Gott och blandat från Dreamhack Winter 2008

Permalänk

Tycker att det är lite roligt att läsa denna tråden då den vart väldigt inriktad på pccity.

Försäljningsmässigt är vi nöjda med resultatet.

Sen så tycker jag att man inte ska jämföra oss med tex siba och onoff för de har datorer men noll koll på vad de säljer. För er som tycker att vi verkar inkompetenta så är ni välkommna in på pccity infra city så ni pressa oss lite :). Både roligt för er och för oss eftersom vi förhoppningsvis kan lära oss lite till

*Skillz du är inte välkommen* (du är för bra)

Visa signatur

» Asus Maximus III Formula «•» I7 860 «•» 4gb pc15000 «•» Gtx295 «•» Intel X25 80Gb «•» 2.5Tb «•» Asus Xonar d2 «•» Fractal r2«•» Windows 7 ultimate «

www.vasbyit.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Degerlund
Tycker att det är lite roligt att läsa denna tråden då den vart väldigt inriktad på pccity.

Vi krossade Datorbutiken försäljningsmässigt för de som undrar.

Sen så tycker jag att man inte ska jämföra oss med tex siba och onoff för de har datorer men noll koll på vad de säljer. För er som tycker att vi verkar inkompetenta så är ni välkommna in på pccity infra city så blir ni nog rätt nertryckta kunskapsmässigt.

*Skillz du är inte välkommen* (du är för bra

Antar att du jobbar på PC-City?
Jag brukar faktiskt handla på PC-City rätt ofta, just för att det brukar vara folk som kan något där, kanske inte lika mycket som en själv, men mycket mer än dom som du nämner, siba och onoff

Skulle faktiskt kunna tänka mig att jobba på PC-City!

Visa signatur

W10 - Fractal Design Define S - Asus ROG x570f
3700x @ 4.25GHz - 2x16GB Corsair Dominator @ 3733c16 - Asus VG279QM
Asus RTX 2070 Super Dual EVO - RM750x - G305 - G533 - DuckyOne2Mini

Permalänk

Vänta bara om DH blir 18+ då ska ni få se på BRUDAR i kassan

Visa signatur

[ASUS Formula Gene] [i53770K] [G-Skill trident 2400mhz 2x4gb] [Radeon HD5870 1GB] [Corsair 550D] [Corsair 650w] [Corsair H100] [Windows 8 x64] [Totalt 3TB HD] [Boxee box] [New iPad] [Xbox 360 Slim JTAG]

Permalänk
Medlem

Jag måste bara säga att det med snabbkassan PC-City hade på DH var underbart och gick verkligen snabbt. Personalen var också väldigt trevlig och hjälpsam.

Permalänk

De kunde ju ta dit Inet någon gång? Eller har de det förut? Är inte särskilt gammal inom DH-världen.

EDIT:
Btw, det får gärna vara killar i affären.

Visa signatur

[-Antec sonata III-] - [-Corsair 750 W-] - [-AMD Phenom II X4 940 @ 3700 MHZ-] - [-8 GB DDR2 800 MHZ-] - [-GIGABYTE GA-MA790X-DS4-] - [-Seagate Barracuda 7200.11 500 GB-] - [-Gigabyte Radeon 4850 (AC Accelero S1)-CROSSIFRE-Powercolor Radeon 4870-] - [-Acer 24" 2 ms 1920x1200-]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Skillz
Som du förstår så såg jag inget "inte" i din mening som jag kommenterade, därför blev det helknasigt eftersom du antagligen glömde lägga till det hehe

Du missade det där som var underförstått med stora bokstäver. Jag missade inget, det var bara mer där än som stod skrivet.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mortifer666
PC-city verkar ha mest tjejer anställda. Iallafall om man går och besöker deras butik i jönköping.

Vad fan har det med något som helst i sammanhanget att göra mofo?

Hedanefter förklarar jag dig sjärtmanisk och super homostofil bara för att du oxå verkar vara det.

Någon mer med en vesentlig kommentar som inte yrkar till ras och kön?

Visa signatur

HP

Permalänk
Visa signatur

3570K | Asus P8Z77-V Pro | Corsair 16GB | Asus 7970T DCII | Fractal Design R3 | Phanteks PH-TC14P | Svintyst

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Semjonov
Du missade det där som var underförstått med stora bokstäver. Jag missade inget, det var bara mer där än som stod skrivet.

