Nytt grafikkort från AMD utmanar Geforce GTX 285

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -Boris-
Vänta lite nu! Du anklagar mig för att gissa!?
Jag sa ju precis att vi inte skulle gissa när du kom med påståenden baserade på gissningar, jag sa att vi inget vet ännu, till motsats till dig som körde på se och hör teorier!

Läs igenom igen, att komma med regelrätta lögner och trollerier är mycket dålig stil!

Och du kallar mig besserwisser för mitt uttalande? När jag sa att vi inget säkert vet och att vi ska vänta med att döma? Du däremot har redan bestämt dig för "fakta" du inte vet något om? Du säger att ATi har lika dålig policy på namn som nVidia. Och att namnen till nya korten redan är spikade, trots att vi inte har några som helst uppgifter på det.

Samma gamla tjat igen, upprepning.
Och återigen är det ok för dig att gissa men andra får inte göra det.
Har inget att kommentera mera.

Visa signatur

q9550@3,4Ghz, GTX275, 4GB DDR2 Corsair XMS2//HTPC AmdX2 4600+ passivt kyld med scythe ninja mini, Antec NSK 2480

Fractal design arc midi r2// core i7 4770k@ 4,4ghz :)
// corsair h100i // corsair hx 850m// asus maximus VI hero//
Corsair vengeance pro 2400mhz// intel ssd 335 180gb// gigabyte gtx 780 OC@1200mhz Core//win 8.1

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pantheus
Samma gamla tjat igen, upprepning.
Och återigen är det ok för dig att gissa men andra får inte göra det.
Har inget att kommentera mera.

Var konkret, borde finnas regel mot trollerier. Du anklagar mig för att gissa när jag säger vi ska vänta och se, själv tar du dina gissningar för fakta.

Om du vill bli tagen på allvar så får du skärpa dig lite.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -Boris-
Var konkret, borde finnas regel mot trollerier. Du anklagar mig för att gissa när jag säger vi ska vänta och se, själv tar du dina gissningar för fakta.

Om du vill bli tagen på allvar så får du skärpa dig lite.

Förmodligen har du drömt igen.

Vi gör så som du säger. Vi väntar.

Visa signatur

q9550@3,4Ghz, GTX275, 4GB DDR2 Corsair XMS2//HTPC AmdX2 4600+ passivt kyld med scythe ninja mini, Antec NSK 2480

Fractal design arc midi r2// core i7 4770k@ 4,4ghz :)
// corsair h100i // corsair hx 850m// asus maximus VI hero//
Corsair vengeance pro 2400mhz// intel ssd 335 180gb// gigabyte gtx 780 OC@1200mhz Core//win 8.1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr.Borka
I konkret prestanda är X2:an konkurrenten till GTX280 - men produkter såsom HD4850 och HD4870 har ju inte sålt guld bara för att de konkurrerar väl med Nvidias produkter i prestandavägar på egen hand, utan för att priserna är så väldigt konkurrenskraftiga.

Att uppdatera det segment som drar in mest pengar verkar rimligt i mina ögon - i grunden finns ju HD4870X2 där bara för att täcka en liten del av efterfrågan, samtidigt som det är den gamla vanliga "bara-för-att" ägandet där AMD kan förse marknadens bästa prestanda med en av sina lösningar.

Jo jo. Håller med om att det är de korten som säljer bäst som ska uppgraderas. Men om gtx295 ska vara en dubbelmacka baserad på gtx260 (med läger siffror på komponenterna om inte jag läst helt fel) så kommer ju det kortet prestera grymt (får man ju hoppas iaf) och då borde de väll uppgradera x2:an. Att de sedan uppgraderar 4850 och 4870 är ju kalas det med men som jag förstod det så är det inga sådana kort Nvidia kommer klampa fram med. Möjligtvis kan man tänka sig att det är ett svar på gtx260 216 (eller vad den nu heter).

Oavsett så är det kalas med fina kort. Men tycker ati borde lägga lite mer krut på sina drivrutiner så de pallar med lite mer. Räcker med att köra folding på gpu i 5 minuter så kraschar de. Inte så bra. Peppar peppar att det kommer nått snart.

Visa signatur
Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pantheus
Förmodligen har du drömt igen.

Vi gör så som du säger. Vi väntar.

Grejen med internet är ju att man kan säga vad som helt utan att behöva backa upp det. Här har vi ett praktexempel när du håller på med just detta. Läs en gång till:

Pantheus:
ATI har inte bättre naming policy än Nvidia. "Uppgraderar" Nvidia blir det ett jäkla liv hos ATI fanboysen "dåligt av Nvidia, rörigt med mera. Det gamla vanliga.

Men nu uppgraderar ATI sina kort precis som Nvidia gör- kolla forumet inte ett ljud fanboysen.

-Boris-:
[i]Vi vet inget om namnet på den nya produkten ännu.
Antagligen[/i] blir det HD4890 eller HD4970. Men om det inte blir någon namnändring så ska du veta att jag kommer klaga. Jag hycklar inte, som vissa andra.

Pantheus:
Ge dig besserwisser. Du vet inte namnet men ändå gissar som vanligt och se anklagar andra för att ha fel.

Jag ser en trend i nästan alla dina trådar att gissa, klanka ner på andra, samt komma med se och hör teorier.

Permalänk
Medlem

Urklippt och vinklat. Ta och lägg ner nån gång, du är patetisk.

