XFX på gång med moderkort för Core i7

Permalänk
Melding Plague

XFX på gång med moderkort för Core i7

Amerikanska XFX går på giganter som Asus och Gigabyte med ett nytt moderkort baserat på Intel X58.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Looks nice
Men varför ett PS/2 ingång?
PS/2 är ju död så att se en sådan ingång var ju en tråkig syn.

Visa signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb DDR5 6000MHz CL36 | GeForce RTX 4080 | Custom Loop Cooling]
Det heter DATOR, inte DATA!

Permalänk
Avstängd

mitt tangentborde ps/2

Visa signatur

E8600@4.57ghz 1.416vcore(vattenkyld, (XSPC edge acrylic cpublock), (Swiftech MCR-220 tank och radiator) (Laing Vario D5 pump) | Asus P5E x38 flashad till Rampage Formula 0601 bios x48 | 1024x4 MB 1200MHz 4-5-4-15 Kingston hyperX PC9600 |Gainward GTX280 @ 722c / 1500s / 1290mem | Asus SupremeFX II | Antec Truepower Quattro 850W 64A | samsung syncmaster 957p | Razer copperhead

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wekktor
mitt tangentborde ps/2

Mitt me

Permalänk
Inaktiv

Mitt med. Ska man inte använda något fancy med USB-hub, lcd-display, makroknappar och massa annat lull finns det inte något behov att byta från PS/2. Mitt tangentbord har den vanliga layouten plus multimediaknappar, funkar alldeles utmärkt på PS/2.

EDIT:
Ser nu att det inte finns någon PS/2 för mus =/ Det var synd, för oss som inte lägger ut 500+ på musen (läs 3-knapparsmus) så är fortfarande en stor del av marknaden PS/2 ansluten.

Och JA jag är medveten om att det är ett gaming MB, men bara för att man använder gaminghårdvara betyder det inte att man använder gaming mus + tangentbord

Permalänk

Går med strömmen här, mitt tangetbord hemma har också PS/2, fungerar utmärkt.
Det är inget att reta upp sig på, det är ju ditt val att använda om du använder det eller ej.

Permalänk

XFX är som EVGA lever på Nvidia och säljer kort till underbara överpriser.

Visa signatur

[ASUS Formula Gene] [i53770K] [G-Skill trident 2400mhz 2x4gb] [Radeon HD5870 1GB] [Corsair 550D] [Corsair 650w] [Corsair H100] [Windows 8 x64] [Totalt 3TB HD] [Boxee box] [New iPad] [Xbox 360 Slim JTAG]

Permalänk

PS2 tangentbord är viktigt för en del överklockare då usb versioner inte alltid fungerar så bra i BIOS/andra program som körs innan man kommer in i os:et. Till exempel fungerade inte mitt microsoft natural tangentbord nått vidare under widows xp installationen...var tvungen att byta till ett annat för att kunna acceptera licensavtalet (man var tvungen att trycka f8...vilket inte funkade nått vidare).

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wekktor
mitt tangentborde ps/2

Mitt med

Visa signatur

Asus Prime X470-pro | AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H115i | MSI GTX 1070 Gaming X | G.Skill Ripjaws 32 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 1TB | Corsair RM750x v2 | Fractal Design Define S

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Eriku-Kun
PS2 tangentbord är viktigt för en del överklockare då usb versioner inte alltid fungerar så bra i BIOS/andra program som körs innan man kommer in i os:et. Till exempel fungerade inte mitt microsoft natural tangentbord nått vidare under widows xp installationen...var tvungen att byta till ett annat för att kunna acceptera licensavtalet (man var tvungen att trycka f8...vilket inte funkade nått vidare).

Finns i bios att du kan ställa in mellan OS/BIOS på USB Legacy Support.
Jag har haft min på BIOS på alla moderkort dom senaste åren och har aldrig haft något sådant problem.

Visa signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb DDR5 6000MHz CL36 | GeForce RTX 4080 | Custom Loop Cooling]
Det heter DATOR, inte DATA!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ElyziuM
Finns i bios att du kan ställa in mellan OS/BIOS på USB Legacy Support.
Jag har haft min på BIOS på alla moderkort dom senaste åren och har aldrig haft något sådant problem.

Jo, jag vet. Hade det påslaget men hjälpte inte det minsta.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ElyziuM
Finns i bios att du kan ställa in mellan OS/BIOS på USB Legacy Support.
Jag har haft min på BIOS på alla moderkort dom senaste åren och har aldrig haft något sådant problem.

Inte i alla bios!

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk

Hur ska man ställa in det när man inte ens kan trycka på knappen för att komma in i BIOS ?

Visa signatur

e6600@3.2GHz@1.35v + P5B deluxe + corsair 2gb pc6400 + HD4350 m.m.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Postaldude
XFX är som EVGA lever på Nvidia och säljer kort till underbara överpriser.

