Dreamhack Winter 2008

Permalänk
Medlem

Angående bilden på LG-flaggan på sista sidan, hänger inte den snett?

Visa signatur

GA-EP35-DS4 | Q6600 @ 3.2 GHz | Leadtek GTX 260 896mb 700/1100/1500 | Corsair XMS 2x2gb, 800mhz @ 5.5.5.18 | Windows 7 Ultimate 64bit | NZXT Lexa BlueLine | Corsair 650TX

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av r3mpuh
Fint reportage!

Var satt det mest dota spelare, D:P?

Vi hade ett helt gäng av dom i B-hallen (jag inräknad)

Permalänk
Medlem

-=FULLMOON=- och Guldztrand >

Nu skall jag vara RIKTIGT petig.

Stridsvagn S heter den. Inte S-tank*mutter mummel*

Och som lite kuriosa....min morfar var med och tog fram den.

Permalänk
Medlem

Va fasen, jag missade helt SweC träffen! BITTERT!
Satt nog klistrad framför Left 4 Dead eller kanske CoD 5 Nazi Zombie Moden

Mycket bra reportage annars! Otroligt sköna bilder.

Visa signatur

Sugen på att spela lite äldre spel? Glid in på www.braindrainlan.nu och kolla när vi skall ha nästa LAN eller gå med vår Discord för att spela online https://www.braindrainlan.com/

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lonefox
-=FULLMOON=- och Guldztrand >

Nu skall jag vara RIKTIGT petig.

Stridsvagn S heter den. Inte S-tank*mutter mummel*

Och som lite kuriosa....min morfar var med och tog fram den.

Då kan jag vara ännu mer petig. Den heter faktiskt Stridsvagn 103!

Den är ball att köra kan jag lova dig. Men Leopard 2 är faktiskt roligare att köra.

Visa signatur

Stationära Intel i7 4790K 4,0GHz | 2x Nvidia Geforce GTX580 | 16GB DDR3 | 1xSDD 160gb | 2x1TB 7200RPM

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Guldztrand
Då kan jag vara ännu mer petig. Den heter faktiskt Stridsvagn 103!

Den är ball att köra kan jag lova dig. Men Leopard 2 är faktiskt roligare att köra.

Stridsvagn 103 heter den men kallas för Stridsvagn S också.

Ganska kass igäntligen då den var tvugen å skjuta i statisk positon. Eller ja det var ju hela iden. Mer eller midnre kräva sin egna skyttegrav och ligga å vänta. Fungerar väl om man har överhanden och vet var fi kommer men sedan är det ju inte så kul lägre. Så det var väl dess primära problem.

Sedan var den Extrem orkeslös också med sina klena kolvmotorer. K60 har jag inte pillat med men Detroit 6V-53T fixade jag iårdnign en av två hela agrigat vi skrotade ur som försvaret skänkte till skolan. Vi kudne fåt thela stridsvagnen men det ksotade för mö för skolan

Detroit 6V-53T är en jävla fin motor men den ger ca 300Hk ut och är lite för lite för en stridsvagn i den storleken. Var knappt så vagnen orkade upp på trailern när dom skulle transportera den för demontering åt oss. Gasturbinen vägrade nämligen starta dock fick vi igång den senare i skolan efter nåt år.

Tanken var att gastrubinen bara skulle ge extra kraft vi manövrar och inte under själva förflyggnigen av stridsvagnen när den inte var involverad i strider men so msagt kolvmotorn själv orkade sällan och gastburbinen fick ofta gå och slukade disel av bara den plus att urpsrugliga boing turbinen i sig var bara på 300Hk (330hp peak) så tanken hade inte så extremt mycket kraft att ta sig fram med trots allt även om både kolvmotor och turbin gick för fullt så fick ofta gasturbinerna arbeta på max tempraturer och i bland mer. Syntest på dom turbiner vi fick att blande smält i fler fall. En annan grupp i skolan tog 3st turbiner och byggde om den till en. Dock exploderade denna nåt år senare vid en olycka och totalförstördes.
103C hade visserligen Caterpillar gasturbiner och så kom våra levererade men so msagt vi fick orginalturbinerna med från boing. Försvaret verkar spara på allt hehe. Dessa gav 500Hk och har hört att dom gick å pressa till nära 600Hk. Vitt jag vet så tog Caterpillar över designen från boing då dom är väldigt lika men förbättrade den och modärniserade sånt som insprutning bland annat. Men var flera år sedna jag pillade med detta så är mycket man glömt.

