Tomma batterier och icke-fungerande minnen plågar Mac-ägare

Permalänk
Medlem

hoppas apple fixar till alla problem snart. är så extremt sugen på den nya macbooken :/

Visa signatur

| Ryzen 5800x | Asus prime x470 pro | Asus rtx 3080 tuf oc | Gskill 32gb 3,6ghz | Dell S2721DGFA | Asus MG279Q |

Permalänk
Medlem

Min MacBook tuffar på fint

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ElyziuM
Haha...skadeglädjen i mig skriker just nu

Jag vet Detta borde inte kännas bra egentligen haha

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk

Det e bara å byta till PC igen för alla som e missnöjda med APPLE
HP har bra support och bra garantier å e trevliga

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FredrikMH
Jag vet Detta borde inte kännas bra egentligen haha

Lätt ordnat

http://macworld.idg.se/2.1038/1.199782/apple-fixar-fel-i-nya-...

Visa signatur

ASUS K7M, AMD Athlon 1000 MHz Slot A, 3dfx Voodoo5 5500 64 MB AGP, 512 MB SDRAM @ CL 2-2-2-5, Cooler Master ATC-100-SX Aluminum Mid Tower.

Permalänk
Avstängd

Apple har så jäkla mycket strul jämt. Hur kan de ta ut så höga priser för något som inte håller?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -Boris-
Apple har så jäkla mycket strul jämt. Hur kan de ta ut så höga priser för något som inte håller?

För de lagar problemen iaf Sen tar de ju inte ut så mycket faktiskt, tycker datorerna är helt ok i pris.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Derox
För de lagar problemen iaf Sen tar de ju inte ut så mycket faktiskt, tycker datorerna är helt ok i pris.

Subjektivt kanske dom är prisvärda men objektivt är dom icke det se detta test http://pcforalla.idg.se/2.1054/1.187853/6-blixtssnabba-barbar... där en Acer Aspire 8930G kostade vid pressläggningen 15 000:- medan en Macbook Pro kostade 28400:- och inte presterar bättre än den för 15 000:- så nej tack jag vill ha valuta för pengarna och en iofs något så när snygg dator men nästan det dubbla för utseendet?

Sen att man trivs med en Mac det säger jag inget om menutseendet är ändock något som bedöms subjektivt och då är det upp till var och en hur man värderar utseendet s a s ;).

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av olirc
Subjektivt kanske dom är prisvärda men objektivt är dom icke det se detta test http://pcforalla.idg.se/2.1054/1.187853/6-blixtssnabba-barbar... där en Acer Aspire 8930G kostade vid pressläggningen 15 000:- medan en Macbook Pro kostade 28400:- och inte presterar bättre än den för 15 000:- så nej tack jag vill ha valuta för pengarna och en iofs något så när snygg dator men nästan det dubbla för utseendet?

Sen att man trivs med en Mac det säger jag inget om menutseendet är ändock något som bedöms subjektivt och då är det upp till var och en hur man värderar utseendet s a s ;).

Är ju inte helt ovanligt att man hittar en 8000-9000-kronors Laptop med bättre specs än en 20000-kronors Apple.

Permalänk
Medlem

Dags att göra ett inlägg!

Jag arbetar som IT-Chef för ett företag som sysslar med diskretionär förvaltning, någonting som innebär att jag arbetar mot Finansinspektionen, PPM-myndigheten, etc. Jag arbetar i en ständigt förändrande miljö då myndigheter såsom kunder ständigt av oss kräver en säker samt kompatibel miljö. För att uppfylla samtliga krav kör jag OS X via min MacBook Pro Unibody som inköptes för lite mer än en månad sedan i USA dvs. när de nya maskinerna började dyka upp i de Amerikanska butikerna. (Kan tillägas att flera anställda av PPM-Myndigheten kör Mac av dvs. skäl)

För att undvika ett flame-war att jag arbetar lika väl i *nix, os x som windows. Vi kör Vista på klienterna, *.nix på servrarna samt jag + några andra kör os x.

