Böjbara skärmpaneler närmare handeln

Permalänk
Medlem

coolt som satan, jag har iaf hittat min tapet i framtiden!

Visa signatur

Antec P182,AMD 64 X2 4600+ @2,73 ghz, Noctua NH-U12F, 2GB DDR2 667@804 Mhz 4-4-4-4-12-2T, ATI HD4870 512 MB ,Gigabyte S4. Samsung Spinpoint 400GB , Samsung Spinpoint 1TB.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SkuggeSkuggesson
Du skriver fel. Det ska vara "med", inte "av".

Jag förstår att man kan ta till sig av grammatiska fel men det handlar först och främst om att göra sig förstådd så vi bryr oss inte om sådant här på Clockers så länge som det inte är upp mot väggarna galet.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Inaktiv

E-papper? :D:D

Permalänk
Hedersmedlem

Lite missvisande bild på nyheten? Det var ju ingen färg på skärmen

Men det ser banne mig coolt ut.

Permalänk

ehh...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lazzar
Jag är nästan övertygad att detta blir något stort i framtiden, möjligen efter några fler revisioner, men det ser ju bra ut!

ungefär som alla andra då...

Visa signatur

Antec Performance P182 | Intel Core i7 920 | Gigabyte GeForce GTX 660Ti | Gigabyte GA-EX58-DS4 | Corsair XMS3 1333 MHz 6 GB | Samsung SpinPoint F3 | Corsair 650TX | Windows 7 x86-64 | QPAD MK-50

Permalänk
Medlem

Man kanske kan använda det som toalettpapper. Så kan man själv välja vem man vill torka sig i röven med.

Visa signatur

Yoshi-HTPC
ASUS Z97-AR | i7-4790K | ADATA 2x8GB CL9 1600MHz XPG | Sapphire Radeon R9 290 | NZXT H440 vitt | Samsung 850 Pro 256GB SSD | EVGA Supernova G2 750W | Corsair Raptor K50 Gaming Keyboard | Steelseries Rival | Sennheiser G4ME One
Citera för svar

Permalänk
Avstängd

Bra att den är stryktålig.
Då kanske den klarar GOST (Rysslands motsvarighet till ISO och TCO tester), vilket inkluderar att den ska klara ett armborst skott.

http://www.youtube.com/watch?v=AAdku9YhSCI

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MBY
Haha. "Stäng fönstret, draget skrynklar TVn!", "Hmm, få se på tvättlappen, ska TVn tvättas i 40 eller 60 grader?"

Hahah!

Visa signatur

Antagligen en bättre dator än vad du har!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SkuggeSkuggesson
Du skriver fel. Det ska vara "med", inte "av".

Ja och nej. Uttrycket säger "gödsla med..." så "gödsla av" är fel utan vidare precisering. "Produkter av tidigare skärmversioner" är dock helt korrekt. Det syftar nämligen på något annat än "produkter med tidigare skärmversioner". Nya generationer av skärmar medger nya produkter. Jämför med skillnaden mellan "barn av sin tid" och "barn med sin tid". Det betyder olika saker.

Visa signatur

http://www.theatlantic.com/national/archive/2012/05/how-the-p...
"If there's a simple lesson in all of this, it's that hoaxes tend to thrive in communities which exhibit high levels of trust. But on the Internet, where identities are malleable and uncertain, we all might be well advised to err on the side of skepticism."

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MBY
Det syftar nämligen på något annat är...

Du skriver fel. Det ska vara "än", inte "är".

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SkuggeSkuggesson
Du skriver fel. Det ska vara "än", inte "är".

Hörru! Varför rackar du inte ner på någon som särskriver eller kommer med dåliga argument, dumma åsikter eller inte tillför något vettigt? Att påpeka stavfel är helt okej. Att punktmarkera någon som uppenbarligen inte har ett rent dysfunktionellt språk för att peka ut tangentmissar förefaller däremot vara en smula småaktigt.

En sökning ger vid handen att du bokstavligt reggade dig igår och har inte gjort något annat än peka ut småfel hos mig. Det måste inte vara dåligt, men du kan väl vänta tills du är etablerad här och kommit med egna alster?

Visa signatur

http://www.theatlantic.com/national/archive/2012/05/how-the-p...
"If there's a simple lesson in all of this, it's that hoaxes tend to thrive in communities which exhibit high levels of trust. But on the Internet, where identities are malleable and uncertain, we all might be well advised to err on the side of skepticism."

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MBY
En sökning ger vid handen att du bokstavligt reggade dig igår och har inte gjort något annat än peka ut småfel hos mig.

Småfel säger du. Jag säger att det är svårt att svara vettigt om du inte uttrycker dig vettigt. Sådant leder bara till substanslösa svar, ofta helt utan uppbackning, och bör stävjas.
Tråden kan låsas nu eftersom MBY är på väg att spåra ur helt.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SkuggeSkuggesson
Småfel säger du. Jag säger att det är svårt att svara vettigt om du inte uttrycker dig vettigt. Sådant leder bara till substanslösa svar, ofta helt utan uppbackning, och bör stävjas.
Tråden kan låsas nu eftersom MBY är på väg att spåra ur helt.

Förlåt, jag skriver normalt för normalintelligenta. Du finner säkert mer substans i kommentarer som att man kan använda produkten som toapapper. Vidare skriver jag för folk som kan tänka och kan läsa mellan raderna till skillnad från de vars tillståndsmaskiner till robotlogik låser sig av enstaka språkfel. En särskrivning förstör vidare alltid syntaxen, det gör normalt inte ett stavfel. Så, dags att sluta leka idiot?

Kan vi återvända till ämnet?

