GPU-Z uppdateras – fler grafikkort stöds

Permalänk
Melding Plague

GPU-Z uppdateras – fler grafikkort stöds

Det informativa lilla verktyget GPU-Z har uppdaterats till version 0.2.9 och finns redo för nedladdning.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Stöd för HD4850X2:P:D:D

Jo, kanske ska dra ner senaste. Inte för att det påverkar mitt Hd29 men fortfarande...

Visa signatur

Vincent Gustafsson

Än en dag går solen upp.

Permalänk
Medlem

Vaddå kontrollera antalet shaders?

Visa signatur

Asus Prime Z390-A - Intel I7 9700KF - Corsair Vengeance 2x8GB 3200Mhz CL16 - MSI GeForce RTX 2080 SUPER 8GB Ventus XS OC - Creative Sound Blaster Z (skäms) - Corsair AX 1200i Digital 1200W 80+ Platinum - Fractal Design R6 - Sennheiser GSP 600 - Acer Predator XB271HUA

Permalänk

Alldrig hört talas om detta.. får ta och Tanka (om nu inte ipred anmäler mig) och se vad det är för något.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=FULLMOON=-
Alldrig hört talas om detta.. får ta och Tanka (om nu inte ipred anmäler mig) och se vad det är för något.

det är gratis...

Visa signatur

Asus Prime Z390-A - Intel I7 9700KF - Corsair Vengeance 2x8GB 3200Mhz CL16 - MSI GeForce RTX 2080 SUPER 8GB Ventus XS OC - Creative Sound Blaster Z (skäms) - Corsair AX 1200i Digital 1200W 80+ Platinum - Fractal Design R6 - Sennheiser GSP 600 - Acer Predator XB271HUA

Permalänk
Entusiast
Permalänk
Avstängd

konstigt namn 1.3.0 skulle sett mer normalt ut

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sykes90
konstigt namn 1.3.0 skulle sett mer normalt ut

vanligtvis för att programmet inte uppnått 100%

Visa signatur

Asus Prime Z390-A - Intel I7 9700KF - Corsair Vengeance 2x8GB 3200Mhz CL16 - MSI GeForce RTX 2080 SUPER 8GB Ventus XS OC - Creative Sound Blaster Z (skäms) - Corsair AX 1200i Digital 1200W 80+ Platinum - Fractal Design R6 - Sennheiser GSP 600 - Acer Predator XB271HUA

Permalänk
Medlem

GPU-Z är underbart smidigt program för snabbt kontrollera grejer i grafik kortet.
Jag hade en udda prestanda bugg för ca en månad sedan som jag löste med GPU-Z, det visade sig att min PCI-E gick i bara x1 istället för x16 (hittade det genom programmet).
Tydligen en Intel P35 bugg som löstes genom att öka volten ett snäpp till nordbryggan.

Visa signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb DDR5 6000MHz CL36 | GeForce RTX 4080 | Custom Loop Cooling]
Det heter DATOR, inte DATA!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ElyziuM
GPU-Z är underbart smidigt program för snabbt kontrollera grejer i grafik kortet.
Jag hade en udda prestanda bugg för ca en månad sedan som jag löste med GPU-Z, det visade sig att min PCI-E gick i bara x1 istället för x16 (hittade det genom programmet).
Tydligen en Intel P35 bugg som löstes genom att öka volten ett snäpp till nordbryggan.

Nu när du nämde det blev jag lite osäker..körs min i x16 eller x1?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av m4rc0
Nu när du nämde det blev jag lite osäker..körs min i x16 eller x1?

http://gpuz.techpowerup.com/08/12/05/ark.png

x1

Visa signatur

Asus Prime X470-pro | AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H115i | MSI GTX 1070 Gaming X | G.Skill Ripjaws 32 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 1TB | Corsair RM750x v2 | Fractal Design Define S

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av m4rc0
Nu när du nämde det blev jag lite osäker..körs min i x16 eller x1?

http://gpuz.techpowerup.com/08/12/05/ark.png

Din körs tyvärr i x1.

Här är min i x16:

För mig uppstod x1 efter jag slagit igång datorn och sedan tog "reboot" (dvs. starta om utan att bryta strömmen), stängde jag av datorn och slog på den igen hade jag x16 men så fort jag drog en normal reboot utan att bryta strömmen vart den 1x i nästa uppstart

Visa signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb DDR5 6000MHz CL36 | GeForce RTX 4080 | Custom Loop Cooling]
Det heter DATOR, inte DATA!