200 megabit per sekund genom elnätet

Permalänk
Melding Plague

200 megabit per sekund genom elnätet

Belkin lanserar en nätverkslösning via elnätet speciellt framtagen för strömning av högupplöst video.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Bra att detta går frammåt, sparar oss endel kablar. Hoppas bredband via elnätet går lite frammåt med.

Visa signatur

Core i5 2500K@4Ghz, 8 Gb Kingston Hyper X 1600 DDR3, MSI Z68-GD55, OCZ Vertex 4, Asus GTX670 DC2, Corsair VX 450.
Kyld av Hyper 212 Plus Evo: Corsair SP120 Quiet PWM, 3 Nexus Real Silent 120 mm @ 7V.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Typhonos
Bra att detta går frammåt, sparar oss endel kablar. Hoppas bredband via elnätet går lite frammåt med.

Mjo, fast det var väl så att det blev så dålig hastighet?

Permalänk

Går det att använda med befintlig router? Så att man kan använda nätverket.

Visa signatur

Core i7 l 6gb DDR3 1600mhz l Gigabyte Radeon 6950 1gb l 150gb WD Velociraptor, 1 tb WD Green l 1020w Chieftech l Msi x58 pro l Antec ninehundred l

Permalänk
Medlem

Förstår inte riktigt var nyhetsvärdet ligger? D-link m.fl. har ju haft produkter som klarar 200Mbps ute på marknaden ett bra tag. DHL-301 t.ex.

Visa signatur

Intel Core i5 12600K | MSI Pro Z690-A DDR4 Wifi | MSI RTX 3080 Ventus 3X Plus | 4x8 GB G.SKILL Trident Z RGB 3200MHz | Samsung 970 EVO 500GB | Seasonic Focus+ Gold 750W | Corsair Obsidian 500D | LG 34GN850

Permalänk
Medlem

Använde tidigare en liknande lösning (första jacket i köket etc) det funkade helt okey i allmänhet förutom att det banga ur om man hadde lysrör tända eller använde micron...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tomjut
Förstår inte riktigt var nyhetsvärdet ligger? D-link m.fl. har ju haft produkter som klarar 200Mbps ute på marknaden ett bra tag. DHL-301 t.ex.

Var vill du komma, det kommer ju ständigt nya X58 kort eller grafikkort med annorlunda kylning, menar du att de nyheterna inte heller har något värde?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av loxus
Mjo, fast det var väl så att det blev så dålig hastighet?

Ja, tyvärr. Men om vi får lite fler recensioner på detta från sweclockers så kanske vi kan se en uppåtgående trend vad det gäller överföringshastigheter.

Visa signatur

Core i5 2500K@4Ghz, 8 Gb Kingston Hyper X 1600 DDR3, MSI Z68-GD55, OCZ Vertex 4, Asus GTX670 DC2, Corsair VX 450.
Kyld av Hyper 212 Plus Evo: Corsair SP120 Quiet PWM, 3 Nexus Real Silent 120 mm @ 7V.

Permalänk
Medlem

Det är en ganska dyr lösning också tycker jag, jämfört med vad nätverkskabel kostar menar jag.

Permalänk
Medlem

Elnätet för bredband är väl lika lyckat som typ vindkraft e för strömförsörjningen.

Visa signatur

Memento mori...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ronnylov
Det är en ganska dyr lösning också tycker jag, jämfört med vad nätverkskabel kostar menar jag.

Ja, det är en ganska dyr lösning. Men bor man i ett relativt stort hus och vill slippa dra kablar kors och tvärs till familjens alla datorer och trådlöst räcker inte till så är det ett väldigt bra alternativ, förutsatt att det är någorlunda hastighet. Man vill ju få ut minst 100 mbit/s iallafall.

Permalänk

Detta är ju redan gammalt. hastigheten på elnätet går inte fort. upp till 200mbit? vad har de skickat? 1kb fil?

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

I min erfarenhet (singular) gick det ungefär lika snabbt som ett g-trådlöst på ungefär samma avstånd, med ett par standard '85MB' sånadär.

Däremot bröts inte förbindelsen någonsin under de 6 månader jag använde det. Inga till synes slumpade autentiseringsproblem heller.

Inget mycket bling mao, men nördigt kul och stabilt

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)

Permalänk

Någon som vet om båda adaptrarna måste ligga över samma säkring alt samma fas?

Visa signatur

P190 * Gigabyte X58-UD5 * i7 920 * Corsair 6Gb 1333Mhz CL-9 * GTX 560 Ti SLI * Velociraptor 150GB * Seagate 500GB 7200.11 * Plextor PX-810SA * Vista 64 * T220 *

Permalänk
Medlem

Well, enligt data fix-its produktbeskrivning ska det inte vara fullt av problem:
http://www.datafixit.se/default.asp?sPage=/_/product/default....

Edit. lol, fin tomte, den får stå kvar; qftt.

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)

Permalänk
Medlem

Undrar om det här ger en ökad elräkning?

Visa signatur

Specs: Fräsig dator

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Typhonos
[B]Var vill du komma, det kommer ju ständigt nya X58 kort eller grafikkort med annorlunda kylning, menar du att de nyheterna inte heller har något värde?

Skillnaden är ju att x58 skrivs om när det är nytt. Denna produkt har funnits med annan plast i något år iaf.
Jag har 4 st siemens Av200. De ligger numera i en låda men har funkat ganska bra tills för ca en månad sedan. Största skillnaden jämför med trådlöst tycker jag var att pingen i spel inte blev lika drabbat som det blir med trådlöst (iaf de trådlösa produktern jag testat). Tyvärr verkar det som att ingen tillverkare av dessa homeplug produkter förstår att de måste kylas bättre. Verkar som de flesta dör inom ca ett halvt år av de användar recensioner jag läst.
För min del kommer jag iaf inte att köpa något nytt sånt här system utan hoppas att nya trådlösa routrar fungerar bättre än de jag haft i stället.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kr
Undrar om det här ger en ökad elräkning?

Klart de drar ström, men just hur mycket jämfört med trådlösa routrar och annan nätverksutrustning är vad man vill veta.

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)

Permalänk

ska bli spännande att se ett test på dom här sen. Oftast är hastigheten tyvärr riktigt kass

Visa signatur

Det är fegt att alltid göra allt rätt

Permalänk
Medlem

På titeln så ser det ut som om det är den första produkten med dom specifikationerna. Kan ju säga att jag har haft ett par homeplugs som jag fått från telia vid uppgradering av bredband i ett flertal med liknande specifikationer, på dem så menar dom att man kan få 100Mbit full duplex, inte 200Mbit åt ett håll. Antar jag iaf eftersom att man bara får en 100Mbit länkhastighet mellan datorn och homeplugenheten.

De har även stöd för AES och ett antal likadana enheter som fungerar ungefär som en switch.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nossredna
ska bli spännande att se ett test på dom här sen. Oftast är hastigheten tyvärr riktigt kass

Brukar nå ca 7MB/s med min av200 har jag för mig. Jag tycker ofta att hastigheten brukar vara ett mindre problem med dagens "trådlösa" om det så gäller wlan eller homeplug än hur pingen påverkas.