Aldrig kört en tank tyvär men haft mö kul att plocka ner agrigat från dom och kört i testriggar och fixat iårdning motorerna så dom fungerade. Det var mycket kul. låvar inte många som slacktat 2.5 tons aggregat med 800-1000kg handpumpad manuel gaffeltruck Böjdes sig bra gafflarna nar man tog kolvmotor med växelåda på en gång på över 1 ton i hop hehe.

Men stridsvagnen får nog i sig annses var ett mislyckandes. Snackat med dom som körde dom och ända dom tyvkte var kul med dom var gasturbinen pga goa ljudet men annars så var dom inte specielt omtyckta vad jag fått intrycket av.

Permalänk
Medlem

Vintern är inget bättre än sommarn, skillnaden är temperaturen och det deppiga vädret, synd dock att dh går ner för varje år...

Permalänk
Medlem

Nog talat om Stridsvagn S! ; )

Citat:

Ursprungligen inskrivet av p0k
Vintern är inget bättre än sommarn, skillnaden är temperaturen och det deppiga vädret, synd dock att dh går ner för varje år...

Varför tycker du det går ner sig?

Visa signatur

Sugen på att spela lite äldre spel? Glid in på www.braindrainlan.nu och kolla när vi skall ha nästa LAN eller gå med vår Discord för att spela online https://www.braindrainlan.com/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anemic
Nog talat om Stridsvagn S! ; )

Varför tycker du det går ner sig?

Jag har själv aldrig varit på DH så min åsikt må vara baserad på vag fakta. Som jag har förstått det så har medelåldern på DH sjunkit varje år allt eftersom datorspelande har blivit allt vanligare och framför allt tillgängligare för alla. Detta gör att det hittas på väldigt mycket skit på DH, jag anklagar inte någon speciell, jag vet själv hur man var när man var 13-14. Jag kommer ihåg när jag var typ 13 och satt och drömde om att åka till DH, det var inte snack om att få lov för sina föräldrar på den tiden, de kände inte till ordet LAN över huvud taget då. Nu när man är gammal nog (18) för att själv kunna packa in några polare i bilen och köra upp dit (vet att man kan åka bussar och grejs, men palla det ) så är det för sent eftersom man har hört om all skit som händer på DH. Jag är ganska känslig mot dryga människor och hade helt enkelt inte klarat av det.

Tillgängligheten för Internet och datorer har gjort att medelålderna i hela sammanhanget har sjunkit vilket är riktigt irriterande. För att ta ett annat exempel (vissa kommer hata mig ), World of Warcraft. När jag började spela för 2.5 år sedan var alla trevliga, det gick att spela med andra personer osv. Nu för tiden är 75% av alla som spelar idioter vars enda mål är att jävlas, spamma chatter och vara allmänt äckliga. Jag menar inte att alla idioter är 12 år, det finns vuxna idioter med men ni som spelar vet vad jag menar.

Visa signatur

Rigg: ASUS ROG Strix B660-I Gaming WIFI | i5 12400F | Corsair Vengence DDR5, 32 GB | nVidia Geforce GTX 1060 3GB | Samsung 980 PRO, 1 TB

Permalänk
Medlem

Mykcet du säger är säkert sant men jag har faktiskt aldrig direkt upplevt det. Varit där fyra gånger nu och jag är ändå 27 år gammal. Sure sure, det är mycket kids och en sörens massa WoW spelare (jag spelar det inte själv) men jag upplever ändå stämningen som väldigt god.
Brukar alltid bli bra kompis med grannarna och hela den biten. Dock tänker jag att folk i allmänhet är ganska trevliga bara man säger "hej, läget?" (typ).
Första gången jag åkte till DH så var jag helt själv men det tog inte lång tid förren jag hade folk att hänga och lira med.
Visst, rötägg finns det ju såklart (det gör det överallt) men man får inte låta sig skrämmas! Då vinner de ju och man låter de förstöra shyssta events som DH.

