Vattenkylt Radeon HD 4870 X2

Permalänk
Melding Plague

Vattenkylt Radeon HD 4870 X2

Sapphire visar upp ett Radeon HD 4870 X2 som är överklockat från fabrik och försett med ett specialutvecklat vattenkylningspaket.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Jag som inte är så insatt i vattenkylning, skall den där cylindern föreställa en pump? Och är det där då alltså en komplett kylanordning som endast behöver någon form av vätska? Och sjävklart någon sorts strömkälla.

Om så är fallet, hur påverkar det kylningen att vattenmängden är så liten som den nu är?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tazavoo
Jag som inte är så insatt i vattenkylning, skall den där cylindern föreställa en pump? Och är det där då alltså en komplett kylanordning som endast behöver någon form av vätska? Och sjävklart någon sorts strömkälla.

Om så är fallet, hur påverkar det kylningen att vattenmängden är så liten som den nu är?

Det är nog en pump ja... Själv skulle jag nog hellre satsat på en riktig vattenkylning till hela systemet istället.

Visa signatur

System:
2500K - EVGA 780 SC

Permalänk

Känns inte den här rätt blek nu när det kommit rapporter om att "nya" RV775 XT kommer ha betydligt högre klockfrekvenser på luft än denna har på vatten??

Visa signatur

ASUS P6T | Intel i7@4ghz | MSI 680GTX | 3x4gb+3x2gb DDR3 BCLK 195 |Intel X25M 160GB G2 x2 | WD Raptor X Gamer 150gb | SpinPoint F1 1TB | WD Green 1TB |

Permalänk

hmm känns som ett klent vatten kylnings system

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk

Hur mycket pengar av dom 6100kr är för väskan?

Visa signatur

[ASUS Formula Gene] [i53770K] [G-Skill trident 2400mhz 2x4gb] [Radeon HD5870 1GB] [Corsair 550D] [Corsair 650w] [Corsair H100] [Windows 8 x64] [Totalt 3TB HD] [Boxee box] [New iPad] [Xbox 360 Slim JTAG]

Permalänk
Medlem

Vattenkylningen ser ut att komma från Asetek och i så fall är hela systemet slutet, dvs du behöver själv inte fylla på någon vätska. "Cylindern" ser ut som Aseteks cpublock/pump-kombination, kanske kan man alltså även kyla sin cpu med detta set.

Visa signatur

Lenovo Thinkpad T14 gen 2 - i7 1165G7 - 32Gb ram - 512Gb OPAL2 ssd - 300 nit 1080p

Permalänk

Varför ska man ha en väska till ett grafikkort. Jag brukar i alla fall låta mitt sitta kvar i datorn medans jag inte använder det...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SkunkFunk
Varför ska man ha en väska till ett grafikkort. Jag brukar i alla fall låta mitt sitta kvar i datorn medans jag inte använder det...

Haha, ja men du kan ju alltid bygga in en hel dator i den, så chassit ingår med andra ord

Visa signatur

Intel i7 860 @ 3,8 GHz | Asus P7P55D | Corsair XMS3 (4x2 GB) 8-8-8-24 @ 1600MHz | Seagate 7200.8/11/12 - 2 TB | MSI Hydrogen GTX 480 | Corsair HX 750W | Creative Soundblaster X-fi ExtremeMusic | Silverstone LC 17 (HTPC)
Vattenkylning: Biloljekyl: 52x35x5,5 cm | Grunfos cirkulationspump för hus | EK Supreme HF Nickel för CPU | Galleri: http://sweclockers.com/album/?id=2053 Uppdaterat: 10-11-23

Permalänk

800mhz?
De har ju släppts en luftkyld variant av 4870X2 med 800mhz GPU.
Jag kan överklocka mitt till 800mhz oxå för den delen.

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonathan82
800mhz?
De har ju släppts en luftkyld variant av 4870X2 med 800mhz GPU.
Jag kan överklocka mitt till 800mhz oxå för den delen.

800mhz direkt ur fabriken är faktiskt bra. Med den vattenkylningen bör det finnas utrymme för lite till

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

En 120 rad för att kyla en X2 OCH en CPU? lolz..
Det behövs ju minst en 360 rad om man vill kyla det där med iaf någorlunda tysta fläktar.
Så om det där inte är nån super duper fläkt på över 100 CFM så går det aldrig.
Då kan man ju iof förstå att det inte klockat den mer.

Till alla er som överväger detta säger jag: Bygg ett eget, det kostar inte många hundralappar mer och det bli betydligt smexigare och effektivare.

Permalänk
Medlem

Jag har läst nyheten på ett par andra sidor och det nämns inget om att man kan kyla cpun med detta set, så troligen är pumpen bara lik Aseteks cpublock.

Visa signatur

Lenovo Thinkpad T14 gen 2 - i7 1165G7 - 32Gb ram - 512Gb OPAL2 ssd - 300 nit 1080p

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frgo10
En 120 rad för att kyla en X2 OCH en CPU? lolz..
Det behövs ju minst en 360 rad om man vill kyla det där med iaf någorlunda tysta fläktar.
Så om det där inte är nån super duper fläkt på över 100 CFM så går det aldrig.
Då kan man ju iof förstå att det inte klockat den mer.

Till alla er som överväger detta säger jag: Bygg ett eget, det kostar inte många hundralappar mer och det bli betydligt smexigare och effektivare.

Inte så säker på det

Jag kylde min krafigt överclockade E6750 + två 8800GT med en 120 BlackIce GTX radiator : )

Prollen höll sig under 48 och grafikkorten gick aldrig över 39-40.

Visa signatur

Lev länge och prospera.

Permalänk
Medlem

hahahahaha. aluminiumväska. "Jag ska ta med mig mitt grafikkort i min fina aluminumväska, jag älskar den mer är min dator o jag ska aldrig ta ut den"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DAoG
hahahahaha. aluminiumväska. "Jag ska ta med mig mitt grafikkort i min fina aluminumväska, jag älskar den mer är min dator o jag ska aldrig ta ut den"

(ler)

Visa signatur

Online!