en...

tack på förhand.
Mvh Kjm

Visa signatur

Intel E8400 - Radeon 4870 512mb - Corsair XMS2 (2x2gb) Asus P5Q - Antec300

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KjM
Vilken CPU-klient använder du?
Hade gärna velat ha en...

tack på förhand.
Mvh Kjm

Jag kör "Folding@Home Windows CPU client version 6.23".
Kan se om jag hittar länken senare, har riktigt mycket arbete tills imorgon att lämna in:(

Citat:

Ursprungligen inskrivet av EoZ
Det tar lång tid att folda en omgång.

Gpu: X/10000 tar la runt 16h för mig med mitt skräp, men jag ligger ju relativt bra i listan ändå trots mina 700PPD eller vad jag brukar ha. Fast rasade i listan förra månaden då det inte fungerade. Men kör ju 24/7 då.

GPU-klienten känns snabb och okej, det är CPU-klienten jag tycker går för långsamt. Mest eftersom processorn inte överstiger 50*c och den ligger runt 20-30% användning.

5700/10 000 på ca 3h på GPU låter det rimligt? eller spökar det programmet också?...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Googolplex

GPU-klienten känns snabb och okej, det är CPU-klienten jag tycker går för långsamt. Mest eftersom processorn inte överstiger 50*c och den ligger runt 20-30% användning.

Du kör med en singel tråd F@H.
För att utnytja din Q6600 så måste du köra två SMP klienter.

Gå in här så kan du läsa mer: http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=7...

Visa signatur

"The flames of freedom. How lovely. How just. Ahh, my precious anarchy.."

Permalänk
Hedersmedlem

Får räcka med GPU just nu.. min CPU-klient vill inte fungera :S

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DataNusse
Du kör med en singel tråd F@H.
För att utnytja din Q6600 så måste du köra två SMP klienter.

Gå in här så kan du läsa mer: http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=7...

...det säger ju en del:)

Får se om jag fortsätter med CPU-folding. Hur mycket PPD ger en Q6600 som körs i 3ghz i runda siffror? Är det ens lönt?

Permalänk
Medlem

Går ju bra det här...

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz/Ring@4.5Ghz | 32Gb DDR4@3600Mhz | Geforce RTX 4070 :: >

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fo'shizzle
Huvudpoängen var väl: Folding vs Miljön/elförbrukningen, är det värt det?

Ifall folding inte förbrukat mer än en dator som står och idlar hade jag inte haft så stora problem med det men grejen är ju att många låter sina datorer stå och folda enbart pga det och inte som en grej man får "på köpet" när datorn ändå idlar.

Använder man dessutom sitt grafikkort till att folda vilket dom flesta som vill uppnå bra resultat nog gör så förbrukar ju datorn minst dubbelt mer än om den bara idlat...

Det beror ju på var du köper din el....jag har kontrakt med miljövänlig el..

Jag gör så gott jag kan med att folda...inte mycket, men bidrar till något gott iallafall

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fo'shizzle
Jag foldade hyffsat aktivt ända tills jag läste nån intervju med genforskare som menade att man antagligen aldrig kommer att uppnå något speciellt med vikandet av proteiner man gör i folding@home.

Visst ser det bra ut "på papper" att man ska hitta lösningen på en massa sjukdomar men jag verkligheten är en annan.

Har inte haft nåt behov av att folda sen dess, men grattis och lycka till säger jag till er som kör vidare!

PS. Det var det här jag läste: http://forum.xcpus.com/xtreme-folding-home/7651-folding-home-...

Skitsamma, se det som en kul grej...

Visa signatur

3570K @ 4.181 GHz | Asus GTX 670 Directcu II | Asus P8Z77-V | Corsair 16GB CL9 1600Mhz VENGEANCE LP | Samsung SSD Basic 830-Series 128GB

Permalänk
Medlem

Är för lat för att läsa installationsinstruktionerna. Måste det vara så krånligt?

Visa signatur

Fractal Design R2 | BeQuiet Dark Power Pro 550 | Asus Rampage Formula | 2x Corsair XMS2 DDR2-8500 2048MB | Intel E8600 @ 3,72GHz | Noctua NH-U12P | Palit GTX 1080 Super Jetstream | Samsung EVO 840 Series SSD 250 GB | Intel X25-M 80GB | Hitachi Deskstar P7K500 500GB SATA | WD Red 3TB SATA III | WD10EACS 1TB | NEC ND35-40A | Scythe Ultra Kaze | Noctua NF-P12