Stora bokstäver?:) Jag måste tamefan vara blind eller jävligt dum som inte förstår vad du syftar på, jag var inte ens på DH förövrigt

Visa signatur

W10 - Fractal Design Define S - Asus ROG x570f
3700x @ 4.25GHz - 2x16GB Corsair Dominator @ 3733c16 - Asus VG279QM
Asus RTX 2070 Super Dual EVO - RM750x - G305 - G533 - DuckyOne2Mini

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Degerlund
För er som tycker att vi verkar inkompetenta så är ni välkommna in på pccity infra city så blir ni nog rätt nertryckta kunskapsmässigt.

Jag försvarade ju tyvärr PC City förut i tråden men får väl ta tillbaka det nu. Har du mandat från PC City att "snacka skit" till datorentusiaster?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Summoning
(trolling)

Det där måste nästan vara det kassaste inlägget jag sett på flera år. Antingen missuppfattade du totalt vad människan skrev (och att det var ett svar på någon som sa "på DH var det flest tjejer i kassan, undrar om det var en slump? ;)" eller så är du riktigt otrevlig med flit och borde nästan varnas.

Visa signatur

g++

Permalänk

Blir nog inget DH för mig om det inte råkar hamna lite närmare där jag bor och med 18+ (eller bättre 20+) gräns.
För övrigt är PC City bra, bom har bra priser och iom fraktfritt-erbjudandet så blir dom faktiskt oftast billigast oavsett om man köper småplock eller massa saker på en gång (om man slår ut det med fraktavgifter hos andra).

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rhino
Jag försvarade ju tyvärr PC City förut i tråden men får väl ta tillbaka det nu. Har du mandat från PC City att "snacka skit" till datorentusiaster

Ledsen om du missförstod mig var inte alls menat som någon som helst kritik mot varken dig eller någon annan i denna tråden. Dock tycker jag att jag har rätt att försvara företaget jag jobbar åt då flertalet av personerna i detta forum har fördommar om att vi inte kan någonting om datorer / komponenter.

Säger som jag sa lite högre upp. För er som betvivlar våran kunskap så är ni varmt välkommna in och pressa oss lite. I värsta fall lär vi oss någonting på det och det vore väl synd ;). *Iaf pccity infra city*

Visa signatur

» Asus Maximus III Formula «•» I7 860 «•» 4gb pc15000 «•» Gtx295 «•» Intel X25 80Gb «•» 2.5Tb «•» Asus Xonar d2 «•» Fractal r2«•» Windows 7 ultimate «

www.vasbyit.se

Permalänk
Medlem

PC City

Tjabba Tjena där ute i forumvärlden!

Tänkte bara göra ett inlägg angående det som har pratats om här angående oss.

Är själv tekniker i linköpings butikerna och va med under hela perioden nere på DH.

Ni som pratar om att vi, EG, SIBA & OnOFF är samma typ av butiker måste jag nog säga emot lite.

Jo visst vi har alla stora butiker med rätt lik typ av inredning etc, men vad är skillnaden?! Framförallt så har vi tekniker i butikerna som är där för att komplettera säljarna som vi vet inte har full koll på det tekniska, och det är väl en av dem stora skillnaderna att vi har några som verkligen kan, visst det skiljer nog från butik till butik exakt hur mycket dem kan men överlag så är den tekniska kompetensen extremt mycket högre än liknande firmor.

Sen också utbud i butik, vi har komponentcenter med allt från hårddiskar, minnen, fläktar etc...och att vi har stort utbud att beställa från via komponentcenter.com

Men vill säga att vi är nöjda med den insattsen vi lyckades med nere på DH med endast en kort tids planering!

Hoppas så många som möjligt blev nöjda med det vi hade med oss, och om vi kommer ner nästa event igen så har vi bara med oss mer erfarenhet och vad vi kan göra bättre samt vad vi ska ha med oss!

Vi hade ganska svårt med att få en bra range då vi inte riktigt hade koll på vad som går mycket under dagarna där nere men vi har tagit med all kritik till framtiden .

Andreas
Tekniker
PC City

Permalänk

HAHA! gick igenom bilderna nu

är det inte vår egen Andreas Dimestam som i egen hög person dräller och spiller ner pansardatorn från nec med vatten?

man måste ju lixom välja rätt man för jobbet