Nytt gameboard från Logitech

Permalänk
Melding Plague

Nytt gameboard från Logitech

Logitech G13 är en ny kontroll för datorspel.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Varför behöver man en skärm på tangentbordet för att se hur mycket ammo man har kvar?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Quadspider
Varför behöver man en skärm på tangentbordet för att se hur mycket ammo man har kvar?

För att man blir ännu coolare och alla 10 åringar på ett LAN kommer att bli avis på en...

Visa signatur

Hiroshima 45, Tjernobyl 86, Windows 95.

Leeloo Dallas Multipass

Permalänk

Den där såg läskig ut.. typ något the borg's? i star trek skulle nyttjat

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk

Onödigaste jag sett

Permalänk
Avstängd

awesome ;D

priset är dock lite högt

Permalänk
Visa signatur

Antec Performance P182 | Intel Core i7 920 | Gigabyte GeForce GTX 660Ti | Gigabyte GA-EX58-DS4 | Corsair XMS3 1333 MHz 6 GB | Samsung SpinPoint F3 | Corsair 650TX | Windows 7 x86-64 | QPAD MK-50

Permalänk
Medlem

Jag kör nog vidare med min Belkin Nostromo N52 ett tag till.

Visa signatur

AMD Ryzen 7800x3d | Asus Strix X670E-F | G.Skill DDR5 2x32GB @6000MT/s CL30 | RTX 4090 TUF | Sound Blaster AE-7 | WD SN850x 4TB | Corsair HX1500i | NZXT H7 Flow | Logitech G915 TKL | G502 X Lightspeed | LG 42" C2 OLED | Logitech Z-5500 | Epos H6Pro | Windows 11 Pro

Permalänk

Jag fortsätter nog med mitt G15 (blå modellen) ^^:P

Permalänk

Detta kan vara användbart för mig om priset blir lite lägre. Jag har nu ett Microsoft Natural Ergo 4000 som är väldigt skönt att skriva på men när det kommer till spelande är det allt annat än bra design eftersom att man i många spel behöver komma åt knapparna på andra sidan tangentbordet snabbt.

Visa signatur

[i7 2600k @ 5GHz| NH-D14, fläktar utbyta mot ljudlösa 120mm SySS 800| Asus P8P67| HD6870 DirectCU| Corsair 4x8GB (32GB) 1600MHz DDR3| Moddat Corsair 550VX | Mac Pro / G5 Chassi| 2x120GB raid0 Intel 520 sys+ 2x3TB slask & home (riktig lagring på 12TB ZRAID NAS som även home backuppas/rsyncas till) ] - Helt ljudlös om man inte lägger örat intill chassit
[ MacBook Pro Retina 13 | 16GB ram | 256GB PCIe SSD | OS X(main), Arch ]

Permalänk

Om spel började stödja analoga styrspakar ordentligt skulle det kunna vara intressant. Tycker det är lite primitivt att förflyttning i PC-spel fortfarande styrs digitalt.

Permalänk
Avstängd

Äh, se obekväm ut.. håller mig till Zboard MERC istället

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

Jag hade gärna sett en gamer anpassad variant av 3DConnections '3D-mus'.

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=351412

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Upset_Nerd
Om spel började stödja analoga styrspakar ordentligt skulle det kunna vara intressant. Tycker det är lite primitivt att förflyttning i PC-spel fortfarande styrs digitalt.

Har jag fattat fel nu eller är du knas? Är inte Analog gammal teknik som man vill forsla ut och köra allt digitalt?

Visa signatur

Asus Prime Z390-A - Intel I7 9700KF - Corsair Vengeance 2x8GB 3200Mhz CL16 - MSI GeForce RTX 2080 SUPER 8GB Ventus XS OC - Creative Sound Blaster Z (skäms) - Corsair AX 1200i Digital 1200W 80+ Platinum - Fractal Design R6 - Sennheiser GSP 600 - Acer Predator XB271HUA

Permalänk
Medlem

PEW PEW, FIRE LASERBEAM!KABOOOM!

Använder man inte datorskärmen för att se ammo?... det är inte så att jag kollar på tangenterna när jag spelar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tommy_h
Har jag fattat fel nu eller är du knas? Är inte Analog gammal teknik som man vill forsla ut och köra allt digitalt?

Tror han menar att alla knappar har antingen "på eller av", inte som en analog knapp som på t.ex PS2 dosorna.

dock så ser denna gameboard crap ut, knapparna ser ut som om dom kom från ett 15år gammalt t-bord, lägg åtminstonde in laptop knappar på den.