Köpte mitt XFX mobo och grafikkort för en billig slant, billigare än motsvarande P35 mobo eller ett 9600GSO av annan tillverkare så där har du ju fel. Men vissa av dem nyare produkterna är dock dyrare än motsvarande konkurent.

Visa signatur

|| Surface GO 2 ||

|| NR200P, 12600K, Z690M-ITX, NH-U9S, RTX 3060 Phoenix, SKC2500 500GB, Fury 16GB, HX520 ||

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=FULLMOON=-
Inte i alla bios!

På mina kort så har jag haft det som jag pratade om.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av sl2wm-rocks
Hur ska man ställa in det när man inte ens kan trycka på knappen för att komma in i BIOS ?

Har aldrig haft något sådant problem.

Trodde inte det var så många som satt med gamla PS/2 borde fortfarande, jag köper nytt t-bord efter ca 1år, alltid samma t-bord då också, Logitech UltraX
Så fort knapparna börjar bli blanka och slitna, känns ungefär som att dom alltid är smutsiga för dom är så hala så köper jag nytt, kostar bara ca 200kr så.
Sålde mitt gamla UltraX till en polare för 100kr också

Visa signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb DDR5 6000MHz CL36 | GeForce RTX 4080 | Custom Loop Cooling]
Det heter DATOR, inte DATA!

Permalänk
Medlem

Jag hade aldrig X48 i tankarna pga priset när jag köpte senaste Core2-kortet eftersom jag inte behöver high-high-end- moderkort. Då känns det fel att köpa ett X58 för jag antar att de bara vill pressa ut lite extra kronor såhär i början. Jag önskar att något i stil med P55 kunde komma snart så man fick se hur priserna ser ut där. Folk som jämför "prestanda på i7 mot Core2" har ju oftast X58 vs P45 (eller t.o.m P35) så jag kan inte förstå hur man kan rekommendera i7 till "gemene man" nu (lika lite som nån rekommenderade X48 för nån månad sen). Nej, kom igen med mainstreamchipset nu!

Och angående PS/2. Jag kör Keytronic, de flesta jag sett är PS/2. Och visst har jag ultra-x också (två stycken, en har lite problem med vissa tangenter och ett gnisslar på höger shift), men även om de är trevliga att skriva på så tycker jag personligen KT är någon division över. Har inte något problem än efter säg 5 år på denna datorn. Så än byter jag inte ut PS/2-bordet (har dessutom två till i garaget )

Visa signatur

g++

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rhino
Jag hade aldrig X48 i tankarna pga priset när jag köpte senaste Core2-kortet eftersom jag inte behöver high-high-end- moderkort. Då känns det fel att köpa ett X58 för jag antar att de bara vill pressa ut lite extra kronor såhär i början. Jag önskar att något i stil med P55 kunde komma snart så man fick se hur priserna ser ut där. Folk som jämför "prestanda på i7 mot Core2" har ju oftast X58 vs P45 (eller t.o.m P35) så jag kan inte förstå hur man kan rekommendera i7 till "gemene man" nu (lika lite som nån rekommenderade X48 för nån månad sen). Nej, kom igen med mainstreamchipset nu!

Och angående PS/2. Jag kör Keytronic, de flesta jag sett är PS/2. Och visst har jag ultra-x också (två stycken, en har lite problem med vissa tangenter och ett gnisslar på höger shift), men även om de är trevliga att skriva på så tycker jag personligen KT är någon division över. Har inte något problem än efter säg 5 år på denna datorn. Så än byter jag inte ut PS/2-bordet (har dessutom två till i garaget )

P55 eller liknande kommer i slutet av 2009 men skillnaden till X58 (så här har det inte varit tidigare) är att X58 har en mer avancerad sockel än alla andra i 50 serien. LGA 1156 heter den nedbantade sockeln och kommer dessutom ha lite allmänt nedbantade processorer till skillnad från P45 och X48 tiden där man kunde ha en billig processor till det bästa moderkortet eller tvärtom.

Visa signatur

Macbook Pro 15" Retina 2013 | Spelriggen: Asus Rampage Formula | Sapphire HD7970 | 4GB ram | Intel Q6600 @ 3.2 ghz | Samsung 840 Pro 256gb + 3.3TB HDD | Antec P182B | Zalman ZM-850HP | BenQ FP241W | Logitech G500+Qpad MK-85 Pro|
Ljud: Peachtree Grand Pre, Emotiva XPA-2, Triangle Magellan Duetto, Beyerdynamic DT990

Permalänk
Medlem

Såg riktigt sexigt ut

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Postaldude
XFX är som EVGA lever på Nvidia och säljer kort till underbara överpriser.

Förutom att XFX:s X58 moderkort är listat som det näst billigaste på komplett...

Visa signatur

i7-10700K + Corsair H90 | Z490 | 64GB | RTX3080 | SSD 3*512GB + 500GB + 128GB | HDD 3TB | Phanteks P400S | TUF 750W | 31.5"+27"+24" | Corsair K95 RGB | Logitech G902 | Sennheiser RS 175