Permalänk
Medlem

S*tan vilken bra Catalyst! Älskar den om något!

GTA IV, flöt på MYCKET bättre, Far Cry 2 flöt också MYCKET bättre, Crysis flöt också på MYCKET bättre.

Säkert många andra spel som flyter mycket bättre, men har inte hunnit testa alla.

Detta är första Ati kortet jag köpet, har annars alltid varit ett Nvidia fan boy, men fan vad ATI levererar till sina kunder.. Blir nog ATI i framtiden också.

Permalänk
Medlem

På ATIs egna forum har jag sett att många med CF och x2 kort har problem med att få igång den extra kärnan/kortet. Nån som vet en lösning på det?

Visa signatur

- MSI B450 - Ryzen 7 3700x - 2x8 GB 3600 CL16 - RX 6700 XT - Phanteks P300A - EVGA G1 750W -

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NukeHenk
Detta ska jag fan i mig prova, funkar de inte är de bara en massa krångel men men.

verkar funkar för de flesta som fick bsod, man kommer iaf in i windows för att åstadkomma lite mer än i felsäkert läge, hoppas det funkar för dig!

Visa signatur

5800x -- 32Gb DDR4@3600 -- 3080Ti -- 500Gb M2+1Tb M2 +2x1Tb sata SSD

Permalänk
Medlem

Jajjemen, fan de funkar klockrent nu. Var dock inte o bara slå av den, fick BSOD under install men nu funkar de. Fick dock lägga in ccc 32 bitars, men inga blåskärmar här inte. Men såhär bökigt ska det ju inte vara, 8.10 är skitbra, bara släng i o klart.

Visa signatur

PC1: Ryzen 7 2700X / Noctua NH-D15 / GTX 1080 / 16GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Rog Strix X470-F / 500GB SSD / Define C
PC2: i7 7700k / Cryorig C7 / GTX 1060 6GB / 32GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Strix Z270F / 500GB SSD / In-Win 904
PC3: i5 3570k / Be Quiet pure rock / GTX 960 / 8GB 1600MHz DDR3 / Win 10 / ASRock P67 Extreme4 / 80GB SSD / AeroCool Shard TG

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NukeHenk
Jajjemen, fan de funkar klockrent nu. Var dock inte o bara slå av den, fick BSOD under install men nu funkar de. Fick dock lägga in ccc 32 bitars, men inga blåskärmar här inte. Men såhär bökigt ska det ju inte vara, 8.10 är skitbra, bara släng i o klart.

word!

funkar säkert med 64 bitars ochså, det gjorde det för mig iaf, kan inte fattar att det ska vara så j...a bökigt men nu funkar det och visst f.. är det skillnad
ändå, nästa gång blir det nvidia, garanterat

Visa signatur

5800x -- 32Gb DDR4@3600 -- 3080Ti -- 500Gb M2+1Tb M2 +2x1Tb sata SSD

Permalänk
Medlem

Fungerar bara bra för mig att byta drivers...
Dock så hade jag velat ha lite bättre optimerat för GTA IV

Visa signatur

Intel E8400 - Radeon 4870 512mb - Corsair XMS2 (2x2gb) Asus P5Q - Antec300

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hunter(Swe)
Du är bara lat. Det är inte säkert det blir fel, men jag vill vara på säkra sidan

Fast risken är betydligt större att något går på tok med din metod. Det är inget normalt förfarande och inget som de som programmerat drivrutinen testar i första hand.

Det är 2008 nu. Det finns ingen anledning att hålla på och avinstallera drivrutiner som om vi satt i Windows 98. Numera behöver du inte ens reboota om du kör Vista.

Jag har inte avinstallerat en drivrutin på många år nu. Du kan ha drivrutiner från både ATI och Nvidia på samma maskin och det blir inga problem. Operativsystemet vet vilken som hör till vilken enhet. Mycket smidigt, bara att swappa hårdvara fram och åter och det bara funkar och inget krångel med att byta drivrutin också. Kör du XP eller Vista så finns det ingen anledning till att någonsin avinstallera drivrutiner. Tveksamt om det ens gjorde någon nytta på Win2K.

Permalänk
Medlem

Funkar klockrent för mig. bara installera och köra som vanligt. Kan vnara rekommendera att köra intels nyaste chipset drivers ifall ni får blåskärm.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hummus
Fast risken är betydligt större att något går på tok med din metod. Det är inget normalt förfarande och inget som de som programmerat drivrutinen testar i första hand.

Det är 2008 nu. Det finns ingen anledning att hålla på och avinstallera drivrutiner som om vi satt i Windows 98. Numera behöver du inte ens reboota om du kör Vista.