Visa signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb DDR5 6000MHz CL36 | GeForce RTX 4080 | Custom Loop Cooling]
Det heter DATOR, inte DATA!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tommy_h
Har jag fattat fel nu eller är du knas? Är inte Analog gammal teknik som man vill forsla ut och köra allt digitalt?

I regel är det digitalt man vill ha saker, men långt ifrån alltid. I just styrspakar så använder man analoga signaler genom att man mäter styrspakens position genom en potentiometer vilket ger bättre resultat än vad man skulle få med digitala signaler.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7700X // MB: ASRock X670E PG Lightning (AM5) // Chassi: Fractal Design Define S // PSU: Antec Truepower 650W // CPU-kylning: Noctua NH-U12A // GPU: ASUS Radeon RX 6800 XT TUF OC // RAM: Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL40 FURY Be // SSD: Intel 660p 1TB, Samsung 840 Evo 120GB // HDD: Seagate Barracuda 3TB // Monitor: Svive Pyx 34C801

Permalänk
Medlem

Dock kör man fortfarande med potentiometrar men använder en AD omvandlare.
För att förklara på ett annat sett är det som att lyssna på en riktig CD eller en mp3 låt. Allt blir tyvärr downsamplat i den digitala världen då vi inte kan lagra tillräckligt med information för att representera det analoga.

Dock har vi kommit en bra bit på vägen...

Visa signatur

"Svaret på frågan är inte alltid en lösning till problemet"
# A64 3700+ @ 2.8GHz (280*10) # Corsair TwinX 2*1024 2.3.3.6 (187MHz) # PoW Geforce 7800GT @463/1200 # 8050p i 3dmark05

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tommy_h
Har jag fattat fel nu eller är du knas? Är inte Analog gammal teknik som man vill forsla ut och köra allt digitalt?

Menade alltså analog i den lite slarvigare bemärkelsen att det finns fler lägen än bara på/av, precis så som Elyzium tolkade det.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DAoG
PEW PEW, FIRE LASERBEAM!KABOOOM!

Använder man inte datorskärmen för att se ammo?... det är inte så att jag kollar på tangenterna när jag spelar

Word. Dock finner jag LCD:n på mitt G15 mycket användbar när jag inte spelar och när spelen inte fungerar som dem ska (processor-, minnes- och bandbreddsanvändning samt en liten del som visar om något program inte svarar + en knapp för att avsluta icke svarande program. LCD SirReal rekommenderas varmt!), men frågan är vad man ska med denna LCD:n till..?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ElyziuM
Tror han menar att alla knappar har antingen "på eller av", inte som en analog knapp som på t.ex PS2 dosorna.

dock så ser denna gameboard crap ut, knapparna ser ut som om dom kom från ett 15år gammalt t-bord, lägg åtminstonde in laptop knappar på den.

Laptop tangenter är ju lite av en smaksak, jag personligen hatar såna tangentbord.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=|ZetaXtreme|=-
Detta kan vara användbart för mig om priset blir lite lägre. Jag har nu ett Microsoft Natural Ergo 4000 som är väldigt skönt att skriva på men när det kommer till spelande är det allt annat än bra design eftersom att man i många spel behöver komma åt knapparna på andra sidan tangentbordet snabbt.

Behöver du komma till andra sidan av tangentbordet behöver du ställa om dina knappar i spelen ;P

Permalänk
Medlem

Säkert varit ett bra köp i slutändan efter inlärning. Nahh, nej tack.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Loxus
Behöver du komma till andra sidan av tangentbordet behöver du ställa om dina knappar i spelen ;P

Jo men i tex wolrd of warcraft har man ju spells på 1-0 och så vidare.

Visa signatur

[i7 2600k @ 5GHz| NH-D14, fläktar utbyta mot ljudlösa 120mm SySS 800| Asus P8P67| HD6870 DirectCU| Corsair 4x8GB (32GB) 1600MHz DDR3| Moddat Corsair 550VX | Mac Pro / G5 Chassi| 2x120GB raid0 Intel 520 sys+ 2x3TB slask & home (riktig lagring på 12TB ZRAID NAS som även home backuppas/rsyncas till) ] - Helt ljudlös om man inte lägger örat intill chassit
[ MacBook Pro Retina 13 | 16GB ram | 256GB PCIe SSD | OS X(main), Arch ]