Google Chrome i skarp version

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KlavKalashj
Finns inget som slår Firefox med Vimperator. Bästa addonet nånsin imo, man kan ju strippa Fx helt. Tabbar och en liten list längst ner.

Då är det ju inte strippat helt. Opera däremot, det är grejer det.

Lagom slimmat.

Visa signatur

Sverige är ett så litet land att det bara får plats en åsikt i taget där.

Permalänk
Medlem

Testade Chrome nu.
Oh gud, kan inte leva utan Adblock och Flashblock, känner fan inte igen Swec sidan med chrome med all reklam på sidan.
När dom släpper nått som blockerar reklam och flash så skall jag överväga saken.

Visa signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb DDR5 6000MHz CL36 | GeForce RTX 4080 | Custom Loop Cooling]
Det heter DATOR, inte DATA!

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ElyziuM
När dom släpper nått som blockerar reklam och flash så skall jag överväga saken.

Google lär nog inte direkt driva på den utvecklingen då reklam är vad de lever på...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elgot
Google lär nog inte direkt driva på den utvecklingen då reklam är vad de lever på...

"We are working to add some common browser features such as form autofill and RSS support in the near future. We are also developing an extensions platform along with support for Mac and Linux."

Extension är tillägg precis som firefox har, som kan göras av alla, så jag ser inget hinder att det kommer komma en adblocker eller flashblocker.

Visa signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb DDR5 6000MHz CL36 | GeForce RTX 4080 | Custom Loop Cooling]
Det heter DATOR, inte DATA!

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ElyziuM
Extension är tillägg precis som firefox har, som kan göras av alla, så jag ser inget hinder att det kommer komma en adblocker eller flashblocker.

Bara för att tillägg finns i båda behöver de inte nödvändigtvis fungera likadant. Kanske har man inte lika stor kontroll i chrome, kanske är det till exempel inte möjligt att filtrera bort oönskat innehåll.

Permalänk
Medlem

Jag ÄLSKAR Chrome.
... om det inte hade varit för det totalt avsaknaden av addons och adblockers/flashblockers.

Urs.

Firefox is the shit.

Visa signatur

Besök JimNelin.com eller Jim Nelin på LinkedIn

Permalänk
Medlem

Ambitiöst att försöka slå sig in bland webläsarna. Men Google har resurserna så... Chrome är helt ok, men inte bättre än FF än så länge.

Visa signatur

Musik @ Mig:
suecae.com

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elgot
Bara för att tillägg finns i båda behöver de inte nödvändigtvis fungera likadant. Kanske har man inte lika stor kontroll i chrome, kanske är det till exempel inte möjligt att filtrera bort oönskat innehåll.

Hittade ett program som heter Bfilter som blockerar ut alla ads nu
Nu känner man igen SweC igen utan all jävla reklam över allt.

Efter lite testade så saknar jag:
Att Chrome tömmer min browser history när jag stänger läsaren.
Ingen direkt startsida (jag har superstart.se som min med massa RSS-feeds).

Visa signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb DDR5 6000MHz CL36 | GeForce RTX 4080 | Custom Loop Cooling]
Det heter DATOR, inte DATA!

Permalänk
Medlem

OT: Jag använder inte adblockers eftersom jag surfar så mycket på sidor som jag tycker om och därmed bör de stödjas! Det händer att jag klickar på någon banner, inte ofta men det händer typ på något erbjudande ifrån komplett eller så. Säger inte att det är fel att ha en adblock men jag uppmuntrar alla som tycker om de sidorna som de besöker att inte ha det aktiverat för dom...

OT: Kör FF på min ordentliga dator men Chrome på min eee, måste säga att Chrome fungerar mycket bra, tycker inte riktigt om bokmärkeshanteringen men det gör inte så mycket.