Nvidia GT300 kan komma redan nästa kvartal

Permalänk
Medlem

Hur kan man säga "nästa kvartal" när det är sent nästa år? Det är en bra skillnad på Q1 och Q3-4.

Permalänk
Medlem

[QUOTE]Ursprungligen inskrivet av Nyhet
[B] Enligt nya uppgifter kan en lansering av Nvidias mytomspunna grafikprocessor GT300 vara aktuell redan nästa kvartal.

Mytomspunnet? Jag skulle vilja påstå att det ordet används vid snack om exempelvis voodookorten eller liknande kulthårdvara. GT300 är på tok för nytt för att kunna vara mytomspunnet in my book:)

Permalänk
Medlem

Ochh...imponerad om dx 11 stämmer.....

jag hejar inte på någon av dessa giganters spel men måste säga att ATI/AMD framgång har räddat oss stackars konsumter,

Men om Nvidia skulle ha Dx 11 och ökad predantan,,,så kollar jag på dessa korten ........

Men just nu avaktar jag tills mera info kommer in

Permalänk
Medlem

Lol, mytomspunna grafikprocessor...

Ja ungefär lika vanligt som Aftonbladets eviga tjatande om kupper hit och kupper dit. Klädkupper, tvkupper och ja vad som helst kan vara en kupp tydligen

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Medlem

Nice nyhet!
Men tror inte att directX 11 kort kommer förens windows 7 kommer så..

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SuperNova
Det blir inget lansering första kvartalet 2009 för nästa generation det är ju klart... Runt Q2 har varit på tavlan tidigare men kan bli lite förskjutet. För alla som inte för står varför:

* Det vore oerhört dumt att lansera nya versioner av GTX 280/260 samma månad som en ny generation.
*Att hoppa över 45nm och vara kvar på 55 för en så stor kärna är inte önskvärt.
*AMD har köpt upp i stort sett samtliga lager av GDDR5 för en bra tid framöver.

Snarare så att någon blandat ihop nya versionerna av 2XX serien med en ny generation och pratat för mycket...

Haha, jag håller fullständigt med, men måste ändå lägga till en sak som jag kom att tänka på :).
" * Det vore oerhört dumt att lansera nya versioner av GTX 280/260 samma månad som en ny generation. "
Dumt skulle bara vara förnamnet, men... Nvidia har enligt mig dragit på sig dumstruten flera gånger senaste året med sina namngivningar, så det skulle inte förvåna mig om de hittar på andra idiotier som detta heller.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av invztr
S3 Graphics finns.

Även Matrox.Men många lik finns det i branschen. PowerVR, 3dfx, Kyro, Trident, Cirrus Logic, IBM, Rendition med flera

Visa signatur

Min:ABIT NF7-S V2.0,Barton 2500+AQXEA XPMW@2,35Ghz,2x521Mb Adata Cas 2-3-3-6,Lt 6800LE 1,3v 16x1,6@440-930,SLK900A,Mustek A806 5:1 Dolby Digital Amp. Frugans:ESC K7-SEM,Duron1600,512Mb DDR. Antons:Aopen AK73(A)-V,512Mb Sdr,Xp1600+Parlomino AGOIA GREEN@1875Mhz@1.9v,Volcano7+Moddad@92mm,Gf 4200Ti@305-610 Zalman HP-80.

Permalänk
Medlem

Mytomspunna? Varför står det i i nästan varenda nyhetsinlägg från samma recensent om nvidia? Låter överdrivet, har för mig att du skrev det om 280 förut också och så var det något nvidiakort innan det med.

Sen ska vi inte tala om att jag blir påmind om den där låten från "fredrik och jag" varenda gång, and god i hate it!

Finner det lustigt att f.d resencenten inte ens klarar av att skriva små nyhetsartiklar på ett bra sätt utan nästan repeterar sig själv hela tiden. Kom igen nu, lite nytänkande här!

Visa signatur

W10 - Fractal Design Define S - Asus ROG x570f
3700x @ 4.25GHz - 2x16GB Corsair Dominator @ 3733c16 - Asus VG279QM
Asus RTX 2070 Super Dual EVO - RM750x - G305 - G533 - DuckyOne2Mini

Permalänk
Avstängd

Tror det kan bli ett schysst chip. Blir ett intressant 2009, också.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kjell Brel
"..nVidias mytomspunna grafikprocessor GTX300"? Mytomspunna? Som typ Area 51 eller El Dorado då, eller? Snacka om att hypa sina artiklar...