Jag har inte avinstallerat en drivrutin på många år nu. Du kan ha drivrutiner från både ATI och Nvidia på samma maskin och det blir inga problem. Operativsystemet vet vilken som hör till vilken enhet. Mycket smidigt, bara att swappa hårdvara fram och åter och det bara funkar och inget krångel med att byta drivrutin också. Kör du XP eller Vista så finns det ingen anledning till att någonsin avinstallera drivrutiner. Tveksamt om det ens gjorde någon nytta på Win2K.

stämmer jag hade ett 8800GTS 320mb och mitt 4870 i burken samtidigt crossfire funka inte dock xD

Visa signatur

| ASUS P8Z77-V DELUXE | Intel Core i7 2700K @ 4.7Ghz | 16GB Corsair Vengeance 1600Mhz @ 8-8-8-24 |
| ATi Radeon HD 6950@6970 (900|1350Mhz @ 1.14v) | Corsair Force GT 120GB | Corsair HX 650W |
| Nvidia's GT300 yields are less than 2% | Min ArmA2 YouTube Kanal |

Permalänk

Jag bli galen, har inte kunnat uppgradera drivrutinerna på de senaste två releaserna. Så fort jag försöker installera får jag felmeddelandet

"zero display service error" .. har provat både direkt och genom att ta bort alla gamla drivrutiner och CCC först. Inget fungerar!

Visa signatur

Dator.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hummus
Fast risken är betydligt större att något går på tok med din metod. Det är inget normalt förfarande och inget som de som programmerat drivrutinen testar i första hand.

Det är 2008 nu. Det finns ingen anledning att hålla på och avinstallera drivrutiner som om vi satt i Windows 98. Numera behöver du inte ens reboota om du kör Vista.

Jag har inte avinstallerat en drivrutin på många år nu. Du kan ha drivrutiner från både ATI och Nvidia på samma maskin och det blir inga problem. Operativsystemet vet vilken som hör till vilken enhet. Mycket smidigt, bara att swappa hårdvara fram och åter och det bara funkar och inget krångel med att byta drivrutin också. Kör du XP eller Vista så finns det ingen anledning till att någonsin avinstallera drivrutiner. Tveksamt om det ens gjorde någon nytta på Win2K.

Såklart är det säkrare att avinstallera allt och sen installera nya versionen än att installera på.
Vad installationen gör är att kolla om det finns äldre versioner och om det finns så kommer den skriva över dem, samma med registret. Gör man inte en avinstallation kan man ha en del filer/registervärden kvar som ligger och skräpar eftersom paketerarna har svårare att förutse vilken version som användaren hade innan uppdateringen.

Varje någorlunda bra avinstallationsprogram vet exakt vad den har installerat på datorn vilket då ger dig ett cleant system och minimalt med skräpande filer.

edit: tilläggas kan att det ofta sker en omstart vid avinstallationen eftersom filer används av systemet. Det är också friskt och bra på sitt sätt och ger även där avinstallationsmetoden en fördel.

Visa signatur

thank you, come again

Permalänk
Medlem

Äntligen funkar CCC, har inte fått igång det sen i höstas.Nice

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hummus
Fast risken är betydligt större att något går på tok med din metod. Det är inget normalt förfarande och inget som de som programmerat drivrutinen testar i första hand.

Det är 2008 nu. Det finns ingen anledning att hålla på och avinstallera drivrutiner som om vi satt i Windows 98. Numera behöver du inte ens reboota om du kör Vista.

Jag har inte avinstallerat en drivrutin på många år nu. Du kan ha drivrutiner från både ATI och Nvidia på samma maskin och det blir inga problem. Operativsystemet vet vilken som hör till vilken enhet. Mycket smidigt, bara att swappa hårdvara fram och åter och det bara funkar och inget krångel med att byta drivrutin också. Kör du XP eller Vista så finns det ingen anledning till att någonsin avinstallera drivrutiner. Tveksamt om det ens gjorde någon nytta på Win2K.

Tror inte alls det skulle vara större risk att göra som jag gör än att bara skriva över som du gör. Det finns DriverCleaner om man vill ha bort precis allt.

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Medlem

Har en lösning på när Catalyst Install manager crashar vid installern.

Hämta hem och kör installern, låt den krasha.

Öppna kommando promten (windows tangent + r, skriv in cmd)

När den öppnat, skriv in cd C:\ATI\SUPPORT\8-12_vista32_dd_ccc_wdm_enu_72276\Driver\

skriv sen ATISetup.exe -install -output SCREEN
Installern startar inte Install manager utan lägger all info i terminalen.