Det enda som jag känner har varit smått irreterande är när de har släpat dit band som skall lira men blir totalt nerbuade av hela D hallen. Visst, vissa band är jäkligt kassa, men det är inte direkt trevligt att bli nerbuad ; ) (de spelar oftast bara 5 låtar typ) Jag hoppas arrangörerna varnar dem om det innan de kommer dit!

Visa signatur

Sugen på att spela lite äldre spel? Glid in på www.braindrainlan.nu och kolla när vi skall ha nästa LAN eller gå med vår Discord för att spela online https://www.braindrainlan.com/

Permalänk

Att medelåldern sjunker ser jag inte som något problem.
Jag tycker att stämmningen rasar betydligt mer när alla 18-åringar ska gå runt och gnälla som om de hade mens.

Urval

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pontus_mRI
Att medelåldern sjunker ser jag inte som något problem.
Jag tycker att stämmningen rasar betydligt mer när alla 18-åringar ska gå runt och gnälla som om de hade mens.

Urval
http://img184.imageshack.us/img184/2550/s1054498fb0.jpg

P12? vill minnas att du skyltade med din 17årsålder i bloggen du ville visa upp i nån tråd.

Permalänk

Jag kan inte förstå hur flera av er kan sitta och klaga på stämningen på DH utan att ens ha varit där? Jag var där för 6:e gången nu och ska jag vara helt ärlig tycker jag att det som slutade igår var ett av de bästa. Sen är en "stämning" alltid något relativt och vad den ena uppfattar som bra uppfattar den andre som dåligt, så frågar ni mig har ni givetvis inte en aning om vad ni tycker om DH förrän ni har varit där. Jag tycker absolut att man ska ge det en chans (eller två) om man är datorintresserad, ingen annanstans kan man känna en sån samhörighet med 10.000 andra under ett och samma tak!
Men grymt DH som sagt, längtar som vanligt tillbaks from. det att jag satte mig i bilen för att åka hem!

Visa signatur

Intel Core i5-11600K + Corsair H100i PRO XT | ASUS TUF RTX 3070 Ti | Corsair LPX 3200 4x8GB | Gigabyte Z590 GAMING X | ASUS PCE-AC68 | PNY XLR8 M.2 500GB + Samsung 850 PRO 256GB + Corsair Force 3 2x120GB | ASUS XonarDX | Corsair AX860 | Fractal Design Define 7 Compact Vit TG | Acer XB271HU + Dell U2412M | Sennheiser PC360 | Logitech G710+ | Mionix Naos QG | Win10x64 | ASUS RT-AC66U

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MeanGreen_SWE
Jag kan inte förstå hur flera av er kan sitta och klaga på stämningen.........längtar som vanligt tillbaks from. det att jag satte mig i bilen för att åka hem!

Håller med dig till 100%!!

Visa signatur

Sugen på att spela lite äldre spel? Glid in på www.braindrainlan.nu och kolla när vi skall ha nästa LAN eller gå med vår Discord för att spela online https://www.braindrainlan.com/

Permalänk

jag blev förvånad över att se så många crt-skärmar på dream-hack. Visserligen finns det ingen platt skärm som är lika bra som crt när det gäller respons och hur lång tid det tar att bilden visas på skärmen(glömde bort termen) men jag trodde att 2ms på lcd var enough.

Visa signatur

Bärbara [ Nada ]
Jobbets [HP Elitebook]
Stationära [ kaputt ]
Övrigt [LG OLED65C2] [PS5] [Xbox One X] [Xbox One Series X]

Permalänk
Medlem

Jag har nog närmare till Kalix än till DH.
Dessutom kan jag lika gärna få spö av barnen i lan spel.

