Intel sätter käppar i hjulet för Nvidia

Permalänk

Ion blir perfekt för htpc om den släpps som ett separat itx moderkort med atom. Little Falls har ju lite problem med 1080p, den kör väll 720p okej men fortfarande så behövs lite mer kraft.

Visa signatur

[i7 2600k @ 5GHz| NH-D14, fläktar utbyta mot ljudlösa 120mm SySS 800| Asus P8P67| HD6870 DirectCU| Corsair 4x8GB (32GB) 1600MHz DDR3| Moddat Corsair 550VX | Mac Pro / G5 Chassi| 2x120GB raid0 Intel 520 sys+ 2x3TB slask & home (riktig lagring på 12TB ZRAID NAS som även home backuppas/rsyncas till) ] - Helt ljudlös om man inte lägger örat intill chassit
[ MacBook Pro Retina 13 | 16GB ram | 256GB PCIe SSD | OS X(main), Arch ]

Permalänk
Medlem

Tror ändå atom datorerna med nvidia kretsar kommer bli betydligt dyrare eftersom Intel inte kommer att sätta några låga priser på de separata kretsarna.

Visa signatur

Main Rig FD Define R4 |Intel C2Q Q9650@3.6GHz|Asus P5Q-E|OCZ Reaper 4GB@800MHz|WD6400AAKS|HD6850|Corsair HX650
HTPC HDPLEX H1.S |Intel Core i3 4330|ASRock Z87E-ITX|8GB|128GB mSATA
Work Dell Vostro 3360 |Intel Core i5-3317U|8GB|Samsung 840 Pro 256GB

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av this
Tror ändå atom datorerna med nvidia kretsar kommer bli betydligt dyrare eftersom Intel inte kommer att sätta några låga priser på de separata kretsarna.

Självklart, man får ha i åtanke att nvidias kommer bli dyrare men också levererar till skillnad från intels gamla grejer. Men vi får se hur mycket dyrare..

Permalänk
Avstängd

Men vad kan Intels grafikkrets kosta? 10 kr?

Visa signatur

Intel E8400@3,15 Ghz (AMAZING?)| XfX 9800 GTX+ @ 800/1988/1165 | Corsair Dominator PC2-8500 | Aerocool Extremengine <3t | Gigabyte EP35-DS3 | 900 GB...
Hp NC8000 Intel Pentium 1,6 Ghz | 1 GB ram | Amd Mobility 9600 64mb | Slutkört batteri...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TsunamiCoZ
Men vad kan Intels grafikkrets kosta? 10 kr?

Har för mig att det är en gammal krets de "haft liggande".

Visa signatur

Neun und neunsich.

Permalänk
Avstängd

Nvidia får väl utveckla en egen "atom"!

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av judge
Nvidia får väl utveckla en egen "atom"!

Vore nog att häda, var det inte Nvidia som dödförklarade CPU tidigare i somras/höstas?

Hade gärna sett att deras "samarbete" med VIA hade fortsatt. De hade behövt varandra för att inte tala om vad vi som konsumenter hade tjänat på det.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av judge
Nvidia får väl utveckla en egen "atom"!

Nvidia har väl ingen licens för att utveckla x86-processorer?

Permalänk
Avstängd

YES, jag älskar Intel

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk

Ska bli intressant att se hur bra intels nya strömsnåla styrkrets som ersätter 945 kretsen som dagsläget kräver en fläkt för att inte överhettas.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xake
Nvidia har väl ingen licens för att utveckla x86-processorer?

okej 64 bit då?

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av judge
okej 64 bit då?

Fortfarande x86 vad jag vet, 64-bit stödet är bara ett tillagt stöd i arkitekturen och vad jag vet klassas inte dessa som riktiga 64-bits prollar.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anders.149
Fortfarande x86 vad jag vet, 64-bit stödet är bara ett tillagt stöd i arkitekturen och vad jag vet klassas inte dessa som riktiga 64-bits prollar.

Okej! inte mycket o göra då! tur man inte jobbar på nvidia!

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -Boris-
Kan nog ta för lång tid. Gissningsvis så kommer Intel och nVidia köra lite fula trick på varnadra som vanligt för att sedan tvinga varandra till att enas. Som med SLI.

Alternativt så kör Intel hårt, och låter den rättsliga processen ta sin tid, när den är färdig har Intel redan sin nya lösning färdig och nVidia är ute ur leken ändå.

Antagligen, men det var därför jag skrev vad som borde ske. Inte vad jag trodde skulle ske.
Även om man kan tolka det på olika sätt.

I en bättre värld skulle Intel inte kunna använda sånna här fulmetoder helt enkelt.

Permalänk
Medlem