Måhända att jag har iPhone, iPod, Macbook och en MBP som jag använder tillvardags. Nåväl, min MBP har dragits med de såkallade "tomma batteri-problemen" ett tag nu. Samtidigt som jag betalt strax över 20000kr för min MPB för att vara en sk. beta-testare för produkten så vet jag likväl att Apple kommer justera problemen via patchar, någonting som Microsoft tar än längre tid för... Utan att skylla dessa problem på Microsoft, Apple samt alla underbara *nix-utvecklare så består problemen sällan på tillverkaren / utvecklaren av Operativsytemet utan snarare beror detta på bristfällande 3:de-parts drivrutiner. Inte alltid har Microsoft samt Apple kunnat tillitat sig på Nvidida / AMD (för att inte glömma alla andra taskiga programtillverkare)... Tänk på det innan ni kritiserar respektive OS.

Tänk sedan att Apples datorer tillverkas utav Asus om jag inte missminner mig, batterierna utav ett företag i Kina som jag inte kommer ihåg namnet på. Vi behandlar tusentals kunder om dagen, det är de facto omöjligt att testa varenda kund om hans / hennes aktier/fonder kommer gå positivt. Tänk er då Apple som har fler kunder, en sådan omfattning av datorer är en ekonomisk omöjlighet att genomgå då slutkund kommer stå för högre pris samt längre leveranstid. Jag vet inte hur många gånger jag haft problem med våra Dell-datorer som är utestående leverantör till vårt företag!

Istället för att tänka; "Det är Apples / Microsofts-problem", tänk istället på att ett företag såsom en familj eller ett ungkarlsliv måste uppnå ett positivt resultat för att gå runt. Sådan är kapitalismen, sådan är världsmarknaden, sådan är klientelen, sådan är även det Svenska folket.

Sen att Apple drar till sig ovanligt mycket good-will / bad-will är en PR-fråga, någonting som alla som läst Marketing Apple förstår sig på.

Kritisism besvaras helst genom PM!

Visa signatur

❤️ Aruba, EdgeRouter, HPE, macOS & Armbian

Permalänk
Avstängd

Tycker det där är ganska felaktigt. Jag jobbar inte med datorer på heltid och har inte det intresset. Det är intressant att du kallar dig själv för betatestare, kan man utgå från att du syftar på att du är en användare av första generationens Mac?

Citat:

Utan att skylla dessa problem på Microsoft, Apple samt alla underbara *nix-utvecklare så består problemen sällan på tillverkaren / utvecklaren av Operativsytemet utan snarare beror detta på bristfällande 3:de-parts drivrutiner

Det är lite fel att jämföra Microsoft och Apple rakt av då de egentligen inte konkurrerar på samma marknad eller ens erbjuder liknande slutprodukt. Microsoft säljer ett operativsystem och Apple säljer ett erkänt väl sammansatt koncept. Bristfällande drivrutiner ska således inte härledas till tredjepart utan till Apple som inte testat ordentligt - alternativt vägrar säga något alls för ens en allt för negativ bild målas upp. Man tar helt enkelt inte en slutprodukten som är så hårt förknippat med företaget (ex Coca Cola, Big Mac och McDonalds, vad iPod har gjort för mp3-spelaren osv osv) och skyller på dåliga drivrutiner. Det är som att Carlsberg skulle skylla på dåligt vatten när de brygger påskölen.

Citat:

Tänk er då Apple som har fler kunder, en sådan omfattning av datorer är en ekonomisk omöjlighet att genomgå då slutkund kommer stå för högre pris samt längre leveranstid

Apples slutkunder betalar i regel lite mer än många andra redan om man ser till vad som exakt sitter under skalet. Ett Mac- skal kostar nog inte många fler kronor att tillverka än ett Asus- skal för den delen heller. Så jag vill nog påstå att deras slutkunder redan betalar för en högre kvalitetskontroll. Det hade jag åtminstone krävt om jag lade 20 000kr på en bärbar dator.