Netbook från Lenovo lanseras i Sverige

Permalänk
Melding Plague

Netbook från Lenovo lanseras i Sverige

Ideapad S10e är en netbook från Lenovo som fått motta en hel del bra kritik. Modellen lanseras nu officiellt i Sverige och ska inom kort finnas tillgänglig genom samtliga återförsäljare med Lenovo i sortimentet.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Inaktiv

Lite snålt att bara erbjuda 4GB SSD

Permalänk
Medlem

Hoppas det finns plats för en SSD till. EEE PC har ju en snabb systemdisk på 4Gb och en långsammare på 16GB

Permalänk
Medlem

Lite dyrt med 3999:- väl?

Permalänk

Jag skulle tycka att det vore häftigt med den klassiska Thinkpad designen i miniformat. Men jag antar att det inte skulle vara lika tilltalande för den stora massan.

Visa signatur

6600K@4,5GHz 1,25V | EVGA 980Ti | Samsung 950 Pro m.2

Permalänk

lite snål prestanda på viss apunkter

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Lenovo skulle aldrig köra Thinkpad designen på en så här billig produkt, den ligger i ett helt annat segment. Det som jag tycker är spännande är hur tangentbordet blir, har det samma underbara känsla som en Thinkpad så kan det här bli en storsäljare.

Permalänk
Medlem

2st USB var dåligt...Minst 3st på en netbook....

Permalänk
Medlem

det fanns en 10-tums thinkpad för massa år sedan såg jag häromdan. ascool. Hoppas det kommer igen, kosta vad det kosta vill

Visa signatur

ubuntu 16.04

Permalänk

är det ingen som ska börja klaga på priset eller avsaknaden av funktioner...

Visa signatur

Antec Performance P182 | Intel Core i7 920 | Gigabyte GeForce GTX 660Ti | Gigabyte GA-EX58-DS4 | Corsair XMS3 1333 MHz 6 GB | Samsung SpinPoint F3 | Corsair 650TX | Windows 7 x86-64 | QPAD MK-50

Permalänk
Medlem

Helt ok specar. Skulle bara gärna se att den gled ner i pris något innan den känns aktuell. Eller ja; aktuell är den ju egentligen knappast för egen del då jag redan har en "vanlig" bärbar.

Visa signatur

Musik @ Mig:
suecae.com

Permalänk
Medlem

Netbook? Nja är ju nästan lika stor som min X40 och väger lika mycket. Netbooks har bara blivit sämre och sämre sedan den ursprungliga Eee 701.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ChristofferC
Netbook? Nja är ju nästan lika stor som min X40 och väger lika mycket. Netbooks har bara blivit sämre och sämre sedan den ursprungliga Eee 701.

Ja, det går lite åt fel håll... Min gamla Dell D420 väger mindre än många nya netbookar. Antar att Intel inte är så pressade att göra bättre/mindre/snålare chipset för Atom utan konkurrens. Dessutom skadar netbooks försäljningen av "Intels" exklusivare laptops.
Vi får väl hoppas på VIA, utan konkurrens kommer inte Intel göra mycket är jag rädd.

Permalänk
Medlem

Ideapad S10e verkar vara en trevlig liten dator, men jag kommer ändå inte köpa en netbook med Intel-processor.

Mvh Johan

Visa signatur

AMD Phenom II X4 955 3,2 GHz, Gigabyte GA-MA790FXT-UD5P, Sapphire Radeon HD7750 Ultimate 1 GB, Corsair Vengeance/Kingston HyperX Blu 16 GB, Crucial MX250 250 GB, Crucial m4 128 GB, 2 x Seagate 7200.14 1 TB, Lian Li PC-8FIB, Be Quiet Pure Power 10 CM 600W, Windows 10 64-bit

Permalänk
Medlem

Då vet vi Johan.. Informativt inlägg och bra motivering!

Permalänk

Kört min S10e ett par veckor nu. 1.28Kg och 6-7 timmar batteritid. Rullar riktigt bra med Windows 7. Helnöjd

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av guerilla
Då vet vi Johan.. Informativt inlägg och bra motivering!

Jag känner att jag behöver försvara mig lite här...
Min motivering till att inte köpa en netbook med Intel-processor, är att jag har bestämt mig för att inte köpa någonting från Intel så länge AMD går med förlust. Och min åsikt att Ideapad S10e verkar trevlig är ju subjektivt och behöver därför inte motiveras.

Mvh Johan

Visa signatur

AMD Phenom II X4 955 3,2 GHz, Gigabyte GA-MA790FXT-UD5P, Sapphire Radeon HD7750 Ultimate 1 GB, Corsair Vengeance/Kingston HyperX Blu 16 GB, Crucial MX250 250 GB, Crucial m4 128 GB, 2 x Seagate 7200.14 1 TB, Lian Li PC-8FIB, Be Quiet Pure Power 10 CM 600W, Windows 10 64-bit