Ingen ovanlighet nuförtiden tyvärr.

Permalänk
Hjälpsam
Citat:

Ursprungligen inskrivet av joelh
Nice nyhet!
Men tror inte att directX 11 kort kommer förens windows 7 kommer så..

Jag hoppelihoppas att det kommer till Vista, har för mig att MS antytt något sådant.
Hur det sen blir är en annan femma.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blade80
Lol, mytomspunna grafikprocessor...

Ja ungefär lika vanligt som Aftonbladets eviga tjatande om kupper hit och kupper dit. Klädkupper, tvkupper och ja vad som helst kan vara en kupp tydligen

Tycker du ska tagga ner lite, dom kan ju känna sig "kränkta".
hehe

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ratatosk
Jag hoppelihoppas att det kommer till Vista, har för mig att MS antytt något sådant.
Hur det sen blir är en annan femma.

Det är väl sagt att DX11 kommer före Win7, åtminstone kommer DX11 gå att köra i Vista (dock ej XP såklart).

Visa signatur

System:
2500K - EVGA 780 SC

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Skillz
Mytomspunna? Varför står det i i nästan varenda nyhetsinlägg från samma recensent om nvidia? Låter överdrivet, har för mig att du skrev det om 280 förut också och så var det något nvidiakort innan det med.

presis som varje nyhet ofta börjar med "nu har det läckt ut information" som att det alltid var en olyckshändelse

Permalänk
Moderator
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maxkill
presis som varje nyhet ofta börjar med "nu har det läckt ut information" som att det alltid var en olyckshändelse

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maxkill
presis som varje nyhet ofta börjar med "nu har det läckt ut information" som att det alltid var en olyckshändelse

Är troligen ett bra sätt att marknadsföra sina produkter på och gör att de kan säga i princip vad som helst utan att behöva ta något ansvar för eventuella förändringar eller att ens behöva kommentera det hela.

Visa signatur

Om du vill att jag ska se ditt svar så tryck på Citera.

Permalänk

MAtrox S3 gjorde graffen förr men Nvidia och ATI drog ifrån vet je varför inte nån kan mäta sig med ATI och Nvidia men det vore ballt om det fanns alternativ som kunde ge ATI och NVidia lite konkurrens om kunderna.

Ati kommer väl med DX11.2 eller nå sånt utan att få nån större stöd för det.

Men klart om Nvidia får ett kort som smiskar ATI så får de ju fler kunder från ati tebaks till Nvidia men ATi kontrar nog med nåt mafigt.
Om inte så tänkar man smått på 3870 osv.

Visa signatur

|- ASUS P6T deluxe v2-|- Intel Corei7 920 stock speed stock cooling-|- XFX HD4890 i CF|- Corsair dominator 1600mhz DDR3 -|- ANTEC P190-|- samsung 226bw-|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kjell Brel
"..nVidias mytomspunna grafikprocessor GTX300"? Mytomspunna? Som typ Area 51 eller El Dorado då, eller? Snacka om att hypa sina artiklar...

Heh. Word! Det är nog bara Swec-reds myter som avses.

Visa signatur

Gammal och gnällig

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av McVit
http://www.sweclockers.com/nyhet/8023-forsta_ryktena_om_nya_g...

gammal artikel från sweclockers...men om den stämmer angående spcec'sen så vore det fett overkill. kommer att äta upp 4870x2 och om den verkligen har 512bitars buss så stämmer ju inte minnes frekvensen.

Jag säger bara en sak: Överpris.
512-bit buss -och- 2GB GDDR5? Bara de två tillsammans talar för rövarpriser.

Nvidia bör satsa på mer priseffektiva lösningar - det är ju vad som gör AMD så fantastiskt framgångsrika i dagläget. Se bara på moderkortsgrafiken 780G och hela överskicktet av HD4000-serien. Bästa prestanda för pengarna. Detta medan t.ex. GTX280 fortfarande har bättre prestanda, men den är så mycket dyrare att det vore helt sorgligt att investera så fel som i att göra det i en GTX280.

Om Nvidia vill göra en "PlayStation 3" så hindrar jag dem inte - men desto dyrare dumheter blir, desto mindre dumheter blir det inte.

---

Som en sista kommentar... Vem fan bryr sig om DirectX 11? Ingen som undrar var vi har DirectX 10 först, kanske? Efter en skandal kommer en ny hype, och skandalen är glömd - tydligen.

Permalänk
Quizmaster Malmö 22

Inte en chans att det kommer i första kvartalet.

Mer intresserad av ATIs 40nm

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]