Edit: Jag gör det i alla fall!
Tux0r, detta är "e-papper"! Sedan kanske samma teknik kan användas till annat, men den mest uppenbara och roliga tillämpningen torde vara e-böcker. En handfull tidningar har redan börjat sälja en "e-upplaga" där man tankar hem en fil till sin e-bok. Mycket praktiskt.

Fördelarna med konventionella böcker i fråga om form, läsbarhet och känsla kan inte riktigt ersättas av en generell dator, hur tunn den än må vara. E-böcker, där pappret behöver en mycket liten eller ingen ström för att behålla bilden ger papperslik betraktningsvinkel och kombinerat med touch-funktioner ges möjlighet till att markera text, klottra ner kommentarer i marginalerna och spara bokmärken samt kopiera text i ascii-format till en PC. Resultaten kan mycket väl, på kort sikt, bli något som faktiskt för en gångs skull är bättre på _alla_ relevanta punkter jämfört med en traditionell bok. En e-bok kan ju för övrigt hålla massor av böcker. Bokhyllan blir lite tråkig och innehållslös, men läsupplevelsen består intakt och kanske tillochmed förbättras.

Visa signatur

http://www.theatlantic.com/national/archive/2012/05/how-the-p...
"If there's a simple lesson in all of this, it's that hoaxes tend to thrive in communities which exhibit high levels of trust. But on the Internet, where identities are malleable and uncertain, we all might be well advised to err on the side of skepticism."

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MBY
Förlåt, jag skriver normalt för normalintelligenta. Du finner säkert mer substans i kommentarer som att man kan använda produkten som toapapper. Vidare skriver jag för folk som kan tänka och kan läsa mellan raderna till skillnad från de vars tillståndsmaskiner till robotlogik låser sig av enstaka språkfel. En särskrivning förstör vidare alltid syntaxen, det gör normalt inte ett stavfel. Så, dags att sluta leka idiot?

Jag hade på känn att du skulle spåra ur och gå till personangrepp. Alltid lika trist att se, men brist på etikett och god ton brukar gå hand i hand med nedsatt kommunikationsförmåga.
Kom ihåg att det finns bara en sak som låter värre än när någon kliver i ett klaver. Det är när denne någon försöker kliva därifrån.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SkuggeSkuggesson
...
Kom ihåg att det finns bara en sak som låter värre än när någon kliver i ett klaver. Det är när denne någon försöker kliva därifrån.

Bidra till tråden i stället för att göra parodi på vad jag brukar skriva. Du verkar inte fått mat idag. Jag kommer dock inte hemfalla åt mer troll-matande, så om du inte skärper dig kommer du ej få några svar. Jag har liksom på känn att du får en tuff och kort tid här på forumet...

Visa signatur

http://www.theatlantic.com/national/archive/2012/05/how-the-p...
"If there's a simple lesson in all of this, it's that hoaxes tend to thrive in communities which exhibit high levels of trust. But on the Internet, where identities are malleable and uncertain, we all might be well advised to err on the side of skepticism."

Permalänk
Testpilot

Försök hålla er till ämnet tack.

SkuggeSkuggesson: Även om man alltid ska försöka stava rätt bidrar det lätt till en dålig stämning att påpeka varenda litet stavfel folk gör, det har du säkert redan märkt.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SkuggeSkuggesson
Jag hade på känn att du skulle spåra ur och gå till personangrepp. Alltid lika trist att se, men brist på etikett och god ton brukar gå hand i hand med nedsatt kommunikationsförmåga.
Kom ihåg att det finns bara en sak som låter värre än när någon kliver i ett klaver. Det är när denne någon försöker kliva därifrån.

Tack, det räcker mer än väl nu. Du blev tillsagd att sluta igår men fortsatte ändå trolla vidare om hur MBY stavar och utrycker sig.

*SkuggeSkuggesson avstängd*

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk
Medlem

fan vad skönt å ha en pappersbit som mobil senare då, med touchscreen ^^

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av knoakh
Inte alltför lång tid kvar till "Minority Report"-världen.

Inte helt säker på att jag ser kopplingen mellan böjbara skärmar och synska tjejer i badkar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av knoakh
Inte alltför lång tid kvar till "Minority Report"-världen.

Faktist så har den tiden redan kommit.
De använder en stor plexi bit med en projektor bakom, handskarna han har med de vita duttarna på fingrarna används för att en kamera ska kunna se punkterna som muspekarna, denna teknik kallas multi-touch.
Kolla upp på youtube, det står hur du kan göra en egen multitouch och du kommer då förstå hur jag menar lite bättre.

Dock är det enda problemet att om plexit är genomskinligt så går projektorn rakt igenom , dpck så stannar lite ljus men om andra sidan var ristat, eller sandad så den inte vart helt genomskinlig skulle det vara hur bra som helst.

Att överföra bilder och liknande på en bit plast från dator till dator går dock inte än, möjligt om du hade massor med nano ljus strålar som lyste från kanterna eller så men annars går det ej.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jokklas
Inte helt säker på att jag ser kopplingen mellan böjbara skärmar och synska tjejer i badkar

Jag ser inte heller kopplingen "flera tassar på skärmen <> minority report". Det var trots allt bara en liten, liten del av en rätt dålig film, som dessutom har prövats tidigare. Filmen har så att säga ingenting med tekniken att göra förutom att 14-åringar tror att Hollywood alltid har rätt i sina framtidsdystopier...

Själv tycker jag det verkar vara banalt. Utmärkt för presentation och spel. Uruselt för någon form av långvarig och tung interaktion. Tangentbord kommer finnas läääänge till!

Visa signatur

http://www.theatlantic.com/national/archive/2012/05/how-the-p...
"If there's a simple lesson in all of this, it's that hoaxes tend to thrive in communities which exhibit high levels of trust. But on the Internet, where identities are malleable and uncertain, we all might be well advised to err on the side of skepticism."