Visa signatur

q9550@3,4Ghz, GTX275, 4GB DDR2 Corsair XMS2//HTPC AmdX2 4600+ passivt kyld med scythe ninja mini, Antec NSK 2480

Fractal design arc midi r2// core i7 4770k@ 4,4ghz :)
// corsair h100i // corsair hx 850m// asus maximus VI hero//
Corsair vengeance pro 2400mhz// intel ssd 335 180gb// gigabyte gtx 780 OC@1200mhz Core//win 8.1

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pantheus
Urklippt och vinklat. Ta och lägg ner nån gång, du är patetisk.

Men använd dig av argument och belägg! Du är jätteduktig på att säga nedvärderande skitsnack, trollerier och allt möjligt. Men du använder aldrig någonsin ett argument eller tar fram något konkret.
Vem som helst kan sitta och skriva saker som att andra är patetiska eller att de har fel. Men du måste ha något konkret att komma med för att bli tagen på allvar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -Boris-
Men använd dig av argument och belägg! Du är jätteduktig på att säga nedvärderande skitsnack, trollerier och allt möjligt. Men du använder aldrig någonsin ett argument eller tar fram något konkret.
Vem som helst kan sitta och skriva saker som att andra är patetiska eller att de har fel. Men du måste ha något konkret att komma med för att bli tagen på allvar.

Och du är bättre och klipper ut småsaker vi skrivit och trollar ihop så att det låter bra i dina ögon. Tror du att du fick fram facit eller tror du att du har rätt?
Kanske skulle ta och se världen utanför detta forumet?

Visa signatur

q9550@3,4Ghz, GTX275, 4GB DDR2 Corsair XMS2//HTPC AmdX2 4600+ passivt kyld med scythe ninja mini, Antec NSK 2480

Fractal design arc midi r2// core i7 4770k@ 4,4ghz :)
// corsair h100i // corsair hx 850m// asus maximus VI hero//
Corsair vengeance pro 2400mhz// intel ssd 335 180gb// gigabyte gtx 780 OC@1200mhz Core//win 8.1

Permalänk
Medlem

En liten fråga till er grabbar (eller om ni är små flickor ) Vad har erat tjafs med trådens ämne att göra. Vill ni bråka kan ni väll göra det vi pm eller ses på stan över en kopp kaffe och en lussekatt och tjafsa vidare. Det är sådant här som gör att folk lämnar swec. Man ska hålla sig till ämnet i tråden. Punkt.

Visa signatur
Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pantheus
Och du är bättre och klipper ut småsaker vi skrivit och trollar ihop så att det låter bra i dina ögon. Tror du att du fick fram facit eller tror du att du har rätt?
Kanske skulle ta och se världen utanför detta forumet?

Sluta upp med grundlösa anklagelser och sätt igång och vara konkret, du skiter ur dig massa skitsnack utan att backa upp det! Jag backar upp det jag säger, sedan att du inte har något riktigt svar på det betyder inte att du ska sitta med dessa trollerier!

Säg vad du saknar som var av relevans i min sammanställning innan. Undvik inte detta nu. Svara konkret!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av nusse
En liten fråga till er grabbar (eller om ni är små flickor ) Vad har erat tjafs med trådens ämne att göra. Vill ni bråka kan ni väll göra det vi pm eller ses på stan över en kopp kaffe och en lussekatt och tjafsa vidare. Det är sådant här som gör att folk lämnar swec. Man ska hålla sig till ämnet i tråden. Punkt.

Jag håller i stort med, men om någon kommer i en tråd med grundlösa anklagelser och trollerier så försvarar jag min ståndpunkt. Synd att folk kommer undan med att skriva vilka dumheter som helst.

Permalänk
Medlem

Jovisst men i vissa fall måste man ge sig och bara inse att den andra personen är så låst vid sin åsikt så man kommer aldrig få ut något av diskutionen så det är bara att lägga ner. Jag vet att det är frustrerande.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -Boris-
Sluta upp med grundlösa anklagelser och sätt igång och vara konkret, du skiter ur dig massa skitsnack utan att backa upp det! Jag backar upp det jag säger, sedan att du inte har något riktigt svar på det betyder inte att du ska sitta med dessa trollerier!

Säg vad du saknar som var av relevans i min sammanställning innan. Undvik inte detta nu. Svara konkret!

Jag håller i stort med, men om någon kommer i en tråd med grundlösa anklagelser och trollerier så försvarar jag min ståndpunkt. Synd att folk kommer undan med att skriva vilka dumheter som helst.

Citat:

"Skiter ur dig skitsnack"
"Trollerier"
"Skitsnack"
"Skriva vilka dumheter som helst"

Här är ypperliga exempel på "grundlösa" påståenden och de kommer från dig.

Visa signatur

q9550@3,4Ghz, GTX275, 4GB DDR2 Corsair XMS2//HTPC AmdX2 4600+ passivt kyld med scythe ninja mini, Antec NSK 2480

Fractal design arc midi r2// core i7 4770k@ 4,4ghz :)
// corsair h100i // corsair hx 850m// asus maximus VI hero//
Corsair vengeance pro 2400mhz// intel ssd 335 180gb// gigabyte gtx 780 OC@1200mhz Core//win 8.1

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pantheus
Här är ypperliga exempel på "grundlösa" påståenden och de kommer från dig.

Du undvek frågan om hur det var vinklat innan, och du svarade inte konkret.