Visa signatur

Min:ABIT NF7-S V2.0,Barton 2500+AQXEA XPMW@2,35Ghz,2x521Mb Adata Cas 2-3-3-6,Lt 6800LE 1,3v 16x1,6@440-930,SLK900A,Mustek A806 5:1 Dolby Digital Amp. Frugans:ESC K7-SEM,Duron1600,512Mb DDR. Antons:Aopen AK73(A)-V,512Mb Sdr,Xp1600+Parlomino AGOIA GREEN@1875Mhz@1.9v,Volcano7+Moddad@92mm,Gf 4200Ti@305-610 Zalman HP-80.

Permalänk

Jag tycker dreamhack var mysigt.

Dock är borden så dåliga dom kan vara. Skulle vara roligt om det kunde bli lite ändring på just den fronten. Själv var jag där och jobbade men märkte lite grejer som dom borde förbättra för att verkligen ha ett perfekt lan.

1. Fixa schystare bord (jaja jag vet att det krävs rätt många)

2. Hålla temperaturen mer stabil. Jag jobbade i expo och där vare lite kyligt men i D-hallen svettades man.

3. Kanske försöka hålla det lite mer städat.

Förövrigt så skall jag iväg på DH-skellfteå i mars och även på DH-sommar.

Visa signatur

» Asus Maximus III Formula «•» I7 860 «•» 4gb pc15000 «•» Gtx295 «•» Intel X25 80Gb «•» 2.5Tb «•» Asus Xonar d2 «•» Fractal r2«•» Windows 7 ultimate «

www.vasbyit.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Funnyvlad
jag blev förvånad över att se så många crt-skärmar på dream-hack. Visserligen finns det ingen platt skärm som är lika bra som crt när det gäller respons och hur lång tid det tar att bilden visas på skärmen(glömde bort termen) men jag trodde att 2ms på lcd var enough.

Det är nog snarare så att det är många som inte får en ny platt skärm av föräldrarna när de redan har en fullt fungerande gammal tjockis.

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem

Satt själv i B-hallen och hade mycket trevligt med mitt sällskap. Orkade inte ta mig till träffen, då tid och rum inte var bestämt när jag kollade.

En sak jag störde mig på, var att i DHM(Eller vad de kallade tidningen man fick). Skrev de något i stil med, saker man måste göra på DH: "Skrika HALLÅ tills man blir hes". Den personen skulle jag personligen kunna lyncha.

Men man är ju rutinerad, så öronpropparna ligger med. Enda att klaga på, var som vanligt att det tog slut för snabbt.

Permalänk
Medlem

Ja, fasen va tiden bara flyter förbi! Jag tycker inte man hinner med mycket alls. Gick igenom hela L4D och sen var det typ slut.
Men B hallen var la knäpptyst gemfört med D hallen?

Visa signatur

Sugen på att spela lite äldre spel? Glid in på www.braindrainlan.nu och kolla när vi skall ha nästa LAN eller gå med vår Discord för att spela online https://www.braindrainlan.com/

Permalänk

Detta var mitt elfte DH och är nöjd som vanligt.
Finns ju bara 2 saker att klaga på egentligen.
1. Hallå
2. Borden

Sen det där med CRT som jag såg någon skriva om tidigare så förstår jag dom som kör med det. Nu har jag slutat spela CS men om jag skulle börja igen så är CRT ett givet val för mig. TFT kommer inte nära. Nu lirar jag dock bara DotA så då är det saksamma.

Permalänk
Avstängd
Visa signatur

•Alienware: Q9450 @ CoolIT-FreeZone, HD2900XT, Blitz Formula, Crucial Ballistix 8500(old rev), Raptor 36GB 16mb+560GB, Hipro5 PSU
•Lian-Li + VappoLS: E6300, P5B, 2GB KHX 800mhz CL4, X1600XT, Hiper 580w Modular
•Lanbox Lite All @ H2O: P4 CedarMill @3,2Ghz, GA-G33M-DS2R, 2GB-667mhz, 7300GS Passiv, 320GB, Hiper530w

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Qn1f3
Satt själv i B-hallen och hade mycket trevligt med mitt sällskap. Orkade inte ta mig till träffen, då tid och rum inte var bestämt när jag kollade.

