Nvidia släpper drivrutin för GTA IV

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mrfisse
Det jag la fram där är ju mer eller mindre fakta/förklaring.

Hehe, "fakta".

Citat:

Ursprungligen inskrivet av mrfisse
1. Är väl inget större fel på skuggorna. FPS beror på din setup.

"Inget större fel", har du sett bilderna? Att antalet bilder per sekund beror på vilken dator man har är det ingen som har förnekat, ändå kommer du dragandes med det. Spelet är dåligt optimerat, punkt slut.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av mrfisse
2. Miss av rockstar, ska avlägsnas i kommande patch.

Oh, vad bra att det kanske kommer bli bättre sen. Men det är inte bra nu, eller?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av mrfisse
3. För att det är så i alla spel där Windows Live används. Ett sätt att ha en online profil att skryta med. Använd inte om du inte gillar.

Nu var det ju tydligen så att man var tvungen att använda sig av det.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av mrfisse
4. Ikon vid klockan, vetefan om den installerar... Men ett program där du kan ladda upp dina clips osv, rätt kul om man är sån "youtube" fantast. För övrigt att programmet läggs vid klockan kallas att det minimeras till din system-tray... väl bättre det än att det läggs i din taskbar o tar upp plats ?

Här har vi ju två kanonbra grejer! Det är rätt kul om man är youtubefantast och det är bättre att det ligger i meddelandefältet än i aktivitetsfältet. Ska man vara glad, kanske t.o.m. lite tacksam för att de programmerade så att det lägger sig i meddelandefältet?

Spelet är ett skämt, ingenting annat.

Visa signatur

Space, the final frontier

It's not what you've got, it's how you use it, som gamle Ray Stevens sa.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thallid
text

Bra skrivet, kunde inte gjort det bättre själv

Visa signatur

q9550@3,4Ghz, GTX275, 4GB DDR2 Corsair XMS2//HTPC AmdX2 4600+ passivt kyld med scythe ninja mini, Antec NSK 2480

Fractal design arc midi r2// core i7 4770k@ 4,4ghz :)
// corsair h100i // corsair hx 850m// asus maximus VI hero//
Corsair vengeance pro 2400mhz// intel ssd 335 180gb// gigabyte gtx 780 OC@1200mhz Core//win 8.1

Permalänk

är det samma blåskärmar och skit som på den förra skiten dem släppte?

Visa signatur

Fractal Design R5 - Asus Maximus ix Code - Intel 7700K - Cryorig H7 - Samsung 960 Pro - Corsair RM750 V2- Asus ROG Strix 2060 - AOC Q3277PQU - NAD D3020 - Shure Aonic 50 - Dali Evidence 470 - Monitor Audio Bronze BR5 - Denon Rcd-M40 - XTZ 8.17 - Mionix Zibal 60 - Mionix Naos 3200 - Tangent Amptser BT 2 - Wharfedale Diamond 210 - Sen några fler datorer - Hörlurar - Och vettefan vad man har dragit på sig under åren. Dessa är iaf. dem primära jag använder mest.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thallid
Hehe, "fakta".

"Inget större fel", har du sett bilderna? Att antalet bilder per sekund beror på vilken dator man har är det ingen som har förnekat, ändå kommer du dragandes med det. Spelet är dåligt optimerat, punkt slut.

Oh, vad bra att det kanske kommer bli bättre sen. Men det är inte bra nu, eller?

Nu var det ju tydligen så att man var tvungen att använda sig av det.

Här har vi ju två kanonbra grejer! Det är rätt kul om man är youtubefantast och det är bättre att det ligger i meddelandefältet än i aktivitetsfältet. Ska man vara glad, kanske t.o.m. lite tacksam för att de programmerade så att det lägger sig i meddelandefältet?

Spelet är ett skämt, ingenting annat.

Är du efter eller? Jag gav bara svar på sakerna som togs upp sen börjar du kräka ur dig att det e fanboy snack. Du måste fan vara helt slut i huvudet.
Ja jag har sett bilderna, jag har även spelat spelet. För mig har det fungerat utmärkt så jag drar väl min slutsats efter det. Att många har problem har jag dock inte missat. Realtidsskuggorna ser jättebra ut på min skärm iaf.
Vad gäller Rockstar Social Club och Windows Live så är det väl rockstars beslut att det ska vara där. Det är knappast i vägen drar inga resurser och går att stänga av när du spelat. Du kan för övrigt stänga av Rockstar Social Club efter du startat spelet om du nu lider så jävla mycket.
Försökte för övrigt inte försvara rockstar pga att jag skulle vara nån fanboy. Men spelet var kul enligt mig och fungera bra. Där är även många fel, det har jag väl inte förnekat.
Som sagt jag svara bara på punkterna att du sen inte kan ta det e ju bara sorgligt

Pantheus: Det förvånar mig ni verkar lika korkade båda två, kollar man på vad ni annars skriver på detta forumet så kan man snabbt dra den slutsatsen

Visa signatur

Intel 7700K @ 5,1ghz (Binned) | Custom H2O Loop | Asus Maximus IX Hero | 32GB Corsair @ 3200mhz | GTX 3080 | Samsung 960 EVO 500GB | Samsung 870 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 2TB | Soundblaster Z-Xr | Asus ROG Swift PG279Q | Corsair 850W-HX | Thermaltake The Tower 900

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mrfisse
Pantheus: Det förvånar mig ni verkar lika korkade båda två, kollar man på vad ni annars skriver på detta forumet så kan man snabbt dra den slutsatsen

Diskuterar inte med fanatiker.

Visa signatur

q9550@3,4Ghz, GTX275, 4GB DDR2 Corsair XMS2//HTPC AmdX2 4600+ passivt kyld med scythe ninja mini, Antec NSK 2480

Fractal design arc midi r2// core i7 4770k@ 4,4ghz :)
// corsair h100i // corsair hx 850m// asus maximus VI hero//
Corsair vengeance pro 2400mhz// intel ssd 335 180gb// gigabyte gtx 780 OC@1200mhz Core//win 8.1

Permalänk
Medlem

skulle fortfarande vilja veta dock, ifall någon har installerat den här drivern med ett 7900GT och fått det att funka

hoppas någon kan svara på det

Permalänk
Medlem

Installerade drivern nu på mitt 8800GTS 512, och det märks skillnad

43 average FPS i 1680X1050
roliga är att jag får i 1280X1024 42 fps.

Själva average FPS ökade inte mycket, men skuggorna och spelet flyter på mycket bättre med de nya driversen.

Nu är det spelbart iaf.

Visa signatur

q9550@3,4Ghz, GTX275, 4GB DDR2 Corsair XMS2//HTPC AmdX2 4600+ passivt kyld med scythe ninja mini, Antec NSK 2480

Fractal design arc midi r2// core i7 4770k@ 4,4ghz :)
// corsair h100i // corsair hx 850m// asus maximus VI hero//
Corsair vengeance pro 2400mhz// intel ssd 335 180gb// gigabyte gtx 780 OC@1200mhz Core//win 8.1