Funkar bra för mig.
Ska inte ta åt mig äran.
Källa: http://forums.overclockers.co.uk/showthread.php?t=17951305&pa...

Visa signatur

--
Tompa

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av huxflux
Såklart är det säkrare att avinstallera allt och sen installera nya versionen än att installera på.
Vad installationen gör är att kolla om det finns äldre versioner och om det finns så kommer den skriva över dem, samma med registret. Gör man inte en avinstallation kan man ha en del filer/registervärden kvar som ligger och skräpar eftersom paketerarna har svårare att förutse vilken version som användaren hade innan uppdateringen.

Varje någorlunda bra avinstallationsprogram vet exakt vad den har installerat på datorn vilket då ger dig ett cleant system och minimalt med skräpande filer.

edit: tilläggas kan att det ofta sker en omstart vid avinstallationen eftersom filer används av systemet. Det är också friskt och bra på sitt sätt och ger även där avinstallationsmetoden en fördel.

Det finns inget som avinstallationen gör som inte vanliga installationsprogrammet kan göra lika bra eller bättre. Att hålla rätt på vilken version du har är inte så värst komplicerat. Faktiskt troligare att ett nyare installationsprogram städar bättre än den som kom med en tidigare drivrutin.

Hela infrastrukturen i operativsystemet och drivrutinen är designat för att det ska funka att uppgradera drivrutinen utan att ens reboota. Självklart är det säkraste att faktiskt använda systemet som det är tänkt. Den här typen av paranoia mot drivrutiner var motiverat på Win98 tiden, men det var länge sen den typen av drivrutinskonflikter löstes.

Permalänk

Hej!

Det funkar inte med crossfire.
Får endast ett kort att funka. Har installerat om drivrutinen två gånger + tatt ut den andra kortet och satt ditt den igen men samma jävla felkod. blir så förbanad på dessa jävla skitdrivrutiner från amd..

Så nog om det, hur får jag det att fungera med crossfire? några tips?
skulle bli skitglad.

Funkade klockrent med 8.10. ( har uppdaterat bioschippset)

Permalänk
Medlem

Tjena! Har nu fått mitt 4850x2 ifrån sapphire ( no supprise ;D ) och har redan haft ganska jobbigt med formatering av hårddiskar, ominstallation av vista vid två tillfällen, och det här börjar bli ganska enformigt.

8.11 verkar funka felfritt medans 8.12 + fix inte alls vill funka, varken med singel eller crossfire :S 8.11 presterar bra, visst.. men dom få minuter jag hunnit spela crysis med 8.12 är helt enastående, 25-35fps i 1920x1200 allt på veryhigh, 8.11 så gråter man nästan då det resulterar i att man får samma fps i inställningarna åvan MED max AntiAliasing.. är det någon som har kortet, eller har mött liknande problem med andra ATI grafikkort?

Visa signatur

7700K @ Stock | 16GB Budgettrams | MSI 1060 3GB

Permalänk
Medlem

Har laddat hem och installerat. Men nu vägrar Catalyst Control Center att starta. Muspekaren börjar ladda med sen händer ingenting. Någon som vet något?

Visa signatur

[b]|[/b] AMD Phenom X3 8650 2,3 GHz [b]|[/b] Nvidia GTS 250 [b]|[/b] 4 GB DDR2 800 MHz [b]|[/b] Ace Clubs IV 480W [b]|[/b] Windows 7 Professional [b]|[/b] Samsung 2233rz [b]|[/b] D'feldt AudioEnigne 2 [b]|[/b]

Permalänk
Hjälpsam
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alpi
Har laddat hem och installerat. Men nu vägrar Catalyst Control Center att starta. Muspekaren börjar ladda med sen händer ingenting. Någon som vet något?

Fungerade förra versionen som den skulle?
Catalyst 9.1 bör släppas när som helst nu, den är ocvanligt sen denna månad.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ratatosk
Fungerade förra versionen som den skulle?
Catalyst 9.1 bör släppas när som helst nu, den är ocvanligt sen denna månad.

Datorn är ny, så jag hann bara använda 8.5 en dag innan jag tankade 8.12, och jag testade inte CCC då. Men får väl vänta på 9.1 och se ifall det funkar då.

Visa signatur

[b]|[/b] AMD Phenom X3 8650 2,3 GHz [b]|[/b] Nvidia GTS 250 [b]|[/b] 4 GB DDR2 800 MHz [b]|[/b] Ace Clubs IV 480W [b]|[/b] Windows 7 Professional [b]|[/b] Samsung 2233rz [b]|[/b] D'feldt AudioEnigne 2 [b]|[/b]