En sak jag störde mig på, var att i DHM(Eller vad de kallade tidningen man fick). Skrev de något i stil med, saker man måste göra på DH: "Skrika HALLÅ tills man blir hes". Den personen skulle jag personligen kunna lyncha.

Men man är ju rutinerad, så öronpropparna ligger med. Enda att klaga på, var som vanligt att det tog slut för snabbt.

Du borde få en varning för att du inte orkade.. det är Obligatoriskt att vara med ju
Men kan alltid vända saker till bra och dåliga ting. problemet är väl att det är så dålig stil på folket där. (vi lägger det här och skiter i det sen)

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anemic
Ja, fasen va tiden bara flyter förbi! Jag tycker inte man hinner med mycket alls. Gick igenom hela L4D och sen var det typ slut.
Men B hallen var la knäpptyst gemfört med D hallen?

Knäpptyst och DH går väl knappast att nämna i samma mening. Sprang runt väldigt mycket och reflekterade inte över ljudnivån något nämnvärt. Men troligen var det något tystare i B-hallen. De 10 första raderna i D-hallen är ju inte nådiga.

Spelade själv en hel del L4D, när man satt vid datorn.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=FULLMOON=-
Du borde få en varning för att du inte orkade.. det är Obligatoriskt att vara med ju
Men kan alltid vända saker till bra och dåliga ting. problemet är väl att det är så dålig stil på folket där. (vi lägger det här och skiter i det sen)

Hehe, kanske det. Hade gärna tittat förbi om det hade beslutats en tid, så man kunde dyka upp. Men hur sent bestämdes inte tid och rum? Det är just de 2 dimensioner jag förlorar kontroll över, när jag befinner mig på DH. Allt tenderar att bli ett stort vakum och man förstår inte om det är dag eller natt förräns man kommer utanför portarna.

Kanske en rubrik om det på huvudsiten nästa gång, så att alla som är på DH inte har någon ursäkt att inte dyka upp. Vi är ju trots allt ett ganska bra gäng där.

Mvh,

Permalänk

Dh är riktigt skojj !

Permalänk
Medlem

Jag tycker årets Dreamhack var riktigt skoj. Måste hålla med om att det var lite lite saker att se och göra i år och det var ganska fattigt med tävlingar på scenen. DR Love och kreativ var dock lika roligt som vanligt att se.

Lite tråkigt att det var så många dåliga artister på Dreamhack i år. Okej, det är verkligen inte schysst att bua. Men sjunger man en låt med en text som innehåller "vi häller öl på en brud som var ruskigt dryg" är det väl kanske inte så konstigt att man blir utbuad.

Monkey Kong var dock riktigt najs. Synd att kidsen inte uppskattade den typen av musik, hörde en del buande även där.

Allt som allt var det lyckat Dreamhack. Får hoppas på lite bättre underhållning nästa år bara.

Permalänk

Jag tycker det var väldigt kul i år med... Det var inget störe fel i år..
Men jag håller med om att det var lite Tävlingar i år.
Underhållning var ju på ett sådär :/

Men i alla fall var det ganska dugligt

Permalänk
Medlem

Det var varmare i D-hallen DHw08 än det var på DHs08.

Mysko =/... med tanke på att det var vinter borde ju det bli svalare. Fast crew var väll dumma nog att dra på värmen, lol.

Visa signatur

We are the Microsoft. Resistance is futile. You will be bluescreened!

Permalänk
Medlem

Gillar killen som spelar guitarhero i bar över. Vilken rockstar!

Visa signatur

ASUS P5B | Hiper Type-R 530W | Intel Core 2 Duo E6300 @ lite klock | 3GB - 667MHZ | XFX 8800GTS | 500GB Seagate | AGM A-19" & Samsung Q96, 42" | - Pro.2 PH-U585 | MX300 @ Func sUrface 1030 och allt hackar och krånglar på ett Windows Vista Ultimate -os